vangsten oktober 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-10-2012 15:58

Frankrijktrip van afgelopen week was niet geweldig, maar deze vis in de laatste nacht maakte nog een hoop goed.

Afbeelding
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

28-10-2012 19:51

Mooie schub Daaf.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

28-10-2012 21:36

Deze zomer heb ik na enkele jaren het vissen weer opgepakt. Het geeft me de rust die ik zocht en misschien wel nodig had en ik snap eigenlijk niet dat ik het vissen zo lang links heb laten liggen.
In eerste instantie wilde het op een water waar ik vroeger altijd vrij gemakkelijk m'n vissen ving totaal niet vlotten en ook de omgeving kon me niet meer bekoren. Na flink wat uurtjes op Google maps te hebben gezocht en de nodige liters benzine te hebben ontbrand kwam ik uit bij een kanaaltje in een fraaie, rustige omgeving en waar volgens mij een aardig bestand zou moeten zwemmen.

Afgelopen week besloot ik om er zaterdag op zondag een nachtje te gaan bivakkeren, maar vrijdag kroop het bloed waar het niet gaan kon... Aangezien het binnen een uur donker zou zijn en de rit ongeveer een half uur in beslag nam had ik nogal haast en kon ik de omleiding die ik onderweg tegen kwam niet bepaald waarderen. Dit zou me namelijk ruim 20 minuten kosten, in plaats van de 3 minuten die ik van m'n bestemming verwijderd was. Na een, voor de auto, risicovolle manoeuvre en de extra stresspeuk die daar bij hoorde kwam ik bij het water aan. Tot m'n verbazing lag vrijwel het hele kanaal vol met kroos en drijvende dode planten, wat me uiteindelijk een slapeloze nacht op zou leveren... Helaas waren de karpers, noch de brasems, hier verantwoordelijk voor, maar de stroming die het vuil tegen m'n lijnen dreef. De hele godganse nacht kreeg ik om de paar minuten een piep waardoor ik geen oog dicht deed en de eerste nachtvorst hier in de regio maakte het er allemaal niet prettiger op.

Toen de zon op kwam en ik nog geen teken van leven had gezien besloot ik maar in het zonnetje op te warmen, m'n lijnen vrij te maken van planten en te beginnen aan mijn uitgebalanceerde ontbijt: kop koffie in de linker hand, peuk in de rechter. Zo onverwacht als een run vaak komt, kwam de rechter stok tot leven en na een korte dril zonder al te veel problemen met het drijvende vuil kon ik een nieuw PR onder het kroos vandaan scheppen.

Je hoort en leest wel eens dat al het afzien in 1 klap vergeten kan zijn na een goede vis en dat was precies hoe ik me voelde met de vangst van deze volgevreten schub.


Afbeelding

Aangezien ik de laatste maanden regelmatig heb genoten van jullie vangsten en Ben nog eens tegen het lijf ben gelopen op een plek waar we beide al enige dagen hadden gevoerd kon ik het niet laten om deze met jullie te delen!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

28-10-2012 23:05

Leuk verslag mitchell, leuk ook dat je je oude hobby weer hebt opgepakt.
Gelijk je grootste vis gevangen.
Succes
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

29-10-2012 07:16

afgelopen week de hele week aan het voeren geweest op het kanaal, vrijdagavond vol verwachting gaan zitten omdat ik hier 2 weken geleden ook al een mooie schub van 26,5pond na een uur wist te landen.maar helaas op 2 aanbeten na (vermoed brazem) bleef het stil.
de volgende dag had ik een drukke planning kon dus geen nacht gaan zitten:(

toen ik zaterdag aan het einde van de middag weer thuis was van de "verplichtingen" begon het toch nog wel te kriebelen om nog ff een nachtje instant op een lokaal putje te gaan vissen er zwemt hier immers nog 1 spiegel rond die ik nog heel graag wil vangen...

zonder verwachtingen pak ik snel de auto in cross nog ff langs de mac voor een snelle hap en dan is het zover....
Om 18:30uur liggen me hengels te water, snel de tent opzetten en dan is het toch wel tijd voor een bakie koffie na nog een aantal bakken koffie en een prachtige zonsondergang is het rond 22:00uur toch wel een x tijd om de slaapzak in te gaan. Al snel viel ik in slaap met de gedachte dat het vanacht ook wel stil zou blijven... Maar niks is minder waar om 3 uur loopt me rechterhengel af... Ik vlieg uit de slaapzak trek me schoenen aan en loop rustig naar me hengels omdat het glad is. maar met 0,0 profiel onder de schoenen lag ik op de grond voor ik er erg in had! Snel pak ik me hengel en begin te drillen... De vis voelt gelijk goed aan. Yes dit is er 1 van het oude bestand! zoveel zwemmen er niet (rond de 10 vissen van het oude bestand) en een jaar geleden heeft er nog een uitzet plaats gevonden. na een dril van ongeveer 20 minuten was het tijd om de vis te landen...ik meende dat het om een vis ging die ik begin dit jaar ook al gevangen had op 35 pond de zwaarste vis van het water... maar goed dat zien we straks wel de vis gaat even de zak in... ik maak alles weer klaar en drop me rig weer op dezelfde plek.. snel kruip ik me slaapzak weer in want het is toch wel koud... na een tijdje val ik weer in slaap.... en ja hoor rond een uur of 6 loopt me andere hengel af! hetzelfde ritueel opnieuw maar nu bleef ik wel overeind op de gladde ondergrond, ik pak me hengel op en ook deze vis voelt goed aan! yessss weer 1 van het oude bestand! na een dril van 15min mag ik de vis landen. ik bekijk de vis en ook dit lijkt er 1 te zijn die ik al eerder gevangen heb. maar goed ook deze word voor heel ff gezakt....de boel weer klaar gemaakt en weer op dezelfde plek gedropt. me telefoon gepakt en me vader wakker gebeld om te vragen of die fotos wil komen maken....

soms kan het raar lopen...

de 1e vis is inderdaad me pr van begin dit jaar... toen op 35 pond en nu op 40 pond mooi gegroeid dus!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de 2e vis is een vis die toch nog niet ken nu ik m met daglicht zie ook op een erg mooi gewicht namelijk 27,5 pond

Afbeelding
wel jammer van de rugvin!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

29-10-2012 11:31

Vrijdagnacht een koud maar niet onaardig nachtje gehad samen met mijn vismaat.
Schepnet was tot 4x toe vast gevroren aan de onthaakmat..
In totaal 5 vissen gevangen waarvan de zwaarste 25pond was.

8)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

29-10-2012 11:37

Was je camera ook bevroren?
No pics it did'nt happen :D

Leuk elmer
Vis is vis
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-10-2012 11:53

Korte trip naar het beloofde land gemaakt.
Het werd een memorabele trip, niet vanwege de vangsten, wel vanwege de weersveranderingen.
Woensdag aangekomen in prachtig weer.
Zittend op mijn stoel in korte broek en ontbloot bovenlijf was het heerlijk toeven in het najaars zonnetje.
Het glas rode wijn en het stokbrood met brie zorgden voor een opperbest gevoel.
Hoewel we wat draaiende vis op de stek hadden leverde het geen vis op de eerste 2 nachten.

Gelukkig konden we de volgende dag de stek van 2 andere vissers overnemen waardoor de kans op vis aanzienlijk toe nam.
Het duurde niet lang of de eerste vissen meldden zich en konden we een aantal mooie vissen waaronder deze spiegel:
Afbeelding

Die middag begon het weer om te slaan, het werd snel frisser, de wind begon harder te blazen en we kregen een bak regen op ons dak.
Het aantal aanbeten nam gelukkig niet af en gedurende de dag konden we nog wat vis landen.
In de avond begon het toch wel heel fis te worden en begon ook de wind in kracht enorm toe te nemen.
s' nachts liep mijn hengel nog een keer af en toen we met windkracht 8 bij een temperatuur van -2, een relatief lege accu in een sneeuwstorm een vis staan te drillen op het open water vroegen wij ons af of dit wel zo verstandig was....
Met wat kunst en vliegwerk om de boot in positie te krijgen en te houden weten we deze ijsbeer te landen.

We besluiten de vis gelijk te fotograferen en de spullen daarna op te ruimen.
Het was onverantwoord om verder te vissen, ondanks dat we goed vis op de stek hadden...

Takken van bomen worden ondertussen van de bomen losgerukt en komen met een plof op de aarde terecht, bladeren en sneeuw vliegen ons om de oren en de aanwakkerende rukwinden maken van mijn Trakker Brolly een speelbal.
Als we na 1,5 uur opruimen met de auto het pad langs het meer vervolgen moeten we een paar keer uitstappen om losgerukte takken van het pad te verwijderen en vervolgen we de weg richting snelweg.
Daar de eerste 30km achter de sneeuwschuivers aangereden, waarna we de weg relatief rustig verder konden vervolgen.

Eenmaal thuisgekomen het journaal gezien... blij dat we mooi op tijd zijn weggegaan... Paar uur langer door vissen had er zeker voor gezorgd dat we uren vertraging hadden opgelopen.

Ondanks alles toch een mooie afsluiter:)

Afbeelding
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

29-10-2012 11:58

Nee helaas geen foto's, fototoestel lag nog thuis Ben! :wink:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

29-10-2012 12:57

Ff pesten dennis :wink:

Bizar marijn.
Wie zegt dat vissen altijd maar ontspannen is.
Complimenten
Vis is vis
Sander Timmers
Berichten: 98
Lid geworden op: 11-12-2009 14:29

29-10-2012 20:15

Ha die marijn,

Bizar hoe het weer kan veranderen soms he?... Toch nog goed gevist!
Met een aantal dikke mooie vissen!

Gr Sander Timmers
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

30-10-2012 22:16

Goed bezig manne!

Plaats zelf nooit foto's hier, maar deze mooie vis van het kanaal,
gevangen met de eerste nachtvorst
wilde ik toch even delen met jullie.

Afbeelding

Ving die nacht nog 6 schubs. Heerlijk eerste nachtje in de vorst!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-10-2012 22:23

Bizarre vis ronald.
Van mij mag je vaker fotos plaatsen hoor :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

31-10-2012 02:40

Erg bizar idd! Hij is zo "lelijk" dat ie gewoon weer mooi is haha! Vet hoor! Gefeliciteerd:)
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

31-10-2012 07:35

LIJkt wel of die vis zelf van ijs is!!!


mooie ghost spiegel hoor!
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

31-10-2012 17:27

Je hebt 'm toch niet zelf in zitten kleuren héé?! :o :lol:
Plaats reactie