Vangsten Februari 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2011 19:18

gaaf om die visjes zo midden in de grachtjes te vangen, heeft toch altijd wel wat vind ik!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
b@rt bouwmeester
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-01-2011 11:11
Locatie: tienhoven

19-02-2011 19:35

Afbeelding
ja dat heeft zeker wel wat :D
hup, pennetje in de duiker en gaan 8)
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

19-02-2011 20:41

Hoe doe je dat met scheppen daar?
De kant lijkt mij nogal hoog?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

19-02-2011 20:46

Hele leuke foto, echt oerhollands, gaaf man!

Had er zelf 2 vrijdagnacht op een nieuw water voor mij, had er 2 keer eerder een nachtje gezeten deze maand en toen viel het kwartje, ik vermoedde dat mijn kansen beter waren als ik mijn rig een paar meter verlegde en de stek vanaf de andere kant zou bevissen.
Ik was ook een beetje aan het voeren gegaan (2 keer perd dag ivm de meerkoeten en dukkeendjes)
Maar dat ik er meteen 3 beten zou krijgen had ik ook niet verwacht, de ice bolletjes deden wat ze moeten doen, hun naam als winteraas waar maken.
Had een 24 schub, toen een breuk van mijn onderlijn en daarna een 20 pond spiegel, en ik denk dat ik dit jaar geen mooiere spiegel meer ga vangen ook, wat een plaatje.
Was alleen een fototoestel vergeten...beetje jammer.
Dus die moet ik nog maar eens een keer vangen, en dat doe ik ook!!!
Vraag me fa wat ik verspeeld heb...Maargoed de eerste 2 zijn binnen, en nog 20-ers ook. Mooi man!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Rick van iersel
Berichten: 119
Lid geworden op: 05-04-2006 11:47
Locatie: moergestel

19-02-2011 20:59

goed bezig neef! spreek je vrijdag weer?!
mvg rick
b@rt bouwmeester
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-01-2011 11:11
Locatie: tienhoven

19-02-2011 21:35

benjamin Mazereeuw schreef:Hoe doe je dat met scheppen daar?
De kant lijkt mij nogal hoog?


(even een foto van de zomer)
Afbeelding
link van mij is een trapje met die hulp schep ik een vis :D
gr bart
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2011 22:20

soms is het zo simpel he??? maar als dat trapje er niet was, dan was het toch nog een hele klus geworden om ze eruit te krijgen.....nogmaals, erg gave plaatjes, zeker die bij de duiker
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-02-2011 22:31

Afbeelding
Vorig weekend eerste vis op nieuw water... gevangen vanaf de fiets op Frolic...
Blaffende karpers bijten niet ;-)
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

20-02-2011 00:06

@ Laurens lekkere donkere schub!

@ Neef, had niet anders verwacht van je dat je knappe vissen zou vangen! 8)

Wordt veel gevangen momenteel mannen!



Hier de nieuwe balisata's uitgeprobeerd, maar t*r*ng wat was het koud zeg in die vieze oostenwind, gemiddelde gevoelstemperatuur van -5 a -6 vanmiddag.

Afbeelding

Afbeelding

Het was weer allemaal van dit slag, dus de rest maar snel na vangst terug, hoe eerder terug hoe sneller ik warme handen had 8)

Afbeelding

Merkwaardig is dat het lijkt dat vooral de kleine vis actief is en zich tot een aanbeed laat verleiden.
Laatst gewijzigd door Bart-Jaap Koorn op 17-03-2011 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-02-2011 07:47

@ Bart Jaap, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel verwacht had dat ik een beet zou krijgen, maar meteen 3...Nee dat nu ook weer niet. Water is niet zo meilijk hoor, tenminste niet als je het vergelijkt met de wateren die ik normaal gesproken bevis.
Maar het is wel een fijn gevoel dat ik na een tactische aanpssing meteen de boel aan de gang krijg.
Als je zo je seizoen begint dan geeft dat wel een heerlijk gevoel.
En die spiegel jongen, fuck wat een mooi beest, een lange valkenswaarder met aan de ene kant vanaf de kop gezien geen schubben, tot het begin van de rugvin, en vanaf daar 100% volschub, geen kaal plekje meer te zien, andere kant had hij tussen de kop en begin rugvin wel enkele schubben maar dan weer helemaal vol tot aan de staartwortel. Zo mooi, en dan lekker in winterkleur...WOW.

Ergste is nog wel dat ik geen foto heb door mijn eigen schuld.
Dacht dat mijn eigen toestelk kapot was en was die van mijn vrouw vergeten mee te nemen.
Het meest lullige was dat ik dacht dat mijn toestel kapot was maar mijn geheugenkaart was gewoon vol :oops: oeps.
Heb al eens eerder gehad dat die kaart vol was maar toen kwam er ook een indicatie in mijn scherm te staan, nu dus niet op de een of andere manier.
En ik ging er vanuit dat mijn toestel kapot was omdat die maat van mijn nogal op zijn snufferd was gegaan met mijn tas. Dat was een paar weken terug tijdens een nachtelijke tour naar de amer centrale.
Hij gleed uit op de basalt keien en boem, daar ging hij, dat doet hij ook alleen als hij mijn tas op zijn rug heeft.
Hij zei zelf dat hij niet hard viel maar aangezien hij 2 meter lang is geloof ik hem natuurlijk niet.
Ik bedoel als je een boom omhakt lijkt het ook dat hij niet hard valt maar ik ga er toch niet onder staan :lol:
Maargoed ik dus gisteren naar de mediamarkt, want dat is MIJN winkel.
En ik zeg dat dat ding kapot is, zegt die lul heeft u de videofunctie al gprobeerd, ik zeg nee, ik film nooit met dat ding, ik zet hem op video en wat denk je, staat er ineens in mijn scherm, geheugen kaart vol.
Ik zeg tegen die kerel, heeft u een momentje, wis een paar foto's en ja hoor hij doet het gewoon nog.
En in plaats dat ik dacht yes mijn camera doet het nog dascht ik meteen.
FUCK IK HEB DIE SPIEGEL VOOR NIETS TERUGGEZET...
En dat beste Bart Jaa p is dus de wondere wereld van jeroen neef.

Maargoed ik kan gelukkig wel vissen :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

20-02-2011 09:33

Mooi begin Jeroen!
Kaartje vol? toestel stuk? :lol: Heb hier nog wel een mooie analoge canon liggen voor je :wink:

Bart, mooie stokken!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

20-02-2011 11:26

o o o wat een kaal warhoofd ook die neef :D :D :D
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

20-02-2011 11:42

b@rt bouwmeester schreef:Afbeelding


Waar haal je die mooie blauwe dobbers?!

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

20-02-2011 12:40

Jeroen Neef schreef:@ Bart Jaap, ik moet eerlijk zeggen dat
bla bla bla enz enz

Het meest lullige was dat ik dacht dat mijn toestel kapot was maar mijn geheugenkaart was gewoon vol :oops: oeps. enz. enz.

En in plaats dat ik dacht yes mijn camera doet het nog dacht ik meteen.
FUCK IK HEB DIE SPIEGEL VOOR NIETS TERUGGEZET...

En dat beste Bart Jaap is dus de wondere wereld van jeroen neef.


:lol: :lol: :lol: gehehehe :lol: :lol: :lol:

Bart-Jaap Koorn schreef:zich tot een aanbeed laat verleiden.


aanbeed met een D, verrekte mongol :o 8)
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

20-02-2011 13:14

Brrr was best koud vanochtend zeg en weer verslagen door de brug na maandag en vis verspeelt te hebben aan een grote tak zeg maar boom onderwater, vandaag weer terug bij de brug weer een vis en deze zwom zich midden op het water vast, ik zeg vaarwel brug, jammer leek ze eindelijk gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

20-02-2011 13:57

zo eindelijk de foto's :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de laatste is van vanacht:D 11kilo mooi visje 8)

woensdag op donderdag maar is eve weer kijken wat het word :lol:
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

20-02-2011 13:58

Ik had gisteren een sessie waarop alles meezat :D
Voor het eerst dit jaar had ik een sessie gepland op mijn thuiswater. Het is een watertje dat niet echt groot is, maar de vissen zijn er maagdelijk en het staat bekend als vrij moeilijk, veel van de karpervissers haken er na een paar sessies af...
Ik werd echter van het eerste moment gegrepen door de charmes van het watertje, vissen in de pure natuur en op maagdelijke vissen (eerlijk gezegd meer visjes, want het bestand bestaat vooral uit kleintjes :) ), heerlijk!
In de zomer was het ons dan ook gelukt om het watertje te 'kraken' en ik zou er gisteren voor het eerst in de winter gaan proberen :)
De stekken werden zorgvuldig gekozen en er werd twee daagjes gevoerd...
Na een lange wandeltocht kwam ik aan op de stek en tijdens het uitpakken merkte ik beweging op op een metertje of 20 bij me vandaan... Er stond een wild hert in het veld achter me, een prachtig zicht en op de één of de andere manier gaf me dit een goed gevoel om aan de sessie te beginnen, een soort van 'voorteken'...

De hengels lagen rond een uur of drie op de stekken en er werd lichtjes bijgevoerd.
Iets na vier kreeg ik al beet op mijn rechterhengel, verbaasd probeerde ik de vis (die extreem hard vocht voor in de winter) onder controle te houden... Na tien minuten drillen nam de vis echter nog een serieuze run en hij wist zich in het riet onder eigen kan te boren :-?
Dit was geen makkelijk water, ik had hard gewerkt door het voeren enzo, dus deze vis zou ik niet verliezen...
Zonder erbij na te denken pakte ik het schepnet op en sprong ik het water in (ijskoud trouwens :o ) om de vis te gaan halen...
Met het water tot net onder mijn middel lukte het me om de vis vrij te krijgen en na nog eens vijf minuten drillen kon ik het schubje eindelijk scheppen :D
Nog altijd in het water moest ik eerst even bekomen van het feit dat deze vis enorm sterk was voor zijn grootte, en dan nog in de winter, maar daarna belde ik meteen naar mijn moeder, ze moest immers maar droge kleren brengen, want als het nu al liep, zou dit nog wel is kunnen gebeuren en ik zou hier niet weggaan tot het moest (verboden te nachten)
De vis werd even gezakt en terwijl ik naar mijn vismaat bel om het verhaal te vertellen, vertrekt de andere hengel :o ik ben zeer verbaasd, twee vissen is er in de zomer al een goed resultaat, laat staan 's winters :o
Deze vis was veel minder sterk en na een vijftal minuutjes lag er een spiegel in het net 8)
Weer niet te groot, maar de voldoening maakt alles goed :)
Ik liet de vis even in het net hangen tot mijn moeder vijf minuten later met droge kleren aankwam, deze werden aangetrokken en daarna werd er natuurlijk fier geposeerd 8)

De schub:
Afbeelding

De spiegel:
Afbeelding

Mijn moeder vertrok en ik kon beginnen met opwarmen, dit lukte zeer goed, vooral wanneer om zes uur de linkerhengel alweer vertrok :o
Ook deze vis ging er goed voor en na een lange dril voor zijn formaat werd hij geschept :)
Alweer een klein schubje was het resultaat, maar in prachtige winterkleuren en met veel voldoening erbij, maakt het formaat niet uit 8)
Ook deze vis werd even gezakt en ik belde alweer naar mijn moeder, zo mocht haar laarzen meebrengen zodat ze foto's zou kunnen nemen :lol:

Hier het resultaat:
Afbeelding

Ik vertrok na de sessie met een zalig gevoel, ik had immers drie vissen gevangen op het moeilijke watertje, en dit midden in de winter :D
Mijn dagrecord van de zomer stond er na een supersessie nog maar op drie dus dit was een zeer goed resultaat :o
Ik zal de stek blijven aanvoeren en een van de volgende weken zal ik er zeker terug zitten, dat staat vast!

Groeten 8)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

20-02-2011 14:26

:oops: En ik moet de eerste keer nog gaan dit jaar...

Achja, als je wat ouder wordt heb je steeds minder haast om de kou te trotseren...
Knallen doen we wel weer als de kansen toenemen :wink:

Respect voor hen die wel de moeite hebben genomen om in de kou te gaan zitten.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-02-2011 16:34

jacco noordermeer schreef:Achja, als je wat ouder wordt heb je steeds minder haast om de kou te trotseren...

Ik wilde je een hart onder de riem steken door te zeggen dat het met dat 'oud' allemaal wel meevalt, totdat ik zag staan:
Jacco Noordermeer
Leeftijd: 40

Ghehehee :o :lol:

Ennuh Neef: Dat soort droomvangsten doe ik ook altijd als ik mijn toestel vergeet, batterijen op zijn etc etc :lol:
Ik weet nu waar dat TTB voor staat: ToTaal Beneveld woehahaha ouwe prutser.... :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-02-2011 16:40

Hee Maasland, zo kan ie wel weer he!!!

Groetjes van ook een veertiger.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

20-02-2011 20:09

3 dagen 2 nachten aan het water gezeten het was ijskoud en
helemaal niks gevangen enkel een paar piepjes.
was ook een bijna nieuw water
volgende week weer een nieuw water proberen
John vd Bongarth
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-06-2007 19:33
Locatie: nuth
Contacteer:

20-02-2011 20:13

een goed begin van het jaar!!!

8,4kg
Afbeelding

7,1kg
Afbeelding

4,7kg
Afbeelding
Laatst gewijzigd door John vd Bongarth op 20-02-2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

20-02-2011 20:14

Mooie vissen!
Goede start van het jaar als ik dat zo zie... 8)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-02-2011 22:36

jacco noordermeer schreef::oops: En ik moet de eerste keer nog gaan dit jaar...

Achja, als je wat ouder wordt heb je steeds minder haast om de kou te trotseren...
Knallen doen we wel weer als de kansen toenemen :wink:

Respect voor hen die wel de moeite hebben genomen om in de kou te gaan zitten.


agh jacco,ik ben nu al in totaal 15 keer geweest en heb 2 brasems gevangen !
ik denk dat ik de rivier maar voor even achter me laat liggen tot de temperatuur van het water boven de 12 graden komt.
ongeveer 15 keer blanken is minder leuk te vertellen dan dat je nog helemaal niet gevist heb hoor :oops:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

20-02-2011 22:45

Soms is ouder worden ook handig, ik wist al een poosje dat het knap lastig is om vis te vangen in deze tijd.
Door schade en schande wijzer en ouder :wink:
Plaats reactie