blankmeldingen 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

29-02-2012 23:53

Sven van Anrooy schreef:Waarom? Als je dagjes vist en balletjes doen het niet kan een beetje blikmais wonderen doen ;)

Wat ontzettend lomp dat ik die stap zelf nog niet gezet heb.......
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-03-2012 12:25

Ik heb in januari een keer geblankt, omdat ik pva zakjes van armamesh geknoopt had. Kun je lang wachten op een run.... :roll:
Jessy Venhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-03-2012 13:02
Locatie: Hengelo

12-03-2012 12:41

afgelopen zondag paar uurtjes met de pen naar een , voor mij onbekend, water gegaan.

Op een paar interessante plekjes wat gevoerd en daarna de stekken afgevist. Echter geen teken van vis te zien.

Wel een heleboel mensen die hun hond uitlaten rond het water en ik vervolgens telkens de hond bij mij heb staan terwijl de mensen doorlopen.

Stop zo'n snuggere en, terwijl ze op d'r knie slaat en de hond roept, stampt ze op de grond vlakbij mijn voerplek.......

het resultaat:
een dikke kolk en modderwolk en een chagrijnige visser....
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

19-03-2012 12:28

Vrijdag eerste sessie van het jaar en de eerste blank.

Vorig jaar in het voorjaar enkele goede sessies gedraaid op een stek, dus ik dacht laat ik die eerst proberen.
Achteraf bij het bekijken van de foto's van vorig jaar zie ik dat de lelys al boven water zijn, dat is nu niet het geval. Dus waarschijnlijk ben ik nog te vroeg voor die stek.

Morgen weer een sessie op hetzelfde water, dit keer ga ik me richten op een rietkraag aan de zonkant.
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

20-03-2012 19:24

Hey iedereen!

Pas de eerste dat ik in dit topic kom, niet dat ik niet eerder van een koude kermis thuis ben gekomen, maar had nooit mn interesse.

Afgelopen donderdag voor het eerst weer aan de waterkant gestaan met de hengels op de pod. Dit jaar nieuw open water. Dus al aardig wat peil en onderzoek werk vooraf gedaan. Helaas geen enkele piep. Ook nog erg weinig activiteit. Betreft een kanaaltje met een lichte stroming (dmv gemaal verderop). Had twee stekken gemaakt aan beide overs in wat ondiepere gedeelten. 1 in oud rietveld en andere op iets hardere bodem. Andere hengel had ik in diepere gedeelte.

Wat me opviel was dat er gewoon erg weinig activiteit van vis was. Water is natuurlijk nog koud.. maar met het zonnetje er op had ik wel iets verwacht. Komende donderdag zelfde weer proberen. Zit er wel over te denken om na halve dag, zonder activiteit, te verkassen richitng gemaal. In de hoop daar iets meer leven aan te treffen.

We zullen zien! Tips of opmerking; graag!

Groeten JanWillem
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-03-2012 23:13

Blanken? Ik heb het hele jaar nog niks anders gedaan, vanavond mijn achtste blank van dit jaar gedraaid. Ach de aanhouder wint zeggen ze. Des te groter de voldoening als ik er 1 vang. Als dat ooit nog gaat gebeuren...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

22-03-2012 15:40

Ik heb dinsdag ook geblankt, wel meer activiteit op de hengel gezien dan de sessie daarvoor.
dit keer het advies van leen gebruikt dus op de kant gevist waar de zon op zijn hoogste punt op staat en in een hoekje waar de zon eigenlijk vanaf de eerste stralen tot een uur of 16:00 op staat.

Een aantal piepjes gehad en tot 3x toe een volle terugzakker. Na de eerste terugzakker onderlijn gewisseld maar daar kon het niet aan liggen aangezien die nieuw was. Daar lag het dus ook echt niet aan.
Ik verwacht omdat ik de boot letterlijk het riet in heb gevaren en de vis dus niet links of rechts kon gaan maar wss na het oppakken van het aas in de achteruit moet.
Maar dus wel meer teken van leven dan de sessie ervoor, op het water zelf nog altijd totaal geen teken van leven. Vandaag overigens ook niet. (loop iedere dag met de hond er om heen.)

En eus ik ben het volledig met je eens; blanken verhoogt in mijn geval de motivatie om terug te keren en langer te blijven zitten. Tevens als je eenmaal een visje pakt ben je daar ontzetten blij mee.. heerlijkkk kan niet wachten tot het zo ver is.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

22-03-2012 15:44

JW ik heb niet bijster veel verstand van kanaal en rivier vissen.. Maar ik lees er regelmatig over en naar mijn gevoel blijven er 2 dingen terug komen.

Het trek gedrag van de vis is veel sterker dan op een put, dus je zult of je stek zo moeten bevoeren dat vis er naar terug blijft komen of blijft hangen.

Daarnaast blijf ik steeds weer lezen dat je de vis eerst moet zoeken, komen ze uberhaupt wel op dat stuk waar je zit ?? heb je er al vis gespot, en zie je ze regelmatig of maar een enkele vis een enkele keer?
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

22-03-2012 16:48

Hey Sander,

Thnx voor de tips, zijn idd ook dingen waar ik achter ben gekomen. Het is een traject waaar zeker weten karper op zwemt.

Vanmorgen om 5.15 was ik weer present! Heerlijk ontwaken achter de stokken aan de waterkant. Direct al veel meer activiteit op en in t water. Dit gaf me goede hoop.. Pas om elf uur enkele piepen.. Na een uur stilte de eerste vis.. Een kneiter van een brasem. Was er toch wel blij mee.. Nwe onderlijn werkt iig zoals t moet.

In de middag nog twee grote brasems op zelfde hengel gevangen. Dat was de voerstek met maïs, vandaar.

Andere hengels niks.. Maar zonnetje maakte veel goed.

Betreft voorvoeren, dat doe ik nu nog niet ivm koude water etc. Als temp hoger komt ga ik voeren. Heb nu elke hengel beetje bijgevoerd en later nog beetje boilie kruim met spod gedaan.

Maar echt een wereld van verschil met activiteit ten opzichte van vorige week! Biedt weer perspectief voor volgende week. Hopelijk dan teken van kaper en een dikke run!

Sander, bij jou zal de activiteit tzt ook wel komen! Wel mooi om dan ff met de hond rondje te doen. Ik doe t zonder hond! Haha!

Vangse iedereen!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

22-03-2012 21:18

Met de hond is wel leuker maar absoluut niet productiever.. Moet hem steeds in de gaten houden met al het watergevogelte, hij blijft het leuk vinden om ze op te jagen ;)


Gelukkig dat er bij jou wel al activiteit is, al is dat van de brasem.. Getuigd er wel van dat er langzaam leven in de brouwerij komt en dat is positief.
Voorvoeren moet zeker al kunnen nu, in princippe het hele jaar door als je maar rekening houd met de hoeveelheid voer icm de water temperatuur. Daarbij heb ik het idee dat dit op een rivier of kanaal sowieso al minder problemen geeft als op een put.

Omdat ik toevallig weet en gezien heb dat er op mijn put al gevoerd word doe ik hier zelf niet aan mee en vis ik de eerste tijd nog instant. Als de water temperatuur dalijk boven de 10/12 graden komt begin ik zelf ook langzaam een voerstek op te bouwen. Maar zoals ik vorig jaar op de betreffende put gemerkt heb word het voorjaar flink verziekt door een aantal gasten waardoor de hele put pas laat begint te lopen.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-03-2012 20:49

Vandaag mijn derde sessie van dit jaar en het werd een blank. Had een goede voorbereiding in de planning, dus maandag gestart met voorvoeren, dit op dinsdag herhaald. Helaas door omstandigheden woensdag en donderdag niet kunnen voeren. Dus die voersessie ging het niet voor me doen... Vandaag toch maar geprobeerd en niks gevangen. Wel vis op de fishfinder zien zwemmen, maar ze kwamen helaas niet daar waar ik ze wilde hebben...

Wel genoten van het heerlijke weer en een ontzettende rode bakkes gekregen...

Volgende keer beter...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

23-03-2012 21:40

Gister weer wezen proberen. Woensdagavond een kleine beetje hennep, mais en boilies neergegooid en donderdagmiddag wezen vissen.
Helemaal niks, geen tikje.

Morgen maar weer proberen!! Mooi weer, alleen in de ochtend is het nog best frisjes..:|
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-03-2012 17:40

Paar daagjes lichtjes gevoerd van te voren, maar vandaag toch een blank. Zal vast niet de enige blijven dit jaar.
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

25-03-2012 17:52

Afgelopen nacht weer een blank.In totaal nu toch wel een blank of 6 dit jaar (daar zitten ook 2 ochtendjes bij) Het loopt in ieder geval als een trein 8)
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

25-03-2012 21:08

Vandaag blank blank!
Gister ook :o
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

26-03-2012 20:26

Ik weet niet of het past in dit topic,maar ik verwacht donderdagavond ook weer te gaan blanken.

Als mensen tips willen over hoe je de blank-kans kan maximaliseren, dan wil ik best een avondvullende lezing hieromtrent geven (tegen een kleine vergoeding) 8)
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

28-03-2012 19:11

Peter dan zit je in dit topic verkeerd vriend, ik raad je aan om naar vangsten op datum te gaan.
Denk dat de gebruikers van dit deel van het forum precies weten hoe zij een mooie blank kunnen draaien,

Ik heb eindelijkkkk!!!!! een visje gepakt 8 kilo en 1 oog in mijn 3e sessie van het jaar. Ondertussen wel al 4 brasems verder ;) waarvan 3 in de laatste sessie.
Wat mij opviel was dat ik de hele dag tekens van leven heb gezien op de top en wakers, echt extreem veel. Ik verwacht dat de brasem volledig los is en die hier een groot aandeel in heeft gehad. Plekje word vrijwel nooit bevist, en voorvoeren is me nog te vroeg. Tot nu toe blijf ik nog lekker instant doorgaan. :)
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

28-03-2012 20:23

Sander,
Jij zit hier ook niet in het juiste topic,want je hebt wel wat gevangen :wink:
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

10-04-2012 17:19

Jaaaa peter sorry kerel je hebt ook helemaal gelijk.!!

Deze week wel weer 2 succesvolle blanks gedraaid.

Gister gvd, ik denk het is paasmaandag, iedereen moet naar familie + het regent de hele dag. Mooiiii dat is dan de vijver voor mij alleen :) van 6 tot 19:00 de lijnen nat en tijdens het inpakken hoor ik me spoel lopen (piepers was ik al in aan het ruimen) dus ik sla aan, de vis hangt maar na 5 seconde drillen lost hij :(

Toen was ik even om te verrekken... ik voel hem zelfs nu nog.
Beter de hele sessie geen teken van leven dan op het eind je enigste kans verspelen.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

11-04-2012 21:56

afgelopen nacht en gisternacht ook weer geblanked...op enkele windes na dan

4e nacht dit jaar...vorige week ook al 2 nachten.....nog niks dit jaar (


hoort erbij
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

22-04-2012 00:38

Vanavond er met de penhengel op uit geweest en 'in principe' ook geblankt, op een mooie blankvoorn (20 cm. +) en een losser na dan. Het was trouwens vanavond echt schitterend weer om te vissen na zo'n regenachtige dag: veel zon, beetje wind en niet te koud - tot de zon onder ging; toen zakte het kwik toch wel snel, kwam er mist op en werd alles vre-se-lijk vochtig.
Er zat na het voeren wel aardig wat activiteit op de vier stekken die ik uitgezocht had. Eerst alle stekken voorgevoerd met legkorrels en handje mais (waarvan uiteindelijk drie stekken bevist), pennetje netjes uitgelood en op het laatste loodje (zo'n 20 cm. van de haak) op de bodem gepeild, maiskorrel(s) op de haak en gaan met die banaan.
Er was in het water op mijn voerstekken duidelijk activiteit te zien: kringen aan oppervlakte, rimpelingen, kleine soort kolken enz. Ook zeker wel activiteit op de dobber, waar overigens ook diverse lijnzwemmers bij zaten; aan de abrupte bewegingen van de dobber te zien, tenminste.
De losser was een bijna klassieke aanbeet: korte opsteker die vervolgens mooi wegzakte. Rustig maar stevig aanslaan, ik voel even een zwaar gewicht tegenwerken en dan: pats, los! Balen: dat had wel eens mijn 1e karper van 2012 kunnen zijn!

Twee redenen waarom ik denk dat het niet helemaal zo liep als gehoopt:

1) Eigen schuld: ik dacht een mooie (Mustad) haak maatje 8 bij me te hebben, blijkt het een haak voor match-vissen te zijn en dus waarschijnlijk niet sterk genoeg :oops:. Daarom toen noodgedwongen een Gamakatsu nr. 6 aan moeten binden, welke wellicht wat te royaal van formaat is geweest... De andere kant is overigens wel dat ik wel aardig wat aanbeten kreeg, dus de haak was waarschijnlijk toch niet het grote probleem.
2) Er was op twee stekken behoorlijk wat snoek actief (jammer van die gesloten tijd 8) ). Ondanks het feit dat een beetje karper niets te vrezen heeft van een snoek, kan ik me toch nooit aan de indruk onttrekken dat zoiets niet bevorderlijk is voor de rust in het water en dus voor je vangsten/kans op vangsten.

Volgende keer geschiktere haken meenemen, waarvan misschien een paar met hair(?) en dan eens weer proberen.

Het voelde al met wel aan alsof ik goed bezig was, dus ik zet hier nog even mee door, qua tactiek enz..
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

26-04-2012 09:36

Eergister ook weer een succesvolle blank gedraaid, kon zelf geen brasem haken.

Vooraf naar de luchtdruk gekeken die zat rond de 994/996 dus verwachtte er al weinig van. Bij het arriveren bij het water zag ik dat het bijna de kant op stroomde terwijl je normaal toch wel 10/20 cm moet bukken om tot het water oppervlakte te komen.

Maargoed nu komen er enkele mooie dagen, de luchtdruk gaat ook de goede kant op dus zondag zit deze ouwe blankert weer vroeg aan de put.
Pff begint weer een aardige reeks blanks te worden achter elkaar, volgens mij is dit de 3e of 4e :P
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

30-04-2012 09:22

luchtdruk was goed maar er is geen constante te vinden in het weer, wind komt van alle kanten en luchtdruk en temperatuur schommelt van links naar rechts. Oppervlakte water was gister amper 12 graden.

Al met al een blank.

Nog dommer was om mijn hengels 16 uur in te laten liggen, en aan het einde van je sessie erachter komen dat je met 1 hengel vast ligt :(

Vorige sessies om de 6-8 uur opnieuw uitgevaren, dat bracht ook geen vis op de mat dus gister dacht ik laat hem maar liggen.
Michel Wessel
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-03-2004 22:39
Locatie: Rotterdam

30-04-2012 14:01

Net terug van een heerlijke 36 uur durende blank, is all in the game!
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

01-05-2012 15:30

Gisteravond jammer genoeg geblankt. Ik had gedurende drie avonden met twee soorten boilies voorgevoerd op een m.i. veelbelovende stek, steeds rond dezelfde tijd ook, dus ik had goede hoop op succes. Allebei de soorten boilies waren op visbasis, maar uiteraard met andere ingrediënten en dus andere geur en kleur.
Na een paar zeer rustige uren begon er in de late schemering activiteit op de stek te komen, wat zich voornamelijk uitte in piepjes en langere piepen op de beetmelders en lichtjes zakkende/stijgende wakers. Ik ging er dus eens goed voor zitten en de adrenaline zorgt er dan ook wel voor dat je - na wat weggedroomd te zijn - weer bij de les bent. Om vervolgens met spoed naar huis geroepen te worden wegens privéomstandigheden... :-? . Al met al viel dat uiteindelijk gelukkig mee, maar ik moest dus helaas op een veelbelovend moment stoppen.
Ik viste beide hengels met een standaard combi rig met camouflagelood, met aan de ene een enkele boilie op de hair en de andere een snowman. De snowman leverde duidelijk de meeste activiteit op, wat weer voer geeft om op verder te bouwen naar de volgende sessie. Dus helemaal zonder resultaat was het niet, maar het was natuurlijk leuker geweest als er minimaal eentje op de onthaakmat was beland...