vangsten september

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

02-09-2007 15:39

niet helemaal september geloof ik maar wel mn laatste vangst, en om hem nu bij augustus te plaatsen :wink:

mooie 20er aan de oppervlakte :D
Afbeelding

voor de scherpe mensen, ja er kwam een beetje bloed uit zijn kiew :cry: maar stelde heel weinig voor :(
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

02-09-2007 16:17

Kan wel gekomen door een takje of riet dat door de kieuw heen is gegaan, heb ik ook gehad :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-09-2007 17:10

is heel nogmaal dat sommige karpers uit hun kieuwe bloeden als ze op de mat liggen hoeft helemaal niks met een takje of riet etc, en is ook helemaal niet erg, de vis overleeft het wel!

gr,Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

02-09-2007 17:24

[quote="Thomas de nieuwe"]is heel nogmaal dat sommige karpers uit hun kieuwe bloeden als ze op de mat liggen hoeft helemaal niks met een takje of riet etc, en is ook helemaal niet erg, de vis overleeft het wel! he thomas volgens mij spoor je niet helemaal als een karper ui de kieuwen bloed kan die snel het loodje leggen ik heb laatst nog zo n prutser gezien die een vis aan het fotograferen was en wat denk je de hand schoot in de kieuw deksel de vis begon te bloeden en je raad het al volgende dag lag de vis dood in de plomp nou geloof het is niet normaal dat een karper uit de kiewen bloed ps kieuwen is een van de zwakste plek voor een karper gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-09-2007 17:28

Ik heb zelf vaak genoeg mee gemaakt dat vissen gewoon goedbehandeld werden en op het moment dat ze op de mat lagen ook enige uitscheiding van bloed hadden die vissen zijn gewoon terug gevangen. sterker nog we hadden er die week 3 die dat deden allemaal leven ze nog!

m.v.gThomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

02-09-2007 18:11

[he thomas waarom overkomt mij dat dan nooit heb de laatste2 en halfjaar ongeveer 600 karpers gevangen mijn maat idemdito en bij ons bloeden ze nooit uit de kieuwen gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Smekens Sander
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-07-2007 15:15
Locatie: Belgie (Mechelen)
Contacteer:

02-09-2007 18:11

knappe vissen :roll:
Laatst gewijzigd door Smekens Sander op 02-09-2007 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-09-2007 18:16

Jammer van die verneukte bekken.

En remko een knulletje van 8 hoort geen karper te vissen,leer dat jochie eerst maar voorntjes vangen.En dan maar afvragen waarom al die verneukte karperbekken toch van komen.

Onkunde!

En ron gefeliciteerd kerel :lol:
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

02-09-2007 18:55

Ruben, ik heb veel domme reacties gehoord, maar dit is wel de domste die ik ooit gezien heb, jonge jonge jonge, dat jongetje van 8 moet het toch ook leren, oke, als hij nou alleen aan het vissen was dan begreep ik je reactie, maar remco is er toch bij, en ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet :roll:
Mvg, Janieck
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-09-2007 19:14

Ruben vd Worp schreef:Jammer van die verneukte bekken.

En remko een knulletje van 8 hoort geen karper te vissen,leer dat jochie eerst maar voorntjes vangen.En dan maar afvragen waarom al die verneukte karperbekken toch van komen.

Onkunde!

En ron gefeliciteerd kerel :lol:


Ruben als jij het zo goed weet. Hoe oud was jij toen je voor het eerst een karper aan de haak had? ongeacht of je begeleiding had of niet. volgens mij een leeftijd waarvan jij nu denkt dat die niet aan de waterkant mogen vissen op karper.

Zo nu jij weer.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

02-09-2007 19:18

Harald van der Graaf schreef:[he thomas waarom overkomt mij dat dan nooit heb de laatste2 en halfjaar ongeveer 600 karpers gevangen mijn maat idemdito en bij ons bloeden ze nooit uit de kieuwen gr harald


Je vist dan waarschijnlijk op putjes waar regelmatig vis gevangen word en de vissen het klappen van de zweep al kennen. Als je op groot water vist vang je nog regelmatig vis die nog nooit gevangen is. Zulke vissen weten helemaal niet wat er gebeurd en hebben daardoor zodanig veel stress dat ze gaan bloeden. Is mij ook al eens overkomen vaak trekt de vis dan ook roze/rood op van kleur. Groeten Dirk
.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-09-2007 19:26

Ik ga dit topic niet vervuilen,wil je een discussie pb me maar.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

02-09-2007 19:42

Freek , ik hoop dat je het snapt dat ik daarover niet teveel ga zeggen .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2007 19:43

Zo dom is die opmerking van Ruben nou ook weer niet. Als opvoeder acht ik de kans dat een 8-jarige de concentratie kan opbrengen voor karpervissen gering. Uitzonderingen daar gelaten. Hoewel, ik ken ze niet. Niks mis met een bamboe stok en een uurtje torretjes pikken als een beginnetje. Het grotere werk komt later wel.

On-topic maar weer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-09-2007 19:50

Dirk Maatman schreef:
Harald van der Graaf schreef:[he thomas waarom overkomt mij dat dan nooit heb de laatste2 en halfjaar ongeveer 600 karpers gevangen mijn maat idemdito en bij ons bloeden ze nooit uit de kieuwen gr harald


Je vist dan waarschijnlijk op putjes waar regelmatig vis gevangen word en de vissen het klappen van de zweep al kennen. Als je op groot water vist vang je nog regelmatig vis die nog nooit gevangen is. Zulke vissen weten helemaal niet wat er gebeurd en hebben daardoor zodanig veel stress dat ze gaan bloeden. Is mij ook al eens overkomen vaak trekt de vis dan ook roze/rood op van kleur. Groeten Dirk


zou kunnen wat je zegt was op een betaalwater :oops:

Ik moet je ook zeggen dat ik het nognooit op openbaarwater heb gehad,

maar al die 3 vissen waren nog terug gevangen dit jaar daar concludeer ik uit dat de vis er niet aan dood gaan.

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Freek Swaans

02-09-2007 19:57

Jeroen Huigen schreef:Freek , ik hoop dat je het snapt dat ik daarover niet teveel ga zeggen .


Je hebt een PB.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

02-09-2007 20:04

[ha dirk ik doe het een beetje combineren kleine putjes :lol: maar ook grootwater of is du der niet groot om maar een voorbeeld te noemen ach kleine putjes zijn ook leuk dan leer je tenminste wat hoe meer je vangt hoe meer je leert gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

02-09-2007 20:07

[betaal water doe ik niet aan mee thomas de vis hoeft er niet van dood te gaan maar ik heb het wel een paar keer gezien dus het kan wel degelijk en het waren vissen die de klappen van de zweep al kenden gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

02-09-2007 20:23

hoezo zou een jongen van 8 niet kunnen leren karperen? Ik was 7 toen ik begon met karper vissen. Spinstokkie met een monkeyclimber moesten het werk doen. Nee, ik viste niet met een safety systeem, maar ik deed er alles aan voor de veiligheid van de vis. Als je erg jong bent hou je het vaak niet langer uit dan 3 uurtjes.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

02-09-2007 20:27

Tja, er zijn blijkbaar mensen die er anders over denken he, en je dan een beetje gaan uitschelden over pb, bedankt daarvoor Ruben, je hebt pb terug
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

02-09-2007 21:16

hoezo meteen karper? Klein beginnen geeft de meeste opties en je leert in je jeugd een stuk meer... Durf te wedden dat 9 van de 10 vissertjes het langer uit houden als iemand die meteen karper begint te vissen...

Je hebt dan ook iets om naar toe te leven... Eenmaal zo zoetwaterbig aan je haakje die je verneukt...

jooo 8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-09-2007 21:17

janieck spithoff schreef:Ruben, ik heb veel domme reacties gehoord, maar dit is wel de domste die ik ooit gezien heb, jonge jonge jonge, dat jongetje van 8 moet het toch ook leren, oke, als hij nou alleen aan het vissen was dan begreep ik je reactie, maar remco is er toch bij, en ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet :roll:


8 jaar is zonder begeleiding idd wat erg jong, hoewel ik zelf niet veel ouder was toen ik m'n eerste karpers ving (9 a 10jaar). Ik begrijp Ruben zijn opmerkingen maar al te goed, het is frustrerend al op je water door onkunde o.i.d. je karpers worden beschadigd.

Erg jammer van sommige bekken inderdaad, maar gefeliciteerd met de dikke vissen.

O ja, hier nog een linkje voor een aantal vrij domme opmerkingen op rij, speciaal voor Janieck:

http://www.karperwereld.nl/board/search ... k+spithoff

Tjuus,
Kees
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 02-09-2007 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

02-09-2007 21:18

hier een verslagje van men 2 laatste sessie in totaal heb ik er 19 gevangen maar plaats hier alleen de mooiste :D

mooi schubje 8) :
Afbeelding


spiegel :) :
Afbeelding


nog een spiegel :lol: :
Afbeelding

terug een schubje 8) :
Afbeelding


nu de vissies op een ander water :) :
Afbeelding


en tot slot me neef met een vis van mij die hij mocht drillen 8) :lol: :
Afbeelding



kortom geweldige sessies :D :)

gr
karpervissen is zo als drugs,je raakt eraan verslaaft!

karpers dit jaar:55
brasems dit jaar:0
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

02-09-2007 21:56

Wat mij opviel bij mij: Het thuiswater waar ik vis is een bekend karperwater. Nu moet ik zeggen dat er zogezegde professionele karpervissers de vissen zo erg beschadigen, niet normaal.

Ik heb in de sessie waarvan je de foto's op de eerste pagina ziet, een mooie spiegel gehad. waarvan een duidelijk lang litteken te zien was van gevlochten draad/voorslag en waarvan de bek werkelijk langs beide kanten kapot was. Ik vraag mij af hoe sommige karpervissers drillen en met wat voor voorslagen men vist?



Die verdienen eens een klap op hun bek, ja sorry maar dit ik meen uit de grond van mijn hart. De manier waarmee sommige mensen met de vissen omgaan zowel in het water als op de kant is gewoon onmenselijk!

:evil:

Dril met je verstand! En niet als de boel vast zit gewoon trekken tot je werkelijk zijn bek aan gort trekt!


Afbeelding

Zie in het midden,vanboven te beginnen zie je één groot litteken. Dit was duidelijk van een voorslag of van gevlochten lijn. Ook aan de bek zie je dat deze vis al flink heeft moeten lijden. Voor de rest een pracht van een vis, maar als we zo doorgaan dan kan het wel eens heel schaars worden met de mooie karpers.

Dominique
Laatst gewijzigd door Dominique de Vos op 02-09-2007 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-09-2007 22:32

amen dominique.