Vangsten augustus 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-08-2012 04:52

Kom maar op!

Ik heb de eerste van de maand al binnen. Foto komt later vandaag. 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-08-2012 18:57

Afbeelding
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-08-2012 20:02

ik doe mee daaf :D
vandaag moest ik pas om 8:15 beginnen dus kon ik het niet laten om een naggie in te plannen.
het was gisteren lekker visweer, bewolkt wind en droog.
voordat ik de deur uitging keek ik nog op buienradar en was er niets te zien.
ik ben nog niet koud aan de waterkant of het begint te gieten.
weer buienradar checken.
zo'n klein plukje dat je het bijna niet eens ziet op het scherm.
ah het is droog.
ik sta op onder me oval vandaan en het bgeint weer.
godverdomme het lijkt wel zo'n klein personelijk wolkje uit een tekenfilm.
smiddags zeiden ze nog op de radio dat 1 augustus een mooie stranddag zal worden.
ik kon me daar op dat moment niets bij voorstellen.
om 11 uur ongeveer is het eindelijk droog en werd het erg klam en benauwd.
windstil is niet een weertype wat mijn voorkeur heeft maar vannacht was ik er erg blij mee.
om 12:00 krijg ik de eerste run met als resultaat een mooie strakke schub van 23 pond.

Afbeelding

om 01:15 vertrekt de andere hengel en weer een schub van 23 pond met een totaal andere bouw.

Afbeelding

door het klamme weer wil slapen niet echt lukken en sta ik na 3 piepen om 02:15 weer met een kromme hengel.

Afbeelding

een schub van 18 pond die ze laatste beetje hom op me mat laat lopen.
de vis is zoals je ziet helemaal leeg en beschadigd van de wilde vrijpartijen.

om 04:15 krijg ik weer een aanbeet die ik ondertussen kan dromen.
het is de schub die ik nu voor de 3e keer in krap anderhalve maand vang.

Afbeelding

de eerste keer 27 pond de 2e keer 26 pond en ook nu nog 26 pond.
ik ben erg blij met deze vis omdat de andere kant van de vis een lelijke wond heb die bij de eerste vangst ook ontstoken was.
ik heb de wond toen behandeld met dezelfde middelen die ik ook gebruik bij verwondingen bij 1 van mijn koi's.
de 2e keer was de wond kleiner maar nog wel open en heb het weer behandeld.
nu is de wond dicht maar nog wel rood en heb weer schoongemaakt.
geeft me toche en goed gevoel.
misschien was het ook wel genezen zonder mij maar vind het toch fijn dit te hebben kunnen doen.
om 6 uur ging de wekker weer.
inpakken nog even voeren en 8:15 stond ik weer paraat pfffffff.

tis nu 20:00 en ik duik me nest in :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

01-08-2012 20:26

Ook hier was het prijs vandaag!

Na 3 avondjes voorvoeren was het vandaag zover, ik zou samen met een vriend een water belagen hier om de hoek. Een klein water dat aangekomen staat op een vrij flink water netwerk hier in de buurt. Eenmaal aangesloten op de stek besloten we om de hengels kennis te laten maken met het water. Na een minuut of 20 stond alles uitgestald en wel, en konden we beginnen met het kampement opzetten. Onthaakmat uitklappen, net opzetten...

Afbeelding

Juist, op het moment dat we de stoelen wilden uitklappen was het raak! Mijn linker hengel, voorzien van een subtiel chod rigje en een 10mm. pop up vertrok met een noodgang richting het noorden! Veel kans om rustig te bleven kregen we echter niet! Twee slagen van mijn molen en de rechter hengel van mijn maat vertrok ook. Twee bloedruns in nog geen minuut, en dat op een water waar ik soms dagen blank.

Het waren niet de grootste vissen maar blij waren we zeker!


Afbeelding
Afbeelding

Mijn maatje is van nature eigenlijk witvisser, het vasthouden ging hem dus nog niet helemaal vloeiend af, ik heb hem al gewezen op zijn rechter hand.

Afbeelding

Dit alles resulteerde in een langgerekte bananenschub voor mij van ruim 9kg. en in een fraai gebouwde schub van 11kg. voor mijn vismaat. Daarmee is dit ook zijn nieuwe persoonlijk record, mijn felicitaties daarvoor.

Al met al een prima dagje, de rest van de dag echter geen piepje meer mogen horen! De vissen zaten vol op het natuurlijke voedsel en de hoge temperatuur lag ook niet echt in ons voordeel. Maargoed, er is vis op de mat geweest!

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

01-08-2012 21:10

Goed bezig Ben!!
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

01-08-2012 22:47

Afbeelding

Afbeelding

schub had een rare vorm... ik had nog een 3e kunnen hebben alleen ik gleed uit toen mn hengel krom getrokken werd... bijna het water in... vis los =[
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 09:40

Hey Philip, knusse boel daar op die onthaakmat van je! :wink:
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 10:11

Ook maar weer eens een plaatje posten:

Afbeelding
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

02-08-2012 11:11

Afbeelding

De rode plekken op ze bek lijken mij verwondingen van eerdere keren, maar het valt me op dat veel karpers daar last van hebben. Kan het ook wat anders wezen?

Kris.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

02-08-2012 13:32

Nou hier zijn ze dan ben.

de gecombineerde gezins/visvakantie was dit jaar weer een groot succes, zeker voor pappa want die was zo'n beetje de hele dag met vis aan het slepen. 81 gevangen, 1 gelost na dat hij het riet inschoot, zekers niet verkeerd. We hebben eerst een week op bel foret gezet, daarna nog een weekend op Belvare. Ik was daar vorig jaar al geweest er lag toen behoorlijk wat wier, voor mij niet zo'n probleem maar er hadden schijnbaar nogal wat vissers geklaagd, in ieder geval was er nu geen sprietje wier meer te bekennen, de eigenaar heeft nu alles zo aangelegd dat het waterpeil op niveau blijft. Alles ziet er daar in ieder geval goed verzorgd uit, in een prachtige natuur en de vissen zijn er sterk en gezond.

bel foret.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kijk eens pa daar springt een dikke!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belvare.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is nogal een domme vis, ik vong hem 2 keer in 3 dagen, en vorig jaar had ik hem ook al.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-08-2012 13:37

Productieve vakantie gehad Wim :P
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-08-2012 16:17

Zo Wim, dat zijn er nogal wat!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

02-08-2012 16:23

net weer terug van een paar uurtjes visse toch weer 3 karpers weten te strikken

een puntgave schub van 8kg

Afbeelding



en nog een schub van 7.7kg

Afbeelding



en nog een schub van 9kg

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-08-2012 16:29

is dat alles wim :-?

:D gekheid :D
wat een mooie verzameling zo zeg.
foto 10 van onderaf is echt een schitterende schub.
foto 18 van onderaf is geweldig met je zoontje achter je.
je ziet em denken " EEN MONSTER'' echt prachtig.
moet een fantastische vakantie zijn geweest.
gefeliciteerd. :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

02-08-2012 20:00

ja, mijn zoontje zegt nu niet anders meer dan vissen vangen, bootje varen, grote vis enz. hij vond het echt te gek aan het water. visser in wording......
mulder jari
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-04-2012 19:59

02-08-2012 20:19

Mooie volschub spiegel chee
En Marcel brute schub man
Wim lekkere vissen zitten daar tussen
Vandaag eerste sessie van augustus gemaakt 1 brasems een karper van 77 cm alleen niet gewogen schat hem 16 pond
En nog 1 verspeeld in een obstakel

Greetz jari
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

02-08-2012 20:38

Wim, ik heb niets tegen jou, en bekijk dit zeker niet als een persoonlijke aanval, maar ik vind het gewoon zeer raar dat sommige mensen als het ware naar de hel gewenst worden voor het plaatsen van BTW vangsten, en sommige helemaal de hemel in geprezen worden...
Ik heb niets tegen betaalwaters, mits ze goed beheerd zijn. Ik heb niets tegen mensen die op betaalwaters vissen die goed beheerd zijn, en ik heb ook niets tegen het plaatsen van vangsten van deze goede betaalwaters. (ookal zou ik er zelf niet naartoe gaan) Het enige waar ik iets op tegen heb is dat het blijkbaar een beetje afhangt van wie je bent of sommigen je feliciteren met bepaalde vangsten of niet. Ik ben zeker dat bij enkele andere personen meteen een 'BTW-comment' zou geplaatst zijn... :-?

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval, het is meer een opmerking over de mentaliteit hier... Blijkbaar worden een groot aantal mensen hier ongelijk behandeld, en dat is iets wat in deze situatie wel zeer duidelijk wordt... Spijtig natuurlijk, wie je bent mag niets te maken hebben met het 'aanzien' van je vangsten in mijn ogen. Het kan zijn dat ik een hoop schijt over me krijg nu, maar so be it, dit ei moest even van mijn hart ;)

Over je week daar: duidelijk goed gevist en veel plezier gehad met je gezin, mooi om te zien!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

02-08-2012 20:41

zalige vissen wim.....
wat leuk als je het gezin zo ziet mee genieten :)
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

02-08-2012 23:09

hallo iedereen
vandaag ook dagje gaan vissen vroeg begonnen om 05.00 uur na veel tikken kreeg ik om 08.45 toch een mooie aanbeet
hierbij deze spiegel :)
Afbeelding


Afbeelding



en dan de rest van de dag stil:(
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-08-2012 02:43

rob craeninckx schreef:Wim, ik heb niets tegen jou, en bekijk dit zeker niet als een persoonlijke aanval, maar ik vind het gewoon zeer raar dat sommige mensen als het ware naar de hel gewenst worden voor het plaatsen van BTW vangsten, en sommige helemaal de hemel in geprezen worden...
Ik heb niets tegen betaalwaters, mits ze goed beheerd zijn. Ik heb niets tegen mensen die op betaalwaters vissen die goed beheerd zijn, en ik heb ook niets tegen het plaatsen van vangsten van deze goede betaalwaters. (ookal zou ik er zelf niet naartoe gaan) Het enige waar ik iets op tegen heb is dat het blijkbaar een beetje afhangt van wie je bent of sommigen je feliciteren met bepaalde vangsten of niet. Ik ben zeker dat bij enkele andere personen meteen een 'BTW-comment' zou geplaatst zijn... :-?

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval, het is meer een opmerking over de mentaliteit hier... Blijkbaar worden een groot aantal mensen hier ongelijk behandeld, en dat is iets wat in deze situatie wel zeer duidelijk wordt... Spijtig natuurlijk, wie je bent mag niets te maken hebben met het 'aanzien' van je vangsten in mijn ogen. Het kan zijn dat ik een hoop schijt over me krijg nu, maar so be it, dit ei moest even van mijn hart ;)

Over je week daar: duidelijk goed gevist en veel plezier gehad met je gezin, mooi om te zien!


Bij deze quote krijg ik serieuze onderbuik gevoelens van!!!!!!

Wim dat zijn een stel mooie karpers die je hebt weten te verschalken, gevangen op je homemade hennep/knoflook bollen zeker? Want daar was je behoorlijk mee in de weer in het topic aas.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

03-08-2012 09:07

En toch heeft Rob een punt. Er zijn in het vangsten op datum topic genoeg andere geweest die hier BTW vissen plaatsen en deze werden niet altijd even vriendelijk verzocht om hun foto's in het juiste topic te plaatsen. Maar nu is het Wim een sympathieke serieuse visser en is het ineens geen probleem.

Niks tegen jou hoor Wim maakt mij niet uit waar er gevist word. Mooie serie vissen!!!!!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

03-08-2012 09:26

Zeker heeft rob een punt. Ik zoek wel degelijk uit welk btw ik pak. Maar dit voorjaar heb ik mijn vissen netjes in het btw topic gezet. Vervolgens zie ik hier ook diversen btw vissen voorbij komen, (behoorlijk wat) dus ik denk ik zet het maar hier in. In het btw topic is nu niet echt veel actie.

Ik denk toch wel dat we kunnen stellen dat het vissen op btw tegenwoordig toch wel geacepteerd is, ik zie dat er tegenwoordig ook echt veel bekende vissers op btw vissen. En ja persoonlijk ga ik liever openbaar, en heb ik ook gedaan. Helaas zijn de omstandigheden er nu niet naar dat ik dat kan, dus btw of niks.....

Ondertussen stroomt mijn pb box vol met vragen, dus ik ga die maar eens beantwoorden.


Rob succes met je vangsten, maar ik zie er helaas (nog niet) veel van je verbijkomen.

Bedankt voor de mensen die het wel op prijs stellen.

Gr

Wim
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

03-08-2012 09:33

Mensen mooie vangsten. Wim ik ben stront jaloers jemig wat een bakken en leuk met je zoon wat heeft dat knulletje een plezier. Laat je vrouw in het vervolg thuis dan ga ik wel mee :wink:

Btw of niet je moet ze toch echt zelf vangen. En Rob ik kan mij zeker in je mee leven.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

03-08-2012 11:30

Niet iedereen gooit alles wat hij vangt op internet Wim :wink:

Een goede vakantie gehad met je gezin, dat het is het belangrijkste!


Verder geef ik Rob groot gelijk. Er zijn speciale topic's voor en laten we allemaal ons steentje bijdragen om de juiste foto's op de juiste plaats te zetten. Ik kan altijd erg genieten van je foto's Wim maar met deze rits worden er weer wat vooroordelen bevestigd. Alles lijkt op elkaar en het water is volgegooid met dezelfde vissen. Met 150 vissen op 3 hectare moet je oppassen met ingooien... Niet iedereen is daar van gecharmeerd.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

03-08-2012 11:37

Een deel mensen heeft lekker gevangen zie ik!! Mooie pics!