Wereldrecord schubkarper: 39,6 kilo!

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Romano Geerling
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-05-2010 20:00

12-06-2010 13:15

Ik zat net op http://www.totalfishing.nl te lezen dat er een nieuw wereldrecord is gevestigd.
Een schubkarper van net geen 40 kilo, 39,6 kilogram om precies te zijn.

Volledige bericht:
http://www.totalfishing.nl/sportvisnieuws,33,11108.html
Dyon van der Tol
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-05-2006 00:52
Locatie: Rotterdam-Zuid

12-06-2010 13:28

Grote schubs maken meer indruk op mij dan spiegels.
Vind hem er niet minder mooi om, in vergelijking een prinsesje met het monster van Rainbow Lake.
ruben tula
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-09-2007 18:17
Locatie: Vught

12-06-2010 22:43

Mooie vis maar jammer van die dikke vrat op zijn staart.
Ik had trouwens ook gehoord dat die spiegel van Graviers laatst was gevangen op iets meer als 99 engelse ponden iemand daar meer van gehoord?
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

20-06-2010 15:44

het is "wrat"
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

20-06-2010 16:25

Patrick Wielenga schreef:het is "wrat"


''het'' moet met een hoofdletter, en aan het einde van je zin moet een leesteken. :roll:
Gr Ian.
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

20-06-2010 17:57

TERING!!! wat een vis zeg:O
Ramses Remijnse
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-07-2010 11:28

05-07-2010 11:39

Joost Bierens schreef:http://pelzerbaits.eu/Blog/Eintrage/2010/6/15_Markus_Pelzer__Schuppenrekordkarpfen_39,9_kg.html

En daar is ie weer!!



linkje doet het niet :(
[url]010carp.blogspot.com/[/url]

Karpervissen in rotteerdam, wekelijks updates
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

05-07-2010 15:14

Goh hij heb m gevange, de bolletemeier van duitsland genaamd mary. Hoe groot is die vijver eigenlijk? En hoeveel vissen zwemmen erop? Komt nou ieder1 die dat ding vangt in de publiciteit? Betaal je daar als bollenfabrikant voor om daar te mogen vissen op dit ding? Wa kost zoiets dan? :lol: :lol:
geel he
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-07-2010 22:04

Bollentemeier? Ding?

Een put van 10 hectare vol met planten met een gigaschub die er 1 keer per jaar (goed, goed, nu tweemaal kort achter elkaar) uitkomt en jij noemt het een bollentemeier? :roll:

Als jij een bekende vis vangt die een wereldrecord vertegenwoordigd dan hou jij dat natuurlijk voor je.

Get a live dude.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

06-07-2010 11:22

En die heeft hij ,,zelf" gevangen ?? 8)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2010 11:56

Ehh..Wie anders?

Voor zover ik het verhaaltje in het duits begrijp is Markus zelf de vanger.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-07-2010 12:33

Eus Molewijk schreef:Bollentemeier? Ding?

Een put van 10 hectare vol met planten met een gigaschub die er 1 keer per jaar (goed, goed, nu tweemaal kort achter elkaar) uitkomt en jij noemt het een bollentemeier? :roll:

Als jij een bekende vis vangt die een wereldrecord vertegenwoordigd dan hou jij dat natuurlijk voor je.

Get a live dude.


Ik ken toch iemand (spit hier op het board maar eens flink door) die het toch meer dan een jaar stil heeft gehouden... En een goede bekende van me... De ware toedracht achter die vis komt nog wel... Zal een hoop mensen verbazen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

06-07-2010 12:46

Eus Molewijk schreef:Ehh..Wie anders?

Voor zover ik het verhaaltje in het duits begrijp is Markus zelf de vanger.


Tja, verhalen he...Nu blijft de vraag, wat betaal je als bolleboer daar nou voor om met zon ding op de foto te mogen? En is fotos maken op een visafslag niet goedkoper?

En Mr. Eus, verhaal gaat ook dat de heer pelzer al jaren niet Z E L F meer vist.
Hoeveel van die knuppels staan wel ni met een zogenaamde topvis op de foto, die door een teamlid gevange is, ff snel de grote baas bellen en die poseert wel.

Golden bollocks man die pelzerbaits, echt de shid! Vang je wereldrecords mee. whahahahah. :lol:


En eus, ja als ik een vis vang die een wereldrecord kan zijn, dna hou ik dat stil, k hoef geen notaris op me stek en de krant etc, is leuk voor zon vis toch? Ken er weer hard op gevist worde, met alle gevolgen van dien, blijkbaar leren mensen bar weinig uit het verleden. Enige reden dat die mary ni versleept is, is omdat het geen openbaar water is. Anders zwom ze nu wel ergens anders dr rondjes...zou je ni denke? Zijn zat voorbeelden uit het verleden toch?
geel he
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2010 13:10

Sven van Anrooy schreef:Ik ken toch iemand (spit hier op het board maar eens flink door) die het toch meer dan een jaar stil heeft gehouden... En een goede bekende van me... De ware toedracht achter die vis komt nog wel... Zal een hoop mensen verbazen...


Let op, ik heb het hier over een bekende vis he. Ik ken ook iemand die een vis heeft gevangen die zwaarder is dan het officiele nederlands record maar aangezien dit geen bekende vis is heeft hij ervoor gekozen om het stil te houden.

[

Patrick,

Een notaris en een krant op je stek is een eigen keuze, net als het bekend maken of stil houden van zo'n vangst. Ik denk dat ik er zelf ook voor zou kiezen het niet aan de grote klok te hangen.

Of Markus de vis zelf heeft gevangen weet ik niet maar ik geef hem het voordeel van de twijfel, volgens mij is hij best een gerespecteerd karpervisser en zelf prima in staat deze vis op het droge te krijgen, toch?
Volgens mij heeft hij deze vis zelfs ooit al eens eerder in het verleden gevangen, net als die spiegel die daar zwemt, Joe.
Beetje jammer om te gaan speculeren of hij die vis zelf wel of niet heeft gevangen, mocht je dit werkelijk aan kunnen tonen veranderd het de zaak, zeker als het puur en alleen om commerciele doeleinden is.

Ben overigens wel met je eens dat het een gelukkie is dat deze joekel op een besloten water zwemt, ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als een of andere hersenloze met zo'n vis in z'n kofferbak rond gaat rijden!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

06-07-2010 13:14

Beste Eus,

Een notaris etc zal wel moeten, anders is het niet officieel toch?

Hoe oud zal mary zijn? En hoeveel waters ken jij van 10ha, waar meer dan 2 visjes zitten? Worden die zomaar ff 39kilo?
Zijn er uberhaupt fotos van mary toen ze 15kg woog, 20kg, 25kg, kortom de fotos dat je een lijn ken zien in groei? Mijn vermoeden is dat deze fotos niet bestaan, het kan ook niet anders dat deze vis dient als doel de grootste te zijn en daardoor word de vis systematisch gevoerd, het kan niet anders. Ik geloof niet dat dat beest van nature dus van natuurlijk voedsel zo groot is geworden, never nooit niet. Commercie pur sang.

Mvg, P.V.
geel he
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2010 15:57

Tsja, hoe officieel is een zoetwaterrecord uberhaupt? Denk ook niet dat deze mannen zo'n klerk aan d'r tent hebben gehad hoor.

Ik heb wel foto's van Mary gezien toen ze nog wat kleiner was maar niet toen het nog "maar" een lage veertiger was ofzo. Waarschijnlijk niet interessant genoeg om te publiceren. Ik zal er nog eens wat oude lectuur op naslaan, wie weet...

Dat deze vis zwemt tussen het voedsel (al dan niet natuurlijk) staat buiten kijf maar om daar alleen de commercie van de schuld te geven gaat me wat te ver.

Ik zie de laatste tijd op alle wateren de vissen in gewicht toenemen en dat komt toch niet doordat het aanbod aan natuurlijk voedsel gestegen is lijkt me.

Boilies dus. Vind je dan dat deze vissen ook systematisch gevoerd worden? Ik denk gewoon dat de omstandigheden deze vis hebben gecreerd. Gezond, helder, voedsel en plantenrijk water met een zeer regelmatige toevoer van (goede) boilies in combinatie met de genetisch bepaalde potentie van deze vis.

Dan nog het bijkomend voordeel dat dit geen openbaar water is maar een syndicaat waar niet zomaar even allerlei peppies op losgelaten worden waardoor deze vis beschermd wordt tegen allerlei wantoestanden die zich voordoen aan openbare wateren waar grote vissen zwemmen.

Duitsland kent nog zo'n gigant: Veronica. Wederom een vis van een (klein) besloten water en ook weer een vis om van te watertanden. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

06-07-2010 16:19

Eus, de gewichten van Veronica en Mary liggen dicht bij elkaar!
Gr Ian.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

14-07-2010 16:33

Patrick Visser schreef:Ik geloof niet dat dat beest van nature dus van natuurlijk voedsel zo groot is geworden, never nooit niet.


En dat kan dus wel. Verder ga ik er niet op in. Ken deze man niet en snap jou punt ook wel, maar het kan.

Eus Molewijk schreef:Ik ken ook iemand die een vis heeft gevangen die zwaarder is dan het officiele nederlands record maar aangezien dit geen bekende vis is heeft hij ervoor gekozen om het stil te houden.


Respect, maar toch een rare vraag..

Waarom wel publiceren dan als het een bekende vis was?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2010 17:45

Beetje tegenstrijdig. Iemand vangt een karper van wereldrecord+ formaat. Maar de man is verstandig en houdt het voor zich. Eus weet er echter van...

Ik geloof niet zo in die zwijgers. Blijft natuurlijk spannend zoiets, dus men is snel geneigd om aan te nemen dat er nog veel groter is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

14-07-2010 18:12

Kees,

je staat raar te kijken hoeveel zwijgers er onder de karpervissers zijn. Toch weet ook ik dat er in nl groter is dan waar het record op staat. Doet er verder niet toe.. Maar nl heeft nog meer dan genoeg water met vis die potentie heeft te groeien tot wereldformaat. Ze worden alleen niet op de boilieputjes Gevangen zoals andere landen.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-07-2010 20:16

ik ken ook een water waar r al zwaarder dan het nl record is gevangen...het feit dat het nog niet wereldkundig is gemaakt is te zien aan het feit dat er nog stekken vrij zijn.....ik moet er persoonlijk niet aan denken om aan te moeten schuiven in de rij en hopen op een vrije stek, dan liever stilhouden
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-07-2010 20:43

Jan Willem Hilverts schreef:Respect, maar toch een rare vraag..

Waarom wel publiceren dan als het een bekende vis was?


Omdat het dan toch al bekend is dat die vis er zwemt. Een volledig nieuwe reus bekend maken is vragen om extra vissers op zo'n water.

Kees Ouwehand schreef:Beetje tegenstrijdig. Iemand vangt een karper van wereldrecord+ formaat. Maar de man is verstandig en houdt het voor zich. Eus weet er echter van...

Ik geloof niet zo in die zwijgers. Blijft natuurlijk spannend zoiets, dus men is snel geneigd om aan te nemen dat er nog veel groter is.

Groet, Kees


Kees,

Sommige dingen deel je met anderen, dat is iets anders als aan de grote klok hangen. ;)

Als ik een joekeloeris vang en m'n maat is erbij kan ik het tegen hem al niet meer stil houden bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat ik bij de vangst van de bewuste vis was hoor want dat was ik niet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2010 21:05

Werkelijk Eus? :D Dat delen met anderen zorgt ervoor dat je na een tijdje een verhaal hoort waarvan je blij mag zijn als je het nog herkent.

Heren, kan allemaal zo zijn. Maar vergeef mij dat ik er weinig waarde aan hecht. Dat wil niet zeggen dat er een enkele uitzondering kan zijn. Maar als er al lui zijn op het board die beweren ervan te weten... :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======