Vangsten november 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-11-2012 22:41

Jeetje mina Dirk wat ben jij lekker bezig zeg en wat een gigantische bak moet dat geweest zijn die halve target vis van je :P ,
zeker als ik eens goed naar de verhoudingen van je handen tov de vis bekijk.
Ik kan zelf al maanden niet meer vissen ivm rug problemen en als ik dan die foto,s van je zie moet ik eerlijk bekennen dat er sterke jaloerse gevoelens bij me opkomen.
Evengoed van harte gefeliciteerd :D

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

09-11-2012 09:35

Mark,

Dank en beterschap.

Hopelijk kun je weer spoedig je lijnen nat maken.

Groeten,

Dirk
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-11-2012 09:39

mooie bakken dirk,

zo zie je maar weer een kleine verandering in de onderlijn kan leuke resultaten opleveren.


@ben:

dat je zulke types aantrekt komt door je mooie haar dos haha ;)

maar mooie vangsten ben.
Oja joh!!!
edwin veenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-11-2012 13:22

09-11-2012 14:39

Mooie karpers Ben!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-11-2012 16:45

bedankt heren,

dirk ook lekker bezig zeg.

vandaag wilde ik eigenlijk net als gisteren een lekker daggie vissen maar ik was vergeten dat ik naar het ziekenhuis moest om 13:45.
toch wilde ik graag vissen maar het feit dat ik dan om 12:00 alweer op moest ruimen hield me in eerste instantie tegen.
om die reden had ik vanmorgen ook geen wekker gezet maar om 7:00 werd ik toch gewekt door een piepstemmetje die vroeg of de tv aan mocht :D
nadat ik gezellig met de kleine naar een dubbelle aflevering van dora (god wat haat ik dora) had gekeken hoorde ik de wekker van mijn vrouw afgaan.
ik dacht als ik nu ga kan ik toch nog 3 uurtjes meepakken.
en zo geschiede :D
wederom 1 hengel op de snoek met doodaas en 1 hengel op me hotspot waar ik gister 3 karpers wist te vangen.
na een kleine 2 uur kreeg ik 'in tegenoverstelling van de aanbeten van gister' een keiharde fluiter.
de vis vocht ook harder als alledrie de vissen van gister bijelkaar en zwom met een rotgang naar links zowat de hele plas over(bij wijze van)
na een flinke drill kwam de vis eindelijk aan het oppervlak en gleed me net in.

Afbeelding

een mooie lange schub van 21 pond.
wat was ik blij dat ik toch gegaan was.
daarna nog een uurtje doorgevist maar zonder resultaat maar dat kon me niets schelen ik ben meer dan blij met 4 vissen in 2 dagen waar ik met 1 hengel op karper viste :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

10-11-2012 18:52

Ben t gaat je tig keer beter af dan mij,
alweer een blank.....-_-
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

11-11-2012 12:58

dat was weer een lekker weekendje! 2visjes van een uitzet vorig jaar en 3 vissen van het oude bestand! waarvan ik er 2 niet kende dat putje blijft me verbazen:)

Afbeelding schubje van 20 pond vorig jaar op 18pond.

Afbeelding
een prachtige spiegel op 28pond

Afbeelding
uitzet spiegeltje

Afbeelding
een schubje van de uitzet

Afbeelding
en een onduidelijke foto van een mooie schub op 24pond

en helaas nog 2vissen gelost:(
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

11-11-2012 13:14

Iedereen mooie vissen!

Ikzelf had van de week besloten om een nachtje te doen op een water waar ik nog niet eerder had gezeten, 2 dagen voorgevoerd en ook nog een heerlijk voertje klaargemaakt. Wanneer ik zaterdag al onderweg ben naar het water, krijg ik een smsje van m'n vriend: 'Ik lig al een uur in het ziekenhuis, heb m'n kruisband gescheurd..'. Ik besluit om niet alleen te gaan vissen op het water wat we in gedachten hadden omdat ik hier nog nooit eerder heb gezeten, en ik eigenlijk nooit alleen vis. Ik vraag aan m'n vader of hij door wil rijden naar een ander water en dat vind hij wel goed.
Afbeelding
wanneer alles in ligt vroeg met slaapzak opgezocht en 's nachts ook nog 1 mooie vis weten te vangen.
Afbeelding
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

11-11-2012 17:38

vannacht een nacht gemaakt bij een vriend van school in zijn achtertuin die aan het water licht. 3 dagen van te voren al begonnen met voorvoeren. hij had zelf 1 goede karperhengel en baitrunner maar nog nooit een serieuze karper gevangen. toen ik s'middags aankwam eerst zijn hengel voorzien van goed materiaal. toen ik daarna terugkwam van de wc stond hij al met een kromme hengel. een mooie schub van een pond of 18. s'nachts om een uur of 2 nog een dikkere schub gevangen van rond de 25 pond. kortom een prima nacht. de foto van de 2e schub volgt nog.hier alvast de eerste:
Afbeelding
Matthias Keuppens
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-08-2012 19:18

11-11-2012 21:14

Vannacht was het eindelijk raak, de aanhouder wint :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-11-2012 22:09

Mooie vissen mannen.
Wat een voldoening moet dat geweest zijn matthias.
Vis is vis
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

12-11-2012 11:05

Pff, lekker bezig hoor! Deze jongen heeft na een dramatische penvisdag waarbij de vis totaal niet los was en ik de enige 2 actiemomenten verprutst heb een nachtje gedraaid die ook uitliep op een drama.

's avonds eerst al de lepel voor mijn avondeten (mmm snert) vergeten, vervolgens 's nachts wakker worden omdat je oval over je hoofd bijna het kanaal in word geblazen (zat op een stek waar ik geen haringen in de grond kon doen, maar het was! toch zo rustig dus dat kon wel). Normaal gesproken blijft ie dan wel hangen achter mijn stretcher maar die had ik vanwege 2 druppels regen iets achteruit gezet.
's nachts nog 2 keer wakker geworden en enkele piepen op beide hengels en 's ochtends nog een brasem kunnen vangen.

Was dus weer eens geen succes, maar de volgende keer maar beter....
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

12-11-2012 13:08

Na 5 sessies te hebben geblankt moest het maar weer eens gebeuren, het word steeds kouder de temperatuur gaat steeds meer richting het vriespunt. En ik sta al 4 weken droog!
We waren verkeerd gereden dus ik kwam pas laat aan op het water dus het was rennen geblazen voor het donker werd. Rond kwart voor 6 lagen mijn rigs op de bodem.

Rond kwart voor 8 hoorde ik al wat karpers rollen op het water, het gaf me goede hoop. Na een klein slaapje van 3uurtjes, werd ik ineens wakker gemaakt door een piep gevolgd door een lange fluiter. Het moest een grote zijn dacht ik in nog in m'n hoofd. Na zo'n 10 minuten lach de vis op de mat. De grootte viel wel mee maar ik was dolblij!
Een spiegelkarper van geschat rond de 16 pond.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens heb ik m'n stok weer uit gegooid op zo'n 50a 60 meter, op 6 meter diepte en ben ik gaan slapen de nacht is op dat water toch nooit zo goed en ik verheugde me op de ochtend. rond 7 uur werd ik weer luidruchtig wakker gepiept door dezelfde hengel en stond ik weer met me stok in me handen, maar ineens ging m'n middelste hengel ook af en stond ik met 2stokken in m'n handen. En toen gebeurde er iets wat ik nooit had gedacht en zelf ook nog nooit heb gehad, de 3e stok ging er ook vandoor. Ik moest kiezen.. ik koos ervoor om die te laten gaan om hem vervolgens wel te pakken, het was een plek vrij van obstakels en ik liep rustig achteruit naar mijn tent en pakte me telefoon. Ik bel m'n maat op die aan de andere kant van het meer zat te vissen 5 minuten bij mij vandaan. Hij kwam er meteen aan en nam een hengel over. Ik heb er 2 op de kant weten te krijgen de 3e is helaas ontsnapt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle 3 de hengels lagen uit het water en we hadden afgesproken 9 uur op te gaan ruimen, ik besloot toch nog m'n hengels uit te gooien want het was een waar spektakel. ik had mijn hengels weer opgetuigd en gooide van rechts naar links de hengels lagen in en ik bevestigde m'n hangers. Totdat inene een hanger omhoog gaat en hij er weer als een dolle vandoor gaat. Weer de rechter, mijn zelf statief en camera met ontspanner stonden nog klaar.. ik heb nog snel een paar fotootjes geschoten en ben toen rustig aan gaan opruimen.
Afbeelding

Vannacht nog een nacht proberen op hetzelfde water, hopelijk weet ik nog een paar vissen te vangen. De teller staat nu op 76 karpers. Op naar de 100.
Word hopelijk vervolgt...
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

12-11-2012 14:13

Ik had deze mooie spiegel van het weekend 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieter Willemen
Berichten: 105
Lid geworden op: 25-06-2012 21:07
Locatie: Hasselt

12-11-2012 14:23

Wat een prachtige vissen allemaal
Na deze nacht en vandaag geblankt te hebben is het leuk om te zien
Dat sommige meer geluk gehad hebben :D
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

12-11-2012 17:21

Mooi plaatje Melvin, die blauwe lucht en dat witte brugje doen het hem wel :D
Arwin Reineking
Berichten: 10
Lid geworden op: 30-09-2012 13:05

13-11-2012 18:37

Lekker wakker worden op zaterdag ochtend.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-11-2012 18:45

Fraaie vis en een al even fraaie plaat Arwin!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

13-11-2012 23:02

Wat een prachtige vis Arwin, en de foto maakt het plaatje af :wink:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-11-2012 06:33

Lekker gevist danny.
Even pure paniek :D

Melvin het is echt een mooi plaatje zo.
Puur hollands.

Arwin: wow :D
Vis is vis
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

14-11-2012 23:02

Ten 1e top vissen wat hier allemaal langs komen, dit noem ik nou de echte die hard karpervissers die ook gewoon in deze temperatuur nog door blijven vissen. En niet te vergeten de vissen zijn nu op hun mooist. (vind ik dan) maarja;

De 1e nacht was lekker verlopen, Kinderen met lampionnen stokjes kwamen nog langs onze tent lopen. Zingend met Sintemaarten liedjes. Helaas hadden we geen snoep mee alleen boilies. Zoals eerder gelezen heb ik er 5 weten te strikken.
De 2e nacht was het voelend kouder met een hardere wind. We kwamen pas rond 7uur avonds aan en moesten alles in het donker doen.
rond 8e lagen mijn 3 hengels in, van 1 hengel(de middelste) wist ik niet zeker of hij wel lekker lach maar ik heb hem maar laten liggen. We lagen dit keer met 6 hengels in het water omdat me maat ook bij me op me stek had aangeschoven, achjaa plek zat. Het bleef stil tot 3uur totdat m'n maat een run kreeg, met als resultaat een spiegel van rond de 18 pond. Vervolgens rond 4 uur kreeg ik pas m'n eerste run op m'n middelste hengel gevolgd door een harde dril in een stevig windje.
Er kwam een prachtig mooi geschubde spiegel boven, van 20 pond precies. Snel een paar fototjes gemaakt en weer me slaapzak in gekropen brrr
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens bleef het de nacht rustig m'n maat ving alleen nog een brasem, en ik kreek om 8uur nog een run. Een schub van weer precies 20 pond was het resultaat.
Afbeelding

Ik hoop dit najaar nog een nachtje of 5 te kunnen doen, en anders nog een paar keer overdag:) op een winterstek waar we vorig jaar goed op hebben gevangen die we binnen kort alvast weer een beetje gaan aanvoeren. Veel visplezier:)
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-11-2012 16:33

Nieuw PB projectspiegel 8)

Afbeelding
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

15-11-2012 17:04

Wat een prachtige vis Daaf
Matthias Keuppens
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-08-2012 19:18

15-11-2012 18:45

Knappe vissen Danny!
En mooie spiegel Daaf, proficiat met je PB.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

15-11-2012 19:09

@daaf.
je begint nu toch niet ineens weer skp`tjes te vangen he!? anders gaat het me veel moeite kosten om je anders weer in te halen... wel een mooie dit by the way!!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....