Vangsten November

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

25-11-2010 14:51

@ james

mag je dan ook weer overal een tent gebruiken? of weet je dat weer net niet
Wouter Halmingh
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-01-2006 18:45
Locatie: Ridderkerk

25-11-2010 14:54

Aart, net over de grens in belgie liggen genoeg putten met een mooi bestand waar je gewoon mag vissen. Uiteraard zijn er ook wateren waar het helaas niet mag. Vis nu bijna 2 jaar in belgie en het bevalt mij uitstekend.
Dat de regels in 2012 veranderen heb ik idd gelezen.
Als het er echt doorkomt dan ga ik misschien in 2012 weer eens een nederlandse vergunning aanschaffen.
Nog een reden waarom ik uit nederland vekast ben is het vispassen beleid.
Als ik op 3 verschillende wateren in een straal van 25 km wil vissen heb ik 3 vispassen nodig :-?
Dit vindt ik helemaal nergens op slaan.

groeten
PR Schub: 25,4 KG
PR Spiegel: 23,4 KG
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-11-2010 14:58

James, in principe gaat dit gelden voor alle wateren in Nederland, behoudens de wateren in de Natura 2000 gebieden.
Maar zowel waterbeheerders, eigenaren van wateren evenals visrechthebbenden (HSV-en, Federaties) kunnen beperkende maatregelen instellen.
Enige voorbeelden wat dat kan zijn :
- waterbeheerders of Gemeenten of visrechthebbenden die b.v. het nachtvissen bij woningen niet zullen toestaan
- eigenaren / waterbeheerders die het hele jaar door nachtvissen niet willen toestaan vanwege teveel onregelmatigheden en het achterlaten van afval
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-11-2010 15:05

Wouter, in vrijwel alle wateren in de provincies Groningen en Drenthe mag je het hele jaar door nachtvissen met 1 Vispas + nachtvispasje (a € 10), hetzelfde geldt voor vrijwel alle nachtviswateren van de Federatie Oost-Nederland (mag daar met dezelfde Vispas, maar wel een nachtvispasje a € 10 nodig).
Je doet het net voorkomen of je voor die Belgische putten geen vergunning nodig hebt en dat is natuurlijk niet zo.
Dat jij in jouw omgeving 3 verschillende vispassen nodig hebt om 'fatsoenlijk' te kunnen vissen ligt aan de leden van die betreffende HSV-en daar zij hun water niet in de Landelijke Lijst van Viswateren hebben ingebracht.
Wouter Halmingh
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-01-2006 18:45
Locatie: Ridderkerk

25-11-2010 15:20

Aart, dat zij hun wateren niet in de lijst opgenomen hebben kan ik helaas niks aan doen.
In belgie koop je een vergunning voor 50€ en mag je op een heleboel wateren in heel vlaanderen vissen.
Kortom ik beleef mijn plezier daar en iemand anders elders op de aardkloot.
Ieder zijn ding en visserij.

groeten
PR Schub: 25,4 KG
PR Spiegel: 23,4 KG
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-11-2010 15:46

stefan broks schreef:@ james

mag je dan ook weer overal een tent gebruiken? of weet je dat weer net niet


Ik hoop het eigenlijk niet. Want dan krijg je overal van die campings langs de waterkant, en dan is die regel denk ik snel weer verdwenen. Ik vis zelf wel vaak met tent, maar dan ook op een water waar dit is toegestaan. Maar ik vind het helemaal niet erg als je bij 90% alleen een oval mag gebruiken.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-11-2010 18:30

Wouter Halmingh schreef:Aart, dat zij hun wateren niet in de lijst opgenomen hebben kan ik helaas niks aan doen.
In belgie koop je een vergunning voor 50€ en mag je op een heleboel wateren in heel vlaanderen vissen.
Kortom ik beleef mijn plezier daar en iemand anders elders op de aardkloot.
Ieder zijn ding en visserij.

groeten


Helaas vallen zo goed als alle putten buiten de nachtvisregeling in Belgie. Het geldt voor zo goed als alle kanalen en rivieren in Belgie en een handjevol plassen.

Zie hier: http://www.natuurenbos.be/nl-BE/Thema/Openbare_visserij/~/media/Files/Publications/2010/Reglement_Openbare_Visserij_2010_NL.ashx

Grote kans dus dat het putje waar jij vist niet onder de nachtvisregeling valt.

Ik ben zelf ook een Nederbelg maar dat heeft andere redenen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

25-11-2010 19:56

Afbeelding
Afbeelding
8)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-11-2010 20:26

Aart Lokhorst schreef:Wouter, jij stelt over de grens... Hoezo over de grens? In België is 70% van alle wateren privé bezit, dus niks zomaar overal nachtvissen. In Frankrijk ook bij lange na niet op alle wateren het hele jaar door nachtvissen en in Duitsland sowieso maar ten dele toegestaan.
Zo slecht is het hier dus nog niet en dat jij het 'over de grens vissen als het Wahalla beschouwt' is dus op z'n minst heel sterk gekleurd te noemen.
Maar troost je, na jarenlange inspanningen van de KSN, met de medewerking van Sportvisserij Nederland, wordt vanaf begin of ergens in 2012 de standaard het hele jaar door 's nachts te mogen vissen (behalve in Natura 2000 gebieden) i.p.v. de huidige standaard wat het nachtvissen alleen in de 3 zomermaanden toestaat...


Hoi Aart,

Mooie berichten en fantastische geluiden.
Fijn te zien dat na alle inspanningen van de KSN zulk mooi resultaat eraan zit te komen.
Dikke complimenten!
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

25-11-2010 20:33

Wouter Halmingh schreef:Aart, dat zij hun wateren niet in de lijst opgenomen hebben kan ik helaas niks aan doen.
In belgie koop je een vergunning voor 50€ en mag je op een heleboel wateren in heel vlaanderen vissen.
Kortom ik beleef mijn plezier daar en iemand anders elders op de aardkloot.
Ieder zijn ding en visserij.

groeten


Wouter,

Het water waar jij je slag hebt geslagen was tot voor kort ook gewoon een vereningingswater waar je als Nederlander lange tijd lastig aan een vergunning kwam. Overname door het Belgische 'het groen' zo'n 3 jaar geleden is de enige reden dat jij daar met een Vlaamse staatsvergunning mag vissen. Sinds overname zijn de regels beperkt geworden, je mag niet meer aan de overzeide vissen en de gesloten tijd geldt in de periode van april tot juni. Zo positief is de 'openbare regelgeving' voor karpervissers dus niet altijd.

De meeste van de wateren 'over de grens' waar jij op doelt zijn ook helemaal niet toegankelijk met een staatsvergunning maar vragen een aparte vergunning of syndicaat lidmaatschap, wil je daar in meedingen dan ga je op de wachtlijst...
Krom!!
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

25-11-2010 21:32

En nachtvissen mag in principe ook niet op de pomp.
Vroeg of laat komt er zeker wel eens controle langs.
greetz
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

25-11-2010 21:48

Net over de grens in Belgie, dacht de achtergrond al te herkennen, de mosten zeker, tís maar wat je mooie vissen noemt. Die eikels daar vissen 'gewoon' over megawierbedden heen. Gevolg laat zich raden, geen lip meer over die vissen daar. En er zaten echt hele mooie bij hoor, maar ik pas daarvoor, ik ga niet tussen zulk volk zitten. Ik zou me dood ergeren, geen wonder dat de meeste belgen een hekel hebben aan Ollanders.
En in Nederland kun je nog steeds TTB vissen hoor, ik vis alleen maar in Nederland en vermaak me prima
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

26-11-2010 13:07

Aart Lokhorst schreef:James, in principe gaat dit gelden voor alle wateren in Nederland, behoudens de wateren in de Natura 2000 gebieden.
Maar zowel waterbeheerders, eigenaren van wateren evenals visrechthebbenden (HSV-en, Federaties) kunnen beperkende maatregelen instellen.
Enige voorbeelden wat dat kan zijn :
- waterbeheerders of Gemeenten of visrechthebbenden die b.v. het nachtvissen bij woningen niet zullen toestaan
- eigenaren / waterbeheerders die het hele jaar door nachtvissen niet willen toestaan vanwege teveel onregelmatigheden en het achterlaten van afval


Dat laatste voorbeeld van jouw Aart gaan ze heeeel vaak gebruiken denk ik. (Helaas!)
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-11-2010 13:40

Jeroen, als ik de reply van Jasper lees gaat het denk ik niet om de mosten. De mosten is niet overgenomen door bos en groen en staat daarom ook niet in de staatvergunning. Het is wel een mooi water om te zien trouwens.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

26-11-2010 15:06

Eus Molewijk schreef:Jeroen, als ik de reply van Jasper lees gaat het denk ik niet om de mosten. De mosten is niet overgenomen door bos en groen en staat daarom ook niet in de staatvergunning. Het is wel een mooi water om te zien trouwens.


Het gaat inderdaad niet om de mosten...
Krom!!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

26-11-2010 20:25

Heeeeeeeeeejuh ik ben hier om vangsten te bekijken hoor....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-11-2010 21:19

danny den buitelaar schreef:Afbeelding
8)


Dat is een mooi visje!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

26-11-2010 22:31

vond ik ook leen,kleinere vissen zijn uiteraard net zo goed de moeite waard...,
was er ook erg blij mee..volgende week vanaf woensdag nachtdiensten buiten,lekker met die kou
kan ik overdag wel vissen,als t niet dichtleg,heb er zin in ..vangse... :wink:
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

27-11-2010 01:32

Weten jullie waar ik en vele andere 'fatsoenlijke'karpervissers zich aan ergeren?
Dat op die zogenoemde syndicaat water en prive wateren meestal steeds dezelfde mensen aan het vissen zijn.
En de rest wacht tot ie een ons weegt,ik snap dat niet.
Hier in limburg hetzelfde,de meeste mooie wateren zijn de hond op(vis gejat,vis dood,natuurmonument).
Is toch logisch dat we(bedoel de mensen die zich aansproken voelen met dit bericht)na belgie illegaal gaan vissen,waar moeten we anders vissen?
komende seizoen word het voor vele zoeken hier,maas is flink verandert en putjes verdwijnen.
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal op topwaters vissen? waarom alleen hoge pieten??
Sommige hoge pieten zijn nog veel erger dan de ergste peppie's die ik ooit heb zien vissen,noem geen namen uiteraard.
Wie denkt hier hetzelfde over?
Beetje ontopic maar goed.

vangsten? kort en krachtig. klote
laatste tijd weinig gegaan(kunnen gaan) mag niet klagen dit seizoen met diverse 30+ en een 40+.
mvg,Ricardo
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-11-2010 15:13

Ricardo, misschien beter om hier een topic over te openen?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

27-11-2010 15:51

Eus water zelf ziet er mooi uit maar ik denk dat je het zo zat bent daar, ik vind het een klotewater, met veel klotevissers, niet allemaal uiteraard maar wel veel. Als je zover uit de kant en over wierbedden van 10 bij 10 meter vist ben je wat mij betreft een lul. Heb eens staan kijken bij 2 van die eikels, visje kwam binnen na weet ik veel hoe lang, ik zeg, als het nou een dikke was had je geen schijn van kans. Plop, gewoon weer terug op die stek, over het wier heen. Was trouwens de laatste keer dat ik daar was.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

27-11-2010 16:59

Als iedereen overal zou mogen vissen, zou iedereen dezelfde vissen vangen, zou er niemand zijn om tegenop te kijken, zouden er ego's sneuvelen, zouden er mythes omvallen, zouden er etc.

Zoiets?
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

27-11-2010 21:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-11-2010 21:15

Gewoon op het ondiepe nog voor de boeien Roderick? Of tegen die kant waar je niet mag komen?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

27-11-2010 21:19

SSST, gewoon in het midden op een richel die door het water loopt... En als ik het goed heb mag je op 3 kanten niet komen, is voor de beessies.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst