Sessie Verslagen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

15-07-2007 11:29

geen grassers janieck :D
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

15-07-2007 15:50

Michiel de Vries schreef:wat is dat voor wonderrig dan

ben wel benieuwd naar beide rigs dan janieck, mss dat jouw rig gewoon niet goed is.
maar het kan natuurlijk ook zijn dat er op de stek met ej eigen rig gewoon amper karper aanwezig was en op je andere stek wel ;)


Dat is een zeer speciale rig (die ik zelf nog aan het testen ben)

Janieck Pb me ff je vakantie adres door dan stuur ik er wel ff 5 ofzo
Als je nog bollen nodig hebt .... Ik heb net weer binnengekregen

Zoals je vamorgen wel hoorde was ik erg moe (was gistreravond om 00:00 naar mijn stek gereden) en die vis van vamorgen die vast zat in de takken is ook weer los .... ik ben samen met mijn maat onder dé boom gaan zwemmen met bijden een mes in de hand en uitijndlijk is het gelukt om de vis te befrijden !]

Maare ik bel je nog wel ff ... en anders jij mij maar

mijn telefoon is weer goed
jesmer is op vakantie
en ik heb jou pet nog steeds (& wat andere zooi)

Mazls
KSN
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

15-07-2007 15:52

Geen grassers neej, ik upload nu de foto's :D :D wel een werk hoor 50 foto's uploaden :o Maaruh, slecht nieuws, ik weet niet wat mij tegenzit vandaag, hengel gebroken, pieper afgebroken en swinger gebroken :o :o :o

M'n ouders hebben vandaag dus gelijk een nieuwe hengel gehaald uit leeuwarden (ze kwamen vandaag)......

pieper gekit, 24 uur drogen, en had gelukkig reserve swingels mee :) :(

Zometeen komen de foto's , word even een apart topic over gemaakt, anders zit gelijk de maand foto's vol :P

Tot zo!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

15-07-2007 16:01

Vrijdag ( ja de 13e :roll: ) was het zover, na een week voorgevoerd te hebben op een kanaal hier in de buurt ( mijn vaste stekkie 8) ) besloot ik om maar eens te gaan kijken of de karpers inmiddels honger hadden gekregen. Ik pakte mijn spullen na het eten en ging op weg om een goede avond te vissen, eenmaal op de stek aangekomen, zie ik al een hoop activiteit. Een hoop springende voorns, windes, zeelten geven mij al een goed gevoel ( dit is toch vaak wel een teken op dit water dat er vis op je stek zit ).
Toen ik de 2 hengels geplaatst had duurde het niet lang voordat de eerste winde mijn aas+haak pakte en kon ik alweer mijn schepnet vies maken. Teruggezet en verder gevist, en even later weer een winde, opgevolgd door een brasem, en nog een brasem, en weer een winde. Deze aantallen werden me iets te veel en ik besloot om het anders aan te pakken, ipv een halve boilie besloot ik er 2 stukjes harde mais aan te hangen, en ipv een korte hair stapte ik over op een lange hair om zo hopelijk het vangen van de zoveelste brasem of winde te voorkomen ( ik voerde iedere avond 1 kilo harde mais en 100 gram halve boilies, deze boilies bleken echter van een vorige sessie al erg geliefd bij de witvis vandaar dat ik overstapte op de harde mais ) Deze aanpassing hielp en ipv de witvis te haken kreeg ik nu enkele piepjes af en toe en was het weer stil, ode aan de lange hair :D Door constant te voeren wist ik vis op mijn stek te houden en na een tijdje sprong er even verderop een karper, de karper had dus lucht gekregen van het voer en even later stond ik met een kromme hengel en was de eerste karper een feit.

Afbeelding
Een erg apart gevormde vis vond ik zelf.

Na een aantal plaatjes geschoten te hebben ( die zelfontspanner was weer even wennen :lol: ) de vis netjes teruggezet en de hengel opnieuw geplaatst en aangevoerd.
Dat het lekker weer was dit weekend kon ik duidelijk merken toen ik aan alle kanten luchtballonen over me heen zag komen, en op weg naar mijn stek waren de nodige barbecues te ruiken. Ook op mijn werk merkte ik duidelijk dat iedereen de zomer in zijn bol had "weet u waar de kruidenboter ligt?" "Weet u waar de stokbroden liggen?" Iedereen wou profiteren van het mooie weer.

Afbeelding

Terwijl ik zat te genieten van alle gebeurtenissen in de lucht besloot een karper mij hierbij te storen en gaf me een volle fluiter, weer een kromme hengel zo vroeg op de avond dat gaat lekker dacht ik bij mezelf :D
Tevens een mooie vis en vrijdag de 13 brengt mij tot nu toe alleen maar geluk :D

Afbeelding

Na deze karper weer in zijn element te hebben terug gezet bleek het afgelopen en pakte ik maar in om 11 uur, ik had mijn vissies gevangen en een keer vroeger thuis komen dan afgesproken kan ook alleen maar positief overkomen toch :wink:

Ik heb genoten.

Kevin 8)
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
romanootje lageweg
Berichten: 258
Lid geworden op: 21-02-2006 20:26
Locatie: den-haag

15-07-2007 17:35

Kevinskie leuk verslag hoor leuk om te lezen 8)
Gebruikersavatar
romanootje lageweg
Berichten: 258
Lid geworden op: 21-02-2006 20:26
Locatie: den-haag

15-07-2007 17:35

Kevinskie leuk verslag hoor leuk om te lezen 8)
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

16-07-2007 17:17

vandaag even met een maat die begint met het karpervissen wezen vissen. nadat ik hem er een goed safetysysteem eraan het geknoopt gooide hij in op de plek waar het gisteravond had gevoerd. ik had mijn hengels er al ingegooid maar die lagen niet helemaal mooi. mijn maat woonde aan dat water en hield dus even zijn bootje op... nouja bootje meer een drijvende badkuip maargoed toch genoeg om mee uit te varen. na 2 uur begonnen er eenden op zijn stek te duiken en kreeg hij daar 2x een run van. omdat er steeds meer kwamen zei ik dat hij wel op de zelfde plek als mijn 2de hengel mocht liggen. dat was een groote wierveld met enkele open plekken. dus ik zijn lijn uitgeroeid en pellets erbij.... krijg ik net een run op mijn pellet hengel. mijn maat wist niet hoe mijn navi baitrunner slip werkte dus dat werd een pruik. ik weer terug roeien en de pruik eruit en.. en brasem bah! nouja nieuwe pellet ernaan en weeeer roeien ach jah wat maakt het ook uit. na 1 uur krijgt hij een volle fluiter in het wier veld en zat vast. ik de bood in met het net om de lijn wiervrij de maken op 6 plekken. kom ik aan bij de vis zie ik hem rustig op de heen en weer zwemmen en met zijn kop schudden. ik pakt de lijn vis om hoog net eronder en hebbes. mijn maat had zich wel even iets anders voor gesteld van zijn eerste karper ooit :p. maja nu zat ik met een probleem geen mat in de boot dus de vis moest in het water blijven wat roeien onmogelijk maakte dus moest mijn maat mij naar de kant trekken door zijn lijn op te draaien. op de kant bleek de vis 8,5 kilo te wegen wat voor de water redelijk is. het was ook nog een van de weinige speigels. toen hebben we maar opgeruimd omdat hij nog een afspraakje had met zijn baas. waar hij onderbescheten door met scoplex drap en een vieze vislucht aan kwam. het weer was er mooi dus was een leuk dagje.
groet`n ramon
Gerrit Hees

18-07-2007 19:00

Vandaag om 1 uur afgesproken met me maat. Om half 2 begon het zachtjes te regenen en kwam me ma ff langs dus ik jatte meteen haar paraplu maar :P . 5 minuten later begint het te regenen ik kon de overkant van het water niet meer zien! staan me maat en ik daar als 2 eitjes onder een paraplutje :lol: . Om half 3 stopte het met regenen, en paar minuten later kreeg me maat een aanbeet ( een hele rare de vis zwom op ons af :-? ) en mocht hij ze eerste vis op ze hengel vangen. Een uur later krijgt hij weer beet en sta ik naast hem met het net te wachten als ik opeens me eigen pieper hoor afgaan! Dus ik gooi het net neer,pak me hengel en hoor me vismaat vloeken, is hij onderuit gegleden omdat hij het net wou pakken :P ( hij viel recht in de brandnetels en moest kruipend het heuveltje weer op :lol: ). Dus ik sta hem uit te lachen wil een pas opzij doen val ik zelf ook :lol: precies met me achterhoofd op me steun en daar lag ik dan, kon niet meer overeind komen en me maat die was ook bezig :P . Uiteindelijk gooide hij het net naar me toe en kon ik de vis landen en hij ook :P . Daarna zijn we maar naar huis gegaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

21-07-2007 17:47

Ik zal ook eens een sessie verslagje schrijven.. Ik vind het een leuk initiatief, en hoop dat dit topic zal blijven groeien! Jammer dat de meeste mensen er de tijd niet voor nemen, want alleen een foto heb je eigenlijk geen hol aan.

Een paar dagen geleden kwam ik na een kort weekje weg geweest te zijn, tegen de avond weer thuis. Mijn vader was niet thuis, en mijn moeder stond net op het punt om een stukje te gaan fietsen met de hond. Het was erg lekker weer, en ik had de hele middag in het openbaar vervoer gezeten, dus ik was wel even toe aan een stukje fietsen.
Na een heerlijk stukje fietsen door een koel bos, kwam we bij het kanaal. De wind stond dwars over het kanaal, en mijn moeder en ik fietste aan de hoge wal. Hierdoor kon ik mooi in het rustige water kijken, en kon ik goed zien wat er onder het oppervlakte gebeurde. Eerst was dat niet veel, totdat we bij een wilg kwamen, die deels in het water stond, en er helemaal overheen hing....

Net achter het wilgje, waar de takken en wortels het water raakte, zag ik in een flits een karperbek open gaan. De vis zelf was donker, en was niet goed te zien onder het oppervlak, zijn bek echter was licht gekleurd, en was des te beter te zien.
Toen ik stopte zag ik er meerdere liggen. Ademloos stond ik achter een bosje riet naar 4 (voor dit kanaal) erg dikke schubs te kijken.

Toen we naar huis fietste was ik alweer plannetjes aan het smeden, en diezelfde avond stond ik er weer. Dit keer gewapend met mijn penhengeltje en een half witbrood. Tussen de takken leefde nogal wat meerkoeten en eenden, dus die besloot ik de helft van de zak te geven. Vooral eenden zijn nogal slordige eters, die veel vlokjes brood naar de bodem laten zakken. Toen de eenden goed en wel aan het eten waren, zag ik ineens overal tussen de eenden karperbekjes verschijnen. Het waren een heleboel kleine karpertjes, waar ze ineens vandaan kwamen wist ik niet.
Ik had mijn penhengel opgetuigd met vlokdobber, en wachtte tot alle watervogels verdwenen waren. het voer was heel snel op, en binnen een paar tellen was de plek niet interessant meer voor de toegesnelde eenden en meerkoeten. Ik gooide vlokdobber en aas een aantal meter van de takken vandaan, en wachtte gespannen af. Ik kon nog net achter de dobber het vlokje langzaam naar beneden zien dwarrelen. Binnen 5 tellen schoot het dobbertje erachteraan en stond ik met een kromme hengel.
Een klein schubje had zich vergrepen aan het vlokje, en na de korte, maar zeer felle dril kon ze teruggezet worden.
Ik besloot ook direct weer te stoppen, ik had niet veel tijd die avond, en de stek was ook alweer zwaar verstoord.

Toen ik thuis was heb ik snel een slordige 3 kg duivenvoer in de week gezet, die ik de avond erna allemaal rond het boompje gevoerd heb. Ook gingen er een paar handjes boilies overheen.
De volgende morgen om 7 uur stond ik paraat op het stekkie, met 2 afstandsstokjes. Ik viste vanaf dezelfde oever tegen het boompje aan, maar ik schoof een meter of 20 van het boompje op. ik wilde niet bovenop mijn stek zitten, aangezien ik maar 5 meter uit de kant viste.
De lijnen liet ik slap liggen, de vis kon immers toch vrijwel alleen maar van me vandaan zwemmen.

Een paar boilies op het stekkie waren in mijn ogen genoeg om de vis weer even met de kop omlaag te krijgen na de schranspartij van de avond ervoor. Na een klein uurtje vissen liep de lijn van mijn rechterhengel strak, en nog voor dattie werkelijk strak stond, had ik de hengel al in de handen. Na een teleurstellende dril kon ik een schitterende schubkarper landen. Dit was er zeker eentje die ik de eerste avond had zien liggen. De vis was tegen de 20 pond, wat vrij groot is voor dit kanaal.

Hierna heb ik nog een uurtje doorgevist, maar het begon te erg te kriebelen. Ik had alweer een ander stekkie in mijn gedachten........


gr, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

22-07-2007 20:31

Vandaag ben ik vroeg opgestaan, om te beginnen aan de sessie van 2 nachten op de Foppeplas. De dag begon al slecht omdat mijn vismaat ziek was. Dan maar alleen dacht ik dan. Aangekomen op de Foppe zie ik 2 gasten op mijn voerplek! Ik vroeg aan de mannen of ze nog lang blijven. Na wat gepraat te hebben met de mannen ging ik maar weg, omdat de mannen net zijn begonnen en voorlopig niet weg gaan. Dan maar instant vissen in de tankval…


De spullen werden snel uitgeladen en opgezet. De rechter hengel werpte ik naar een boom en de linker tegen de rietkraag. Ik voerde wat boilies en partikels bij de rietkraag en onder de boom. Het wachten kon beginnen. Na een kwartier kreeg ik een aanbeet op de linkerhengel. De vis zwom naar mijn kant toe en ik dacht dat ik hem kwijt was. Het tegendeel bleek. Ik haalde snel in en ik voelde nog weerstand. Yes Yes Yes schreeuwde ik. Ik had wat te vroeg gejuicht, want de vis zwom in het riet. Gelukkig hielp de vis even mee door te spartelen waardoor de vis weer vrij kwam. De rest van de dril deed de vis bijna niks meer en kon ik op de mat een puntgave schubkarper verwelkomen. Ik heb de vis niet gewogen omdat de vis niet groot was. Ik schatte de vis een pond of 6. Gelukkig heb ik de vis niet gewogen wat tijdens het terug zetten kreeg ik weer een run. Wederom een vis van een pondje of 10. Snel de hengels voorzien van pva en het zooitje weer te water laten gaan. 3 uur later krijg ik weer een run op mijn linkerhengel. WTF? Mijn vrijloop ging niet uit. Gelukkig ontstond er geen pruik, maar de karper zat in de takken. Weer werkte de vis mee door te spartelen. Ik dacht dat het weer een kleine karper was, maar bij de kant bleek het een mooie vis te zijn voor dit slootje. De vis nam nog een run, maar even later kon ik de vis scheppen. Even wegen en meten. 29 pond(na aftrek van de weegzak) bij een mooie 93 cm. Ik weet zeker dat dit een van de topvissen van het water is. Ik dacht even de camera te pakken, maar die bleek ik zijn te vergeten. Ik heb altijd bewaarzakken bij mij, maar ook vandaag besloot ik deze niet te gebruiken omdat ik een fel tegenstander ben van deze dingen. De vis zet ik weer netjes terug waar ze thuis hoort, en onder genot van een frisdrank geniet ik van de vangsten van deze dag. Even later ruim ik alvast wat spullen op want ik besluit om naar huis te gaan. Ik mag namelijk niet alleen nachten. Niet dat ik daar commentaar op heb, want mijn dag is meer dat geslaagd. Net voor ik de hengels wil gaan opruimen krijg ik weer een run. Een (vrij)lange schubkarper van 91 cm was het resultaat. Dik was hij niet, maar zeer trots zet ik mijn torpedo schubkarper terug. Wow op 1 dag 2 topvissen vangen en nog eens 2 schitterde schubkarpers. Wat een topstek, zeker voor herhaling vatbaar!
Laatst gewijzigd door martijn zeij op 23-07-2007 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

23-07-2007 01:09

Sessie 20-07-07

17:30 Aangekomen op de stek die ik zou gaan bevissen, standaard een paar uur later dan gepland, maar voor mijn doen nog op tijd.
Een tijdje kunnen voeren op twee stekken, waarvan ik de linker stek eerder die week al een dag had bevist, het was een mooie dag, die ook nog vis opleverde ook. Een prachtige schup kon ik na een lange dril op klaarlichte dag in mijn net schuiven.

Afbeelding

De tweede stek had ik nog even met rust gelaten en zou ik vandaag ook gaan bevissen. Na alles te hebben opgezet, uitgeklapt en ingegooid zit ik op mijn stretcher helemaal in mijn element een beetje te dromen over vanalles en nog veel meer, wanneer de top van mijn rechter hengel spastische bewegingen begint te vertonen. De pieper stond bewust nog niet aan omdat het nog licht was, na enkele honderden van een seconde sta ik met een mooie kromme hengel in mijn hand en tien minuten later stond ik er nog, maar nu met een schepnet erbij. Nee, hij is nog niet moe besef ik me en stel het scheppen nog maar even uit, lekker lang genieten van de dril, eigenlijk veel leuker. Na de vis gezien te hebben wil ik niet langer meer genieten van de dril maar snel een einde er aan maken, dit omdat het een van de grotere bewoners van het water betrof. Even later lag ze dan ook in mijn net.

Afbeelding

Wist ik veel dat ik niet meer zou slapen die nacht, op de linker hengel kreeg ik nog een run, die ik verzilverde. Daarna weer de rechter hengel, die aanbeet verspeelde ik. Tijden heb ik niet meer bijgehouden omdat het te hectisch was complete chaos, ingooien bijvoeren, half uurtje liggen en wakker worden, schoenen aan en drillen. Zeven runs kreeg ik die nacht/ochtend nog, was hard werken, de nacht leek wel eeuwen te duren en toch lukte het me geen ene keer om in slaap te komen. Zelfs na een goeie Haze joint kom ik tussen de runs niet in slaap, alles is te nat door de hectische nacht waardoor het ook best koud is. Er hangt een lucht van karper in en rondom mijn tent dat wil je niet weten.

Afbeelding

Eindelijk komt mijn vriend de zon op en kan ik lekker nagenieten van een slapeloze nacht met in totaal zeven karpers van boven de 24 pond.
Nachten om nooit meer te vergeten zijn dat, heb ze al wel vaker meegemaakt, ook jaren terug en de herinneringen van die momenten zijn er nog steeds.

Afbeelding

Meer dan tevreden en totaal gebroken keer ik huiswaarts.

Afbeelding

Tot de volgende keer...
Quo Vadis
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

23-07-2007 01:44

Prachtige sessie met fraaie vissen, Kevin.
Proficiat!!
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-07-2007 08:31

Kevin,

Top stukje! proficiat met dit prachtige verslag! en de vissen mogen er ook wezen!

Super, en lekker leesbaar!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

23-07-2007 13:59

Lekker bezig heren, zo wordt dit een top-topic!

gr, tim

p.s. mooi foto verlsag, kevin!
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-07-2007 15:18

[quote="Tim Schless"]Lekker bezig heren, zo wordt dit een top-topic!

gr, tim

quote]

Dat was ook mijn bedoeling van dit topic :wink:
KSN
Gebruikersavatar
romanootje lageweg
Berichten: 258
Lid geworden op: 21-02-2006 20:26
Locatie: den-haag

23-07-2007 15:47

Gerard Brondijk schreef:
Tim Schless schreef:Lekker bezig heren, zo wordt dit een top-topic!

gr, tim

quote]

Dat was ook mijn bedoeling van dit topic :wink:


Gelukkig werkt iedereen nu ook mee :)
Gebruikersavatar
joep van rijn
Berichten: 108
Lid geworden op: 15-06-2006 17:56
Locatie: Zuid-Holland

26-07-2007 18:07

Het is Zondag 22 juli een mooie dag om te gaan vissen. We hebben besloten om niet naar Frankrijk te gaan maar gewoon in nederland te blijven vissen. In de ochtend moest ik eerst nog even de telegraaf lopen en daarna zo gauw mogelijk naar mijn vismaat en zwager. Eenmaal de bus volgeladen tot bijna het dak opweg naar een nieuw water.

Na een aantal rondjes te hebben gereden rond het water waren we eruit we kozen voor een stek een beetje uit de wind aangezien er windkracht 5 was. Om een uurtje of 4 lagen de hengels eindelijk in op de zorgvuldig uitgepeilde stekken. De vangsten op de plas waren tamelijk slecht wat niet egt prettig is om te horen natuurlijk. Om 23.00 besloot ik te gaan slapen na een vermoeibare dag. Toen we net lekker lagen intedotteren kreeg ik een keiharde run op me rechterhengel. Mijn vismaat (Peter) pakte de boot en het net. snel gingen we het water op en na een mooie dril lag er een 19 ponds schubkarper op de mat. De rest van de nacht bleef het stil. Een goed begin

Afbeelding

De tweede dag bleef alles akelig stil en het regende pijpenstelen

de volgende ochtend Om circa 6 uur kreeg peter een keiharde run om zijn rechter hengel. De fox micro pieper schreeuwde het uit. Snel de boot in en drillen maar, met als resultaat een mooie schubkarper van 22 pond.


Afbeelding


Om 9.30 kreeg ik een volle fluiter weer op de rechter hengel. Na een fantastische dril kwam er uit de diepte een kollosale spiegelkarper. Een nieuw PR voor mij 29 pond!!! Ik was in mijn nopjes

Afbeelding

na wat gegeten te hebben en enkel forse voorns verder.
Kreeg peter een keiharde run op zijn middelste hengel. Na een machtige dril kwam er een mooie spiegelkarper op de mat. De vis werd netjes terug gezet. En de hengel snel weer uitgevaren.


Afbeelding


Tijden het uitvaren van peters hengel. Ging mijn rechter hengel keihard af . Ik legte de hengel op de steun en rende naar mijn eigen hengel toe en sloeg aan. Peter die nog midden op het water zat kwam met een noodgang aangevaren en de dril kon beginnen. Na de vis geschept te hebben bleek het om een zeer mooie spiegel te gaan. Een mooie rijenkarper.

Afbeelding

Na mijn hengel opnieuw beaast te hebben met een top boilie van energy pure steranijs. Ging ik weer op pad om uit te gaan varen, dieptemeter aan en varen met die banaan. Echter halverwege hoorde ik een keihard run bij peter. Dit keer moest ik als een gek terug varen(met tegenwind:p)
Eenmaal bij de kant aangekomen als een gek het net gepakt en met zijn 2en het water weer op. na een mooie dril lag er wederom een spiegel op de mat.

Afbeelding

Na deze vis werd alles weer op zijn plaats gelegd. En je raad het al tijdens het uitvaren van peters lijn ging mijn hengel af. Jammer genoeg loste de vis zich. De rest van de dag verliep rustig. In de avond dronken we nog een paar biertjes en gingen we slapen. Om 3 snachts werd ik gewekt door mijn rechter hengel. Snel de boot in en drillen maar. Deze vis was een enorme vechter maar na een dril van een kwartier lag hij uitgeteld op de mat. Een mooie spiegel

Afbeelding

De rest van de nacht en dag verliep rustig de wind was gedraaid en de karpers verdwenen van onze stekken. De rest van de sessie vingen we niets meer. Maar dat maakte niet meer zoveel uit. We hadden immers onze vissen al gevangen.

Na een uurtje de bus in pakken konden we weer naar. In deze sessie vinden we 7 karpers in 4 nachten en 5 dagen op een toch wel moeilijk water.

Afbeelding
groeten Joep
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-07-2007 19:00

nice joep! gefeliciteerd met je nieuwe pr
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

28-07-2007 15:48

Na twee middagjes blanken op zijn Frans alweer terug van wat een twee weken durende vistrip zou moeten worden. Zwarte koeien vlogen door de lucht en ik stortte ter aarde, eigenschuld natuurlijk, een sterk verwaarloosde biffidus essensus cultuur was waarschijnlijk de oorzaak. (of gewoon een zonnesteek…) Na een dag of vier als een slappe bolus hier op de bank gewoond te hebben, begint het vissersbloed weer af te koelen naar normale waarden en probeer ik te verzinnen waar ik moet gaan vissen. Ik kan niets bedenken, ga al wel vast inpakken en tijdens dat inpakken bevorder ik een zandafgraving van zeven hectare tot jachtgrond van deze week.Er zitten geen echt grote vissen op het betreffende water, de grootste is op een goede dag een stukje in de dertig pond, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de grote variatie onder de aanwezige bewoners. Ik heb hier dit jaar in januari en februari twee sessies gevist, de topvis kwam er op 1 februari al uit, ik vond dat toen een mooie afsluiter voor dit jaar, nu heb ik best wel weer zin om er toch even een lijntje nat te maken. Onderweg naar de beoogde stek praat ik even bij met de locale hengelaars, die stuk voor stuk weten te vertellen hoe slecht het is dit jaar, geen wonder, denk ik, als ik zie waar zij vissen, dode bladeren zijn zo’n beetje het slechtst om op dit water je rig op te deponeren, en laten zij dit nu met nagenoeg al hun hengels doen. Tsja dat je er dan maar twee in drie nachten jagen weet te verschalken is natuurlijk niet zo gek… Ik maak ze niet wijzer dan dat ze zijn, en vervolg mijn tocht. Na een kilo of wat aan bolletjes over het vlakke, met mossels bezaaide richeltje dat het verder vrij steile talud doorkruist gestrooid te hebben, plaats ik de hengels, een stok op 5½ meter, een op 4 en de laatste op een meter of 3 diepte. Eigenlijk begon het meteen, om vervolgens niet echt meer te stoppen, het ging van

Spartel,
Afbeelding
klik
Afbeelding
en de mazzel.
Afbeelding

Hieronder een impressie van de daarna volgende dik 90 uur hengelen, waarin meer dan veertig karpers mijn schepnet van binnen mochten bekijken…

Eindelijk weer heerlijk hengelen
Afbeelding

Resultaat van een dubbelrun tijdens de ochtend schemer
Afbeelding
Afbeelding

broer en zus,
Afbeelding
Afbeelding

Vegetarische grashapper
Afbeelding

Afbeelding



Babykarpers
Afbeelding
Afbeelding

Perfectie in drie verschillende vormen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

nou dag 8)
Laatst gewijzigd door robert de jong op 13-08-2007 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
8)
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

28-07-2007 17:28

aaaaaaaaaaaaait!
Aboe Mouraldi
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-06-2007 15:43
Locatie: Brabant Z.O.

28-07-2007 18:22

mooi verhaal robert :)
haha primaire levensbehoeften.. prachtig :wink:
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

29-07-2007 00:21

F*cking Tarzan !... lekker bezig de Jong !


Afbeelding

Afbeelding
Shot at 2007-07-28
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

29-07-2007 01:05

Respect voor Robert de "ganjafari" Jong !

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Freek Swaans

29-07-2007 10:22

Robert, mooie prestatie! 8)
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-07-2007 10:58

Ronald Ermes schreef:F*cking Tarzan !... lekker bezig de Jong !


Afbeelding

Afbeelding
Shot at 2007-07-28


LOL!!! :D