Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

06-07-2007 14:56

Ik heb dit topic gemaakt om dat ik en onderandere het topic "vangsten op datum" een beetje aan het vervuilen was met mijn blank-verhaaltjes :) , dus plaats hier een (foto)verslag van je sessies met of zonder sucses maakt niet uit.....


Brand los zou ik zeggen

Mvg
KSN
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

06-07-2007 16:43

ja kom op, ik vind die verhalen met foto's erg leuk om te lezen.

alleen ik kan niet schrijven. :oops: :oops:

ik ga maandag witvissen en dinsdag ook.
hebben jullie belangstelling voor een foto verslag ofnie?
ik ga wel kijken of ik wat kan vangen

laterz matthijs
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

06-07-2007 16:53

Ja tuurlijk
KSN
Freek Swaans

06-07-2007 18:11

Netjes Gerard, altijd mooi die verhalen + foto's!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

06-07-2007 18:38

Freek Swaans schreef:Netjes Gerard, altijd mooi die verhalen + foto's!


Ja dat dacht ik nou ook , er is aleen 1 probleempje er zijn veel mensen die niet echt kunnen "schrijven" waaronder ik zelf .

Maar we wachten af....................

Mvg
KSN
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

06-07-2007 22:00

Een verslag van je sessies. Een leuk idee, ik ga mijn best eens doen om de sessie van afgelopen zondag goed uit te lichten.

Een gewild water bij mij in de buurt was opnieuw het te bevissen water en aan het eind van de middag pakte ik mijn spullen bij een, nam afscheid van de mensen thuis en ging een avond op het betreffende water zitten, ik had een aantal dagen voorgevoerd dus vertrouwen zat erin, wat me echter dwarszat was de grote populatie brasems die misschien het voer al weg hadden gekauwd voor er ook maar een karper een luchtje opving van mijn voer, enfin ik ging vol vertrouwen zitten en toen ik om half 4 mijn hele mik-mak had opgesteld mochten de swingers gaan swingen en de onthaakmat gebruikt worden waarvoor ie gebruikt hoort te worden: vissen onthaken. Dit liet na verwachting niet al te lang op zich wachten en na al snel 20 minuten melde de eeste de beste toch behoorlijk grote en donker brasem zich. Met een beetje een brom in mijn stem mijn hengel opnieuw geplaatst en was het weer wachten geblazen. Ik had de volgende stekkeuze, een hengel aan de overkant tegen het riet waar ik als haakaas een zoete scopex boilie gebruikte en waarbij ik een klein 30 tal boilies bij voerde en een hengel op eigen kant tegen een houten wandje aan bij een plukje planten, deze hengel had als haakaas de befaamde harde mais en hierop kwam zoals verwacht ook de brasem. Terug naar de sessie himself, om half 6 besloot ik de barbecue maar op te steken en heb ik heerlijk kunnen genieten van een paar stukjes hamburgen en andere stukken vlees. Niet alleen ik was aan het eten ook de vissen kregen honger ( misschein van de lekkere geur van mijn eigen voedsel ) en terwijl ik aan het eten was melde opnieuw een brasem zijn aanwezigheid. Kort erna kwam ook een mooie zeelt op mijn onthaakmat te liggen en kon ik eindelijk weer verder met mijn eigen hap. Eenmaal klaar met mijn eigen maaltje ging mijn swinger ineens heftig te keer en kon ik het gevecht beginnen met een mooie vis, na een aantal vluchtpogingen kon ik de vis landen en met een big smile had ik een mooie dikke vis op de mat liggen, met een lach op mijn gezicht heb ik een plaatje van de vis geschoten en mocht de vis weer gaan waar ie hoort te gaan. Na de vangst van deze karper heb ik na zitten genieten van de mooie avond, en door deze 'dagdroom' heen hoorde ik ineens weer een hoge toon, niet helemaal bewust van wat het was kreeg ik door dat ik weer beet had; een brasem wat een verassing. Om half elf was het dan toch tijd om mijn spullen weer te verpakken in de tassen en naar huis te fietsen, eenmaal thuis gekomen had ik wel een verhaal te verhalen en toen dit verhaaltje uit was besloot ik mijn bedje maar in te duiken en een echte droom te beginnen. Ik heb genoten.

Afbeelding

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

07-07-2007 10:31

Netjes mann , ik ga maandag naar de kleine wielen, Jannick en zijn maat komen ook even mee vissen.

Hopelijk vangen we er daar nog een paar,ik heb er alle vertrouwen in.
KSN
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

07-07-2007 18:04

Ben vandaag weer even een midagje wezen vissen, eindelijk een zonnetje erbij en dus even de tijd om lekker te zonnebaden, de karper dacht hier hetzelfde over en ipv eten kwamen ook hun het grootste deel van de tijd in de zon liggen om een wat getinter kleurtje te krijgen, dit gaf mij weer de kans om een aantal mooie plaatjes te schieten en dat is dus wat ik gedaan heb, overal schubkarperruggen en ander levendige dieren, daar heb ik dus 3 weken op gewacht.
Afbeelding
Terwijl ik mezelf op deze manier gedurende een tijd van 2 uur heb kunnen vermaken begon ik honger te krijgen en besloot een broodje te pakken en even mijn maag te vullen, de herrie werd me inmiddels te veel van mijn rommelende maag en die moest dus hoognodig gevuld worden, nog geen halfuur erna dacht een karper zo koppig als een ezel hetzelfde en besloot een flinke bellenpartij aan me tentoon te stellen, niet veel later begon mijn pieper te piepen en kon ik toch nog een visje landen 8)
Afbeelding
Afbeelding
Schattig is ie he :lol: 8)

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

09-07-2007 21:45

Nou hier dan het verslagje van de visssesie met janick en maat,

Ik zat om 5:00 met mijn slaperige kop samen met mijn vader in de volgeprote auto, op weg naar de kleine wielen om 5:30 waren we er en mijn spullen werden uit de auto gegooid en mijn pa ging naar zijn werk.

Om ongeveer 6:00 had ik alles staan en de lijnen waren uitgevaren, de 1e hengel in een kuil de 2e 5m van een brug geparkeerd.

Toen mijn slaapzak maar ingekropen om nog wat slaap te pakken want janick en jemer zouden pas om 9:00 Komen.

Ik was al weer diep in slaap toen de Kuil hengel tot leven kwam snel sloeg ik aan en voelde meteen een wegspurtende vis... Opeens Vast en ook niet meer los te krijgen, Snel mijn boot ingestapt emaal bij de kuil was de vis gelost en takelde ik iets omhoog wat op een bult oudijzer leek. snel weer de lijn uitgevaren en opnieuw de wigwam opgezocht.

Toen in eens een drop back op de brug hengel ... een platte lijntje weer uitgevaren.

wederom werd de wigwam opgezocht .... Om 8:30 een telefoontje van jesmer dat janick was gepleurd met zijn fiets en datze wat later zouden komen omdat de keting aan puin lag

ik ging maar eens wat eten

9:20 - janick en zijn maat zijn geariveerd we bespreken waar de stokken komen te liggen jesmer wil ze tegen het riet en dus vaar ik ze daar heen

Janick boeit het niet zoveel en die gaat lekker lopen zwiepen, aleen komt er achter dat ie zijn piepers is vergeten , ik had nog wel een bij me en die krijgt hij te leen van me.

10:30 - de eerste homos zijn op het "homo strand" aangekomen en het begint bij janick toch wel wat te kriebelen en biet aan om mijn lijn nog een keer uit te varen met zijn maatje (die ff langs kwam) , ik vind het goed.. toen vaarden ze onder de brug door en probeerden het lood op de kant te leggen ik zag dat en sloeg aan zodat het lood normaal 6 voor de brug terecht komt de jongen bij janick in de boot hangt zo voor over dat de boot omslaat (vlakbij het "homo strand) jesmer en ik liggen in een deuk ,

Janick en maatje zwemmen en varen weer terug en hij vangt in een 15 min ff 2 platten op de zwiepstok.

De boys krijgen het nu toch wel koud en gaan naar huis ik blijf over met jesmer en we praten nog wat over het vissen

Fotos en filmpjes binnen kort als die boer (janick) weer terug is van vakantie, mocht je dit lezen janick ik heb nog wat spulletjes van je

* Je pet
* 2 toploodjes
* 4 verotte room soesjes

De mazzzls en vangze


Ps. mischien heeft jesmer nog wat toevoegingen

M.V.G,

Gerard
KSN
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

10-07-2007 08:21

whaha :D Ik zal ook eens een sessieverslag plaatsen :D beleef vaak zat wat grappigs tijdens het vissen :wink:

Mvg,

PJ
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-07-2007 20:14

foto verslag, mag dat ook? 8) 8) 8)

Na 10 dagen zonder te vissen moet ik gewoon gaan, ik kan niet wachten tot vrijdag, dan ga ik naar France, ik wou me opladen, maar ja, als de batterij altijd vol is brand ie door hè

Zondag ,14.00uur

Opzoek naar activiteit…
Afbeelding

verder zoeken..
Afbeelding

nooit vergeten aan de bloemen te ruiken
Afbeelding
Afbeelding

Na 7 uur zoeken en een beetje voeren de vallen gezet, eindelijk.
Afbeelding

In de nacht krijg ik bezoek van wat karpers, geen bijzondere verder, oja en van een egel, die er van overtuigd moet zijn geweest zeer sneaky bezig te zijn, totdat ik deze foto nam dan.
Afbeelding

Maandag 6.00 uur

De ochtend is hectisch, eerst een dubbelrun, met de ene nog in het net schep ik de andere, onthaak ze beide, ga met de eerste op de foto, vervolgens met de tweede, de camera klikt een keer en de laatste nog in liggende hengel fluit, die mag ook op de foto, alles staat toch al klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rustmoment. (zet alles altijd net zo als in de folder, dan vang je meer!)
Afbeelding

Bruut doorbroken door de hoer van het water, vanaf mei nu vier sessies op dit water gevist, 3 keer kwam hij langs, aardige aan deze vis is dat ie elke kleur van de regenboog aan kan nemen, van gitzwart tot rood, van roze tot geel, alles is mogelijk, vandaag wassie bruut…
Afbeelding

Na deze vis pak ik de eerste uurtjes slaap van de sessie, omdat ik weet dat na een vangst van deze spiegel, het zelden voorkomt dat je snel weer een beet krijgt. (vis is nogal wild met de dril)

Na een paar uurtjes heerlijk te hebben geslapen word ik bruut gewekt door mijn optonic, een strakke schub is het resultaat, het regent te hard om foto’s te maken met de zelfontspanner, dan maar zo…
Afbeelding


Het geheim :lol:
Afbeelding

nog een paar maandag middag karpers…
Afbeelding
Afbeelding

een maandag bloem…
Afbeelding
en een maandag wolkje…
Afbeelding
Afbeelding

heden ochtend, voor het onweer.
Afbeelding
Afbeelding

Een waardige afsluiter, schitterend gewoon…
Afbeelding

het was weer chill 8)
8)
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

10-07-2007 20:30

Vet stukkie de Jong, ik kick op foto,s met een ochtend nevel over het water 8) moio
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-07-2007 20:36

Robert

Mooi en sfeervol foto-verslag, maruh...die wolkenpartij, zelf geproduceerde rook-wolken ?

met zich-afvragende-groet :lol:

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-07-2007 21:09

8)

De enige door mij geproduceerde rook van dat soort is op de foto met het rustmoment, die drie vissen na elkaar moest ik echt even tot mij nemen door middel van inhalering, verder enkel Samson deze sessie. (met blauwe rizla net echt! NOT :lol:) Dit als een soort van positieve conditionering voor mijzelf, van 14 tot 28 juli zit ik in het land van de anti-grass, kan ik alvast even wennen…

Met Samson met blauwe rizla rollende groet,

Robert 8)
8)
Derk Roelsen

10-07-2007 21:29

Mooi stukje Robert!
Mooie foto's, zo mag ik ze graag zien. 8)

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

10-07-2007 21:44

Kijk, dat willen we zien! Mooie foto's!

Dus er zat toch een gedachte achter al die maanden van ongeremde en op het eerste gezicht oncontroleerbare haargroei! :lol:

Succes in France!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-07-2007 21:46

Top stuk Robert.... geeft goed je beleving weer.... dit mag je veel vaker doen!

Groet,

Edward
Freek Swaans

10-07-2007 22:53

Vandaag weer eens gaan vissen op een ven
hier in de buurt, lang geleden dat ik hier had
gevist. Het gerucht ging zelfs dat er veel karpers
uit dit water waren gehaald. Het weer zat niet
echt mee maar toen ik aankwam sprongen er
al verschillende vissen op mijn vaste stek.

Omweersbij op komst!
Afbeelding

Na veel regen, toen even de zon scheen, een loeiharde run!
Afbeelding
Met als eindresultaat deze mooie schub. 18 pond bij 83 cm.

Afbeelding
Close-up ;)

Verder heb ik ook nog een terugzakker gehad.
Heb toen ik wegging nog wat extra boillies
gevoerd en ga er morgen weer proberen wat visjes
te vangen..

Ik hoop dat hier morgen weer een verslagje mag
komen te staan ;)

Mvg, Freek.
Freek Swaans

10-07-2007 23:04

Netjes Robert! ;)
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

10-07-2007 23:25

Robert, Inmiddels overstijgen je stukjes het niveau van het board, gelieve rustig aan te doen. Hebben die vissen bij jouw geen last van dressuur? Veel (vis) plezier daar in dat Frankrijk. Op jacht naar oerkarpers in de rivier ? Bon jour...............
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-07-2007 10:42

:oops: Eeeuh, ik ken dat water en de vissen erg goed, zaten nog 3 man, ook 2 nachten, zij hadden er met 3 man 1 dus een beetje conditionering is er wel denk ik…

Ik gebruik ook geen uitrekrigs bij maagdelijke vissen trouwens :lol:

En nee ,ik ga voor de verandering is niet naar de rivier (dat komt in september weer 8) ) maar naar een meer, voor de broodnodige afwisseling… (en héél misschien vang ik dan ook een keer een hele vette :D )

groeten 8)
8)
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

11-07-2007 12:02

Te leip gewoon, Robert 8)
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

11-07-2007 12:08

mooie verslagen, freek en robert
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

11-07-2007 15:52

Gerard!! ik hoop dat je dit leest, ik stuur je ook wel pm, maar op het moment dat ik thuis kwam was de pc overleden, en kon ik de foto's niet plaatsen, ik ben nu op ameland en kan je vertellen dat ik het na mijn zin heb, een 19 ponder, echt blubbervet en een 11 ponder, dus ik heb nu al 3 schubkarpers gevangen :D :D :D Maandag word mn kabeltje van de camera omgestuurd en zou ik wat foto's plaatsen!!!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

11-07-2007 16:22

Joow janieck, tuurlijk lees ik dit dus die onderlijnen die ik voor je heb geknoopt werken een beetje ?

Gooi die fotos maar ff over de mail, dan plaats ik ze zelf wel ff.

Ik ga trouwens morgen met die vismaat van je weg :wink: naar de kleine wielen.

Vandaag de auto maar ff ingeladen 15 kg pellets , Joa de vismeel dingen.

Mijn moeder vroeg wat er zo stonk in "haar" auto ik zei zo das de pet van janieck

Maargoed ik bel je nog wel ff
KSN