Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

14-02-2010 23:11

Zo dat is wel tof om te zien :D ! , hopen dat het goedkomt :D
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

15-02-2010 17:52

Dit is echt een toffe topic haha
heb alles door gelezen maar gaaf hoor ga zo door !!
Less is More That is The way 2 succes
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

27-02-2010 14:30

zwom die snoek niet weg,hij kijkt echt zo van...... ojaaa? :lol:
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

20-03-2010 17:51

De tempratuur van afgelopen week bracht veel hoop.
Dit weekend moest het gebeuren. Tussen het werken en de familie verplichtingen door, konden we op zaterdagochtend tot halverwege de middag gaan vissen.
2 dagen werd er gevoerd met de “Special Creamy” op een stek die vorig jaar ook heel wat vissen had opgeleverd. Als extra bonus stond vandaag de warme lente wind vol in onze hoek... beter kan je het niet krijgen.
Een mooie feature is een stenen rand die net boven de wateropervlakte uitkomt, waar de wind op deze dag vol op stond. En als alles klopt: 2 minuten nadat Woutertje (zo klein is hij niet meer, maar als je de jongeste bent blijf je “je” ) z’n hengels had uitgeworpen, had hij al beet.

Afbeelding

Een paar laffe piepen en de dril kon beginnen, ook deze stelde niet veel voor. Het beestje kwam waarschijnlijk net uit zijn winterslaap. Had wel honger, maar nog geen zin om te spelen.
De korte dril met weinig spanning deed ons vermoeden dat ging om een kleintje, dit bleek niet het geval. De weger gaf inclusief trillen, 30 pond aan. Daar trekken we dan netjes de weegzak vanaf en dan komen we uit op 29,5 pond!! En dat voor je eerste vis van 2010.
Deze vis moest op onze voerstek gelegen hebben en dat zag je ook op de mat.

Afbeelding

2 keer voeren, in totaal zo’n 600 gram bollen en 500 gram particels was genoeg. Zeker in deze tijd van het jaar. Wanneer de vissen en hun spijsvertering nog op gang moeten komen , geloven wij niet in overdaad. Wel in regelmaat en kwaliteit.
Het resultaat in de regen:

Afbeelding

Rond het middaguur wordt ook mijn moeite beloond. De hengel onder de kant, geeft dit keer wel een volle run. De semi-runningrig werkt en brengt voor mij een kleine rakker op de kant van ongeveer 14 pond. De wegzak gaan we maar niet gebruiken, want die was net lekker droog . Aangezien ik met de auto van mijn vriendin ben, wordt het ontbreken van visluchten zeer gewaardeerd. Het genot is er niet minder om. Hoe klein hij ook is, hij is zeer welkom. De kop is er ook voor mij af.

Afbeelding

De bijvangst.
Op de weg naar het schepnet, gaat Wouter z’n beetmelder voor de 2e keer af.
Er ligt een snoek aan de oppervlakte, het heeft zichzelf in het nylon weten te draaien.
Hoe dit beest het voor elkaar krijgt?? Hij krijgt van ons de Snuggere Snoek award.

Afbeelding

Very special indeed... hmmm:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

20-03-2010 18:38

Leuk stukje man!
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

21-03-2010 16:39

Ja man, volgende week kan je je gratis emmer ophalen... :D
Patrick van der Worm
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-02-2008 09:05

21-03-2010 22:16

Leuk stukje mannen!!!

Mooi begin van het nieuwe seizoen :D
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

26-03-2010 13:36

leuk stukje Jean-Paul bij moet het binnenkort ook maar weer is gaan gebeuren
helaas nog erg druk de laatste tijd :(
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-03-2010 12:17

Een leuk stukje, maar meer voor in een blad dan zo..

Of sollicteren de heren naar een fieldtestfunctie.... whahaha, just kidding..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

31-03-2010 21:27

Hoi Jan,

Ik heb vernomen van de jongens dat het in aankomende Karperwereld staat.
in "het wereldje" als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 22:06

dat is dus 1 van de redenen waarom ik mezelf niet abboneer op dat soort bladen.tegenwoordig gaat het niet meer om het vissen.maar over spullen van piet en klaasje,en hoe goed dat allemaal wel niet is.zie dit niet als kritiek op jouw micheal,en ook geen kritiek op welke firma dan ook,maar zeg nou zelf.die verhalen allemaal zijn toch niet geschreven uit passie.er is 1 doel voor ogen,en dat is reclame.in mijn ogen niet intressant om te lezen,dat sjaak met boilie x en haakmaat van betreffend merk x zus en zo.

nogmaals niet aanvallend bedoeld naar niemand niet.puur een mening.een blad dat ik mis is onbekende mensen.die voor geen firma"s schrijven.maar gewoon met een particle van 1 of andere boer vissen vangt.of met zijn eigen gedraaide boilies.en een receptje weg geeft voor de mensen die nog graag experimenteren ermee.

no hard feelings allen,gewoon een uitgesproken mening. vriendelijke groeten.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-04-2010 22:03

Klopt... En zo is het toch elke editie van de Karper toch maar weer hopen dat Gerard Schaaf een stukje heeft geschreven :)
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

01-04-2010 22:30

Hmm, was vroeger wel leuk maar ik heb toch het idee dat die beste man ondanks zijn uitstekende taalgebruik en boeiende schrijfstijl al jaren niets nieuws meer heeft geschreven. Ik kan me nog wel een mooie dialoog uit de beet herinneren, moet ergens rond 1994 zijn geweest. 'De boilievisser' door de ogen van 'De penvisser' en andersom. Hilarische kost, maar daar gaat het nu nog steeds over...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

26-04-2010 19:21

De Speigel vind ik persoonlijk het ergste blad met in elk verhaal reclame reclame reclame...
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

02-05-2010 14:09

Half april naar zijn we voor ons jaarlijks uitje naar italie geweest, we hadden via http://www.meervalkamp.nl 2 boten gehuurd op het Lago Superiore in Noord-italie, nabij de stad Mantova. Het is een geweldig meer van 8,5 km lang en 1.5 km breed wat word gevoed door de rivier de minco, hoewel het bekend is onder de meerval vissers, zit er ook een enorm bestand aan karper in het meer. Na een korte rondvaart over het meer met een duitse gids van wallercamp, kun je zelf op zoek gaan naar een stek, nu lijkt het of er op zo'n groot meer enorm veel stekken zijn, nu valt dat toch een beetje tegen. Je moet een beetje denken aan de bieshbosch met enorm veel kanalen en eilanden, deze eilanden zijn niet betreedbaar en op het vaste land zijn enorm grote rietkragen, die het aantal stekken verminderen, echter is het er niet al te druk en moet het geen probleem zijn om een stek te vinden. We hebben deze week een enorm aantal karpers gevangen, echter weinig grote vissen, maar dat maakte het avontuur niet minder we hebben het enorm naar onze zin gehad, ook leuk is dat je hier kapitale meervallen gevangen het record staat er nu op 2,55 m1, voor karper moet dit tegen de 30kg zijn, daar moet je echter wel eerst een enorm aantal kleinere vissen voor vangen :lol: hieronder een foto impressie:

Afbeelding
de reis er naar toe dwars door oostenrijk is al indrukwekkend.

Afbeelding
het lago

Afbeelding
indrukwekkend uitzicht vanaf de stek.

Afbeelding
mooie karper.

Afbeelding
van dit model vongen we er velen.

Afbeelding
Meerval zit er dus ook.

Afbeelding

Afbeelding
goede boten van 6 meter lang met een 5 pk motor, voldoende ruimte voor de spullen dus.

Afbeelding
uitzicht.

Afbeelding
yep, van zulke zitten er genoeg.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-05-2010 09:34

Mooi verslagje Wim, lijkt me een schitterende beleving om daar te vissen. En de kans op een beer doet het voor de spanning in ieder geval goed, vangen is altijd punt twee...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2010 17:20

daar was die dag eindelijk."21-5-2010" wat heb ik daar lang op gewacht en voorbereid.ik hoef julie niets te vertellen natuurlijk.lijstjes maken en doorstrepen wat gepakt is.nogmaals controleren etcetra.je weet het nooit helemaal zeker.de gedachtengang in je hersenpan die maar door blijft denken.ik ben toch niks vergeten ? de tijd tikt door.ik ga nog even slapen,om 12 uur gaan we rijden.maar het lukt niet.te veel gedachtens die me wakker houden.dan maar aan de koffie,nog 4 uur te gaan, nog 2 uur te gaan,we gaan !
de wegen zijn lang en oneindig.we komen alles en nog wat tegen,maar het water ligt nog 650 km van ons vandaan,de tijd tikt en de tom tom is het enigste wat ons kan laten zien waar de wateren liggen op onze weg.het word licht als we bijna arriveren.en dan zien we de rivier.de Yonne ! Eindelijk daar ligt ze dan in haar volle glorie.de ochtendmist verraad de warmere plekken en een uur of anderhalf staan we te kijken.geen springende vissen,geen geile vrouwtjes die over de lelies trekken met mannetjes om zich heen.
sjah en nu.geen teken van leven,maar moet je dit altijd zien om te vangen.het is elke keer weer anders.
en we besluiten te starten.inmiddels 3 uur in de middag zonder een enkele slaap gevat te hebben.kapot zijn we,en we besluiten even een uiltje te knappen.het is 5 uur en ik schiet wakker.een enkele piep die niet door wil gaan,zucht....... jammer denk ik bij mezelf,en draai me nog even om.pieeep ! 7 uur pff stopt weer zonder de delkim even in de overtoeren te trekken.ik ga eruit om wat koffie te zetten en bekijk het water,uren gekeken tot een uur of 10,het word donker,geen karper die zich laat zien.alleen een hoop witvis waar zo nu en dan de baarzen aan hun trekken op komen.de paai zit er hier op,dat is zeker.jammer laat het nu net een plek zijn waar ze heen komen om af te paaien.de moed zakt en de plannen worden gesmeden.we moeten hier verkassen als het vannacht niets word.en zo was het we vingen niets die nacht en de spullen werden weer bij 1 geraapt,waar gaan we heen ? niemand die dit weet.we gaan rijden.we zien het wel ! het pionieren is begonnen.2 uur later staan we bij een betaalwater in de buurt.even de benen strekken en we gluren een beetje door het hek,pieeeeeep.... de delkim van een vent aan de overkant gilt volle toeren.grr de kriebels krijgen we als we hem zien drillen.pieeeeep zijn andere hengel gilt het ook uit..daar staat zijn vismaat nu mee in de handen.snel wegwezen hier ! het is inmiddels al 12 uur in de middag en we moeten nog een water tegenkomen.we verlaten inmiddels department (89) Yonne,en komen aan in seine et marne(77).ik pak het boekje nachtvisen in frankrijk er nog even bij,en we besluiten om het breedste stuk van de marne op te zoeken,half 10 in de avond.de schemering valt maar we hebben het gevonden,een prachtig stuk aan de marne,helemaal verscholen in een weiland die bijna onbegaanbaar was met de auto.met 5 km per uur.400 kuilen verder en een goed uur over dit pad kwamen we aan op het stuk.het liep dood.we hadden geen vergunning en hier moest het voor vanavond gebeuren.de tijd was op.de hengels werden ingegooit en de slaapzak tevoorschijn getoverd.me maat sliep in de auto.ik sliep bovenop de aanhanger.pff wat was ik moe,meteen na het liggen was ik weg.en voor ik het wist werd ik wakker van een fransman die naast ons kwam zitten om een paar palingen te vangen.wat ik van hem begreep is dat we er totaal niet mochten nachtvissen en de controlles zeer streng waren op het stuk.het was nou eenmaal zondag geweest en een vergunning konden we niet bemachtigen.alles was dicht geweest.het is nu maandag.nog geen vis op de mat.nog geen vis zien springen.godverdorie jongens,we moeten weg hier.we moeten vissen vinden ! we moeten ze zien ! alles werd weer ingepakt en de auto werd weer vol op de proef gesteld.weer heel die klote weg uit,we gaan naar weg uit dit departement,we gaan naar de oise(60),de volgende rivier verkennen,overal mocht genachtvist worden behalve in de reserves.das goud en we komen aan in het department.de auto word aan de kant geslingerd en op de tom tom zoeken we naar stekken.we vonden er en we tikten op Ga naar.5,6 km verderop aangekomen.werden we betoverd door goudgekleurde staarten.de paai was in volle gang en de lelies hadden het er maar zwaar mee.goudgekleurde kleine schubs donkerzwarte leders,spiegels alles was aanwezig ! dit word het jongens ! eerst een vergunning halen,bij 25 fransozen verder die geen engels konden praten kwamen we eindelijk iemand tegen die het ons vertellen kon.de tom tom mocht zijn werk weer verrichten en een 10 km verder was de volgende teleurstelling aan de beurt.het was tweede pinksterdag.KUt weer geen vergunning.en de franse politie is nou niet 1 van de makkelijkste.doen of niet ? je raad het al.we deden het en na alles geinstalleerd te hebben ging de barbeque maar eens even aan.een lekker koud biertje erbij en eindelijk even genieten.de karpers boven onze stekken vlogen de pan uit,en ow wat zaten er dikke vissen bij.wat zou het als... en als ... de avond viel.en een auto kwam achter onze stek stationair draaiend lans getuft.SHIT politie !@!@# bukken jongens.
even dacht ik alle zooi kwijt te zijn die ik mijn hele leven bij elkaar gespaard had.het gevoel was zo intens dat het steekte in mijn hart.even stopten ze voor 20 sec.ze reden door ! zucht.. wat een opluchting.de tenten bleven plat de piepers gingen zacht en de sounderboxen aan.het mocht niet baten.de vissen waren bezig met elkaar en je kon doen en laten wat je wilde.ze vraten niet.de overkant bevissen kon ook.de stroming was te hard.te veel vrachtschepen overdags.pff jongens en nu ? eerst boodschappen doen ! ik ga kapot... 34 graden en vele liters drinken verder pak ik het boekje erbij.het word een etang.de vissen op de etangs moeten allang uitgepaaid zijn.dit is onze enige kans.ik pak de bovenste van het rijtje,etang communal,gemeente boran sur oise.het is 20 km rijden.top ik wil niet weer 200 km gaan rijden en in de avond ergens aankomen.ik wil een visvergunning halen.mezelf settlen aan een bak water,en de trukendoos van hans kazan te voorschijn toveren de laatste dagen.de visvergunningen zijn gehaald. we gaan zitten en ik gooi in. WIER ! godverdomme het zit me niet mee.een boot mag je hier niet gebruiken.en na 100 keer ingegooit te hebben heb ik nog geen tok gehad op me hengel top.allen slurpend wier waar me lood ingetrokken werd.en nu ? ik besluit uit vermoeidheid gewoon in te gooien op het wier.er gaan onderlijnen aan van 50 cm met vast lood systeem.2 hengels in het wijd 1 langs de kant.we drinken nog een pilsje en duiken ons nest in.ik was zo wreed snel in slaap gedoezelt en waar me gedachtengang was weet ik niet meer.maar de politie die mij in een droom achterna ging bleek volgens mijn schoonvader een krijsende delkim te wezen.ik schoot mijn tent uit en pakte de hengel op.YES !! de tranen sprongen in mijn ogen.na al die kilometers,na al dat gestruin langs de waterkant.eindelijk wat aan de haak.na een fikse dril van een minuut of 10 komt daar een leder uit de diepte.me schoonvader neemt mijn hengel over en ik schuif mijn net onder hem door.het is een mannetjes karper en de laatste beetjes kuit struik ik eruit.17 kilo leder.de verlossing van mijn trip.de enigste vis.de enigste run.2 dagen later zonder een piep te krijgen ruim ik op.het is leuk geweest.mijn vriendin gaat morgen op vakantie.ik ga naar huis.kan ik haar ook nog even gedag zeggen en probeer ik het in mijn eigen land nog even.het is genoeg geweest.tot volgend jaar !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot volgend jaar ! Ricardo,Rob,Dennis,Jos
Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

31-05-2010 09:08

Hee Rik, het is even worstelen om door je stukje heen te komen (interpunctie etc. maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel :wink: ) maar als je daar even doorheen kijkt is het een prachtig verslag met veel beleving, ik heb er in ieder geval van genoten! Klasse dat je je ervaringen met ons deelt en gelukkig is al je moeite nog beloond met een mooie vis!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

31-05-2010 10:03

egt heel mooi perfect stuk!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-05-2010 10:25

Rik koster schreef:Daar was die dag eindelijk. "21-5-2010" Wat heb ik daar lang op gewacht en voorbereid. Ik hoef julie niets te vertellen natuurlijk. Lijstjes maken en doorstrepen wat gepakt is. Nogmaals controleren etcetra. Je weet het nooit helemaal zeker. De gedachtengang in je hersenpan die maar door blijft denken. Ik ben toch niks vergeten? De tijd tikt door. Ik ga nog even slapen, om 12 uur gaan we rijden. Maar het lukt niet. Te veel gedachtens die me wakker houden. Dan maar aan de koffie, nog 4 uur te gaan, nog 2 uur te gaan, we gaan!

De wegen zijn lang en oneindig. We komen alles en nog wat tegen, maar het water ligt nog 650 km van ons vandaan, de tijd tikt en de tom tom is het enigste wat ons kan laten zien waar de wateren liggen op onze weg. Het word licht als we bijna arriveren en dan zien we de rivier. De Yonne! Eindelijk daar ligt ze dan in haar volle glorie. De ochtendmist verraad de warmere plekken en een uur of anderhalf staan we te kijken. Geen springende vissen, geen geile vrouwtjes die over de lelies trekken met mannetjes om zich heen. Sjah en nu. Geen teken van leven, maar moet je dit altijd zien om te vangen. Het is elke keer weer anders en we besluiten te starten.

Inmiddels 3 uur in de middag zonder een enkele slaap gevat te hebben. Kapot zijn we en we besluiten even een uiltje te knappen. Het is 5 uur en ik schiet wakker. Een enkele piep die niet door wil gaan, zucht....... Jammer denk ik bij mezelf en draai me nog even om. Pieeep! 7 uur pff stopt weer zonder de delkim even in de overtoeren te trekken. Ik ga eruit om wat koffie te zetten en bekijk het water, uren gekeken tot een uur of 10, het word donker, geen karper die zich laat zien. Alleen een hoop witvis waar zo nu en dan de baarzen aan hun trekken op komen. De paai zit er hier op, dat is zeker. Jammer laat het nu net een plek zijn waar ze heen komen om af te paaien. De moed zakt en de plannen worden gesmeden. We moeten hier verkassen als het vannacht niets word. En zo was het we vingen niets die nacht en de spullen werden weer bij 1 geraapt, waar gaan we heen? Niemand die dit weet. We gaan rijden. We zien het wel!

Het pionieren is begonnen. 2 uur later staan we bij een betaalwater in de buurt. Even de benen strekken en we gluren een beetje door het hek, pieeeeeep.... De delkim van een vent aan de overkant gilt volle toeren. Grr de kriebels krijgen we als we hem zien drillen. Pieeeeep zijn andere hengel gilt het ook uit.. Daar staat zijn vismaat nu mee in de handen. Snel wegwezen hier! Het is inmiddels al 12 uur in de middag en we moeten nog een water tegenkomen. We verlaten inmiddels department (89) Yonne en komen aan in seine et marne(77). Ik pak het boekje nachtvisen in frankrijk er nog even bij en we besluiten om het breedste stuk van de marne op te zoeken, half 10 in de avond. De schemering valt maar we hebben het gevonden, een prachtig stuk aan de marne, helemaal verscholen in een weiland die bijna onbegaanbaar was met de auto. Met 5 km per uur. 400 kuilen verder en een goed uur over dit pad kwamen we aan op het stuk. Het liep dood. We hadden geen vergunning en hier moest het voor vanavond gebeuren. De tijd was op. De hengels werden ingegooit en de slaapzak tevoorschijn getoverd. Me maat sliep in de auto. Ik sliep bovenop de aanhanger. Pff wat was ik moe, meteen na het liggen was ik weg en voor ik het wist werd ik wakker van een fransman die naast ons kwam zitten om een paar palingen te vangen. Wat ik van hem begreep is dat we er totaal niet mochten nachtvissen en de controlles zeer streng waren op het stuk. Het was nou eenmaal zondag geweest en een vergunning konden we niet bemachtigen. Alles was dicht geweest.

Het is nu maandag. Nog geen vis op de mat. Nog geen vis zien springen. Godverdorie jongens, we moeten weg hier. We moeten vissen vinden! We moeten ze zien! Alles werd weer ingepakt en de auto werd weer vol op de proef gesteld. Weer heel die klote weg uit, we gaan naar weg uit dit departement, we gaan naar de oise(60), de volgende rivier verkennen, overal mocht genachtvist worden behalve in de reserves. Das goud en we komen aan in het department. De auto word aan de kant geslingerd en op de tom tom zoeken we naar stekken. We vonden er en we tikten op Ga naar. 5,6 km verderop aangekomen. Werden we betoverd door goudgekleurde staarten. De paai was in volle gang en de lelies hadden het er maar zwaar mee. Goudgekleurde kleine schubs donkerzwarte leders, spiegels alles was aanwezig! Dit word het jongens! Eerst een vergunning halen, bij 25 fransozen verder die geen engels konden praten kwamen we eindelijk iemand tegen die het ons vertellen kon.

De tom tom mocht zijn werk weer verrichten en een 10 km verder was de volgende teleurstelling aan de beurt. Het was tweede pinksterdag. Kut weer geen vergunning en de franse politie is nou niet 1 van de makkelijkste. Doen of niet? Je raad het al. We deden het en na alles geinstalleerd te hebben ging de barbeque maar eens even aan. Een lekker koud biertje erbij en eindelijk even genieten. De karpers boven onze stekken vlogen de pan uit en ow wat zaten er dikke vissen bij. Wat zou het als... en als ...

De avond viel en een auto kwam achter onze stek stationair draaiend lans getuft. SHIT politie !@!@# bukken jongens. Even dacht ik alle zooi kwijt te zijn die ik mijn hele leven bij elkaar gespaard had. Het gevoel was zo intens dat het steekte in mijn hart. Even stopten ze voor 20 sec. Ze reden door! Zucht.. Wat een opluchting. De tenten bleven plat de piepers gingen zacht en de sounderboxen aan. Het mocht niet baten. De vissen waren bezig met elkaar en je kon doen en laten wat je wilde. Ze vraten niet. De overkant bevissen kon ook. De stroming was te hard. Te veel vrachtschepen overdags. Pff jongens en nu? Eerst boodschappen doen! Ik ga kapot... 34 graden en vele liters drinken verder pak ik het boekje erbij. Het word een etang. De vissen op de etangs moeten allang uitgepaaid zijn. Dit is onze enige kans. Ik pak de bovenste van het rijtje, etang communal, gemeente boran sur oise. Het is 20 km rijden. Top ik wil niet weer 200 km gaan rijden en in de avond ergens aankomen. Ik wil een visvergunning halen. Mezelf settlen aan een bak water en de trukendoos van hans kazan te voorschijn toveren de laatste dagen.

De visvergunningen zijn gehaald. We gaan zitten en ik gooi in. WIER! Godverdomme het zit me niet mee. Een boot mag je hier niet gebruiken en na 100 keer ingegooit te hebben heb ik nog geen tok gehad op me hengel top. Alleen slurpend wier waar me lood ingetrokken werd. En nu? Ik besluit uit vermoeidheid gewoon in te gooien op het wier. Er gaan onderlijnen aan van 50 cm met vast lood systeem. 2 hengels in het wijd 1 langs de kant. We drinken nog een pilsje en duiken ons nest in. Ik was zo wreed snel in slaap gedoezelt en waar me gedachtengang was weet ik niet meer. Maar de politie die mij in een droom achterna ging bleek volgens mijn schoonvader een krijsende delkim te wezen. Ik schoot mijn tent uit en pakte de hengel op. YES!! De tranen sprongen in mijn ogen. Na al die kilometers, na al dat gestruin langs de waterkant. Eindelijk wat aan de haak. Na een fikse dril van een minuut of 10 komt daar een leder uit de diepte. Me schoonvader neemt mijn hengel over en ik schuif mijn net onder hem door. Het is een mannetjes karper en de laatste beetjes kuit struik ik eruit. 17 kilo leder. De verlossing van mijn trip. De enigste vis. De enigste run. 2 dagen later zonder een piep te krijgen ruim ik op. Het is leuk geweest. Mijn vriendin gaat morgen op vakantie. Ik ga naar huis. Kan ik haar ook nog even gedag zeggen en probeer ik het in mijn eigen land nog even. Het is genoeg geweest. Tot volgend jaar!


Zo ;)

Een erg leuk verhaal trouwens! :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-05-2010 23:28

ja jongens ik kwam net terug uit frankrijk en klapte dit verhaal binnen een halfuur erin.er zitten hier en daar wat spelfouten,de mannetjes karper die ik ving bevatte geen kuit maar hom ;) en ga zo maar even door... alsnog bedankt voor julie reacties hierop...binnenkort ga ik hier bij mij in de buurt de rivier weer onrustig maken...mocht ik wat leuks vangen mee maken zal ik nog eens een sessieverslagje maken..maar dan wat meer met mijn koppie erbij,wat meer leestekens etcetra.. groetjes en bedankt voor de complimenten !
kevin hoogstraten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-03-2010 21:16

01-06-2010 18:27

Toch effe snel een mooi verhaal neergezet.En afgezien van de vangsten heb je een mooie trip gemaakt.
Met veel mooie natuur elementen.

Spelfouten zijn menselijk,ik neem het ook nooit zo nouw.

En trouwens zijn we nou leraren of karpervissers. :o

Maar had je schoonvader nou ook een vis??
stond in je verhaal van 15 en 17 kilo ofzo anders heb ik verkeerd gelezen :wink:

je heb wel altijd een petje op he?

groeten van kevin
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-06-2010 18:47

kevin hoogstraten schreef:Spelfouten zijn menselijk,ik neem het ook nooit zo nouw.

En trouwens zijn we nou leraren of karpervissers. :o


Spelfouten zijn slordig en in veel gevallen onnodig, neem het zo nauw als je kunt.

Het is ook gewoon netjes tegenover je lezers om een leesbaar verhaal neer te zetten. Leraren zijn er niet om foutloos te schrijven, ze zijn er om onder andere karpervissers foutloos te leren schrijven...
kevin hoogstraten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-03-2010 21:16

01-06-2010 19:04

So lekker bijdehand....

Je weet toch wat ik bedoel,en ik neem het lekker heel nauw ik houd niet van dat natte. :o
En dan ga jij mij vertellen dat dat netter is.......
Oh ik d8 dat spelfouten toch veel netter waren......

EN ik denk dat leraren er niet zijn om andere karpervissers foutloos te laten leren schrijven.
Maar dat je dat als jong ventje van basisschool formaat al geleerd moet hebben.

Ik denk dat er geen mensen zijn op dit forum die nog steeds bijles krijgen :roll:

Maar beetje off topic van je man :wink:

in ieder geval lekker binnen komen hier op het forum.

:lol:

Mag je hier geen eigen mening hebben??


gegroet
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-06-2010 20:17

ik schrijf dit maar even in een half uur op om julie wat te vermaken.mocht ik dit naar een spiegel of karperwereld schrijven ben ik wel langer als een half uur bezig of niet ? spelfouten of niet,ik kwam uit frankrijk en schreef direct mijn verslag.de meeste van alle sessie verhalen die je leest worden weken vooruit getrokken,en nog met spel fouten.vind je het niet boeiend lees je het niet..simpel toch ? of krijg ik er een cijfer voor die mijn persoonlijke ego omhoog kan krikken en mij een beroemde karpervisser maakt ? neem het niet zo nauw en ik klap wat op papier.geen poes en pasjes,geen poezie gedoe..gewoon wat er gebeurt is en wat in mijn kop komt staat erop..niets meer niets minder.

bedankt voor de positieve reacties allemaal !!

dat ik altijd een pet draag is simpel.. ik ben vroeger 2de graads in mijn gezicht verbrand.en 2,5 graads op mijn handen..reden ervan een vuurwerkbom toen ik 11 jaar was... dus een zonnetje mag best op mijn gezicht branden maar moet er wel op letten zeg maar.