Vangsten Oktober 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

16-10-2011 21:39

150 kilo Jan :wink: Maar ik weet niet of dat met of zonder karper is....stinkneus :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

16-10-2011 21:40

Dat is toch net iets te weinig......!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

16-10-2011 21:43

Wel een plaatje van een spiegel Jan...En ik kan niet schatten, zei Niels toch ook al :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

16-10-2011 22:13

@Laurens hey skinhead zeker weer een 15 kilo+ rijenkarper met je megaunster hahahahahahah,ik niet vissen in de goede tijd zeg jij??? dus jij vindt juni juli en augustus de goede tijd?? en dan zeg jij dat ik er nog steeds niks van snapt :o :o ik vis nou eenmaal meer in het voorjaar en najaar,, en nog geneens omdat dat de beste tijden zijn maar de rust en vooral in het najaar dan wordt het hoe verder naar december toe steeds stiller langs de waterkant dus steeds minder vervelende,enge,zielige mannetjes zoals.......zovelen!!
Maar joh ik heb er toch NOG STEEDS geen verstand van volgens jou dusss wat maak het uit als ik kou lig te lijden,,ik zit er iig niet mee.
Om ZOVEEL vervelende,enge,zielige mannetjes te mislopen wil ik dood vriezen!!!!!!!!!!!!!!!
En sinds wanneer beslist er iemand anders over dat ik me rug krom werkt???
ik werk nu eenmaal hard ja voor mijn gezin, en zoals de meeste weten,, en jij ook volgens mij ben ik verleden jaar noodgedwongen voor mijzelf begonnen dus tja wat mot je anders he!!!!!
Maar hoop dat jij het wel lekker warm heb gehad hoor afgelopen nacht :lol: misschien wel samen in een megadome/tent met al die vervelende,enge,,,,,.................. :D
gr.Henry konijn
........de zoveelstebaits
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

17-10-2011 07:30

hier nog een 2tal visjes uit het westland
bij de 1e foto is de weerspiegeling in het water te zien, iets wat ik wel mooi vond.
de 2e is een puntgave spiegel.



Afbeelding



Afbeelding

gr dave
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

17-10-2011 07:49

Na onverwachts op een water te zijn beland, mocht ik deze vis als eerste verwelkomen :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

17-10-2011 08:46

Jeroen Neef schreef:Wel een plaatje van een spiegel Jan...En ik kan niet schatten, zei Niels toch ook al :lol:


Spiegel was 14,3 kg en schub 15,1 kg beide dit weekend gevangen in Vlaanderen. Helaas geen betere foto van schub, dat is jammer. Maar dat kwam omdat we dachten dat er nog een hengel afliep op het moment dat we foto's aan het nemen waren, achteraf bleek het mijn telefoon te zijn geweest, waar op ik een beltoon heb zitten die klinkt als een run, dus heb ik beltoon gelijk maar veranderd.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-10-2011 09:22

Lekker Jan, ouwe prrrrrrrr... :wink:
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

17-10-2011 10:35

Ik zie weer mooie vissen voorbij komen mannen, top. Zelf ben ik net terug van een avontuur op de Maas, hieronder een verslag.
=============================

Eindelijk, het is zaterdag morgen 5.00 uur. De wekker loopt af, normaal haat ik dat ding maar nu sta ik graag op. Nauwelijks een uurtje later zit ik de vol gepropte bus richting België, nu maar hopen dat de stek die Ramon en ik eerder op donderdag hebben aangevoerd vrij zal zijn.

Na 3 uurtjes rijden ben ik op de stek, maar verdomd als het niet waar is: er staat een auto met een gesloten aanhanger op de stek met een rodpod richting de aangevoerde stek. Ik zie echter nergens een visser in de buurt, snel bel ik Ramon die pas zondag morgen vroeg zal aankomen i.v.m zijn werk. Als ik Ramon vertel over de aanhanger moet hij lachen. Klop maar even op de aanhanger zegt Ramon, ik voel dan gelijk hoe laat het is.

De visser in de aanhanger doet de deur open en verwelkomt mij vriendelijk. Het blijkt een bekende van Ramon te zijn, een Belgische karper visser David. Als ik David uitleg dat we hier gevoerd hebben en vraag of hij het goed vind als Ramon en ik naast hem komen zitten knikt hij vriendelijk natuurlijk: "jullie hebben hier gevoerd dus ga je gang".

Nadat ik op het postkantoor de vergunning hebt gehaald gaat eerst de platbodem te water en word er 10 kilo hennep, tijgers en bollen gevoerd. Vissen doe ik pas als mijn maat zondag is aangekomen. Samen uit, samen thuis, toch?

Afbeelding

De vriendelijke Belg David vangt op onze voerstek 2 kleine karpers van zo rond de 15 pond. Zondag middag als Davis weg gaat en Ramon gearriveerd is gaan onze hengels te water, maar pas de volgende morgen vroeg krijg ik een eerste fluiter op mijn linker hengel. Ik voel al snel dat het geen topper zal zijn, een schub van zo,n 14 pond krijgt een tijdelijk verblijf op de onthaakmat aangeboden.

Afbeelding

s'Avonds vraagt Ramon: "he ouwe, waar is je boot gebleven?". Shit, het touw blijkt te zijn door gescheurd op de scherpe betonnen rand. Als we de kant afzoeken blijkt de boot gelukkig een stukje verderop in een hoek te liggen, als we geen harde zuidwester op de kant hadden gehad dan was de boot zeker een heel eind met de rivier meegesleurd. Soms zit het gelukkig mee......

Afbeelding Afbeelding

Tot dinsdag weet Ramon nog 2 vissen te vangen tot 20 pond, echt wild is het allemaal niet. Tegen de avond verkassen we naar een nieuwe aangevoerde stek zo'n 10 km verderop, en binnen de kortste keren zitten we weer achter de stokken. Helaas krijgen we hier geen enkel teken van leven te zien. We besluiten weer terug te gaan naar de eerste stek waar we trouwens wel gewoon hebben door gevoerd. De wind blijkt te zijn gedraaid van zuidwest naar noordoost, dit kan wel eens meer vis opleveren.

Afbeelding

Vroeg in de nacht krijg ik wederom op de linker hengel een terug loper, een leuke spiegel mag op de plaat.

Afbeelding

Later in de nacht volgt er nog een schub van zo,n 15 pond voor Ramon.
Vrijdag ochtend een terug loper op de rechter stok, deze voelt zeer loom aan. Zo heb ik ze graag, bijna altijd de betere vissen. De vis zwemt zicht echter vast met als gevolg lijnbreuk ................... Balen!!!

Ondanks het mooie weer overdag hebben we 's nachts nachtvorst gehad met - 4, echter met de goede slaapzak geen enkel probleem. Het water geeft hier nog steeds 20 graden aan dus een paar strenge nachtvorsten kan zeker geen kwaad. Vissen gaan dan doorgaans snel nog even bunkeren, en dan komen ook vaak de betere vissen op de mat. Vrijdag overdag weet ik nog 2 kleine vissen te vangen tot zo,n 14 pond. Zaterdagochtend vroeg eindelijk weer eens leven op de rechter stok, deze hengel die boven op het talud ligt op 5 meter diepte voelt gelijk heel goed aan. Zeer traag komt de vis na 15 minuten drillen onder de kant, ik schat de schub een pond of 24. Als Ramon de vis schept zie ik toch wel even iets anders als een 24 ponder, Ramon denkt al aan de 20 kilo! Wow, dat is een hele mooie schub!! De Waymaster geeft precies 16.5 kilo aan, dus 33 pond: yes!

Afbeelding

Ramon geeft mij de 5 en zegt; "goed bezig maat". De nodige foto's worden gemaakt en hierna gaat de vis snel weer terug. In de middag komen er nog 2 kleine vissen op de mat die ook gelijk terug gaan. Zaterda nacht als we gezellig bij een klein kamp vuurtje zitten om warm te blijven komen er vanuit het niets 5 auto's aanscheuren die bij onze stek stoppen. De deuren vliegen open en het blijkt een actie van politie en hengelsportcontroleurs te zijn.

Afbeelding

Gelijk worden we inclusief de Belg David die ook weer terug was alle 3 apart gezet, en alles word tot op de bodem gecontroleerd: auto's, tent, aanhanger, emmers moeten open, hengels worden door hun binnen gedraaid voor inspectie, je mag namelijk in België s'nachts niet op meerval vissen, en ook het gebruik van maden is 's nachts niet toegestaan. De politie heeft zelfs via de pc gekeken of wij niet gezocht werden, en steek op zo'n moment maar niet even niet je handen in je zak want daar hebben zei blijkbaar slechte ervaringen mee en worden ze direct zenuwachtig van. David die op dat moment even bij ons was en 50 meter verderop zijn hengels had staan kreeg zonder pardon een bon van 50 euro omdat hij niet bij zijn hengels zat. Streng? Ja dat wel, maar ik heb daar geen enkel probleem mee, mogen ze van mij ook in Nederland doen.

De laatste nacht van zaterdag op zondag hebben we geen leven meer gezien, en op zondagmiddag zijn wij weer richting Nederland gereden. Ik ben zeer onder de indruk geraakt van die mooie diepe langgerekte maas met zijn prachtige zware vissen, hier ga ik zeker vaker mijn geluk zoeken, als het goed is zelfs volgende week al.

Ramon, bedankt maat voor jou geweldige kook kunsten en voor de gezellige uurtjes, het was top.

Arie
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
lip ewijk
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-09-2005 12:59
Locatie: wijchen

17-10-2011 11:11

Mooi verhaal en vissen! Wel triest dat ze met 5 auto's aan komen rijden, zielige lui altijd.
Observeer en leer meer;)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-10-2011 13:11

Leuk verhaal Arie en toch
ook leuke vissen.
Zeiden de controleurs niks van het kampvuur?
Lip: wat is daar zielig aan dan?
Zouden ze vaker moeten doen.
Zit genoeg fout spul langs de waterkant en
dat ze dan ook de goede controleren moet je maar op de
koop toe nemen.
En Arie ik wil je
niet afkraken zo is het echt niet bedoeld maar een kampvuur mag toch ook niet?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-10-2011 13:24

Dergelijke controles heb je in Belgie wel vaker, lijken eerder op razzia's dan visserij controle.
Zelf ook eens meegemaakt aan het KK dat er 3 jeeps met mannen in camou pak komen aangereden. Eenmaal bij de stek verstralers aan. Mannetje tot 50 meter links kijken een aander naar rechts of er geen extra hengel stond of bewaarzak lag. Laten dan ook echt merken dat zij de autoriteit en stralen dat ook uit, is in NL spijtig genoeg vaak anders. En als je gewoon netjes blijft en je je zaakjes op orde hebt hoef je niets te vrezen. Dergelijke controles zallen wel nodig zijn, want anders waren ze er niet.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-10-2011 13:47

Klopt, heel normaal daar. Inderdaad schijnwerpert op je tent en ze rammen net zolang op je plu totdat je in de houding staat.
Schrok me wel lam toen ik het voor het eerst meemaakte. Ik dacht dat ik overvallen werd.
Moet er echt niet aan denken wat er gebeurt als je bij zo’n gestapo je papieren niet op orde hebt…
CONTROOOLE!!! VISVERLOF! CONTROOOOLE!! VISVERLOF!!! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-10-2011 14:32

Ja kan me voorstellen dat je je de ..... Schrikt maar wat zoals gezegd het zal wel nodig zijn.
Ze stralen daar autoriteit uit en zo hoort het ook vind ik.
Hier is dat een van de grote oorZaken dat veel dingen uit de hand lopen.
Hier is het hè oom agentje en Jan(lul) de boswachter ( vind ik niet) terwijl zOals in België Frankrijk en italtie en Polen( zelf geweest) hoef je echt geen fratsen te hebben bij oom agent.
Vis is vis
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

17-10-2011 15:04

Nou zeg niet dat het hier niet gebeurt ik werd het voorjaar toch even flink gecontroleerd,hengels binnenhalen,laten zien wat er in de emmers zat,papieren,en ja het kantje afgelopen op zoek naar die derde hengel,4 man sterk dat had ik nog nooit meegemaakt.

Die aan de overkant waren de lul :lol: je kan erom vragen zal ik maar zeggen.
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

17-10-2011 16:10

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Matthijs, gefeliciteerd met je nieuwe open water PB!!
Tight lines!
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

17-10-2011 18:41

die heeft een aardige pens :lol:
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-10-2011 20:01

@ Stotijn - nee joh mafkees, ik bedoelde beste tijd vd dag natuurlijk :-) Vissen in de kou en met prachtweer alweer pleitos - nou zat ik op dat moment ook thuis maar dat is weer een heel ander verhaal :-) Die vis heb niet gewogen maar ik schat hem max begin 20. In de spanning vh moment iets te veel richting lens gedrukt en voila: een vis die m.i. al te groot oogt voor zijn gewicht, hoewel een kenner de verhoudingen handen-vis-vanger natuurlijk wel kan inschatten...Greetz Laurens

Ps: prachtige vangsten worden er gedaan zeg, vooral die spiegel van enkele pagina's terug..... dat is het mooie van karpers: soms denk je jezus wat een beauty, dit kan niet gekker...en dan zie je zoiets. Alsof er op beide flanken een sterrenstelsel is ontploft, echt gruwelijk. De Inca's zouden hem goddelijk verklaren en 'birth of the universe noemen :-)
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-10-2011 20:19

oooohhh wat vreemd dus dan ligt het weer aan mij :o :o dacht toch echt dat jij zoiets zei van dat ik gek was en er geen verstand van had om met zo,n koude nacht waarbij je idd wat minder kans maakt (meestal) te gaan vissen en liggen sterven van de kou,,en met het mooie weer ( ik niet of nooit vist maar me rug krom werkt enz enz....... ))))laat maar snap er niks van komt altijd zo klote en crue over op de pc,heb het met klaas gehad met frankie en weet ik veel wie allemaal!!!
en ja vondt/vindt jou altijd wel relex dus dacht al zo van HE ASJEMENOU gaat hij nou ook al gek doen tegen ome HEN??? hahahahahahxxxxxjes Laurens van Meuseland :lol: :P
En wat KSN rotterdam/Rijsoord betreft vondt het soms wel leuk beetje bier drinken enzo,, maar ook dat was ik snel zat na 2 jaar lid te zijn geweest van de KSN en ergenis aan sommige mensen maar mee gestopt Sorry!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

17-10-2011 20:40

Wat een prachtige vis zeg. Die roze gloed en de kleur over de rest van die vis. De bouw en de prachtige foto, leuk man. Dit is nou echt een hele mooie vangst, en je straalt het uit ook. Klasse man(netje) :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

17-10-2011 20:49

Henry maak je niet zo druk jongen, hij houdt nu eenmaal van opnaaien ,net zoals ik ghehehe :x

En wat die KSN betreft, zag een stukje in de Spiegel staan over een Spiegel project op het Twentekanaal. Gefinancieerd door de Leden van de regio daar, klasse toch. Die vissen gaan echt groot worden. Zonder de KSN was dat niet gebeurd. En wat jou lidmaatschap betreft... boekjeslid is ook lid. Jij weet ook wel dat er met het geld van de leden veel mooie dingen gaan gebeuren de komende jaren. Krijg je nog een mooi blad ook. Het is maar hoe je het ziet he 8)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

17-10-2011 20:52

spiegeltje uit oktober,

Lekker aan t kutten hehe
Afbeelding

maar uit eindelijk, redelijk.. alleen nog beetje verweg

Afbeelding

groeten
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

17-10-2011 22:05

henry stotijn schreef:keihard zitten blanken 24 uur lang!!!! en het was koud vannacht gewoon op stretcher in slaapzak zonder tent of oval BRRRRR voeteind slaapzak flink bevroren net als bij Wim KUKELKUGRAAF!!!!
@J.Neef werdt ik vanochtend wakker kijk ik naar rechts wie zie ik staan snoeken Walter uit Ridderkerk hahahahah ken je toch wel neef ouwe JAGERMEISTERJUNK!!!


Ik had het extra koud, want ik mocht er tenminste nog 5 x uit, echte mannen doen het zonder tent. moest ook wel want ik mocht er niet nachtvissen
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

17-10-2011 22:07

Trouwens mooi verhaal Arie. Leuk gevangen daar in belgie, goed gedaan.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-10-2011 23:15

Wim hanegraaf schreef:Ik had het extra koud, want ik mocht er tenminste nog 5 x uit, echte mannen doen het zonder tent.

Arme Wim,op de nachtfoto's loop je gewoon met blauwe knieën, eenmaal bij daglicht kleuren ze weer een beetje bij :-)