VANGSTEN NOVEMBER 2006 (VERNIEUWD)

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

10-11-2006 16:51

Ik ga morgen bollen draaien, en zondag een dagje...Jullie horen nog van me :D
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

10-11-2006 20:17

ik ga morgen nog ff voeren, en zondag ook, en maandag en dinsdag, en dan dinsdagmiddag weer ff poging wagen.

vraagje btw, ik heb een voerplek waar ik al aantal dagen heb gevoerd, maar elke dag zitten er 2 of 3 meerkoeten rond me voer plek, ze duiken ook af en toe :evil: , is het verstandig om hier nog 4 dagen te voeren en dan een korte middagsessie te proberen, of kan ik beter ff andere spot uitzoeken?
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

10-11-2006 20:40

Ik zou pas gaan voeren als het donker wordt, ligt je aas toch zeker een nacht op je stek. Als je overdag voert zullen de meerkoeten je voerplek leegplunderen.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

11-11-2006 13:55

Gisteravond was het dus weer zover, nadat ik had gewerkt tot half 6 snel de trein naar huis nemen en spullen pakken. Ging samen met een maat van me. Vertrokken we dan toch rond een uur of 7. Het zat onderweg al niet echt mee vanwege omleidingen. Maar goed eenmaal in het donker aangekomen op de stek, maakt het toch weer veel goed als je ziet dat je de enige aan het water bent.

Snel de spullen uitladen en de hengels en het verblijf gereed maken voor de nacht. Rond een uur of half 10 zaten we te genieten achter een biertje en een hamburger. De hengels lagen allemaal op de gewenste stekken en nou wachten maar.

Rond een uur of 12 zochten we de tent maar es op, en we vatten de slaap al snel. In een diepe slaap werd ik om half 4 toch gewekt door een paar piepen, ik kijk uit de tent maar verder niets. Zou het de wind geweest zijn? Of toch vis op de stek? Ik kon de slaap daarna moeilijk weer bevatten, het stormde lichtjes.

Na een tijdje was ik toch weer ingedommelt in een lichte slaap, een goed half uur later wordt ik gewekt door een aantal piepen op een andere hengel. Maar ook daar bleef het bij, de twee desbetreffende hengels lagen niet ver uit elkaar, dus toch asende vissen? De tempratuur van het water was overigens ook fors gezakt de laatste weken. Het waren toch de twee hengels die wat dieper lagen die leven vertoonden.

Ik kon weer moeilijk in slaap komen, maar eenmaal toch in slaap gevallen was ik ook diep weg. Ineens midden in mijn droom hoor ik op de achtergrond gepiep, ik realiseer me al snel dat het hier om een volle fluiter gaat, de hengel die rond kwart over 4 nog een paar piepen uitbracht was het slachtoffer.

Ik vloog de tent uit, en deed de ontdekking dat het ook kletsnat was, het had behoorlijk geregegend en dat deed het nog. Maar al snel was ik aangekomen bij de hengel, het ging hier om de hengel die een meter of 10 uit de kanten lag op een behoorlijke diepte. Ik pakte de hegnel op, en had ook door dat de vis al een flink eind richting het midden gezwommen was, bij het aanslaan zat de vis al gelijk bovenin.
Het ging hier om een kleinere vis, ik draaide hem zo binnen, na een paar korte runs had ik de vis al vrij snel voor de kant. Het was een kleine karper dacht ik. Inmiddels was mijn maat ook de tent uit gekomen, toen hebben we de vis geschept en ff gekeken naar de vis. Het was een mooie spiegel!

Ik had alles klaargelegd intussen om de vis te onhaken, ik tilde het schepnet op en wat is dat nou?! Wat ligt er allemaal bij in de het schepnet?!?! Het voelt toch vrij zwaar aan, er zal wel rommel bij in zitten. Ik legde de vis op de onthaakmat neer, en daar zag ik het al. Het was een vis die op me verlanglijstje stond!!!

De Volschub (zoals ik hem noem):

Afbeelding

Afbeelding

De vis verkeerde in uitstekende staat, en had echt al mooie donkere winterkleuren. Jammer dat de foto's niet in echt goede kwaliteit zijn, had meer van mijn camera op me telefoon verwacht, haha. Maar de vis was echt schitterend, ondanks het slechte weer toch zeker met een voldaan gevoel naar huis heen.

Mvg,
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

11-11-2006 14:01

Stef

Mooie vis man!!!

Gefeliciteerd :roll:
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

11-11-2006 15:29

Mooie vis Stef!

Wij gaan het op de rivier proberen vanacht, succes mannen!

Gr Danny
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

11-11-2006 16:22

Gefeliciteerd die staat ok op mijn lijstje! :lol:

Wie weet vanacht! :roll:
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

11-11-2006 16:23

Dank je, hij stond niet vanwege zijn gewicht op me lijstje, maar je kunt wel raden waarom wel :lol:! Jammer dat je de echte kleuren niet goed kunt zien op de foto...
Suc6
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

11-11-2006 16:24

Stef Dijkstra schreef:Dank je, hij stond niet vanwege zijn gewicht op me lijstje, maar je kunt wel raden waarom wel :lol:! Jammer dat je de echte kleuren niet goed kunt zien op de foto...
Suc6


Ja ik begrijp helemaal waarom daarom staatie ook bij mij erop! :lol:
En bedankt! :wink:
Gebruikersavatar
Frank Huibregtse
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-01-2006 21:30
Locatie: Kapelle

11-11-2006 16:28

vannacht een nachtje gedaan 1 aanbeet en een mooie schubkarper van 19pond lag op de onthaakmat :lol:
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

11-11-2006 16:32

Heerlijke vis heb je daar Stef, en mooie muts. :wink:

Groeten,Ferdy Tibbe
Life is ours, we live it our way
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

11-11-2006 16:35

Forza Twente ole ole ole :lol:
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

11-11-2006 17:20

Heey Stef je hebt hem he! :D
Klasse man!
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

11-11-2006 18:15

gerrit schippers schreef:Heey Stef je hebt hem he! :D
Klasse man!


Haha jaaaaah :D! Jammer dat ik er geen mooiere foto's van kon maken, maar goed. Waar was jij dan aan het water :-? ? Pb me maar, of je nog iets hebt gevangen laatste tijd!
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

11-11-2006 19:20

Lex Roording schreef:Ik ga morgen bollen draaien, en zondag een dagje...Jullie horen nog van me :D


Damn, ik lijk vervloekt :roll: Steeds als ik een lange sessie wil maken, moet er iets tussen komen. Morgen weer werken :cry:
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

11-11-2006 19:36

Ik moet laat beginnen vanavond me maat moest nog wat regelen dus kan ik pas om half 11 vertrekken! maarja ik heb er wel vertrouwen in! :D
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

11-11-2006 19:47

Stef Dijkstra schreef:
gerrit schippers schreef:Heey Stef je hebt hem he! :D
Klasse man!


Haha jaaaaah :D! Jammer dat ik er geen mooiere foto's van kon maken, maar goed. Waar was jij dan aan het water :-? ? Pb me maar, of je nog iets hebt gevangen laatste tijd!


Hee Stef, ik ben al een tijdje niet meer daar geweest vanwege tijd gebrek :( .

Ik ga morgen eindelijk weer heen vissen, maar naar een ander water.(voor mij een nieuw water)
Als ik wat gevangen heb zal ik je het wel laten weten. :D

Gr Gerrit.

Ps. Hoe zwaar had je "de" volschub eigelijk? stuur maar via Pb ofzo.
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

11-11-2006 19:48

Ik ben ook wel benieuwd hoor! :oops:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

11-11-2006 20:01

Rene Treffers schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoor! :oops:


Hoge 20er dat weet ik wel :wink:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

11-11-2006 21:10

Pondje of 24 als ik 'm zo schat..

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

12-11-2006 06:47

Ik vertrek nu! Hiiiiiiihaaaa! gaan met die banaaan!

Zou eigelijk al 3 kwatier eerder vertrekken, probleempje met de comunicatie :oops:



Laaaaaaaaaaters!!! :)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-11-2006 12:17

Raymond Fish schreef:Had hier graag een uitgebreid verslag met een hoop Italiaanse schone neergezet helaas een vette blank ,en al de pech in de hele wereld voor ons.
Ben blij dat ik dit nog kan navertellen. :o
Gr Raymoendo.

Wat is er allemaal gebeurd Raymond en Dennis?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-11-2006 12:44

Watertemperatuur was nu al tot 8 graden gezakt.
De wind stond vol te blazen en het was behoorlijk fris, koud mag je ook gerust zeggen.
Desalnietemin een zeer vruchtbaar nachtje met 5 vissen:

Afbeelding

Afbeelding

En de topvis van het water:

Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

12-11-2006 12:48

dit werkt lekker motiverend mooie vissen gefeli :lol:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-11-2006 13:07

Als het hek eenmaal van de dam is dan.....

Gisteravond met frisse tegenzin (Wat een pokkeweer :) ) toch maar eventjes wezen vissen.
Er werd gevist van 21.30 uur tot 1.00 uur
Heb op drie verschillende stekken gevist.
Mijn najaarsvisserij doe ik meestal in de late uurtjes, dan ga ik struinend op pad met 1 hengel en met een minimale hoeveelheid aan spullen.
Dat wil dus zeggen...geen paraplu om te schuilen, en een emmer om op te zitten of op een stadsbankje (In de volksmond ook wel eens een leugenbankje genoemd). Dit doe ik dan meestal in de vaarten en sloten binnen de stad.
Meestal wel op aangevoerde stekken. Verder houd dit ook in: 1 vis vangen betekent verkassen . De kleine oppervlakte van de stek is na een vangst toch verstoord en het duurt minimaal een uur voordat er weer vis op zit
Verder voer ik niet verspreid maar redelijk compact.
Als je zoals ik instant actief vist, duurt het gewoon te lang voordat je beet krijgt als je verspreid voert a la luc de baets.
Afhankelijk van het weer en de omstandigheden (helderheid water) kies ik voor het vissen met de pen of freelined of een systeemvisserij met vastlood plus de benodigde lijncamouflage.
9 v.d 10 keer vis ik wel vrijwel direct onder de eigen kant.

Gezien het slechte weer van gisteravond koos ik dit keer voor de systeemvisserij... wil je scherp kunnen vissen is het vissen met de pen in regen en storm niet goed te volgen en niet lang vol te houden,

Op de eerste stek moest ik best wel lang wachten op een aanbeet (maar liefst 1 1/2 uur moeten wachten :D ) , en in de stromende regen ving ik de eerste v.d avond. Deze gaf lekker veel strijd . Ze werd geschat op 24 pond. De haak zat al los in het schepnet , even bewonderen en ze mag direct weer terug het water in...deze heeft het onthaakmat geeneens gezien

Verkassen en op naar de tweede stek..hier ving ik tegen twaalfen mijn tweede vis van de avond, deze was wat kleiner en ik had niet zoveel zin in gedoe...en deze werd gefotografeerd op de mat (het was weer ff droog)
Deze was een pondje of 18 of 20
Afbeelding

Wel valt het mij dit jaar op dat de karpers die ik recent allemaal gevangen heb, nog lang niet zo strak in hun vel zitten als normaal voor deze tijd v.h jaar...ook deze lijkt pas 1/2 gevuld :o

Wederom verkast en binnen een half uur had ik reeds beet op mijn derde stek. De vis nam nauwelijks lijn en bleef zijn rondjes draaien onder de hengeltop. Mijn hoofdlamp had ik in mijn tas zitten, maar met het scheppen voelde ik dat dit wel eens een verrassing kon wezen.
De vis liet ik in het diepe schepnet zitten en alles werd klaar gezet voor het weegceremonieel... 32 pond en een beetje woog ze

Eenmaal op de mat had ik al snel door dat dit excact dezelfde vis was , welke ik vorige week ook al had gevangen
Ving ik hem toen met een zinkende broodvlok en freelined , vang ik hem dit keer op mijn boillie.
En...
Dit keer zo'n beetje aan de andere kant van de stad :o

De vis gaat weer terug in het diepe schepnet en omdat mijn foto's (de foto's van de buurman waren beter) vorige week niet zo denderend waren (zie vangst nov 5/11), wil ik dit opnieuw uitproberen.

De statief wordt klaargezet, (dichtbij een lantaarnpaal) , proeffoto gemaakt
Nu nog even wachten op een passant om het knopje in te drukken :P .

Blijkbaar zie ik er errug vreemd uit zo in het donker en vertrouwen sommigen de boel niet zo....ze fietsten ineens wel errug hard door als je iemand aanspreekt rond middernacht hahaha.
Na een tiental minuten stopt er iemand die wel een foto wilt nemen.
De vis snel uit het schepnet gehaald voor een foto en het resultaat voor een nachtfoto vind ik dit keer wel bevredigend :roll:

Bas bedankt voor je fotografietopic..de tips daarin hebben me zeker geholpen :wink:
Afbeelding

Uiterst voldaan en drijfnat keer ik weer huiswaarts, onderweg moet ik denken aan de vele jaren dat ik op vrijwel dezelfde wijze mijn najaarsvisserij beoefen. Vele malen in verschillende jaren heb ik op zeker al een dertiger verspeeld. Begin dit jaar vang ik mijn eerste dertiger en vorige week mijn tweede en nu alweer mijn derde
Zal het dan toch waar zijn wat ze zeggen? "als het hek eenmaal van de dam is dan...."
Volgend jaar overweeg ik mijn najaarsvisserij toch maar eens anders te gaan doen op ander water....want ik weet nu hoe het moet ...nietwaar Jan :P

gr
Hans

Aanvulling, het is heel goed mogelijk dat ik deze vis ooit al eens hebt gevangen toen deze nog in de luiers zat.
Hij heeft dezelfde beschadigingen/littekenweefsels op nagenoeg dezelfde plaats als dit jonkie heeft op zijn linkerflank.
Deze ving ik in 1990 en de foto was ingezonden voor een fotocompetitie in de Beet (eervolle vermelding gekregen :D )
p.s herkent iemand zich zelf op deze foto?..zal leuk zijn :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 12-11-2006 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie