Vangsten Juni 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

30-06-2013 10:32

Zeker een hele mooie schub Ruben! :wink:

Mvg Tino
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

30-06-2013 13:58

Afbeelding

Vis van vorige week.
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

30-06-2013 15:20

Dikke vis Pim! Frankrijk?

Vannacht teruggekomen van een tripje richting France. Vooral de laatste twee nachten ging het los, vis vol op de voerstek van Royal Flush bollen. Zonder slaap, door regen, wind en modder hard doorgehaald met een vroeg verjaardagscadeau voor moi... de topper van het water!

Afbeelding

Nu alles schoonmaken en drogen, met een smile op m´n gezicht (dat dan weer wel).
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

30-06-2013 17:26

Vorige week ook nog maar eens een poging gaan wagen op een visje.
Na 5 nachten op rij blanken waarvan 3 op dit water vertrokken ik en m'n kameraad er toch weer met goede hoop.
Aangekomen aan het water zaten alle stekken weer vol , behalve 1 , de grootste stek van de vijver maar niet bepaald de stek waar wij het liefst op vissen. De vis zat ook helemaal aan de andere kant van de vijver te springen dus de goede hoop trok al gauw weer weg.
Toch maar uitpakken , als je niet gaat zitten , vang je ze zeker niet.
Tijdens de avond blijft het stil , na goed wat praten en lachen kruipen we dan ook alletwee onze slaapzak in.
Tijdens de nacht blijft het nog altijd stil , wat we ook weer gewoon zijn hier.
'smorgens worden we alle2 weer rustig wakker van de fluitende vogels en het zonnetje dat op de tent staat , al snel word de deur opengezet en de eerste sigaret opgestoken.
Net wanneer ik mijn sigaret uitduw krijg ik 3 piepen op m'n rechtse stok , even een pauze en weer 2 piepen, ik loop alvast naar buiten en twijfel of ik zal slaan of niet. Weer krijg ik 1 piep , ik twijfel nog altijd , tot mijn kameraad roept dat ik gewoon moet slaan.
Ik sla , en , HANGEUH! De vis komt geleidelijk mee , kan hem gewoon zo binnendraaien , waarbij ik al zeg dat het een brasem is.
Voor de kant geeft ie een paar zachte snokken waardoor ik ga denken aan de steur die hier zwemt. Totdat ie bovenkomt en het een spiegel blijkt te zijn.
Even scheppen , wegen , foto's maken en dan weer het water in.
10.3Kilo , niet groot , maar toch ben ik blij !

Afbeelding

In de namiddag vangt m'n kameraad nog 1 korte maar verschrikkelijk hoge schub van 11kilo en dan als afsluiter nog even de dikste van het water. Een mooie schub met momenteel een gewicht van 19Kg.

Wat voor ons geen goede stek was heeft ons toch genoeg vis opgeleverd. :D
Verder deze week nog 2 nachtjes gezeten maar geen piep meer.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

30-06-2013 17:49

Gaat weer lekker!
heb zelf ook geen verkeerd weekendje gedraaid, een nachtje met Nick Beuvink en Nick Velten.
't ging aardig los.. :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

30-06-2013 20:12

Gaat lekker tom de laatste tijd .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

30-06-2013 20:34

bedankt Jeffrey! mag ook wel na zo'n k*tvoorjaar.. :oops:
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

30-06-2013 22:30

Mooie serie vissen Tom 8)

Bij mij was het vandaag binnen 5 minuten al raak !
Afbeelding
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

01-07-2013 11:01

Van het weekend ook weer een nachtje gevist. Bleef stil tot een uur of 7 's ochtends, een vrij rustige aanbeet onder het kantje, enkele piepjes en een korte run. Dacht gelijk aan een brasem. Ik pak mijn hengel op en voel een vrij licht gewicht maar kleine korte sprintjes doen mij toch twijfelen. Vrij snel komt hij naar de oppervlakte en zag een bronse kleur boven water komen. Uit alle macht probeert de kleine zeelt (50 cm) keer op keer naar het diepe te duiken, maar geeft na een paar minuten op.

Ik drop mijn aas een paar meter verder op het talud om vervolgens nog een paar uurtjes te kunnen doorvissen voordat ik moest werken.

Nog geen 1,5 uur later dan toch nog een echte goede run. Ik sla aan en voel hem direct door mijn slip knallen. Maar voel ook dat mijn lijn ergens door heen snijdt, soort van constante tik op de hengeltop en half contact met de vis. Nog geen minuut later zit ik volledig vast en is er geen beweging meer in te krijgen. Helaas wederom geen karper op de mat.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

01-07-2013 13:01

Leuk om al die verhalen weer terug te lezen, ben weer terug van weggeweest. Na een week France, en een paar leuke weekeinden gevist te hebben.
Momenteel druk met het werk, maar zaterdag t/m maandag weer een trip naar Belgie plannen:) i'm still alive
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Chiel Broekhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-07-2013 11:31

01-07-2013 13:04

Hallo allemaal,


Ik ben nieuw hier en zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Chiel, 26 jaar oud en woon in een dorp onder de rook van Deventer, Overijssel.

Hoewel ik eigenlijk een fanatiek roofvisser ben, begon het tijdens de gesloten periode toch te kriebelen en speelde de vangdrang me weer op. Ik besloot om mijn geluk te beproeven en ben gaan vissen op karper. In verschillende wateren heb ik wel eens met de method feeder karper gevangen maar dit was voornamelijk ‘makkelijk’ te vangen, uitgezette karper in een druk beviste vijver.
Ik kwam erachter dat het actiever vissen op karper mij meer aantrekt dan het statisch vissen, iets met spanning denk ik…
Een aantal sessies volgden de afgelopen maand, maar meestal moest ik blanken of ving ik brasem en zeelt..(wat zeker geen straf is overigens)
Anderhalve week geleden tijdens het roofvissen kwam ik door een maat van me bij een wetering die grenst aan een vijvertje.. Daar zag ik karper zwemmen, gras- en schubkarper. Voornamelijk aan de oppervlakte en in zo’n klein vijvertje is dat erg indrukwekkend kan ik wel zeggen!
Vanaf dat moment kan ik zeggen dat het me niet los heeft gelaten en ik zag dit als ideale mogelijkheid om karper te vangen. Vooral graskarper, die ik nog nooit had gevangen werd een soort van obsessie, de vorm, de kracht, de schuwheid..het fascineerde me enorm om ze daar zo te zien zwemmen!
Afgelopen week ben ik s’avonds twee keer erheen geweest maar niks gevangen ook al waren ze nadrukkelijk aanwezig.. Ik viste aan de oppervlakte met brokken. Karper aasde wel maar ze waren niet echt ‘los’. Met enige argwaan slokte ze af en toe een brok op om vervolgens weer de diepte in te duiken en zich een tijdje niet te laten zien.

Afgelopen zaterdag 29 juni, was ik thuis de vijver aan het leegpompen.. Omdat dit nogal een tijd duurde werd ik wat chagrijnig want zolang de vijver niet leeg was kon ik niet zoveel beginnen en was het simpelweg wachten.
Ik vertelde mijn moeder dat ik die avond nog even wilde gaan vissen, waarop zij voorstelde om op dat moment te gaan omdat mijn vader wel bij de vijver zou blijven en ik even naar de waterkant kon.
Uitstekend idee natuurlijk en op deze manier kon ik 2,5/3 uur vissen en vervolgens verder gaan bij de vijver.
Omdat ik eerder in de week 2 keer zonder vis te vangen huiswaarts ben gegaan besloot ik om aan mijn gevlochten hoofdlijn 3 meter fluorcarbon te knopen. Zo wilde ik uitsluiten dat ze mijn brokken niet pakten omdat ze de lijn zouden zien, zeker graskarper is natuurlijk een erg schuwe maar ook intelligente vis!
Snel mijn spullen gepakt en de auto in, het is maar een kwartiertje rijden. Ben je net onderweg kom ik erachter dat ik mijn schepnet nog thuis heb liggen..Grr! Even schiet door mijn hoofd dat ik al 2 keer heb geblankt en dat ik toch maar ‘even’ ga vissen..dan neemt mijn gezonde verstand het gelukkig weer over en bedenk ik me dat als ik er karper aan krijg ik kansloos ben zonder net...
Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen waait het bij vlagen vrij stevig en is het met de zon op het water aangenaam tot warm. Ik zie al wel wat brasem zwemmen en besluit om eerst een handje brokken in te werpen en dan mijn materiaal gereed te maken.
Vervolgens blijft het rustig, op de plekken waar ik eerder karper zag azen gebeurd vrij weinig. Een klein uur verstrijkt en ik besluit om eens van de vijver om naar de wetering te lopen. Het is een vijver waar veel obstakels in het water liggen en ik moet er ook omheen lopen om bij de wetering te komen. Heel voorzichtig loop ik erheen omdat met de zon in de ondiepe en glasheldere wetering de mogelijke karper mij zo gezien heeft om er vervolgens met een grote golf vandoor te gaan.. Ja hoor daar liggen 2 grote graskarpers in de zon. Ik blijf achter wat struiken staan en gooi mijn brok in de wetering. De karpers blijven roerloos liggen en tonen geen enkele interesse in mijn aas.. Niet veel later zie ik ze er niet meer liggen en besluit om terug te gaan naar de vijver waar ik gevoerd heb.
Geen enkel gesmak aan de oppervlakte of tekenen van azende vis doet mijn vertrouwen verder afnemen. De resultaten van eerder in de week in combinatie met de weersomstandigheden en het tijdstip zo midden op de middag deden mijn verwachtingen wel wat teruglopen. Aan de andere kant kan ik er heerlijk tot rust komen en is het gewoon genieten aan de waterkant.

Ik vis nog even door en besluit dan om eens richting de ‘ingang’ van de vijver te gooien, daar waar de wetering de vijver instroomt. Mijn brok ligt er misschien een minuut in en ik zie een zwarte schim aan de oppervlakte langzaam bijdraaien en op mijn brok afzwemmen, door de spiegeling in het water zie ik nog niet precies wat het is. De vis kantelt iets en brengt zijn bek naar boven..het zal toch niet…BAM! Hangen! Met een enorme run schiet de vis door het water, op dat moment dacht ik dat het schubkarper was maar als de vis mijn kant uit zwemt zie ik dat het graskarper is..! Mijn hart gaat tekeer als een gek en ik bedenk me dat ik in mijn eentje sowieso geen foto kan schieten.
Door mijn sterke gevlochten hoofdlijn kan ik de vis prima afremmen en doe ik mijn best om deze van obstakels te weerhouden. Ondertussen bel ik mijn vriendin op die onmiddellijk in de auto stapt en naar mij toekomt. Het is nogal afgelegen gebied dus al drillend probeer ik mijn vriendin naar me toe te navigeren wat ongetwijfeld een lachwekkend schouwspel moet zijn geweest.
Gelukkig arriveert ze snel en heb ik net de vis kunnen scheppen, wat een kracht explosie! Zelfs in het net moet ik nog zien te voorkomen dat de vis mij niet meetrekt het water in zo gaat ze tekeer.
Even op de onthaakmat en dan kan er gefotografeerd worden. Hij of zij blijkt 96 centimeter lang en is mijn eerste graskarper ooit! Helaas heb ik mijn weegapparaat thuis laten liggen, maar ik had moeite om hem op te tillen. Het hele weekend ben ik aan het nagenieten en zit ik in een bepaalde flow die heerlijk is! Ik ben er enorm blij mee en zal deze dag 29 juni 2013 nooit, maar dan ook nooit vergeten!
Zoals jullie zullen begrijpen…DIT SMAAKT NAAR MEER! :D

http://www.vangstenregistratie.nl/foto/?id=260559
Tom Vorstenbosch
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-05-2010 13:48

01-07-2013 16:38

Voor de eerste keer op een nieuw water gevist, had er nog geen hoge verwachtingen bij maar al vroeg in de avond kreeg ik een beet. Na een minuut of 5 kreeg ik al het idee dat het om een grote karper ging of wellicht een steur waarvan ik wist dat ze er zaten want de vis nam met gemak ruim 100 meter lijn en ik moest er met de boot achteraan.

Dit was het resultaat, een steur van 1 meter 30 en 30 pond!!

Afbeelding
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Tom Vorstenbosch
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-05-2010 13:48

01-07-2013 16:40

De eerste foto nog een keer opnieuw.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-07-2013 19:29

@Chiel,
Welkom op het forum!
1e post, en dan gelijk zo,n mooi verslag...Mooi man!!
Heb het zelf niet zo op die grassies,maar het is een mooie vangst.
Heb zo,n donkerbruin vermoeden dat er wel wat meer gaan volgen :wink:

Succes,
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

01-07-2013 19:34

mooie vissen zitten er weer tussen.
@michel. mooie spiegel maar t is dat er bij staat dat ie 10,3 kg is. Op de foto lijkt t n dikke 30er nml.
Hendrik Oldewening
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-05-2013 16:50

01-07-2013 19:40

Leuk verslag Chiel Broekhuis, leest lekker weg! Jij was bewust opzoek naar de "grashappers", ik niet maar heb er ook 1 mogen haken zaterdag op zondag.

Vanaf een uur of 03.00 had ik piepjes op mijn hengel die voor de eigen kant lag. Ik dacht dat drijfvuil de oorzaak was dus deed er in 1e instantie weinig op uit. Toen ik +- 45 later nog steeds piepjes krijg toch maar besloten uit mijn warme slaapzak te kruipen. Vuil uit de lijn gehaald en voor de zekerheid ook de lijn van de "verre hengel" nog even gecontroleerd. Terwijl ik met de tweede hengel bezig was, ging hengel 1 lichtjes door de slip. Weer drijfvuil of brasem dacht ik ;). Ik pakt de hengel op en vernam een aantal forse klappen op de hengeltop. Toch karper?! Na een korte dril mocht ik een flinke graskarper scheppen.

Vorige week een PR schub mogen vangen, nu een PR grashapper. Mijn voorkeur gaat toch uit naar nummer 1. Maar vis is vis, en heb verder niets mogen vangen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

01-07-2013 20:57

Stefan, een xtje omgekeerde wereld met die spiegel? nee hij houdt de vis gewoon redelijk ver naar voren, blijft een mooie spiegel! :)
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

02-07-2013 20:56

ja dat ie m ver naar voren houd zag ik meteen aan de verhoudingen. Vis al 21jaar op karper dus heb genoeg vis(fotos ) gezien.
Chiel Broekhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-07-2013 11:31

03-07-2013 19:43

@ Fred en Hendrik, dank jullie wel mannen!

Ja het enthousiasme gierde nog door mn lichaam bij het schrijven en herbeleven van afgelopen zaterdag.
Het was ook de eerste keer dat ik met dit systeem (drijvend) een vangst mocht noteren dus was ik erg trots!

Ik hoop dat ik jullie nog veel meer vangsten kan laten zien op dit forum..ik blijf het zeker proberen!
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

03-07-2013 21:14

@Stefan,
Ja , hij is nogal in de camera gedrukt. :lol:
M'n vismaat is iemand die nogal snel commentaar geeft, hij bedoeld het niet slecht ofzo , hij wil enkel helpen , maar dit geeft dus wel als resultaat dat als je de vis niet op zijn manier vasthoud, je commentaar krijgt. :lol:
Maar goed , hij helpt altijd perfect, geeft al zijn tips en trucs zomaar vrij, wilt niet altijd de beste stekken hebben en je kan er nog goed mee lachen ook, een betere vismaat kan je niet hebben hoor. :lol:
Zolang op de foto duidelijk is hoe de vis er juist uitziet ben ik tevreden. ^^

Ieder zijn eigen manier van foto's maken toch. :P
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

05-07-2013 19:02

Beter laat dan nooit...

Na wat aandringen hebben opa en oma de bomen achter de schuur weg laten halen en kan ik er eindelijk eens gaan vissen.
Ze gingen 2 weken op vakantie, en ik zou wel even op het huis passen. De eerste week helemaal niet gevist vanwege het weer, maar op maandag de hengels direct uit mijn werk het water in.

's avonds laat een loeiharde run, maar een eenvoudige dril en een mooie vis.
Afbeelding

Het was toen al laat en de volgende dag weer aan de arbeid dus hengels de kant op en m'n rust pakken. Toen tot vrijdag slechts 1 run en helaas een losser.

Vrijdag was het schitterend weer, en heb ik mijn tactiek veranderd door veel matiger te voeren en mijn aas te verplaatsen naar het eigen kantje. Nou dit heb ik geweten, wat een heerlijke namiddag/avond! 5 runs, 3 vissen. Heb geen eens tijd gehad om andere kleren aan te doen toen 1 van mijn hengels al krom trok. Toen de vis in het net lag had ik een grijns van oor tot oor, want dit kon mijn pb van 28pond wel eens gaan verbreken, en wellicht mijn 1e 30er zijn. Toen de weger over de 30 heenging was ik totaal van de kaart.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn dag was niet meer stuk te krijgen, na de vis gewogen, gefotografeerd en teruggezet te hebben ga ik mijn hengel weer beazen. Daar kreeg ik niet heel veel tijd voor want mijn andere hengel schoot bijna uit z'n steunen van een loeiharde run. Met een mooie schub als resultaat.
Afbeelding

Toen beide hengels weer in het water lagen was het tijd om een hapje te eten en het huis maar een beetje aan kant te maken, want de volgende dag zouden mijn opa en oma thuis komen. Met de dweil in mijn hand en de sounderbox in de serre wordt mijn dweilsessie verstoord door een piep, ik loop rustig naar mijn hengels, en zie dat mijn lijn helemaal niet meer de richting in gaat van de plek waar ik het had neergelegd, maar helemaal naar rechts dwars door de takken heen. Ik pakte mijn hengel en na een aantal keer slingeren voel ik dat er vis aan zit. Dit betekende dat ik mijn hengel om een boom moest manoeuvreren en jawel dit lukte en de vis ligt in mijn net. Tot mijn vreugde was het de 2e keer deze dag dat ik mijn pb verbrak. Wat een heerlijke bouw heeft deze vis.
Afbeelding

Tot snel opa en oma, er zullen nog vele dagen/nachten volgen in de achtertuin.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-07-2013 21:22

2 krachtpatsers van sessie 30 juni

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Samantha Visser
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-05-2013 16:49
Locatie: Dordrecht

09-08-2013 22:30

OK, beetje laat om nog juni-vangsten te laten zien, maar deze zijn voor mij heel bijzonder! Waarom? Het waren m'n allereerste karpers! Allemaal gevangen in Frankrijk. Afgelopen nacht heb ik mijn eerste twee Nederlandse (rivier)karpers gevangen, die zal ik bij de Augustus-vangsten plaatsen. *trots*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Benieuwd naar onze visavonturen? Volg ons dan op https://www.facebook.com/V2-fishing-406754636130791/!