vangsten juli 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

07-07-2011 20:26

Die petjes hebben een beetje een gay style ik krijg daar de kriebels van.

Maar iedereen schreeuwt hier altijd maar raak dat ze zo verstandig bezig zijn om vervolgens
te blaten dat je illegaal aan het vissen bent of vissen met boot waar het niet mag.
Maar vissen met een weerhaak of tegen obstakels is een dood zonde terwijl jullie het zelf wel doen
want jullie hebben alle verstand en pacht om zoiets te kunnen doen.

Snappen jullie nou zelf niet dat jullie juist de gene zijn die het zogenaamd "KAPOT" maken
Want jullie geven zelf het grote voorbeeld maar o wee als een ander het doet dan hebben ze
geen verstand denken ze niet na blaat blaat. Dus ik denk ik blaat ff mee wat maakt jullie nou zoveel
beter dan de rest?
Soms kan je beter zwijgen :o

Just like me :lol:


gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

07-07-2011 20:32

Dag heren,

Het was vandaag tijd voor een korte dagsessie, op een voor mij onbekend water ( statisch dan)
Rond half 2 arriveer ik op het stekje en kan de observatie ronde beginnen. Na een korte observatie
blijkt dat er genoeg vis zit! Er is slechts één klein probleempje.
Afbeelding
De tieten!!!!! Wat een hoop wier!

Gelukkig heb ik een zooi PVA zakjes bij me dus ik kan de boel mooi inpakken. Zooitje tijgers laten drogen in
het zonnetje, et voila! Die kan het water in.
Afbeelding
Ideaal om de haak vrij te houden!

Voor ik mijn hengels inleg begin ik vast met het aanvoeren van 2 stekjes. Korte tijd daarna besluit
ik om even terug te lopen naar het rechter stekje. Ja hoor, 2 bruine staarten doorbreken het water-
oppervlakte recht boven mijn stekje! En dat nog geen 10 minuten na het aanleggen van de voerstek!
''Snel de hengels klaarmaken!!!'' is het enige wat er door mijn hoofd gaat.

Na een uurtje of 2 zonder piepjes besluitt ik om eens van bovenaf mijn rechter stekje te gaan bekijken.
Ik volg het dijkje langs het water richting mijn stek ( +- 4m uit de kant) en zie meteen al beweging
op deze stek. Een vis van goed formaat zit finaal te schranzen op mijn stek!!!
Mijn hart begint sneller te kloppen en de adrenaline giert door mijn lichaam, '' pak hem nouuu!!'' denk ik.

Met dat ik dat denk, scheurt de vis er met een rotvaart vandoor,gevolgd door een gigantische boeggolf.
Een onwijs groot vraagteken ontstaat er boven mijn hoofd. Waar is de vis zo van geschrokken?!!

Op dat moment schrik ik me de touwtyfus! Het zal toch niet?
Ik kijk naar links en zie mijn rechter hengel op een neer stuiteren! Ik storm op mijn hengels af en naarmate
ik die nader hoor ik mijn delkim steeds harder om hulp roepen. Ik had hem vrij zacht gezet omdat ik dicht bij
huizen visde maar daardoor hoorde ik hem niet op 30m afstand toen de wind opstak.
Ik storm naar mijn hengel en sla aan, HANGEN!!!

Na een gevecht van circa 15 minuten waarbij ik tot mijn middel het water in moet om het wier te omzeilen,
kan ik de vis mijn net in schuiven. Een luide '' YESS'' schalt er over het water.

Aan het begin van de dril was er al direct aardig wat gewicht te voelen, ik heb dan ook een maatje van me
opgebeld met de vraag of hij langs kon komen met weegmateriaal. Net als ik de vis op de kant heb verschijnt
hij!

Het resultaat?
Afbeelding
Juist! Een halflege rodpod.

Maar wat er in de onthaakmat ligt is interessanter! De vis gaat in de weegzak en wordt aan de klok gehangen.
De klok schiet op zijn beurt door naar de 16kg. Snel even de vis terug in de mat en de zak wegen! 1kg geeft de
klok aan. Dat maakt een totaal van 15kg! 1.5kg meer dan mijn huidige PB. Als een zwerver die de loterij heeft
gewonnen, zo blij ben ik! De vis gaat even snel op de foto en mag vervolgens het water weer in. Natuurlijk
mag een foto van de vis niet achterblijven, dus bij deze:
Afbeelding
15kg, net afgepaaid! Wat als ik deze dame 2 maanden geleden gevangen zou hebben? Ik wil het niet eens weten!
Ik ben in extase en heb geen zin meer om mijn rechter hengel op te tuigen. Ik pleur neer in mijn stoel en pleeg een
belletje naar mijn ouders, vriendin en mijn vismaatje. Een uurtje en een spookrun die ik niet wist te haken, later,
pak ik mijn spullen in en vertrek ik blij naar huis. Wat een dag!

Mijn eerste statische vis op dit water, en dan gelijk een nieuw PB. Ik ben helemaal gelukkig!

De groenten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

07-07-2011 20:39

Ik heb de vis overigens gevangen met een Korda Wide Gape-B ( weerhaakloos dus) en in een wierbed van +- een hectare groot.
Om even op de discussie hierboven terug te komen.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

07-07-2011 20:44

Afbeelding

3 van de 5 laatste vissen deze week waren grassers, waarvan deze met een dikke 90 cm en 11,5 kg de grootste.......

Pfffff......wat blijven het toch rare vechters........kon hem binnen 10 seconden scheppen als ik wilde, echter ervaringen uit het verleden deden me anders beslissen.

Ben er daarna nog een 10 minuten mee aan het knokken geweest!!!!

Half uurtje later vertrok trouwens de twee hengel welke resulteerde in een eveneens 90+cm schub, bij een gewicht van 12,5 kg.

En zijn avonden wanneer je met minder naar huis toe moet!!
Laatst gewijzigd door guido berkmortel op 09-07-2011 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

07-07-2011 20:45

sies overbeek schreef:Na een gezellige nacht vissen met Stef Dijkstra en een paar heerlijke coronatjes met citroen, 2 visjes op de kant. Hij moest het helaas doen met niks :lol:
Afbeelding

Afbeelding


Sublieme spiegel, NICE one
Greets Gino
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-07-2011 20:51

Neef,

Je mag best zeggen dat ik een trendsetter ben. :lol:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

07-07-2011 20:54

Neef doe die lelijke pet aub af. Ik had je hoger ingeschat!

Dus wat zeggen we dan? Toedeledokieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

07-07-2011 21:23

REMCO, JE LUISERT WEER NIET!!!
Op dat water mag je wel met een voerboot op.
En iedereen heeft tegenwoordig zo'n ding en vanaf de kant kun jij niet zien waar jij je lijn dropt met 100 meter tussen jou en die klote voerboot.
Jij hebt het over het gebruik van een rubberboot als misbruik.
Maar met een voerboot is dat nu eenmaal veel gemakkelijker.
Dus lul niet zo slap en lees alles nog eens goed door.
Wat ik zeg klopt als een zwerende vinger en ik heb het gewoon bij het rechte eind, ondanks die eigenwijze HSV's.

En wat is het verschil tussen uitevaren met zo'n flipperkast of met een rubberboot.
Ik zal het nog 1 keer uitleggen, ik neem mijn hengel mee in de boot en bij de eerste keer op een stek voel ik dan heel de bodem af. Tevens zie ik waar ik hem drop tot een bepaalde diepte dan.
Het klopt gewoon niet Remco, lees al mijn posts anders nog maar eens door.
Ik kom godverdomme niet uit een ei als het om vissen gaat Remco.

En mijn vrouw vond dat petje heel leuk Kevin, en ik dacht natuurlijk meteen, ik zal jullie krijgen stelletje carpboard fuckers :wink: Maaruh, wanneer gaan we golven?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-07-2011 21:27

Golven? Als je lief bent mag je een keertje mee gaan pennen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

07-07-2011 21:42

Neef,

Zit niet zo te blaten man gek, dat maakt niet niet bepaalt knapper :D

Ik val jou niet aan en heb het niet over jou en je watertje, ik heb het over het obstakel vissen in het algemeen.

GR Remko
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

07-07-2011 22:07

Cheers Gino :D !! Vond het indd. ook wel een nice spiegel. Die kant was wel mooier dan de andere moet ik zeggen.

@Kevin
Topfoto, ik vraag me af hoe jij de vrouwen stalkt :lol:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-07-2011 22:49

Vrouwen stalken? Die stalken mij 8)






*overwegend met een camera, grote telelens en een stapel visitekaartjes*
:lol:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

07-07-2011 23:03

Posting aangepast om persoonlijke reden.

Over weerhaakloos vissen:

De experimentele leergierige mensen proberen het maar, want het kan geen kwaad. Ja, je moet ze wel kunnen controleren als je ze gehaakt hebt, maar dat heeft bijna geen donder met alleen een haak te maken. En zwemmen ze zich vast, dan is dat je eigen bloody schuld. Wij hebben een knap stel hersenen om onze tactiek en techniek te bepalen, een karper volgt 'slechts' (zeer oneerbiedig gezegd en daarom tussen aanhalingstekens) zijn instinct en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als er iemand op je af rent met een mes, dan ga je toch ook niet zitten denken wat je eens zult gaan doen? In the heat of the moment...

Volgens mij (!) moet elke situatie of zelfs elk moment afzonderlijk worden ingeschat en op basis daarvan zal een techniek en tactiek gekozen moeten worden. Een stelregel is relatief, het gaat om inzicht in de situatie (op dat moment) en het vermogen om hierin een juiste keuze te maken (technisch en tactisch) en juist toe te passen, wat voor een groot deel gesteund wordt door veel ervaring en tevens het vermogen om in die ervaring verbanden en patronen te kunnen ontdekken.
Dit is voor mij de grootste reden achter het feit dat ik in de afgelopen maanden meer dan 30.000 woorden (eerlijk) aan informatieve schrijfsels weg heb geflikkerd. Informatie is relatief en biedt geen garantie. Leren moet je wel willen leren. Leren doe je o.a. door eerst te denken en dan te doen, genuanceerd en gericht. In een paar duizend woorden kun je amper nuanceren en met alles rekening houden.

Robert de Jong en ik vonden op de verpakkingen van Nash een steengoede uitspraak. Dit is een deel ervan:

Fish well and I guarantee you'll have a result!

Doe dat dus ook maar met je weerhaakloze haak. Enneh, over het voor de vis kwijtraken van die haak bij (lijnbreuk en) vastzwemmen nog even dit: Ik ben menig keer het water in of op gegaan om te controleren of een vastgezwommen vis (dat had ik namelijk ook een paar keer, sukkel die ik ben) daadwerkelijk weg was. Dit was in alle gevallen het geval en telkens binnen een tijdsbestek van minder dan tien minuten, maar meestal veel en veel sneller (vastzwemmen, vloeken, even voelen en trekken, uitkleden/omlopen/boot pakken, erheen, weg vis, reken maar uit - da's geen half uur).

Tuurlijk zal er die uitzondering zijn, maar ik ben 'm in al die tijd nog niet tegengekomen. Waar ik deze bijdehante lulkoek vandaan heb? Onder andere het verspelen van vissen, het gevoel dat ik daardoor kreeg en het zoeken naar de minst kwade oplossing. Als je geen kwaad wilt doen, dan moet je de hele shitzooi op Marktplaats zetten en gaan darten of zo.

Terug nu. Vergelijk simpelweg de kracht die nodig is om een haak met een gemiddelde weerhaak, uit de harde delen van een karperbek te verwijderen, met de kracht die nodig is om een weerhaakloze haak te verwijderen. Tel daarbij op dat als je die weerhaakloze haak dus juist inzet, het geen gevaar oplevert (althans, dat is wat ik in al die jaren heb waargenomen) voor de bek van de vis en je weet toch genoeg?

Ik heb ook vissen gehad die zich te diep in de bek haakten waardoor de haak onder druk ging lopen, maar dat ligt dan niet aan de haak an sich, maar hoogstwaarschijnlijk aan de plaats van inhaking en werking onder de geleverde druk, van die bepaalde haak. Ik zal vast iets vergeten zijn. Voeg het gerust toe.

Een mening is afhankelijk van een feit, maar een feit is niet afhankelijk van een mening.

Groet,
Willem :wink:
Laatst gewijzigd door Wim Baans op 08-07-2011 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-07-2011 23:28

Willem,
'een betere karpervisserij' bestaat al jaren niet meer.
Het is allemaal te makkelijk gemaakt en veel te veel voorgekauwd.
Klinkt nogal paradox, maar hoe meer mensen hun best doen hoe beroerder het wordt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-07-2011 00:09

allemaal hartstikke leuk en aardig maar

een hsv heeft leden en leden bepalen (mede) het beleid dus Jeroen zet hem op. Verbieden de voerboot en hop met de rubberboot. Slechts 4 medestanders op een vergadering volstaat en dan spreek ik over een gemiddelde hsv met 2000 leden!!!


Ik heb mijn bootje btw bijna altijd bij, alle 2...

Verder is eduaten veel effectiever dan condemnaten .

sorry frank maar ik ken je visserij en voor mij ben je geen rolmodel op het gebied van je visserij . en dat is met alle respect van de wereld. echt waar. Je vangt er veel te weinig op te gemakkelijke wateren. Is dat misschien door het gebrek van de weerhaak? :P

Educate:

Voorzichtig dan he? 50% van de vissen worden in donker gevangen. 70% van de gepubliceerde vissen zijn foto's in het licht gemaakt...

@Henk het wordt alleen gemakkelijker voorgedaan door gasten die er belang bij hebben.


En verder: ik vis met een haak met weerhaak zelfs een ls en ook bij palen en niet te weinig ook. En nee, ik vis geen heli safe systeem. Zie foto met wier.

(Ver)Oordeel maar een end in de midden.

@Frankie: ik tel het aantal runs dus wel. Ook het aantal vissen die ik vang. Het is de uitkomst die voor mij belangrijk is. En heeeeeeeel soms is de uitkomst bedroevend. Soms wil ik namelijk leren en niet direkt de handdoek in de ring werpen en een ander nalullen. Kut he?

En Willempie... ik herinner me nog de grote bek van een 24 jarig klaasje. Mocht je alleen met een enkele haak snoeken en niet met een takel. Duurde ff maar het werd er wel in geramd en duidelijk gemaakt waarom een takel beter was.

@ Jeroen en zijn voerboot.

Ik heb hier nog minimaal 10 artikelen over het vissen met zelfhaaksystemen eigenlijk over het feit dat dat geen vissen is... Rob Sneijder schreef eens over veranderende inzichten. Zowel jou boot als de mijne zijn slechts hulpmiddelen en in de verkeerde handen en verkeerd gebruik, beide potentieel onnodig gevaarlijk voor een karper.

@ Dave

als je het niet werpt... alles kwijt. :lol:

Nou een uitspraak van Co Sielhorst beetje voor barnebassie..."Als ik een andere visser zie, zit ik te dicht bij."

Verder wou ik ff mededelen dat de karper nog steeds niet van suiker is. Pamperen is leuk en ten dele nodig maar ook een begin van het eind van de visserij.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

08-07-2011 00:14

Willem,

Je mag je aangevallen voelen. Al was het niet persoonlijk bedoel maar echt in het algemeen. De mensen die een prominent beeld zijn in de karpervisserij "horen"het juiste voorbeeld te geven. Deze mensen gaan op een website waar vele bezoekers komen het slechte voorbeeld geven om vervolgens mensen de les te lezen. Oh jee kijk hem vissen dat kan ik echt niet dacht ik bij me zelf en loop snel naar huis om het op internet te zetten. Misschien had ik beter wat anders kunnen doen? maar ach dat is verspilde moeite laat ik nu naar een plek gaan waar ik niet mag vissen en dat ook maar meteen even verkondigen.
Om vervolgens is een topic te gaan reageren over de peppies die het verneuken voor de rest?Wie zijn nou de peppies wie hebben de oogkleppen nu op?

En ja die petjes vind ik gay dat mag toch slechts een uitspraak zoals ruk petje.

Ik kan niet zo goed tegen dat copy gedrag maar dat is slechts mijn mening.
Ik kan niet zo goed tegen mensen die denken dat ze beter zijn/weten/voelen.
Ken jou verder ook niet heb ik ook geen behoefte aan en net als jij vertoef ik liever in stilte zonder de "scene".

En daarom is het wel weer mooi geweest voor mij op dit forum. :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

08-07-2011 06:41

Posting aangepast om persoonlijke reden.

Goeiemorgen,

Klaas,

Over uitspraak 1:

Meer dan tien jaar on and off weerhaakloos vissen, kan net zoveel ervaring opleveren als meer dan tien jaar vissen met weerhaak. Ik heb mijn beeld gevormd, bewust op een brede manier, ik pleur namelijk niets zomaar overboord, maar begin ook niet zomaar ergens aan, vistechnisch en -tactisch gezien. Ik heb een flink deel van mijn bevindingen op papier/internet gezet en aan het water zal ik als ik iemand spreek en het gesprek gaat over dit onderwerp, deze zelfde bevindingen delen. Ik vind dat het nog uitgebreider kan, maar het principe is nu wel bekend, hoop ik. Hiermee sluit ik het af, maar voeg gerust wat toe, ik lees en denk wel.

Groet,
Willem :wink:
Laatst gewijzigd door Wim Baans op 08-07-2011 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

08-07-2011 06:52

Dikke blank deze maand..... Please kill me :cry:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

08-07-2011 07:54

Jeetje .

Het lijkt hier de redactie van de story wel :-?
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-07-2011 07:59

Roberto, ga zitten en leer...

Als je dat niet ziet:

http://www.speelmetjezelf.cume

Domme niet opgeslagen, weg pagina...

Belangrijkste
Terug nu. Vergelijk simpelweg de kracht die nodig is om een haak met een gemiddelde weerhaak, uit de harde delen van een karperbek te verwijderen, met de kracht die nodig is om een weerhaakloze haak te verwijderen. Tel daarbij op dat als je die weerhaakloze haak dus juist inzet, het geen gevaar oplevert (althans, dat is wat ik in al die jaren heb waargenomen) voor de bek van de vis en je weet toch genoeg?



Er is niet meer of minder kracht nodig om een korda ls met of zonder microbarb los te maken. Daar begint mijnsinziens precies de ellende: onkunde bij het onthaken. Zo erin zo er uit, helemaal en niet de boht, lees haakpunt losrukken. De schade zo toegebracht maakt de weerhaak haak niet slecht, maar zegt meer over de onkunde en het onbenul van menig visser en ja... ook topvissers heb ik zo zien kloten. Daarom ben ik gek op pb. die letters mag je zo omdraaien. tobvisser
It's okay 2 pay
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

08-07-2011 08:07

Veel mensen denken ook dat een goede tang alleen voor het roofvissen gebruikt dient te worden .?
In mijn ogen ook onmisbaar voor het (netjes) onthaken.
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-07-2011 08:28

hear hear Roberto,

Ik denk meer deze en let de naam hengelsport op de camping


Afbeelding

Willem,

Ik beloof je dat ik deze vakantie de weerhaak van 2 hengels verwijder en dus 1 tegen 2 vis. De 40 kilo zomerspecials van Jacco liggen in de auto... hahaha
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

08-07-2011 08:39

8) 8) 8) Ik dacht dat dit een vangst topic was 8) 8) 8)
Op pagina 5 welgeteld 1(plus een geqoute) vangst van philip[
nou mooie VANGST topic :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

08-07-2011 08:52

stefan visser schreef:8) 8) 8) Ik dacht dat dit een vangst topic was 8) 8) 8)
Op pagina 5 welgeteld 1(plus een geqoute) vangst van philip[
nou mooie VANGST topic :lol: :lol:


Ik begon me al af te vragen of ik mijn verslag wel in het goede topic had neergezet :lol:
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

08-07-2011 09:01

@ klaas .

Welke camping?
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Plaats reactie