Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

23-02-2008 00:47

luc veninga schreef:mischien zondag eindelijk een verslag zonder blank...


Ik hoop het voor je :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

23-02-2008 13:02

ja bart na 5x blanken..
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

23-02-2008 17:21

Heej lucas ik heb vandaag helaas geblankt :cry:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

23-02-2008 17:55

Zou zo even een verslagje maken, want heb mijn eerste vis van 2008 te pakken :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

23-02-2008 17:56

Sessieverslag vandaag;

*) Allereerst presteren 120gram lood 60meter naar de overkant 30cm diep de blubber waar riet groeit in te smijten... Halve marathon om het water heen lopen om alles uit de blubber te trekken (vieze en koude handen)
*) Mooie stek aan eigen kant kiezen, klein beetje voeren, lijn uitgelopen door de prikkelbosjes, over een schuine natte kant en met bijna 2 dubbel geklapte enkels :roll:
*) Er dan achterkomen bij het teruglopen van de hengel naar de rodpod met de hengel hooghoudend ivm riet, er achterkomen dat er te veel wind op die kant staat en je lijn alsnog het riet inwaait, met als gevolg... weer dat hele stuk terug door prikkeltakken en riet om mn hele lood/onderlijn verhaal weer terug te krijgen
*) Nadat beiden hengels eindelijk goed lagen en ik verveeld over het water staarde, de peildobber netjes op het water zien staan welke ik de vorige week kwijt raakte bij het peilen door lijnbreuk. Dus de peilhengel opgetuigd met een grote plug en na 2x werpen mn peildobber + werploodje + 4 meter lijn weer terug (dit was het positieve stukje van vandaag :lol: )
*) Even de ogen dicht... *PIEP PIEPPPP*... wakker schrikken door een meerkoet die door je lijn zwemt.
*) Wat onderlijntjes knopen, beetje over het water staren waar werkelijk niets gebeurd op de meerkoeten na.
*) Het intussen ondanks alle voorzorgmaatregelen toch best koud hebben...
*) Om 17:00 naar huis gaan met een blank als resultaat.



Ach wat is vissen toch mooi! :D Dit soort dagen horen erbij. Had alleen gehoopt een iets soepeler begin van 2008 mee te maken :lol:
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

23-02-2008 18:25

Na een tijdje niet gevist te hebben wegens lage tempraturen en dichtgevroren water was het vandaag tijd om weer eens te vissen. Eerst hebben we om 9 uur onze nieuwe hengels opgehaald, en deze moesten natuurlijk gelijk getest worden.

Om half 12 komen we aan op de stek, na een klein uurtje fietsen. We hadden twee keer voorgevoert, met tijgernoten, mais en boilies.

Rond half 1 lagen de hengels in het water.

Afbeelding

Afbeelding

we beaasten 2 hengels met boilie in een dip van trashi en vismeel. Aan de andere 2 hengels kwamen mais en tijgernoten. We visten 3 hengels op de voerstek, en 1 een flink eind daar buiten.

Het bleef lang stil, tot ik een paar piepjes kreeg op de hengel met tijgernoten. Ik pak de hengel gelijk op en hangen!!

Na een dril van 5 minuten kan mijn maat deze mooie winterschub scheppen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna nog een half uurtje doorgevist, maar het bleef stil.

We kunnen terug kijken op een geslaagde middag, ik ben zeer tevreden over deze vangst, en hopelijk komen er nog veel uit dit jaar ;)
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

23-02-2008 18:41

gefelicteerd met je eerste vissie van 2008 janieck.. ik hoop dat ik dat morgen ook kan vangen..
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

23-02-2008 18:42

mooi yanieck, ik ga morgen pennen, ik hoop hier een verslagje te kunnen zetten...


greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

23-02-2008 20:02

Mooi schubje Janieck.

blank... :-?
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

23-02-2008 21:09

Goed gedaan janieck
maar ik weet zeker dat je veel meer had gevangen als je ff die
stickers van je nieuwe hengels had gehaald :D :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

23-02-2008 21:14

Moest vrijdag tot 17:00 werken maar mochten om 14:30 weg en ik had me auto al smorgens ingeladen.
Ik was om 15:00 op mijn water.
Eerst de tent opgezet want je weet maar nooit :wink:
Om 15:45 lagen me hengels erin.
Heel de dag voor me hengels gezeten want ik lag met 2 hengels bij een onderwatermuur.
Maar geen piepje gehad
De volgende dag hetzelfde ritueel
De hele tijd voor me hengels gezeten.
Loop even naar mijn buurman 15 meter verder om een boekje te halen en JA HOOR :roll: :roll:
Pieep pieep beet natuurlijk!
Ik sla aan maar te laat :cry: :cry: lijnbreuk!!
Hij zat al in de muur.
Alles weer opnieuw erop gezet en weer ingegooit op dezelfde plek.
Nam me voor niet meer van me plek te gaan
Dacht bij me zelf "ik pis wel vanuit me stoel"
Om 19:15 ging ik opruimen
zetten net me 2de hengel in de foudraal
Kreeg ik weer beet op dezelfde hengel maar dit keer had ik hem
Afbeelding

EINDELIJK mijn 1ste Karper 11,7kg gevangen op de BB Mossel
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

23-02-2008 21:46

Ron van Houtum schreef:Moest vrijdag tot 17:00 werken maar mochten om 14:30 weg en ik had me auto al smorgens ingeladen.
Ik was om 15:00 op mijn water.
Eerst de tent opgezet want je weet maar nooit :wink:
Om 15:45 lagen me hengels erin.
Heel de dag voor me hengels gezeten want ik lag met 2 hengels bij een onderwatermuur.
Maar geen piepje gehad
De volgende dag hetzelfde ritueel
De hele tijd voor me hengels gezeten.
Loop even naar mijn buurman 15 meter verder om een boekje te halen en JA HOOR :roll: :roll:
Pieep pieep beet natuurlijk!
Ik sla aan maar te laat :cry: :cry: lijnbreuk!!
Hij zat al in de muur.
Alles weer opnieuw erop gezet en weer ingegooit op dezelfde plek.
Nam me voor niet meer van me plek te gaan
Dacht bij me zelf "ik pis wel vanuit me stoel"
Om 19:15 ging ik opruimen
zetten net me 2de hengel in de foudraal
Kreeg ik weer beet op dezelfde hengel maar dit keer had ik hem
Afbeelding

EINDELIJK mijn 1ste Karper 11,7kg gevangen op de BB Mossel


Mooi werk! En ging dat "pissen vanuit je stoel" een beetje? Zou Fox binnenkort stoma's leveren? ;) Heb er ook wel es last van, vorig najaar met de wind de verkeerde kant op... Daar had ik met het plassen zelf wel op gelet :P, maar niet rekening gehouden met mn piepers, stond maar 10 meter verder en ondanks dat hoorde ik 'm niet gaan vanwege de wind de andere kant op, vis was al een eindje weg, wel gepakt :)
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

24-02-2008 18:25

Hier een verslagje van vandaag :wink:

Vandaag was het dan weer zo ver en kon ik weer de stokken pakken, want ik had om 10 uur met Ralph afgesproken om te gaan vissen..

Het weer zag er lekker uit vandaag 12 graden met af en toe zon 8)

Om 10 uur kom ik aan en om 10 over 10 kreeg ik een sms-je van Ralph,
Hij had zich verslapen zijn vriendin wou niet opstaan.. ('''vrouwen.. je kunt beter bier brouwen 8) :D) en om half 11 kwam Ralph ook aan..
We kozen dit keer voor een stek achterdoor waar nogal meer karper zit, wel allemaal van rond de 1 kilo, maar dat maakt niet uit.. elke karper is er een toch?... :roll:

Om 11 uur waren we klaar met opbouwen en konden de hengels te water.

Ralph koos voor de stek bij het bordje en links van de wilg, en ik koos voor rechts van de wilg en eentje naar rechts.

Ralph beaasde zijn hengels met mais, en voerde met een mix-je van mais en hennep, ik deed dit ook op mijn linkse hengel, op mijn rechtse hing ik een pellet en voerde daar ook met pellets..

We visden run omdat we al wisten dat Ralph zijn stek het beter ging doen als de mijne, ik mocht daarom ook als eerste een visje drillen..

Na ongeveer 40 minuten te hebben gewacht kreeg ik een volle fluiter op links mijn hengel bij de wilg.. Gelijk top in het water en de vis weg houden bij de wilg.. Dit was gelukt en ik kon rustig een kleine karper drillen van een grammetje of 800.. Ik had tegen Ralph gezegt dat ik met elke karper op de foto zou gaan..... En belofte maakt schuld.. Toch? :oops: :roll:

Afbeelding

Toen kon ik weer de hengel opnieuw inleggen, en konden we verder wachten op een visje.. Dit duurde ongeveer 20 minuten want toen kreeg Ralph een run om zijn rechtste hengel.. Het was dit keer een spiegel van een kilo zo iets. Onder het onthaken en nakijken van deze vis kreeg Ralph een fluiter op rechts ditmaal was ik weer aan de beurt.. Maar de kans was verschoten want de vis had zich vast gezwonnen in de wilg..
Geen probleem, gewoon spanning houden en na 10 minuten viel de lijn slap.. Weg vis jammer genoeg :( Volgende keer beter.. en we gooide de hengel opnieuw in en voerde nog een handje bij.. Dit resulteerde na 30 minuten op een kleine karper voor mij.. En ik moest er weer mee op de foto :lol:

Afbeelding

We konden de hengel weer inleggen en nu was Ralph weer aan de beurt..
We hadden een vermoede dat de aastijd nu weer gedaan was en dat we rond 2 uur weer beet zouden krijgen..

Mijn hengels deden niet echt veel meer

Afbeelding

Toen kwam er weer bezoek eerst een vriend van Ralph en toen kwam er nog 2 van mij.. Lekker bij kletsen over van alles en nog wat.. En de tijd vloog voorbij.

Mijn hengels hingen er wel stilletjes bij vandaag.

Afbeelding

Het was inmiddels al 1 uur, en we deden de hengels eens verversen..

Om 2 uur kreeg Ralph een paar piepen op links.. Hij twijfelde niet en sloeg aan.. Hij merkte gelijk dat het een dikkere vis was.. Voor dit water dan :lol: :lol:

Na 10 minutjes drillen.. Kon hij het net onder een mooie lang schubje schuiven ik was even bezig met de mat klaar maken en nat maken enz..

De vis even na gekeken op verwondingen enz. Gelukkig geen..

De vis werd in de weegzak gedaan en de weegklok bleef steken op 5,7 kilo..

Ralph zette de vis terug en de hengel kon weer terug te water..

Om 3 uur kreeg Ralph telefoon dat die eerder kon gaan uit eten.. Dus om kwart na 3 werden de spullen opgeruimt en konden we terug kijken op een geslaagde sessie.

Groeten van Tim en Ralph 8) 8)
Moore means moore!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-02-2008 20:36

Vandaag de 2e keer wezen vissen in 2008.

Klein verslagje;
Gister was geen suc6 in een voor mij nieuw water dicht bij huis. Dus ben ik naar een voor mij wel bekend water gereden 50km verderop. :) Toen ik bij het water aankwam was het tot mijn verbazing volgebouwd met rodpods, hengels en plu's... :( Balen, want ik heb het hele voorjaar van 2007 aan dit water gevist waar ik meestal 1 van de weinige was die tegelijk zaten te vissen...

Even een rondje om het water en gelukkig vertelde de jongen die op de stek die ik van te voren al voor ogen had dat hij van plan was zo wel weer weg te gaan. Verder had niemand aan het water vandaag nog enig teken van leven gehad. Een uur later dan geplanned zat ik op "mijn" stek waar de jongen inmiddels vertrokken was en waar ik vorig seizoen zo goed heb gevangen.

Afbeelding

Even getwijfeld over op welke diepte de karper zich zou bevinden, maar ik heb het er op gewaagd en 2 kleine voerstekjes gemaakt een heel klein stukje uit de kant op 1,5 meter water. Op beiden stekken heb ik een half blikje maïs gevoerd.

Al na een uur een zakker... lijn strak draaien... even wachten, swinger zakt verder... stopt... en komt omhoog. Ik sla aan en voel gewicht! Al helemaal blij met mn 1e karper van 2008 was ik! Tot 10 seconden later... niets meer. Een losser :(
Verderop werd inmiddels de 1e en later bleek de enige karper van het water van vandaag gevangen! Een kleine schub van zo'n 13 pond.
Terug bij mijn hengels, een hele tijd niets. Het plan was om om 18:00 mn spullen te pakken. Om 17:00 krijg ik een zakker op de rechter hengel... De lijn tot 2x toe strak gedraaid en toen gebeurde er niets meer... "Zeker zo'n Snottie" dacht ik nog. De swinger en top van de hengel nog in de gaten gehouden maar er gebeurde niets meer. Om 18:00 mn hengels ingedra.... en .... HOEE KAN HET DAT EEN SNOTTIE ZICH EEN UUR LANG HELEMAAL STIL KAN HOUDEN! :o De brasem hing dus nog doodleuk aan mn rig, zonder dat ik dat uur enig teken van leven zag. Top deed niets, swinger en pieper evenmin.

Affijn, het resultaat van vandaag;
Afbeelding

En omdat dat slijmbeest niet meer terug kon zwemmen door het ondiepe water heb ik 'm er ook nog uit moeten pakken en op een dieper stuk terug moeten zetten, met als gevolg, stinkhanden :P

Uieindelijk nog een zondersondergang die in het echie een stuk mooier was dan op de foto, maar toch, proberen een klein beetje vast te leggen;

Afbeelding

Met nog altijd op karper wachtende groeten :D
Marvin
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

25-02-2008 08:20

ik ga strax even van 10 tot ongeveer 3 uur..mis dan ff een verslagje zonder het woord blank...
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

25-02-2008 21:43

Jaja, Me vismaat belde me gisteren avond om 5uur.. Zullen we nachtje gaan zitten? ik: Jah euhm waar?

Uiteindelijk waren we rond een uur of 6 aan het water en hadde we om 7uur de hengels erin liggen.. Zeg nog zo. Wat een lekker weertje ;)..

hele avond gebeurd er vrij weing.. Stil aan de waterkant.. Klein btje wind, maar meer ook niet.. En we besluiten dus wijzelijk rond 11uur de tent in te gaan en proberen te gaan slapen..

uur of 2 :P ik word vloekend scheldend slaant schoppend en chagarijnig wakker.. Het is soort van storm.. Harde regen en veel wind.. Me tentje begint weer lekker door te lekken (of condens maakt ook niet uit.. Kwerd lekker nat).

Af en toe krijgen we paar piepen op de rechter hengel van me vismaat.. Helaas niks waarmee we echt wat kunnen..

Om half 6 smorgens krijg ik een zakker.. Maar helaas geen vis gevoelt..

toch weer even liggen.. En ook weer in slaap :) Tot half 8 :P.. Hoop gepiep, en het lawaai van een grote boot:(.. De chatarina kwam weer eens langs.. En 1 van mijn stukken lood ging aan de rol..

Al met al best weer een verhaaltje, wat ik in 1 woord had kunnen zeggen *blank*



Je kan het ook nalezen op http://www.geocities.com/druppers
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

26-02-2008 12:39

haha jeroen die boot ken ik ook me lood nog beter :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

27-02-2008 02:12

http://www.geocities.com/druppers

en dan ff 25e :P staan ook foto's bij nu..

ennuh geef je mening ff @ inbox ;)..

btw luc.. Jah elke karpervisser die hier aan Noordwillemskanaal zit kent die boot :P
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

27-02-2008 11:42

Afgelopen zondag...

We zouden een ochtend gaan vissen... op een nieuw water...
zo gezegt zo gedaan natuurlijk, we kwamen rond 6 uur aan op de stek en het was nog redelijk donker... laten we zeggen helemaal donker...

hup alles uit de auto, ieder zijn plek zoeken, ja en dan de fox tas open de molens eruit en je hengel optuigen, in het donker, want mijn hoofdlampje had gezellig heel lang aan gestaan en gaf dus geen licht meer...

Afbeelding

het waren 6 kleine plassen naast elkaar en verbonden aan elkaar, we besloten dus per plas 2 man...
ik met me vismaat uit uitgezocht... normaal grondvoer aangemaakt met kans op brasem maarja dat nemen we maar voor lief... grondvoer gemaakt, mais aan de hair, pop-up onderlijn, en een bodemaas onderlijn...

ieder gevoerd en in gegooit, lang hoeften we niet te wachten tot we het eersten teken van leven zagen...
vol goede moed gespannen achter de hengels... we zagen kolken springende vissen en noem maar op,

na een anderhalf uur, niets meer geen enig tegen van leven... helemaal niets... wij door vissen tot 9 uur en toen langzaam alles opruimen en verkassen naar een hele andere stek,

Afbeelding

we kwamen daar aan zonder enig vertrouwen,
het klopt gewoon, blank, allemaal...

Afbeelding
Afbeelding

maar wel lekker weg geweest, de eerste vis moet nog komen...
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

27-02-2008 13:59

gisteravond belde mijn vismaat tegen 16.30 mij op of ik een nachtje wou vissen,
zo gezegt zo gedaan spullen klaargemaakt en naar het water gegaan gewoon ff instant.
na alle spullen hebben opgezet kon de vis komen!
er ston een lekker harde wind, ongeveer windkracht 5 dus knallen maar!

(setup voor de nacht)
Afbeelding



na ff lekker hebben gepraat vloog de tijd nog ff gekaart en het was zo 1 uur snachts toen gingen wij onze stretchers maar opzoeken.
toen wij alle2 wakker werden van de harde wind tege half 4 hadden de karper nog geen honger..maar wij wel,we hadden alleen nog maar shoarma..nja bakken maar..4 uur snachts aan de shoarma..TTB dacht ik zow..
tege 5 uur half 6 zijn we maar weer gaan slapen totdat ik een paar tikjes op me delkim kreeg en wat erna volgde was een volle fluiter!
na een dril van ongeveer 10min lag er een schub op de mat van 22 pond..na 5x blanken eindelijk weer eens vis..


Afbeelding
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

27-02-2008 14:59

@Luc,

Leuk visje kerel.. heeft een apparte bek zo te zien op de foto... (beetje graskarper achtig bekje...)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

27-02-2008 15:10

ja dat viel ons ook meteen op..
is het ook geen scheur ofzo?
mvg lucky luck
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

27-02-2008 18:13

haha, die vis krijgt er een smile van omdat hij door jou gevangen is, jij moet hem goed behandelen :P

is idd wel raar, kan een scheur zijn, maar zo ziet het er niet echt uit...


greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o