VANGSTEN JULI

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick velten
Berichten: 302
Lid geworden op: 19-09-2009 10:09
Locatie: twente

10-07-2010 08:55

mooie vissen worden er weer gevangen.
ik heb er ook weer 1 :lol:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
sander kierkels
Berichten: 87
Lid geworden op: 19-09-2009 12:23
Locatie: roggel

10-07-2010 09:30

bruute vis nick het loop zo te zien goed:D
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

10-07-2010 09:53

vanacht nog een nachtje gegaan, mn vismaat had zn 2e dit jaar met 27 pond en ik had mn eerste dit jaar met 34 pond, vanacht nog een nachtje toch sandertje
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

10-07-2010 12:05

heb 3 dagen geleden nog een kleintje gevangen

10 pond , maar wel leuke velle vis :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-07-2010 13:51

strak visje, zit mooi in de schubben
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
David Klok
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-05-2010 21:05
Locatie: Smilde

10-07-2010 20:46

mooie vis in de vroege ochtend
Bijlagen
kanaal vis.jpg
(125.89 KiB) 4148 keer gedownload
Gebruikersavatar
David Klok
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-05-2010 21:05
Locatie: Smilde

10-07-2010 20:53

20 pond schub
Bijlagen
......jpg
(121.5 KiB) 4137 keer gedownload
Gebruikersavatar
David Klok
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-05-2010 21:05
Locatie: Smilde

10-07-2010 21:06

32 pond schub
Bijlagen
..... (2).jpg
(97.36 KiB) 4110 keer gedownload
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

10-07-2010 21:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:lol:
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

10-07-2010 21:55

.
Laatst gewijzigd door michiel jongste op 12-07-2010 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

11-07-2010 08:54

Gisteravond weer richting stekje vertrokken in de hoop op een goede vangst. nadat ik alles had klaargezet voor dit korte nachtje snel de tent maar in want het begon al redelijk te druppen. het duurde ook niet lang voor het eerste gerommel en gedonder te horen was en ook de regen liet niet lang op zich wachten om eens even flink door te jagen, met zo nu en dan een flinke scheut wind, deed mijn tent trillen en beven. mijn 2 trouwe viervoeters waren met me mee waarbij de jongste van de 2 dicht tegen de andere hond aan ging liggen en duidelijk te zien was dat zij het niet helemaal vertrouwde.

toch deed dit de moed niet zakken en zette ik door om toch vis op de kant te krijgen. dankzij de wind en de regen werden de vissen lekker actief in het water, alleen het onweer weerhield me en hoopte ik stiekem om op deze momenten geen run te krijgen. maar ja zoals velen weten wanneer je iets niet wil gebeurt het. nu dus ook het hoosde en onweerde flink of mijn rechter hengel ging er als een haas vandoor. toch maar aanslaan en toppen laag en zelf ook laag bij de grond blijven. schepnet al in gereedheid en wanneer ik de vis kon scheppen dit ook direct maar gedaan. zo snel mogelijk onthaken en ik kon nog even snel een foto maken van de vis op de landmat maar had geen zin om de vis te wegen. de vis haalde in ieder geval makkelijk de 20 pond, direct naar de foto vis terug gezet, hengel niet opnieuw uitgevaren maar in de steun gelegd omdat het onweer nu echt flink doorhaalde. na ongeveer meer dan een uur was het grootste en ergste gedeelte over me heen.

net wanneer ik opnieuw me zou omdraaien en mijn ogen zou sluiten loopt mijn linker hengel af, opnieuw aanslaan en ik krijg direct een doffe dreun op de hengel die direct mooi parabolisch krult. na iets langer dan een half uur staan drillen de volgende vis op de mat. een vis die net geen 30 pondjes haalde maar 29,14 pond klokte. opnieuw de vis zo spoedig mogelijk terug geplaatst hengel weer in de steun en eerst wachten tot dat het wat rustiger werd. na nog een uur te hebben gewacht was het gedonder en onweer over mij heen en het leek er even op dat het ook weer wat droger zou worden.
dus voerboot klaar maken en lijnen opnieuw richting stek gebracht. inmiddels was het 4:30.

5:30 mijn hond begint te grommen, ik denk wat krijgen we nu weer, ja politie, ik verbaasd huuuh?? politie om 5:30 ja cker controle of ik de papieren in orde had, nog half slaperig en de agent nog van zeker druk avondje gehad, ik antwoordde nuchter met nou valt wel mee agent, op het moment dat de beste man mijn papieren aan het controleren was en de vispas loopt mijn rechter hengel af waarbij de agent hier van schrikt en uitglijdt door het natte gras. moet ook zeggen dat ik mijn melders altijd redelijk hard aan heb staan vanwege moeilijk wakker worden in de ochtend. in de ene hand de hengel drillend met de andere hand help ik de beste agent omhoog, agent beetje mopperend maar bedankte me voor de hulp, mocht ik een rijen landen van 18,4 pond. nadat ik de vis had terug gezet bedankte de agent mij voor de hulp en dat alles verder dik in orde was en liep weer richting zijn auto. niet veel later lagen ook mijn spullen in de auto om weer richting huis te gaan.

de foto tijdens het zware onweer van vis nummer 1 zal nog wel volgen de andere foto,s zullen niet worden geplaatst vanwege stekherkenning.

mvg; jan :wink:

ps: meer mensen die in deze storm, bui, onweer een nachtje gedaan hebben???? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben!!! :D
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

11-07-2010 10:48

@ Robin de Ronde, je was met leadcore geweest toch? Was het toch nog goedgekomen?
Liep toch niet zo lekker eerst.

Danny mooie vissen man, leuke foto's en die politiebus niet van de binnenkant gezien ondanks het verstoren van een optreden van een niet geheel onbekende countryzanger. Nice! Tevens die duitsers onderuit zien gaan tjdens het wk en daarna nederland door zien gaan, heeeeeerlijk.
Hou het maar stil dat plekje daar man, misschien kunnen wij ook eens met simmie en willeke daarheen man. Mij lijkt dat TTB, weekeindje ofzo, lachen man
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
C-jay Jackson
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-06-2010 11:41
Locatie: Den Bosch

11-07-2010 11:01

mooie spiegel onder de bomen uitgeplukt(tevens de grootste van het water:0). 19,5 pond.
en als iemand mij verteld hoe ik een foto kleiner op het board krijg, dan zou je de vis nog kunnen zien ook:)

Afbeelding

mijn dank stefan.
Laatst gewijzigd door C-jay Jackson op 11-07-2010 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Vangsten 2010 : 23

collateral fish: 0
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

11-07-2010 11:48

als je ze op hyves zet ofzo dan worden ze meestal de goede groter
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-07-2010 12:59

Het was hard werken vrijdag op zaterdag.
Heb zelfs mijn hengels er op een gegeven moment uitgehaald om toch een paar uurtjes slaap te krijgen.
Twee oude krijgers van beide net geen meter lang mocht ik even vasthouden. Met deze temperaturen is het een leuk gevecht als je ze tussen de lelievelden moet dirigeren...

Afbeelding

Afbeelding
Stefan Withaar
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-02-2010 16:55
Locatie: twente

11-07-2010 13:12

Afbeelding

Afbeelding

18,2 pond tijdens het lekkere onweer gisteren avond 8)
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

11-07-2010 17:18

Vlak voor het onweer en tijdens het onweer was de vis precies weer gevoelig voor het azen. :)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

11-07-2010 18:04

Jazeker, ik had zelf geen weerbericht in de gaten gehouden de afgelopen dagen. Maar ging gisteren ochtend vissen met een manneke van 11. Locaal water, de vissen waren compleet los terwijl het helder kutweer was. Ik zei tegen dat manneke dat het ging onweren, anders waren ze nooit zo los geweest onder zulke omstandigheden. Vanmorgen zag ik hem weer en zei meteen dat ik gelijk had gehad. Blijkt wel weer dat luchtdruk een van de meest onderschatte, maar naar mijn mening het MEEST invloedrijke aspect van weer is. Ik weet het al jaren maar doe er niks mee. Kan toch alleen in het weekeind vissen en vind het wel best ook. maar voor de mensen die zeg maar 2 a 3,4 nachten in de week kunnen vissen is dit wel even iets om je in te verdiepen.
Artikel van Bart van den Hurk wel eens gelezen in de Karperwereld?
Hij denkt er net zo over als ik doe, het enige verschil is dat hij zich erin verdiept heeft en er ook zeer productief gebruik van heeft gemaakt.
Nice one Bartje :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-07-2010 18:30

Ik heb voorheen ook de luchtdruk steeds in de gaten gehouden en op basis hiervan goede resultaten gehaald.
Zeker bij een flinke stijging of daling merk je dat de remmen los gaan en dat de vis erg actief wordt.
Was een week of 4 geleden een midweek op vakantie bij Weerterbergen. Dat water daar wordt non-stop platgevist en ik zag er ook iedere dag een hoop tenten staan en de andere stekken waren bezet door dagvissers.
Afijn, het ging onweren en na het noodweer ben ik eens met de korsthengel een rondje gaan lopen.
Werd gek van de activiteit op het water, wist niet waar ik moest kijken.

Vond het wel schrijnend te zien dat er geen tent of andere visser meer was te zien en ik de enige aan het water was terwijl de vis los ging.
Heb een erg leuke avond gehad, alleen jammer dat de campingwinkel om 23.00 dicht was... Anders kon ik nog extra brood kopen:)

Toen ik een paar jaar geleden nog veel tijd had om te vissen en ook 2-3 nachten per week viste merkte ik dat luchtdruk ook invloed had op de vangsten. Te lang een constante luchtdruk bracht mij niet bijzonder veel vis op de kant...
jur spijkers
Berichten: 123
Lid geworden op: 11-07-2010 23:23
Locatie: tilburg en JRC sti brolly

12-07-2010 10:54

hoi ik ben nieuw op het forum.
ik ben jur spijkers 13 jaar oud en vis graag op onze vriend karper.
en hier nog ff wat fototjes van karpers gevangen in juli
Afbeelding
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

12-07-2010 14:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neef op zijn best :wink: good angling mate!
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

12-07-2010 16:31

Mooie spiegels , ze hebben iets apart. :)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-07-2010 17:14

Ook weer eens een wat gevangen.

Een lerp van 1 meter 2 in het holst van de nacht:

Afbeelding

En de laatste sessie in de bloedhitte een fraaie spiegel:

Afbeelding
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-07-2010 18:15

Hey Danny man dat heb je rap gedaan.
Je bent echt de slimste van ons 2, brains above beauty.
Ik ben gewoon alleen goodlooking :wink:
Thanks man, kunnen die boarders hier eens een koppie plaatsen bij al dat zinloze geouwehoer van me :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

12-07-2010 22:03

Aangezien de viswinkel op maandag gesloten bleek te zijn ben ik maar even een avondje weten korsten. :)
Eerst wou ik rustig gaan observeren maar ineens zag ik een beauty van een koi liggen , direct naar huis gereden , gegeten , hengel gepakt en een zak brood en vertrokken.
Eerst viste ik rustig op een stek maar na een kwartiertje nog geen tekenen van vis op mijn stek te zien en iets verder op wel veel tekens , ben ik maar opgekrast naar de andere stek.
Daar voeierde ik eerst een paar korsten en er slurpten al direct 4 schubs ze 1 voor 1 binnen.
Dus even mijn korst er over gegooid en ik haal hem rustig weer binnen tot midden in mijn stek , slurp , en mijn korst was weg , mijn lijn gaat strak en ik sla aan.
Hangeuh. :D
De vis gaat direct in de slip en schiet direct richting de lelies.
In alle paniek wist ik echt niet wat doen . :s
Ineens dacht ik terug aan dit forum (godzijdank) , ik dacht er aan dat ik hier eens gelezen had dat je de vis uit balans moest halen , dus ik dril naar links , en dril naar rechts , na 3x links en rechts gedrilt te hebben zwemt ie naast de lelies af en zwemt ie open water op , yes. :D
Na een dril van een kwartier komt ie weer naast de lelies en ineens schiet ie naar links , recht naar de lelies.
"Not this time" , Ik houd mijn stok dus ook naar links en de vis keert om , ik krijg hem tot tegen de kant , draait ie ineens naar rechts , recht op een struik af , stok even naar rechts maar er was geen houden aan , weer volle paniek , dacht ik weer aan het forum (godzijdank) , top onder water en de vis keert om.
Hij komt weer mee en eindelijk schuift ie mijn net in. :)
Een pracht van een vis !
Als ik hem weeg valt het toch wel even tegen , 8 kilo , ik dacht echt aan een nieuwe pr.
Maar het is een pracht en dan maakt het gewicht niet veel uit. :)
Snel wat foto's geschoten en zo perfect als ie is , gaat ie ook het water weer in. :)

Afbeelding

Mijn eerste vis op deze put en ik vind het een beauty , volgens de bek nog nooit gevangen , geen enkele wond , mooie roze bek , zachte bek en mooi van kleur. :)

Grtz.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg