Bartje goes Brabant, op bezoek bij ......

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

26-10-2006 12:05

Een kort verslagje van een uitermate geslaagde sessie in het zuiden des lands, op bezoek bij ons Koenuh in karperrijk Brabant.

Na een lekker bakkie koffie thuis te hebben gedronken rijden we naar de kanaalstek om te voeren waarna we doorrijden naar de zandafgraving waar we de 1e nacht zullen doorbrengen, voordat we beginnen met vissen op het kanaal.
Kreupel en strompelend breng ik enige spullen naar de stek, terwijl koen het zware werk deed en de kruiwagen volgeladen naar de stek reed 8)
Zelfs na herhaaldelijk zeggen: 'Koene dat doe ik zelf wel' krijg ik steeds het antwoord 'nee Bartje, dat gaat niet lukken met je knie dus laat mij maar, dat vind ik helemaal niet erg, en trouwens je bent immers te gast he' :wink:

De stekken worden gekozen, de spullen opgezet en na een zeer smakelijke maaltijd en een paar biertjes in het donker worden de nodige verhalen verteld en leren we elkaar in 'the real life' kennen, want na 3,5 jaar contact via telefoon en internet was het er nou echt van gekomen en zaten we samen te vissen.
Tegen een uur of 11 werd het tijd de stretchers op te zoeken.

Bartje doet zn ding, en aangezien dit soort wateren wel bekend zijn voor hem vangt hij gedurende de nacht een paar vissen die direct terug worden gezet.
Tijdens de ochtendgloren komt koene even horen hoe het bij mij was gegaan vanacht, een kleine blik met ongeloof verschijnt als ik hem vertel dat ik vis heb gevangen.
Koene had dus op zn thuiswater geblankt en die gekke Noord-Hollander vangt wel vis ???
Tijdens het praten loopt de hengel waar de vissen van vanacht afkwamen wederom af, en word er een prachtig gebouwde vis afgedrilt in gigantisch mooi helder water !! een vis zien draaien op 4 meter diepte en alles kunnen volgen geeft wel een erg mooi gevoel !
Vis word geschept
Afbeelding

En een paar foto'tjes later mag de vis weer terug :
Afbeelding

Een bakkie koffie word gedronken en er word wat gepraat over hoe het verders gaat.
Even later worden de spullen ingepakt en word er koers gezet richting het kanaal.
De Edah word een stukje leger gemaakt door ons en met beide precies dezelfde rekening te hebben betaald gaan we naar het kanaal.
Wederom worden alle spullen naar de stek gesleept, Bartje kijkt zn ogen uit en verteld herhaaldelijk tegen Koene, 'kolere man zulke mooie afgelegen stekken midden in het bos hebben wij bij ons niet hoor' en kreten als: 'tering wat zit je hier mooi' komen hem vaak genoeg om de oren!

De Stekken worden gekozen, en ook hier word alles opgezet, er word gekozen om tent aan tent te vissen en ieder een kant op te vissen op het kanaal.
Koen zal de vissen opvangen die van het grote wijd komen, Bart vis naar de sluis toe.

De 2 koks doen hun avondeten ding en wederom word een verdomde lekkere maaltijd klaar gemaakt !
Tijdens het eten loopt er alweer een hengel af, en word een prachtig sterke kanaal schub gedrilt terwijl er een gigantische tanker doorde sluis heen komt.
Een ervaring die ik nooit zal vergeten, een vis drillen terwijl er op 4 meter van je af een gigantisch grote en zeer diep geladen boot voorbij komt. Met moeite word de vis bij de boot vandaan gehouden, waarna zodra de boot verder is gevaren de vis word afgedrilt.
Als de vis is geschept geeft Koen met alleen een hand en zegt, dat was een knap stukje drilwerk maat !
Afbeelding

Koen begin onderhand in de richting te denken of die Noord-Hollander hem visles aan het geven is ??
Dit was gelukkig niet het geval en even later bleek dat alle vis vanaf het wijd kwam en begon Koen gedurende de nach vis te vangen:
Afbeelding

Afbeelding

Vindingrijk als sommige mensen zijn, kunnen wij gebruik maken van een, wat waarschijnlijk door een zwerver is gebruikt als stokken voor een tent, om onze spullen op en aan te drogen:
Afbeelding

Afbeelding

Dedurende deze super gezellige sessie mag ik dan ook nog eens getuige zijn van een nieuw Kanaalrecord voor koene, het is hem gegund:
Afbeelding



Gezelligheid op en top, waarbij we elkaar en vrienden van zijn gaan leren kennen, zal deze sessie nooit vergeten worden en volgend jaar zeker nogmaals worden over gedaan.
Koen heeft mij laten zien hoe mooi en soms ook hard het kanaalvissen kan zijn:
Afbeelding

Een zeer geslaagde sessie, waar ik jou : Koen nogmaals hartelijk voor wil bedanken !
Tot volgend voorjaar :wink:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

26-10-2006 12:28

Mooi werk heren! Leuk verhaal!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

26-10-2006 15:05

Ja een zeer mooi verhaal en mooie vangsten natuurlijk! :lol:
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

26-10-2006 15:11

Leuk en herkenbaar verhaal.

Franca.
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-10-2006 17:03

altijd spannend voor het eerst vissen met een nieuw persoon moet maar klikken ps mooie vissen :D
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-10-2006 18:00

Mooi verslag Bartje.

Heb het ontzettend naar m'n zin gehad. En wat kunnen die Noord-Hollanders koffie zetten én foto's maken!! :wink:

Volgend voorjaar pay-back-time BJ! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-10-2006 19:57

Koen,

Neem je die hollander mee naar het kanaal van Hij? En hij vangt vis ook? De geluksvogel.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-10-2006 20:14

leuk verslagje

en mooi visies dei gevangen zijn
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

27-10-2006 00:21

Leuk stukje water ben er bekend nette vissen mannen!
Lupack
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-10-2006 20:03

ouwe brokken piloot!

gelukkig is in je bovenkamer alles nog heel! :wink:

leuk verslagje man!

gr joery
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

04-12-2006 16:17

bekend stukje water :wink:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

05-12-2006 19:21

Stek die je op de foto ziet niet hoor. :wink:

Alleen voor mij bekend, voor de rest niemand gevist afgelopen seizoen. 8) Houden zo natuurlijk!!!!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

08-12-2006 01:05

Zeker een nostalgisch water, een schitterend kanaal, schitterende verhalen van "hij" schitterend.
Carpe Diem...!
Plaats reactie