blankmeldingen 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

09-01-2012 17:53

De naam zegt het al, maar niet alleen dat! Er is namelijk meer!!!
Je kunt in dit topic ook je tactieken bespreken en je sessie evalueren. Misschien kunnen we er zo samen voor zorgen dat dit topic niet vol komt ;)

Dus heb je een dag gevist en niks gevangen meld het hier, wil je van mensen andere inzichten krijgen omtrent je visserij dan bespreek hier uitgebreid waarom jij denkt te hebben geblankt en wat je de volgende keer anders aan zult pakken.


Gister was het zo ver, ik stond weer aan de put die mij in 2011 al dagen en nachten heeft laten zweten. De blanks die ik op deze vijver heb gedraaid zijn onvoorstelbaar, maar toch vraagt het om meer. Deze wens kwam aan het eind van de sessie dan ook weer uit. Niks noppes, nada, een natte mat maar zonder slijm. De regen heeft hem voorbereid op de vis die helaas diep onder het oppervlakte ligt te luieren.

Tijdens mijn vorige blank, 1 of 2 maanden geleden heb ik de hele sessie gevist en gevoerd met dikke vismeel pellets. Echter zonder succes, wat ook niet erg is aangezien dit een testsessie was om te kijken of de vis er nog los op ging.

Gister dus vol goede moed de balletjes van stal gehaald, 1 hengel op 5 meter met een zinkende boilie en de andere hengel op 3,5 met een fluo. Op beide stekken 5 tot 10 balletjes erbij en een handje boilie kruim. Waar ik verwacht had een eenzame sessie te draaien bleken er jammer genoeg nog 3 vissers de intentie te hebben iets te gaan vangen.

Het weer was prima, wind op de goede kant met tussendoor een buitje. Een dag zoals wel vaker en waarbij regelmatig de schubjes op de kant kwamen. De temperatuur was beter dan de sessie ervoor en van kou was geen sprake. Het oppervlakte water klokte rond de 7 graden, wat ik eerlijk gezegd iets kouder had verwacht.

In de middag vroeg een collega vissert aan de aangrenzende put achter mij of ik zijn lijn wilde uitvaren. Zo collegiaal als ik ben maak ik alles gereed en begin zijn lijn naar de beoogde plek te brengen. Ondertussen starend naar de dieptemeter kreeg ik bijna een hartinfact. Het leek wel een storing maar tussen de 4.8 en 5.8 meter zag ik de ene vis na de ander op het scherm verschijnen. Iets wat ik nergens anders op de put was tegen gekomen, ondanks dat de bodem op zo’n 6.5 meter lag wilde hij graag dat ik zijn spul er middenin zou droppen.

Stiekem verwachtte ik dat dat de enige hengel op de hele put zou zijn die zou kunnen aflopen, wat achteraf zelfs nog te veel gevraagd was.

Voor de volgende keer ga ik een aantal dagen van de voren een kleine hoeveelheid voeren op de plek waar de dieptemeter zo veel vis aangaf.
En de andere hengel gaat het diepe in tussen de 8 en 9 meter.
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

09-01-2012 18:30

Op de filmpjes van Ernesto Kamminga is te zien hoe hij vist op vissen op half water, hij vist dan een snowman presentatie. Ook vist hij met pva, waarin hij 3 verkruimelde boilies en 2 verkruimelde pop-ups (15mm?). Hierdoor stijgen de pop-up deeltjes na een tijde en zo worden de karpers op half water geprikkeld. Hij gebruikt deze manier van vissen in het najaar. (November-December?)

http://nl.korda.co.uk/movies/?id=212

Kas
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

09-01-2012 19:20

Hey dat is helemaal geen verkeerde!!!!! Bedankt en zeker de moeite waard om te proberen :)


Dit zijn de inzichten van andere vissers die ik in de openings post bedoelde :) goed bezig kas!
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

09-01-2012 19:44

Ik heb zondag ook weer geblankt, het is niet heel raar aangezien het een redelijk moeilijk water is. Alhoewel je toch vaak actie hebt van witvis.

Deze keer was anders, geen piep, geen niks. Geen teken van leven.

Normaal vis ik op dit water met vastlood-systeem en een snowman presentatie. Sinds kort balanceer ik m'n presentatie ook uit. Normaal hebben we op een dagsessie 1 run, soms 2 en soms is t heel druk met alle zeelten en brasems . Dit keer dus niks, toen we aankwamen was er een zachte wind, later viel deze weg en was er complete stilte rond het meer. Ik viste 1 hengel tegen de punt van de steiger aan. Ik viste met een 15 mm boilie en een gele 10 mm pop-up, de presentatie die normaal ook z'n werk doet. Ook viste ik met de pva tactiek van Ernesto Kamminga. Het gehele water is zo'n 1,80 diep. Bij de punt van de steiger is het 2,10 diep. Ook voerde ik zo'n 5 gebroken boilies bij die hengel. De andere hengel ging richting de bomen aan de overkant. Dus midden op t meer. Deze viste ik met alleen een pva zakje, ook hier weer met dezelfde snowman presentatie. Alleen dit keer op een diepte van 1,50.

Nu is het heel normaal om af en toe een blank te draaien op dat water, dit is nu alleen de derde keer op een rij. Ik denk dat het aan de wind ligt en dat ik op de verkeerde dagen zit. En dat een groot deel van de vissen op het andere deel van het meer liggen. Ook voer ik misschien te veel/weinig? Verder kan ik zo snel niks vinden waarvan het logisch is dat je blankt.

Kas
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-01-2012 20:00

Je kan beter eerst observeren. je zegt dat het over een moeilijk water gaat, maar 1-2 runs op een dagsessie is nog niet echt moeilijk.
Hier in Belgie zijn moeilijke kanalen waar je met 1-2 runs op 15 nachten tevreden moet zijn :wink:
De sleutel bij wintervissen is observatie en waterkennis! Net zoals bij het bevissen van deze kanalen :)
Je kan beter de tijd die je nu zit te blanken, zonder hengels aan het water doorbrengen en de vis beginnen te zoeken. Indien je deze gevonden hebt, kan je ze vangen... Tuurlijk kan je geluk hebben tijdens het wintervissen, maar de vis vinden is nu belangrijker dan ooit! Indien je in de winter op de vis zit, dan kan je lichtjes voeren, en zul je de vissen hoogstwaarschijnlijk lang aan de stek vast kunnen houden :wink:
Dus voor je aan de wind en dergelijke begint te denken, loop eens een dagje rond het water zonder hengels, met een polaroid en wat aas. Vis vinden = 2 handjes voeren, liefst klein aas. Dit drie daagjes volhouden, en je zal je 1-2 runs ook wel krijgen :wink:
Het kan zeer simpel zijn soms hoor :wink:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

09-01-2012 20:16

Ik wandel vrijwel iedere dag om de put heen maar kan de afgelopen weken geen vis meer vinden. Ik zie geen activiteit, geen bellen en geen vis. Mijn water is 2 of 3 hectare en heeft meerde banken en meerdere gaten tot 9 meter. Maar zo simpel als jij zegt vind ik het niet om de vis te vinden :P
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

09-01-2012 20:26

rob craeninckx schreef:Je kan beter eerst observeren. je zegt dat het over een moeilijk water gaat, maar 1-2 runs op een dagsessie is nog niet echt moeilijk.
Hier in Belgie zijn moeilijke kanalen waar je met 1-2 runs op 15 nachten tevreden moet zijn :wink:
De sleutel bij wintervissen is observatie en waterkennis! Net zoals bij het bevissen van deze kanalen :)
Je kan beter de tijd die je nu zit te blanken, zonder hengels aan het water doorbrengen en de vis beginnen te zoeken. Indien je deze gevonden hebt, kan je ze vangen... Tuurlijk kan je geluk hebben tijdens het wintervissen, maar de vis vinden is nu belangrijker dan ooit! Indien je in de winter op de vis zit, dan kan je lichtjes voeren, en zul je de vissen hoogstwaarschijnlijk lang aan de stek vast kunnen houden :wink:
Dus voor je aan de wind en dergelijke begint te denken, loop eens een dagje rond het water zonder hengels, met een polaroid en wat aas. Vis vinden = 2 handjes voeren, liefst klein aas. Dit drie daagjes volhouden, en je zal je 1-2 runs ook wel krijgen :wink:
Het kan zeer simpel zijn soms hoor :wink:



Moeilijk in vergelijking met andere wateren die ik bevis he ! En die 1 of 2 runs zijn niet altijd van m'n vriend de karper :) Maar ik ga zeker een keer bij het water kijken en de vis opzoeken dankjewel!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-01-2012 20:32

Gewoon volhouden, als je goed kijkt zal je vrijwel altijd tekenen van vis kunnen vinden op bepaalde momenten...
Een meerkoet die duikt en verschrikt terug bovenkomt is vaak ook een teken van karper, maar wordt door heel veel mensen gewoon niet opgemerkt...
Indien de vis toch echt niet te vinden is, komt de waterkennis boven. Na een paar jaren weet je waar de vis zal zitten...
Indien je nog niet lang op een water vist en je kan de vis niet vinden, dan is het gewoon gokken tot je begint te vangen. Dit kan Lang duren, of je hebt meteen succes, dat kan ook natuurlijk ;)
Probeer vooral eerst goed te observeren en waterkennis toe te passen ;)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

11-01-2012 10:06

Gister nog even een kort dagje gezeten, zonnetje in me gezicht in de ochtend heerlijk! Ik viste op de wat diepere gedeeltes van de plas en een stukje wat in de zon lag.. Maar het mocht niet baten, heb wel 2 piepjes gehad over de hele dag :wink:

Volgende week weer eens kans..

Afbeelding
Afbeelding
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

11-01-2012 11:39

rob craeninckx schreef:Gewoon volhouden, als je goed kijkt zal je vrijwel altijd tekenen van vis kunnen vinden op bepaalde momenten...
Een meerkoet die duikt en verschrikt terug bovenkomt is vaak ook een teken van karper, maar wordt door heel veel mensen gewoon niet opgemerkt...

Dus jij denkt dat het altijd een karper is? Niet een snoek of een andere vis?
Zelfde als dat je zegt, hé bellen! Daar zwemt een karper.
Fieldtester BB Carp Products
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2012 15:21

rob craeninckx schreef:Een meerkoet die duikt en verschrikt terug bovenkomt is vaak ook een teken van karper, maar wordt door heel veel mensen gewoon niet opgemerkt...


rick snelders schreef:Dus jij denkt dat het altijd een karper is? Niet een snoek of een andere vis?


Zoek de verschillen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

11-01-2012 16:09

Bedankt Sven ;)
Rick, ik zeg niet dat mijn uitleg the wat to go is, ik probeer gewoon te helpen... Als je niet wil, dan hoef je ook geen advies aan te nemen hoor :)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-01-2012 16:13

Ik mag ook al twee winderige blank nachten bijschrijven. Verkenningsessie op een zandput waarvan we geen idee hebben wat er zwemt leverde het verwachte resultaat op. Voor de toekomst weet ik in elk geval wel dat er brasem zwemt en waarschijnlijk niet weinig. Dieptes bevist van iets minder dan een meter (luwte, zonnetje, rietkraag) tot een dikke 10 meter en vooral de eerste nacht kwamen de platten op elke hengel die dieper dan 5 meter lag. Tweede nacht was het een stuk stiller en met de aanhoudende wind en kloteregen hadden we het misschien nog wel dieper moeten zoeken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Quintes Poortvliet
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-10-2011 16:03

24-02-2012 19:38

Niks gevangen in de oud buizerd te Den Haag, ben gewoon met een inline set gaan zitten voor 2 uurtjes maar niks. Ook niks op me dobbertje met wat maden voor de voorn.
Ik heb mais en ontbijtkoek gebruikt.
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

26-02-2012 12:16

Blank op het TK afgelopen vrijdag.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
carl noyons
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-08-2007 14:35
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

26-02-2012 19:05

Afbeelding

Mijn eerste van 2012 :D
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

26-02-2012 20:47

Zooo flinke jongen :) kilotje of 85?? volgende keer wel een matje eronder he ! ;)
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

26-02-2012 20:51

vandaag ook eens lekker gevist nx gevangen maar wel genoten van het zonnetje
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
carl noyons
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-08-2007 14:35
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

26-02-2012 22:23

@Sander
Er ligt een mat, is een nieuwe real ground camouflage mat :D
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

28-02-2012 23:17

Ondertussen heb ik ook al twee keer geblankt in dagsessies van een uur of 4/5, langer gaat me echt nog niet lukken in deze kou. Ik heb gevist met de Low-temperature bloodworm bollen van stickybaits. Ze waren idd erg koud toen ik ze uit 't water haalde:D. Iemand ervaringen met boilies die het met deze temperaturen misschien beter doen? De wateren die ik bevist heb zijn vijvers die ik vroeger bijna dagelijks bezocht, het was toen altijd makkelijk vangen..
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-02-2012 01:24

Olger en ik zijn momenteel met een blank bezig, benieuwd of het gaat lukken. 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-02-2012 12:04

WAT EEN PECH VANMORGEN!!!

Had 2 dagen voorgevoerd.En begon vanmorgen om half 8
Na een half uur kreeg ik een serie piepjes en ik dacht een brasem!
Maar het was een zeelt die ik loste best balen,2 Uur na de zeelt zag ik een flinke plas aasbellen.
Ik besloot mijn 15 MM boilie daar te gooien.En leg mijn hengel neer en de baitrunner begon direct af te lopen,Ik denk oke nu al.De vis zwom nogal raar en ik dacht dat ik een snoek gehaakt had,Maar toen zag ik een spiegelkarper die in zijn staart was gehaakt een flinke vis toch wel,Helaas schoot de vis net voor mijn schepnet los.Ik ben nu gemotiveerder en ga morgen een half uur eerder weg,Want ik moet en zal!! :lol:

Leuke sessie best veel pech.Morgen hopelijk beter en hoop ik op dat andere topic een vis te kunnen plaatsen. :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

29-02-2012 12:40

Afgelopen maandagochten nog weer even een ochtendblankje meegepakt. Hoewel ik er toch van overtuigd ben dat dit de winterstek moet zijn...

Achjah, gewoon doorgaan met die 5 boilies per dag voeren en later maar weer een keertje proberen.
Watertemperatuur was ook nog maar 5 graden....
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-02-2012 19:24

Erik da Costa schreef: Iemand ervaringen met boilies die het met deze temperaturen misschien beter doen? De wateren die ik bevist heb zijn vijvers die ik vroeger bijna dagelijks bezocht, het was toen altijd makkelijk vangen..


Waarom? Als je dagjes vist en balletjes doen het niet kan een beetje blikmais wonderen doen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-02-2012 19:56

Had vandaag vis op me plek door alleen maar te voeren met 250 gram bollen per dag,Helaas de 2 verspeelde vissen.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1