Vangsten juni 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

16-06-2011 00:05

Zestig euro voor een veredelde theemuts... :cry:

En dan natuurlijk ook nog biologisch afbreekbare onderhoudsspray uit de Schotse Hooglanden erbij, maar daarmee is het nog lang niet af Koorn. Ik wil je adviseren om het volgende nog even te verzorgen: Een hysterisch, omhoog gevallen, gelift en geblondeerd paard met een winkelsyndroom, een Gordon-zonnebril en een credit-card. Een originele donkergroene Jaguar, compleet met Bach en pijp. Een titel voor je naam, een kasteel, een greenkeeper in dienst en iemand die je thee inschenkt.

Als je dit hebt, dan mag je pas meedoen Koorn. Gaan we als klap op de vuurpijl lekker uitgezette fazanten schieten. Dat vissen is toch maar voor ordinaire stakkers? Nee Koorn, je kunt hard lachen, maar je prutst maar wat aan daar tussen die tulpen. Vraag op een goed moment (na een Eagle bijvoorbeeld) ook Kevin om wat tips, hij zit wat dit alles betreft in een wat verder stadium, getuige zijn vele bijvangsten.

Welterusten,
Willem :wink:

PS: Maar ik heb lekker een waxjas (van de Aldi).
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

16-06-2011 00:40

Harald van der Graaf schreef:zo ben net weer terug van een nachtje blanken op een lastig watertje . toch maar even naar watertje 2 gereden even 3 uurtjes gevist en nog 2 scharrelschubjes gevangen 8 en 13 kg gr harald



Veel groter zit er daar ook niet 8)

Vang eens een bak man scharelschubjesvissert :P
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

16-06-2011 07:11

he de mooij over 4 weken zit zit ik in france (2 weken) zou effe goed me best doen daarnaar als ik terug kom ga ik weer op wat serieus water vissen waar ik mijn tanden in ga zetten :wink: enne barnas ga vissen man in plaats een beetje te lopen zeiken hier op het board :wink: vangze allemaal gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

16-06-2011 08:56

Harald van der Graaf schreef:zo ben net weer terug van een nachtje blanken op een lastig watertje . toch maar even naar watertje 2 gereden even 3 uurtjes gevist en nog 2 scharrelschubjes gevangen 8 en 13 kg gr harald


Inderdaad wat aan de kleine kant Harald! Had je eigenlijk net zo goed gewoon meteen naar huis kunnen rijden en achter de string kunnen kruipen!

Daarnaast is het natuurlijk nog zonde van je bollen die je daarvoor hebt ingezet!

Neef,

Ik kreeg het petje bij een lidmaatschap bij de club! Gave dingen en kosten geen drol ;-)! Het mooie van deze sport is dat je het goed kan combineren met vissen. Tussen die golfbanen liggen "ziekelijk" mooie putjes! In de tussentijd een balletje slaan en dan een ander watertje aanvoeren en vissen! Voordeel is dat er bijna niemand anders vis (btw die dingen zijn ook gewoon op golfballen te vangen daar)!

Bart-Jaap,

Ik probeer een wat moderne versie in het licht te brengen ;-)! Zo kan iedereen een beetje kijken wat die wilt en kan aanschaffen. Trouwens mooie bak hoor! Dacht dat je alleen een paar torren had ;-)! Klatser! Btw die "nog meer retro" petjes, kosten mij veel te veel. Die besteed ik liever aan een setje golfballen voor jullie!

Barnas,

Je mag wel een keer mee als introducée. Kunnen we meteen kijken of je het wat vind :wink: !
~~Dreams can be true.~~
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

16-06-2011 09:08

En toch...tino...zou het wel beter zijn om je avatorplaatje te veranderen met die honkbalpet!

Ben er wel op uitgekeken, vind dan die eikeldopjesgolfbaanhoedjes beter :lol:

Vangeseeeeeeeeeee 8)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-06-2011 09:23

Fuck... weer RSI van het golfen! :lol:

Dan maar vissen en deze keer niet met bamboe. De splitcanes die ik momenteel bezit lijken mij niet ideaal om met de slip muurvast te drillen. Dan maar een 9ft Ballista met daaronder een gare Ambidex. Dat is alleen vanwege de blik van twee vismaten leuk.

Na enkele verklote kansen met de hengel op de steunen lukt het vervolgens wel als ik als vogelverschrikker (Die van Redmire Legends in de serie A Passion For Angling heet toevallig ook Kevin) verder in de begroeide kom ga zitten. Na wat gedoe lukt het mij uiteindelijk om de kleinste onder de hengeltop te haken. Gaaf man!

Afbeelding

Afbeelding

Inderdaad... deze keer een coupe "ravage" in plaats van Opapet.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

16-06-2011 09:42

Caroline de Mooij schreef:En toch...tino...zou het wel beter zijn om je avatorplaatje te veranderen met die honkbalpet!

Ben er wel op uitgekeken, vind dan die eikeldopjesgolfbaanhoedjes beter :lol:

Vangeseeeeeeeeeee 8)


Fucking vet! Heb hem veranderd :lol:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-06-2011 21:44

kevin diederen schreef:een lichtsterke lens geldklopperij? Nee, eerder een investering waar je veel plezier van zal hebben.
Van het bedrag van mijn gevulde cameratas kan ik 2x mijn auto kopen (kan ook iets over de auto zeggen :lol: ), maar ik zou het nog niet misschien anders willen. Al is het als o.a. freelancefotograaf ook wel een beetje anders.


Als ik voor mijn olympus een licht gevoelige lens moet kopen loop ik echt leeg heb namelijk het 3/4 systeem heb wel een externe flitser maakt veel goed.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

16-06-2011 23:15

Mooie visje, Kevin.

Alleen mis ik bij die zwart wit foto's toch wel die Opapet.. :wink:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

17-06-2011 12:28

Waarom wordt het dit weekend nou weer zon klote weer!
Moet toch ff gaan vissen dan maar op het kanaal ipv van groot water :P
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

17-06-2011 18:32

Klote weer, het weer kan niet beter.


Laat maar naar beneden komen die buien.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Swiggers Jordy
Berichten: 46
Lid geworden op: 11-06-2008 17:32
Locatie: Schelle

17-06-2011 21:01

Al een hoop uren geklopt deze maand hier de mooisten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb het al druk gehad :D trouwens mijn eerste steur(tje) weet iemand misschien wat voor soort het is?

Deze van de vismaat wou ik ook nog eff delen de grootste van dit jaar! (tot nog toe 8) )
Wel jammer dat ik de foto vern**kt heb :oops:
Afbeelding

grtz
Vang ze!
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

17-06-2011 21:59

Nou Yordy je mag wel wat vrolijker kijken :D Tis net alsof je er geen zak om geeft voor die karpers :D

Kris.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

17-06-2011 22:31

Kris Hoekstra schreef:Tis net alsof je er geen zak om geeft

Jordy volgens mij wel, het is alleen goed te zien dat hij één van de weinige is die iets om de beestjes geeft. :oops:

Oja, die steur is een Beari, nix byzonders en overal te koop.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-06-2011 22:31

yordy volgens mij word daar aan de plaatselijke vijver wel eens een lijntje nat gemaakt :D en dan hou ik het nog vrij netjes :o gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-06-2011 02:40

Jezus wat een weer zeg!
Lig nu op me rug me oval vast te houden pffffff.
Nog geen vis maar dat vind ik nu niet zo erg.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Swiggers Jordy
Berichten: 46
Lid geworden op: 11-06-2008 17:32
Locatie: Schelle

18-06-2011 07:56

Tuurlijk geef ik er wel om anders ga je toch geen 5 dagen in de week vissen? :x
Ik sta gewoon nooit goed op foto's als ik moet lachen dus probeer ik men gezicht maar neutraal te houden :lol:

En idd wat een weer maar toch ga ik weer vertrekken :P Jrc contact 2 man tentje hoop dat ie het houd vandaag :-?

grtz
Vang ze!
mark van de wee
Berichten: 48
Lid geworden op: 22-06-2010 11:52

18-06-2011 09:21

Pffff... ben net terug van een nachtje vissen. Zat met de kop in de wind en dat was vistechnisch gezien super. Alleen jammer dat mijn oval bijna de snelweg op waaide.

Heb in ieder geval een hele mooie spiegel van 24p, een 30p schub, en als afsluiter een 8p prachtig schubje gevangen.

:D
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

18-06-2011 09:34

ook net terug, maar vroeg opgeruimd, moesten nog 250 hectare water oversteken met de boot met al de zooi erin, dat ging dus niet goed, alle golven sloegen de boot in. Toen de Boot maar de kant op gerosd spullen eruit, boot naar de haven en met de auto de spullen weer gehaald. Alle zooi nat. wij nat. Wat een kutweer, blij dat ik thuis ben. En ook nog een blank. :evil:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-06-2011 09:49

ook ik ben helemaal naar de klote !!

in totaal 20 keer me nest uit geweest voor vis.

tussenstand :

12 gelande karpers.
4 lossers
4 snotlappen

weltrusten allemaal !! :o
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-06-2011 10:18

niet klagen he rik?
gvd 12 gelande karpers das toch perfect man.
2 keer me oval opnieuw moeten opzetten vanwege draaiende wind.
vanmorgen zeiknat wakker geworden nadat ik eindelijk ik slaap was gevallen omdat de wind weer was gedraaid.
2 brasems gevangen voorde rest niks gezien.
wat een weer. pfffff
Vis is vis
maurice stekelenburg
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-02-2011 08:41

18-06-2011 10:33

Net terug van een heftige nacht pfff werd bijna zee ziek op de rivier wat ging de boot heen en weer, ik was door en door nat nu ff opwarmen onder de douche.

[url][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/189/brrr.jpg/]Afbeelding[/url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]
Goede vrienden kosten grote vangsten Maar grote vangsten kosten goede vrienden.


http://www.ttbbaits.com/
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

18-06-2011 10:44

Brute plaat Maurice!

Ik ga zo richting het Indian summer festival :)
Alleen kunnen ze "summer" gedeelte beter weg laten!

Iedereen die gaat vissen, veel succes!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

18-06-2011 11:46

Eindelijk was er gisteren een mogelijk tot ontspannen tijdens de examens, het was hard nodig!
Na eerst een mondeling examen Engels met succes afgelegd te hebben in de voormiddag, kwam ik rond 12 uur aan op de prachtige stek.
Vrij vroeg voor dit watertje omdat het meestal pas loopt tegen de avond, maar ik moest gewoon aan het water zitten...
Er werd gevoerd en de hengels werden op hun plaatsen gelegd in het obstakelrijke water :)
Uiteindelijk begon ik rond 1 uur trekjes te krijgen die geen enkele keer doorzetten tot een volle run. Aangezien ik een nieuwe soort rig aan het testen was gaf dit me niet veel vertrouwen en hing ik er dus maar snel een standaardrigje aan tegen 2uur.
Om half drie loonde dit al met dit mooie schubje, waarvan ik tijdens de enorme drill voor het formaat van het beestje niet zag dat er zo een buik onder hing :o

Afbeelding

De rechterhengel werd terug op zijn stek gelegd en het wachten kon weer beginnen... Ik merkte op hoe perfect het visweer eigenlijk was, zware bewolking, stevige wind, ideaal! Zolang het droog bleef was het in elk geval goed genieten :) Rond half 4 kwamen dan echter de eerste druppels, maar onder de paraplu kan dit geen kwaad natuurlijk :) . Om iets na vier werd ik dan weer beloond met een mooie sterke schub, twee vroege visjes vandaag, dat belooft!

Afbeelding

Ook deze vis kwam weer van de rechterhengel, die dus terug op de stek gelegd werd. Het zal ongeveer half vijf geweest zijn als ik een serieuze vis hoorde springen op ongeveer 100 meter afstand. Toen er een half uur later op exact dezelfde plek nog een vis sprong, besloot ik om de linkerhengel (die had toch nog niet gelopen) daar te leggen. Mijn eerste worp was meteen perfect, niet makkelijk om 80m te gooien om uiteindelijk een lood onder eigen kant te hebben liggen. Er moest echter zo ver gegooid worden door de rietkragen onder eigen kant.
Om tien voor zeven kreeg ik een enorme fluiter op deze hengel, die 20m verder gezet was om minder ver te moeten werpen. De drill werd aangevangen, maar de vis zwom zich vast :-? . Aangezien ik niet zeker was of de vis er nog aan zat, besloot ik erachter te gaan. Tot mijn middel in het water en met mijn voeten opengesneden van de rietstengels kwam ik tot de conclusie dat de vis de haak had weten te lossen achter een grote tak :(. Balen dus! De onderbroek werd uitgedaan zodat ik in ieder geval geen hele avond met een ijskoude, natte broek moest zitten. De hengel waar ik de vis net op verspeeld had, werd terug op de voorgevoerde linkerstek gelegd en we konden weer gaan wachten. Het zal rond 9 uur geweest zijn toen de rechterhengel er met een rotvaart vandoor ging. Ook deze vis wist echter een tak te bereiken. Ik was alweer niet zeker of de vis er nog aanhing, dus ik moest weer het water in... Dit keer dan maar zonder kleren en het hele water over zwemmen, want het is te diep om te stappen... Aangekomen bij de struik, bleek ook deze vis al gelost te zijn :( Ik had dus twee keer het ijskoude water ingegaan voor niks, maarja, we kunnen niks riskeren natuurlijk... De hengel werd alweer terug gelegd en ondertussen ving mijn broer (die vanaf een uur of 4 mee was komen vissen en het hele spektakel heeft kunnen aanschouwen :lol: ) een mooie zeelt. De tijd vorderde en het werd donkerder, dit is meestal beter voor het water waar we vistten en dit bleek ook nu weer. Om 20 voor 11 neemt mijn linkerhengel een enorme run. Het rare hieraan is dat deze hengel met een zeer strakke slip op de steunen lag, ik lag namelijk niet al te ver van een paar struiken te vissen... Met wat geluk kan de vis toch uit de struiken gehouden worden en daarna begint het dier aan een tochtje rond de hele stek. In een drill van zeker tien minuten waarbij hij vaak sterke runs neemt, laat hij me duidelijk merken waar de andere struikjes en rietkragen in de buurt te vinden zijn :lol: alles verloopt echter veilig en uiteindelijk word de vis toch geland :D Een schitterende schub waarvan ik echt onder de indruk was. Puntgaaf, alle vinnen mooi recht en een ENORME staart :o misschien niet goed te zien op de foto, maar de staart was groter dan mijn handen, en ik kan een basketbal met 1 hand van de grond oppakken door deze bovenaan vast te grijpen :o dat verklaarde dus de drill...


Afbeelding

Op de rechterstek werd nog een enorme kroeskarper gevangen en daarna werd er ingepakt, thuis gaan opwarmen :) de ontspanning was geslaagd, nu terug leren :(

Groetjes!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
willem verwoert
Berichten: 54
Lid geworden op: 04-01-2010 23:17
Locatie: ochten

18-06-2011 12:03

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

eindelijk naar vele blanks kwam deze schone mijn humeur opvrolijken!!!
Laatst gewijzigd door willem verwoert op 18-06-2011 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kje kje wan wear