Vangsten Juli 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-07-2013 21:22

Mooie vissen Patric en Aron!!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

30-07-2013 21:37

Goed bezig! :D
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

30-07-2013 23:33

Het is mij eindelijk gelukt,heb net een avondsessie achter de rug die zeer succesvol was,gevist van 17h tot 22h,9 runs :o 7 karpers gevangen(ook nog 5 brasems)en...eindelijk aan een 20 ponder geraakt. :D
Heb net een nieuwe boilie uitgetest,of dit nu direct de reden van het succes laat ik in het midden,eerst nog wat sessies doen met die bol.
Voel mij eindelijk een beetje karpervisser nu die eerste 20 ponder binnen is.Een PR dus.(sta zelf wel niet overal schitterend op de foto's maar het gaat om de vissen 8))
Ziehier enkele exemplaren

schubkarper 20 pond 86cm
Afbeelding

Schubkarper 14 pond 67cm
Afbeelding

Spiegelkarper 12 pond 63cm
Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-07-2013 06:17

Mooi Peter.
Gefeliciteerd met je nieuwe pr.
Leuk he karpervissen :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

31-07-2013 06:44

ben scholten schreef:Mooi Peter.
Gefeliciteerd met je nieuwe pr.
Leuk he karpervissen :D


Daar doen we het voor hé
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

31-07-2013 15:32

Congrats peter , moet een lekker avondje geweest zijn .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

31-07-2013 15:56

Afbeelding
Afbeelding

Dubbele Run
Het vrouwtje heeft haar spiegel helemaal alleen gedrild voor het eerst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

31-07-2013 17:16

jeffrey van osch schreef:Congrats peter , moet een lekker avondje geweest zijn .


Buiten op mijn runwater nog nooit zo'n sessie meegemaakt,dat bleef maar lopen,2 keer terwijl ik eentje aan het drillen was een run op mijn andere hengel,de eerste heb ik verspeeld omdat ik net 1 hengel had ingeworpen en mijn schepnet in mekaar aan het steken was en vrijwel meteen een run had,niet gewoon,tijdens de dril liggen klooien om dat schepnet in mekaar te steken met als gevolg een losser,heb zelfs de tijd niet gehad om mijn boterhammetjes op te eten maar dat had ik er graag voor over,zeker gezien mijn nieuw PR :lol: :lol: :lol:
En dan waren er nog 5 brasems bij,dat stond echt niet stil.En dit op 5 uurtjes. :o :o :o
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-07-2013 18:47

Zo zie je maar Peter, prioriteiten stellen.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

31-07-2013 21:02

Peter van Loo schreef:Zo zie je maar Peter, prioriteiten stellen.

Groet, Peter


Heb om 23h00 s'avonds thuis nog spiegeleitjes gebakken met een boterhammetje en dat heeft gesmaakt :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

01-08-2013 13:53

Mooie vissen Ron !!!
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

01-08-2013 14:48

Peter Matheesen schreef:[Heb om 23h00 s'avonds thuis nog spiegeleitjes gebakken


Afbeelding
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

01-08-2013 17:59

Gister mooi een paar uur twentekanaal.
Twee 20 ponders van het oude bestand gevangen.
Jammer genoeg was mijn mobiel leeg :cry:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-08-2013 23:36

Prachtige steur ook Ron!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

02-08-2013 06:31

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: Das een goeie woordspeling
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

02-08-2013 13:49

Vorige week een nachtje gezeten op een water waar ik een jaar of 10 geleden regelmatig viste. Er was geen ruimte voor een tent en ben dus de hele nacht wakker gebleven onder de paraplu. Het was heel zacht weer, amper wind en geen druppel regen, totdat deze om 05:00u van zich liet horen... Vanaf de run totdat ik 'm op de kant had was het 20 minuten noodweer met onweer, keiharde regen en windstoten waardoor m'n paraplu de struiken (en gelukkig net niet het water) in waaide en alles opeens zeiknat was en onder de modder zat.

Geen bakbeest en ook geen beste foto, maar voor mij toch een bijzondere vis door mijn band met het betreffende water en de condities waarin ik 'm ving.

Afbeelding
wouter de does
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-08-2012 18:00

02-08-2013 14:36

Afgelopen dinsdag hebben we 4 karpers de kant op gekregen op de lage vaart en een mooie snoekbaars als bijvangst gevangen op boilies. (Waar ik behoorlijk verbaasd over was toen hij op de onthaakmat lag!)

17 pond.
Afbeelding

13 pond.
Afbeelding

80 cm en 12 pond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

02-08-2013 16:22

zo,mooie snoekbaars,dat vang je ook niet elke dag. :wink:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
wouter de does
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-08-2012 18:00

03-08-2013 13:07

Vanochtend om half 10 deze schitterende kanaalbak gevangen van 25 pond op de lage vaart

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-08-2013 14:29

Wat een nacht weer zeg, comedy capers is er niks bij.
Ik had drie dagen voorgevoerd en vol vertrouwen kwam ik gister rond 20:00 aan op de stek.
Damn bezet.
Gelukkig was het een bekende en ik vertelde hem over dat ik hier gevoerd had enz enz.
Hij was vol begrip en hij bood aan om gezellig samen te vissen en hij schoof dan op.
Perfect en zo werd het onverwachts nog een gezellige avond ook.
Net nadat het donker was geworden kreeg ik de eerste aanbeet wat resulteerde in een schub van precies 20 pond.

Afbeelding

Ok ok 20 pond en 100 gram :D
Een half uur later weer dezelfde hengel die vertrekt met nu een schub van 18 pond.

Afbeelding
Het goede vertrouwen word bevestigd.
Kort daarna komt de kanthengel tot leven maar dat bleek helaas een brasem giganticus.
Terwijl ik op me knieen de brasem onthaak in het water denk ik he klote brandnetels maar als ik de brasem laat zwemmen en ik om me heen kijk zie ik dat er helemaal geen brandnetels staan.
Ik kijk naar me arm en zie dat deze helemaal bedekt is door mieren.
AAaaaaaaaa mieruh!!!
Ik gelijk me shirt uit en wapperen en vegen en springen.
Me maat had het niet meer en zakte spontaan door ze knieen van het lachen :-?
Het is em vergeven :wink:
Niet lang daarna gaat weer de overkant hengel weer af en weer een schub van net geen 20 pond heeft mijn aas gepakt.

Afbeelding

Me maat zegt waarom leg je niet allebei je hengels daar maar mij gevoel zegt dat ik er een onder mijn eigen kant moet houden.
Ondertussen is het 01:00 als ineens de silent mob achter me staat.
3 man van de boswachterij op elektrische scooters die je dus totaal niet hoort aankomen.
Perfect denk ik bij me eigen en ontvang de mannen met een lach.
Ze controleerde alles.
Geen afgesloten tent ,geen grondzeil, 2 hengels ,vergunning en legitimatie.
Zo zie ik het graag want er is hier genoeg ellende aan de waterkant helaas.
10 minuten later horen we redneck (zo noemen wij em liefkozend) schreeuwen aan de overkant van het water.
Meneer kreeg 130 euro boete voor het feit dat hij in afgesloten tent sliep.
Tja dat mag niet.
Balen maar je wist het wel.
Om 02:00 vang ik weer een bijna 20 ponder op de overkant hengel.
Ik probeer me maat nog wakker te krijgen maar tevergeefs.

Afbeelding
if your going to san Francisco :)
sorry voor de twaalf in een dozijn vissen :)
Fotos maken met de zelfontspanner is zo gepiept en nu ga ook ik een serieuze poging doen om te slapen.
Om 04:30 word ik wreed uit mijn slaap gehaald door een bijna rokende pieper.
Als ik de hengel oppak en de baitrunner dichtdraai lijkt dit totaal geen effect te hebben en gaat de vis onvermoeibaar door.
Ik voel dat de lijn ergens langsloopt maar ik heb geen idee langs wat.
Ik zet de slip losser en loop als een malle naar rechts waarbij ik met me linkerbeen in de emmer ga staan die naast me onthaakmat klaarstond :o (ja haha )
Helaas breekt de lijn net op het moment dat ik weer een paar meter terugwin en kon ik het niet laten een kleine shit te laten ontglippen, want deze voelde goed. (maar das altijd zo)
Niet ouwehoeren en doorgaan zeg ik tegen mezelf en 10 minuten later ligt alles weer in inclusief een check van de kanthengel waarvan ik nog steeds dat ene gevoel heb.
Ik rook nog een shaggie en zie hoe het langzaam licht word en voel hoe aangenaam de temperatuur is in vergelijking met gisteren.
Het lukt toch nog om in slaap te vallen.
Om 06:00 hoor ik vanuit een diepe slaap een geluid wat niet direct tot me doordringt.
Ik vis met oude fox micron E piepers lekker simpel de ene een hoog geluid en de ander een laag geluid en tot nu toe kwamen alle runs op laag.
Fuck het is de kanthengel besef ik ineens.
Ik duik me stretcher af en kom als een vlieg in een web terrecht in mijn muggengaas die blijkbaar net als klitteband werkt met de stoppels op mijn hoofd.
Ik zit er helemaal in verwikkeld en me arm slaapt ook nog eens.
De pieper gilt het uit en eindelijk krijg ik het net van me af.
Ik zet een stap naar voren maar in de verwarring had ik me slippers nog niet aangetrokken en stoot verschrikkelijk hard me teen tegen de stelschroef van me bankstick.
Auw godverdegloeiende.
Eindelijk heb ik de hengel te pakken maar omdat me arm nog steeds slaapt gaat dit moeizaam.
De vis is al een heel eind richting de brug gezwommen maar me lijn gaat vlak voor de kant onder water.
WTF weer aan iets vast.
Zonder er bij na te denken trek ik me kleren uit, spring me slippers in en duik het water in.
Ik voel met mijn voeten een takachtigs iets maar het is veel harder.
Op het moment dat ik koppje onder ga voel ik de vis de lijn uit me handen trekken en deze breekt.
Net als de vader van nemo schreeuw ik heel hard neeeeeeee onderwater en kom weer boven.
Fuckzooi wat is dat waar ik aan vastzat.
Gewoon een stuk beton waar twee stukken betonijzer uitsteken.
Ongelofelijk maar erg blij dat ik wel eerst me slippers aan had getrokken.
Ik draai me om om naar de kant te gaan en zie me maat staan die nog even gauw een paar fotos schiet.
Die gaan op facebook zegt ie (de lijer :wink: )
Tevreden met de vier gevangen vissen pak ik even later me spullen in en vertrek naar huis.
Toch baal ik ook verschrikkelijk van de 2 verspeelde vissen die nu rondzwemmen met een tijdelijke piercing en de gedachte dat het misschien wel die ene was martelt me.

keep your head up klinkt op de radio terwijl ik dit typ.
Hoe toepasselijk.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-08-2013 11:57

Wouter Scherrenberg schreef:2 weken terug een rare nacht gehad.

Mooie run/dril. Vis in het net, wilde de onderlijn pakken die los in het net lag. Ineens begon de vis te spartelen en in een oogwenk zie ik de haak in mijn vinger zitten. Bij elke bonk met zijn kop ging de wide gape x dieper mijn vinger in.

Afbeelding

Snel naar de eerste hulp, gezien ik em er zelf niet uitkreeg ivm weerhaak.


Elke keer weer als ik zulke foto's zie denk ik "lekker voor je".... Hopelijk heb je hhier van geleerd en knijp je zowel uit eigenbelang als dat van de vis, gewoon voorzichtig je weerhaak plat. Het veel te grote formaat weerhaken en de vele vissers die hier gewoon schijt aan hebben is iets waar ik me al decennia lang aan irriteer.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

17-08-2013 14:53

Erger
Plaats reactie