Vangsten Mei 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

15-05-2011 17:23

bedoel je dit jans?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

15-05-2011 17:55

zeker mooie vangsten Tino, keep on angling!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

15-05-2011 21:10

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Zaterdagmiddag, zondagmiddag helaas vrij weinig.
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

15-05-2011 23:22

mooie vissen tino
TIGHT LINES blankmeester
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

16-05-2011 08:53

Afbeelding

Een van de 3 van afgelopen weekend :)
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

16-05-2011 11:34

Na 298 uren blank in 22 nachten, een graskarp van 8kg mogen vangen.
Ergens teleurgesteld omdat het een gras was. Maar langs de andere kant blij dat men RX nog eens geluid maakte :D
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

16-05-2011 11:43

Je bent wel een echte volhouder.
Groet Ron
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

16-05-2011 11:44

Mijn foxjes zijn al terug naar de fabriek. Piepte ook niet.
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

16-05-2011 12:30

misschien ff een stomme vraag maar hoe upload ik hier mijn foto?

gr jasper
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-05-2011 12:34

Jasper van Esch schreef:misschien ff een stomme vraag maar hoe upload ik hier mijn foto?

gr jasper


even naar imageshack.us en daar je foto uploaden, dan krijg je van hun een link en die kan je hier plaatsen ;)

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

16-05-2011 12:38

Beste Jasper,

Ietsjes verder dan je neus......

viewtopic.php?f=58&t=26350

Succes man
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

16-05-2011 13:01

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


nou ff proberen dan he!!!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

16-05-2011 14:44

2 dagen keihard werken met werkdagen van 13 uur achter de bollenmolen kon ik lekker weer even 2 nachtjes pakken op het ruime sop. Aangekomen op de stek staat de wind gelukkig nog steeds west 4, moet goed komen met dit windje. Om 18 uur liggen de 3 hengels op hun plaats, de eerste pal onder de kant op 60cm water, de tweede ligt op 50 meter uit de kant tussen het wier, ik ben hier 2 keer tijdens het voeren flink aan het harken geweest om de stek wiervrij te maken.

Hengel 3 word ruim 200 meter uit gevaren en boven op een mossel bank gelegd. Iedere hengel word voorzien van ongeveer 1 kilo vismeel bollen. Na een half uurtje gaat de hanger van de afstandshengel een tikje omhoog. Ik pak de hengel op en voel de vis, dus snel de boot in. Het is een mooie kale spiegel die op de plaat gaat voor Joris.

Afbeelding

Na 10 minuten loop weer deze hengel af, ik vang een schub die gelijk uit de boot wordt terug gezet. Ik ben net terug aan de kant, of de linker stok loopt af. De lijn komt vast te zitten in het riet, maar ik weet toch de vis vrij te krijgen en te landen. Het is weer een spiegeltje, maar deze is niet al te groot en gaat daarom maar snel weer terug. Geen foto dus, sorry Joris.

20 min. later loopt weer de rechter hengel af, en na een korte dril vanuit de boot komt er een mooie donkere schub in het net die vervolgens wel op de plaat gaat.

Afbeelding

15 minuten later gaat weer deze zelfde hengel, dit levert een knolletje op die gelijk weer teruggezet wordt. Nu even niet meer uitvaren en eerst maar eens wat eten en genieten van de rust en de natuur hier.

Afbeelding

In de nacht krijg ik weer een zeer trage melding op weer de rechter hengel, dus snel de boot in en 200 meter varen in z’n achteruit. Als ik echter net een paar meter uit de kant ben slaat de motor af en hoor ik een fox gillen, ik weet gelijk dat ik 1 van mijn andere lijnen in de schroef hebt zitten. Kut, snel het staartstuk omhoog en de schroef vrij maken van de lijn. Ik weet uiteindelijk de lijn uit de schroef te krijgen terwijl de boot maar weg blijft drijven richting de gehaakte karper. Duidelijk vrijdag de 13e!! Nu de schroef weer vrij is van de lijn kan ik snel naar de vis toe, en ik zie even later een hele beste schub langs de boot zwemmen. Deze moet het net in! Terwijl de schub heel traag rondjes blijft draaien drijf ik steeds verder richting een dikke rietkraag, ik vaar daarom heel rustig weer terug tegen de wind in bij de rietkraag vandaan. Je zal het geloven of niet, maar op deze manier zwemt de karper heel rustig met je mee alsof het je hond is die naast je loopt. Na zo’n 20 minuten geeft de schub het eindelijk op en word deze geland. YES, weer een vette schub, snel terug naar de kant en wegen.

Als ik de schub wil onthaken barst deze in een woede aanval los. Jesus, wat een kracht heeft deze vis! Ik maak even de mat dicht en gooi wat water over de vis om hem even tot rust te laten komen, de mat vliegt echt alle kanten op, niet normaal wat een kracht deze vis heeft. Ik durf niet eens foto’s te nemen met deze woeste vis, hij was echt niet rustig te krijgen. De schub word gezakt waar ik zelf geen voorstander van ben, maar het is voor de veiligheid van de vis wel even beter zo. Mijn 3e dertiger dit jaar op dit water, en de 2e binnen 1 week.

Tot de volgende ochtend vang ik nog 3 vissen die allemaal gelijk weer terug gaan. Vrijdagmorgen Jos gebeld of hij foto,s wil komen maken van de woeste schub. Normaal maak ik zelf de foto’s, maar met de wetenschap dat vissen vaak weer op krachten komen als ze gezakt zijn heb ik toch maar Jos gebeld. Niet veel later pik ik hem met de boot op aan de overkant en halen onderweg gelijk de schub op die in de zak zit. Gelukkig blijft deze geweldenaar heel rustig als deze de boot word in getild, de foto’s worden gemaakt en de schub gaat weer terug. Jos is toch wel onder de indruk van deze mooie schub. Zo nu eerst even de fluitketel opzetten voor een lekker bakkie koffie. Na de koffie breng ik Jos weer terug naar de overkant en gaat hij weer huiswaarts. Jos, mijn dank is groot.

Afbeelding

Zo nu eerst even lekker een eitje bakken en even lekker bijkomen. Nieuwe onder lijnen worden geknoopt en alles word weer gereed gemaakt voor de rest van de sessie. Om 13.00 uur liggen de lijnen weer op zijn plaats. Om 13;40 uur krijg ik weer een fluiter op de afstandshengel, dus snel de boot in. Vlak bij de vis valt de spanning van de lijn, een losser, da’s balen ………. Vervolgens gaat het even snel:

Om 15:00 uur een loper op kant hengel, de vis duikt in de rieten en lost vrijwel meteen de haak.
Om 16:00 uur weer de rechter hengel, ik vang een mooie donkere schub die gelijk weer terug gaat.
Om 18:00 uur een run op de linker hengel, maar voor ik de hengel oppak valt de spanning weg. Lijnbreuk!

Om 19:20 uur wederom de rechter hengel, ik vang een leuk spiegeltje die op de plaat gaat.

Afbeelding

Om 20:10 is het weer de rechter hengel, ik vang wederom een zeer sterke schub die ook op de plaat gaat.

Afbeelding

Moet nu toch echt weer nieuwe lading bollen hebben want de emmer raakt leeg. Dus even het vrouwtje gebeld, en binnen 2 uur worden de bollen gebracht. Wat een top vrouw heb ik toch, even 3 uur onderweg om manlief verse bollen te brengen. Super!

Afbeelding

Zo, nu eerst weer even bij alle hengels een kilo verse bollen bij voeren. Om 22:15 uur krijg ik weer een vreselijk harde run op de hengel die 200 meter verderop is uitgevaren, een vette spiegel is het resultaat, ook deze vis wordt op de foto vastgelegd. Maar als ik met de boot op de stek aankom zie ik dat 1 van de foxen brand, het is de linker hengel. Snel word deze vis geland, het is een kleine schub die snel weer wordt teruggezet zodat ik verder kan gaan met de vette spiegel die in de mat ligt te wachten.

Afbeelding

Ik besluit dat alle 3 de hengels worden binnen gedraaid en ga slapen, ik ben op. Wel worden alle 3 de stekken nog even flink van bollen voorzien voor morgen ochtend. Om 5:30 uur loopt de wekker af. Ik was van plan om weer verder gaan waar ik mee ben geëindigd, namelijk vangen, veel vangen. Maar mijn ogen denken daar anders over en ik val weer in slaap.

Pas om 10:00 uur word ik wakker en besluit ik dat het mooi geweest is, klanten komen weer bollen halen dus ik moet wel naar huis. Als ik terug vaar naar m,n auto zie ik dat de westenwind weer flink begint aan te trekken. Wat had ik nog graag even verder willen vissen, maar de centen moeten eerst thuis weer worden verdient. Ik kom hier weer terug en liefst wel zo snel mogelijk.

In totaal 21 runs gehad en 18 vissen hebben de binnen kant van m,n schepnet gezien, wat wil een visser nog meer. Hieronder zie je nog 2 foto's van mooie projectspiegels, Joris kan weer aan de bak. Ongetwijfeld kom ik snel weer terug op dit geweldige stuk Randmeer.

Arie

Afbeelding

Afbeelding
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

16-05-2011 15:00

Hey een nieuwe blog-man. Mooi verhaaltje bij een mooi succes. Mooie vissen.
Groet Ron
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

16-05-2011 15:21

De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

16-05-2011 17:25

Goed bezig arie klasse,,ik mag zelf ook niet klagen trouwens :wink: :D :D
Thuis vang je niks !
Gebruikersavatar
Johan Hoekstra
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-09-2008 13:58
Locatie: in provinsie groningen

16-05-2011 18:21

Leuk gevangen, ik had gisteravond ook nog een leuke schub gevangen.

Afbeelding

Ga zometeen weer even heen hopen word het wat.!

Grtz johan
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-05-2011 18:37

danny den buitelaar schreef:hoor ze nou,vroeger zaten ze samen op een betaalputje van een halve ha met haakmaat 1 ,vingen ze alleen brasems trouwens

En laurens liet ik tijdens lange sessies altijd mijn maaltijden bezorgen ,en als ik uitgegeten was,bracht hij me onderdanig een goed boek en een sigaar (havanna excelllente)
En zeker die imitatiebrabander,Jeroen neef meeuwis staat er bij mij slecht op
en over dat internet heb je gelijk in laurens,jij hebt ons toen gedwongen ,wij wilde niet,moet je wel eerlijk vertellen hier...

Whahaha eindelijk komt die winckle pickende platvisser v.e. lange slungel Danny met iets wat WAAR is, dat van die sigaren vergeet ik idd nooit meer en ben ik je eeuwig dankbaar, gewoon geweldig dat ik dit meermaals heb kunnen doen...........
nooit meer vergeet ik de pisvlekken in mijn broek en de lachsalvo's van hoe triomfantelijk jij aan je (gebruikte) opgerolde koffiefilters met lammetjeswielgras zat te lurken... 8)

Nee jongens, jullie zijn beide zwaar op retour, zeg maar gerust in staat van ontbinding, ontken het maar niet jullie staan al genoeg voor lul.... Ja Neef dit geldt ook voor jou...met je Login op de vroege vroege morgen in de toptijd vh karperjaar, knalt er wat lariekoek uit, in het verleden zou je zijn gaan vissen, maar nee hoor 2 uur later zit ie er nog en post ie, jaja, 1 zinnetje in drieen gehakt door 2 komma's. Daarna die lange graspaffer Excellente weer... Wat een misere.... ;-)

Jongens geef mij even een seintje als jullie vastgelijmd zitten aan je computerstoelen. Ik heb nog een ouwe schuurmachine. Gaat even gruwelijk pijn doen maar een beetje Clinic doet wonderen :lol:
Wat mij betreft is het over met die topicvervuiling....helaas had ik weinig tijd dit weekend maar hierbij alsnog een plaatje van vrijdagnacht om mijn goodwill te tonen..... Pennetje onder hengeltop 8) zeker een dikke twintiger maar niet gewogen en gelijk teruggezet uit respect voor deze zwangere dame....
Afbeelding

Prachtige vangsten iedereen, ga zo door, ennuh Kees bedankt voor het compliment...zelf ook weer genoten van jouw baanbrekend pionierswerk, alleen zeer jammer van die 2 verspeelde biggen....maar die komen nog wel ;-)
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

16-05-2011 18:42

Schitterend stukje Arie.
Normaal krijg ik altijd een beetje een jaloers gevoel als ik stukjes lees waar zoveel mooie vissen gevangen worden.
Maar jouw stukje leest zo lekker weg dat ik niet eens jaloers op de vangsten ben geworden.

Klasse geschreven.
Liefst aan de waterkant.
jesmer de vries
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-06-2007 16:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

16-05-2011 19:12

gister even wezen vissen
1 spiegeltje op de mat kunnen landen
fotos volgen nog,
KARPERVISSEN=leven, leven zonder KARPERVISSEN, is geen LEVEN!!
Dromen, droomt men, Droom VISSEN, vangt men, Lig dus niet te dromen, en ga VISSEN!!!!
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-05-2011 19:14

Pim Spoor schreef:Normaal krijg ik altijd een beetje een jaloers gevoel als ik stukjes lees waar zoveel mooie vissen gevangen worden.
Maar jouw stukje leest zo lekker weg dat ik niet eens jaloers op de vangsten b

Verbaasd me niks Pim - sterker nog, als je op zo'n sympatieke glimlachende visser jaloers bent, dan Spoor je niet ;-)
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

16-05-2011 19:41

Danny wat doet die pannenkoek allemaal eigenlijk tussen ons zo uitzonderlijk goed geplaatste kritiek joh.
En zijn wij op retour? Nee he, wij zijn al jaren de drijvende kracht van de Alblasserdamse carp scene, maar nu ik verhuisd ben ruikt die floeper zijn kans en spuit hij met woorden waarvan hij zelf de betekenis nog niet eens weet. Ken jij niet effe een fles liver dip door zijn brievenbus gieten, jij woont nog dichtbij.
Zullen we die kale krotenkoker eens even op zijn nr zetten. Met die gare kutkano van hem. En heb je in de gaten dat hij zieltjes aan het winnen is bij Kees verheij, hij denkt natuurlijk...hey die heeft ook een kano, dat word mijn vriend...Kijk uit he Kees, voor die kale rolmops :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

16-05-2011 20:00

Mijn dag kon gister niet meer stuk. Eindelijk me 1e karper van het jaar gevangen na vele uren te hebben gevist. ondank dat die maar 9 pond was, was ik erg blij natuurlijk. Heb denk ik een maand lang 4 a 5 avonden in de week gevist. En nadat ajax gister ook nog eens kampioen werd kon me dag helemaal niet meer stuk :D.

eerst had ik deze:

Afbeelding

en een paar uur later stond ik hier :D :
Afbeelding

Groeten uit Amsterdam
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-05-2011 20:11

Manmanman wat een mooie vangsten allemaal deze maand!

@ Laurens, super die veertiger van een paar bladzijden terug, heb ook erg genoten van je stukje in 'De Karper'.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!