Vangsten April!

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
peter andrae

01-05-2008 12:37

Gisteren ging het goed ik denk dat de karpers ook aan het feesten waren met mijn snackbolletje,s
Afbeelding

Daarna heb ik alle hoeken gezien maar de staart van de vis verklaart wel het een en ander.

Afbeelding

Toen kwam deze nog als afsluiter daarna namen de kuifeendje,s de plek over en heb ik geen piep meer gehad pl....sbeesten :oops:.

Afbeelding

Al met al leuk gezeten had mij ingesteld op regen en onweer maar heb 3 drupje,s op de tent gehad.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

01-05-2008 12:43

Wat een bakken Peter! lekker aan het vissen! je hebt de smaak goed te pakken zeg!

Grtz,

Edward
peter andrae

01-05-2008 12:57

Ja Edward waren idd mooie vissen ik had alleen gehoopt dat die kuifeenden het drukker hadden met de natuurlijke voortplanting net als de eenden,maar nee hoor de duikbrillen gingen op en plop plop.

Ik heb niets met die drukte op de plek van deze beestje,s ze zeggen dat de karper zich er niets van aantrekt,mijn ervaringen zijn heel anders maar afijn dat is weer een andere discussie :wink:.

plop.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

01-05-2008 12:59

peter andrae schreef:Ja Edward waren idd mooie vissen ik had alleen gehoopt dat die kuifeenden het drukker hadden met de natuurlijke voortplanting net als de eenden,maar nee hoor de duikbrillen gingen op en plop plop.

Ik heb niets met die drukte op de plek van deze beestje,s ze zeggen dat de karper zich er niets van aantrekt,mijn ervaringen zijn heel anders maar afijn dat is weer een andere discussie :wink:.

plop.


Nog gefeliciteerd met je pb trouwens.

Die andere vissen zijn ook erg netjes
KSN
Gebruikersavatar
Nick Spiertz
Berichten: 199
Lid geworden op: 03-06-2005 00:38
Locatie: Limburg
Contacteer:

01-05-2008 13:16

Nette vissen Peter, ziet er goed uit :D
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

01-05-2008 13:29

Jean Paul,

Helemaal loss!!!
Congrats! De tering ouwe! Bak hé!


gr. Frank
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

01-05-2008 15:44

Dank u, dank u

Daniel Takken:
Openbaar water rulez, zie je wel het kan wel !!!


ff kort:
5 jaar frankrijk en maar 1 sessie gehad waarbij we geen 20 kg + hebben gevangen, als je naar gewicht kijkt.
Mogelijkheden zat voor het vangen van onbekende 30 kg + vissen, als je naar gewicht kijkt.
Alle vissen zijn mooi en vaak nog ongevangen.

Betaalputten bied ons totaal geen inspiratie/motivatie.
vetgemest mormel, inclusief koosnaam, uit een betaalput?? niet mijn ding.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-05-2008 15:49

Yeah JP,

Goed bezig :)

Groeten vanuit het Noorden.

p.s. Dat kanaaltje... mmm
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

01-05-2008 15:54

dus hij is 30 kg :lol:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

01-05-2008 16:24

Ha Paul,

top om te zien dat er mensen zijn die bevestigen wat ik al n tijd roep...
Voor mij ook never n betaalput. Rammen op dat openbare water! Wat een gevoel moet dat zijn, zo'n megabak van zo'n megaplons water...
Gefeliciteert en klasse instelling!

Groet,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

01-05-2008 16:52

gister 2 geschenkjes gehad van de koningin:
eindelijk weer eens een grassie 8)
Afbeelding
en daarna nog een plaatje van een schub
Afbeelding

enne mooi vissen peet :wink:
Laatst gewijzigd door stefan andriessen op 01-05-2008 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
zal wel......!
Nick Flip

01-05-2008 16:55

Pfffff,

En ik maar blanken :cry: :lol:
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

01-05-2008 21:33

De koningin was mij niet zo goed gezint dit jaar. Gister mijn tweede sessie gehad op een nieuw water (een mooi riviertje)

Ik had twee voerplekker gemaakt en hoopte op een paar mooie rivierpatsertjes!

Na een tijdje gezeten te hebben begonnen de brasempiepjes weer. Algauw lag er een dikke slijmjurk op mn 'speciale' brasemmatje! Een uurtje later een loeier van een run. Ik sloeg aan! Wat een bak, hij trok dwars door mn slip. Ik probeerde hem om te keren om hem langzaam mijn kant op te drillen, maar *pats* los en weg was ie :cry: Ik baalde, schelden, tieren. Maar goed, 'that's part of the job'!

Mn lijnen op nieuw uit gelegd en even bijgevoerd. Niet veel later, weer wat piepjes op mn boilie hengel. Ja hoor, weer een brasem vol met paaivlekken.

Een uur later nu wat piepjes op mn hengel waar ik die eerste karperrun op kreeg. Ik draai binnen en het voelde zowaar als een klein karpertje of toch niet? Nee weer een brasem, dacht ik. Een hele dikke vette voorn kwam uit het water omhoog. Op mn 'brasemmat' even wat foto's en terug maar weer.

Ik was het vertrouwen ondertussen al een beetje kwijt na die ene losschieter en deze bijvangsten. Ik ging even de beentjes strekken en liep richting een van mn stekken om een beetje bij te voeren. Ik liep net terug toen mn pieper vol begon te loeien. Ik schrok me te pleurus. Ik zit het op een rennen en *bam* hangen maar! Dacht ik. Weer trok ie door mn slip en ik voelde beetje een rare weerstand. F*piep*ck g*piep*dver*piep*me! mn lijn zat ergens onderdoor, omheen of vast en ik had geen flauw idee wat dat nou weer kon zijn. Het duurde dan ook niet lang en *pats* ook deze schoot los. Ik draaide binnen en ik voelde weer weerstand. Nu zat mn hele tuig nog ergens aanvast ook! En het kwam ook niet los!! Ik had bijna mn hengel doormidden gebroken en het hele zooitje in één keer het water ingeflikkerd.

Ik had achter in m'n wagen nog een kunstaas redder liggen. Ik kluste er een dreg aan en ben de bodem af gaan dreggen, maar behalve wat takjes en bladeren kwam er niets bijzonders naar boven en kwam niets tegen wat het kon zijn.

Wat een ongelooflijke k*tdag!! maar goed we geven de moet niet op! Ik ben vandaag maar opzoek gegaan naar wat andere stekken! Volgende week maar eens wat peilen. En hopelijk heb ik dan meer geluk!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

01-05-2008 22:18

Nou pieter het ging niet als gewild zo te zien !
Maar volgende keer lukt ie wel !
gr niels
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

01-05-2008 22:44

Net weer een apart visje voor mijn maat :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Iemand enig idee?
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

02-05-2008 09:13

Gewone schub met een kleine staart
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

02-05-2008 17:59

pieter de gouw schreef:De koningin was mij niet zo goed gezint dit jaar. Gister mijn tweede sessie gehad op een nieuw water (een mooi riviertje)

Ik had twee voerplekker gemaakt en hoopte op een paar mooie rivierpatsertjes!

Na een tijdje gezeten te hebben begonnen de brasempiepjes weer. Algauw lag er een dikke slijmjurk op mn 'speciale' brasemmatje! Een uurtje later een loeier van een run. Ik sloeg aan! Wat een bak, hij trok dwars door mn slip. Ik probeerde hem om te keren om hem langzaam mijn kant op te drillen, maar *pats* los en weg was ie :cry: Ik baalde, schelden, tieren. Maar goed, 'that's part of the job'!

Mn lijnen op nieuw uit gelegd en even bijgevoerd. Niet veel later, weer wat piepjes op mn boilie hengel. Ja hoor, weer een brasem vol met paaivlekken.

Een uur later nu wat piepjes op mn hengel waar ik die eerste karperrun op kreeg. Ik draai binnen en het voelde zowaar als een klein karpertje of toch niet? Nee weer een brasem, dacht ik. Een hele dikke vette voorn kwam uit het water omhoog. Op mn 'brasemmat' even wat foto's en terug maar weer.

Ik was het vertrouwen ondertussen al een beetje kwijt na die ene losschieter en deze bijvangsten. Ik ging even de beentjes strekken en liep richting een van mn stekken om een beetje bij te voeren. Ik liep net terug toen mn pieper vol begon te loeien. Ik schrok me te pleurus. Ik zit het op een rennen en *bam* hangen maar! Dacht ik. Weer trok ie door mn slip en ik voelde beetje een rare weerstand. F*piep*ck g*piep*dver*piep*me! mn lijn zat ergens onderdoor, omheen of vast en ik had geen flauw idee wat dat nou weer kon zijn. Het duurde dan ook niet lang en *pats* ook deze schoot los. Ik draaide binnen en ik voelde weer weerstand. Nu zat mn hele tuig nog ergens aanvast ook! En het kwam ook niet los!! Ik had bijna mn hengel doormidden gebroken en het hele zooitje in één keer het water ingeflikkerd.

Ik had achter in m'n wagen nog een kunstaas redder liggen. Ik kluste er een dreg aan en ben de bodem af gaan dreggen, maar behalve wat takjes en bladeren kwam er niets bijzonders naar boven en kwam niets tegen wat het kon zijn.

Wat een ongelooflijke k*tdag!! maar goed we geven de moet niet op! Ik ben vandaag maar opzoek gegaan naar wat andere stekken! Volgende week maar eens wat peilen. En hopelijk heb ik dan meer geluk!



je weet in iedergeval dat het voeren daar helpt :P
tog jammer van de 2 karpers !

later
kevin smits