Targethunt

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-09-2006 17:05

Pim Dijkgraaf schreef:Marc, het ben'n gien koeien. Brandmerken kan wel ja. Targetvissen lijkt me daarintegen wel iets leuks om te doen in de toekomst.


Klopt het ben'n de vark'ns uut t woater, dus wat dacht jij van een oorlabeltje?

Zo'n mooie gele :-)

Oh en ergh het nummeren van karpers is toch niet zo heel erg?????
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-09-2006 17:22

Ja kan ook ja, of een onderlippiercing, door het haakgaatje, dikke veiligheidsspeld met 270 gram lood eraan.
Voer en vang!!!

I love BTW
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

23-09-2006 07:29

Vreselijk toch dat elk goed bedoelt topic eindigt in een kinderachtig voor tegen of ja nee verhaal ........


inderdaad zeer jammer

ik zeg altijd maar zo heb je niks aardigs te zeggen , zeg dan niets

mijn target dit jaar was vis vangen ( dat is redelijk gelukt :lol: )
Heb m'n zinnen nu gezet op karper dat de adreline door me lijf laat jagen van sterkte 6 of 60 pond :o maar voor eentje van 24 pond lijkt me ook wel leuk vanavond ( persoonlijk record ) ( nu niet gaan zeuren over gewicht )
ik zeg altijd maar zo heb je niks aardigs te zeggen , zeg dan niets

:lol:
happy hunting
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-09-2006 07:59

niets :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-03-2007 16:13

Mooi is dat...
Eerst komt iedereen met z'n mening, wat niet de bedoeling is van het topic. dan bloeit het maar weer gewoon dood :-?

Blaas ik maar weer wat nieuw leven in.....
Dit jaar zal mijn jacht op silvie wat afnemen, voornamelijk omdat ik een ander meer voor de hand liggend water wat harder ga aanpakken dit jaar, de druktte op dit water is nagenoeg 0 wat de keuze voor mij wel makkelijk maakt omdat ik in de koude maanden al genoeg tenten zie staan... iets minder tijd in het targetgebeuren steken dus, echter heb ik het "targetwater" wel iets beter leren kennen waardoor ik veel effectiever met m'n tijd om kan gaan aldaar

Vorig jaar niet mijn target kunnen vangen, in totaal 12 nachten/dagen voor gevist wat natuurlijk ook niet al te veel is, voorbereiden kan ivm druktte en afstand ook niet echt, voor mij voornamelijk instant visserij.
Met de start van de herfst begon ik één en ander er eindelijk door te krijgen en ving zowaar m'n eerste vissen van het water, waarvan ik ook nog eens een spiegel dubbelde..... mooi detail: de eerste keer dat ik deze spiegel ving vistte er iemand anders op de plas die achter deze spiegel aan zit, hij ving dezelfde nacht mijn target, leuke wisseltruc :roll: ... Drie weken later stond ik met hem te kletsen (terwijl ik aan het vissen was) over deze spiegel, 10 minuten later mocht hij hem fotograveren......raar gebeuren toch dat targethunten, wel leuk :D

Hier wat fototjes van de warmhoudertjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

27-11-2007 21:37

Mij targetvis kreeg ik maar niet te pakken, ik wist dat de vis vorig jaar dicht tegen de 50 pond zat, maar was al 5 maanden niet meer op de kant gekomen. Zo dus eind april een week op mijn favo water, de eerste 2 dagen een paar van de kleinere vissen tussen de 8 en 13 kilo gevangen en nog een grote verspeeld. Daarna draaide de wind en was het over met de pret.

2 Dagen geen tikje beet, 1 hengel had ik al ruim 24 uur liggen, ik zat er net aan te denken om mijn spullen maar te pakken en mn nog retserende 2 vrije dagen anders te benutten. Een klein uur later sta ik op de foto en film met mijn targetvis, na een dril van bijna 3 kwartier.

Wow, wat een ervaring! Na de eerste schreeuw van blijdschap meteen naar het weegnet. Het unster draait ver door, over de 50 pond! ruim 53 en een half pond spiegelkarper, na het uitwegen van het net blijven er nog 52,5 zuivere ponden over! Wow! De vis even zakken om bij te laten komen, en dan de plaatjes schieten en de vis snel weer terug in z'n vertrouwde omgeving!

De vis zat op een nieuw topgewicht, terwijl deze al jaren net onder de 50 pond bleef.

Al met al een superervaring. Alleen wat als je jou target hebt gevangen en hij is meteen zo zwaar? Op naar een nieuwe target natuurlijk en die zijn er in nederland nog genoeg!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

28-11-2007 18:26

Heb je toevallig ook een foto/foto's
Groeten
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

28-11-2007 21:23

Was niet echt een targetvisser, maar begin het wel te worden.
Reden is gewoon dat er tegenwoordig zo veel grote maar ook nog eens supermooie vissen rondzwemmen. Ik zou wel gek zijn als ik daar niet achteraan zou gaan, toch.
Maar ik vang wel het liefts veel dus ik stem mijn visserij niet af op 1 specifieke vis, die komt heus wel als je maar genoeg moeite doet en je er genoeg voor inzet. De ene keer snel de andere keer duurt het wat langer.
Maaaaaar en nu komt het belangrijkste in mijn visserij, ik hou van afwisseling. Ik heb nu plannen op een zeer laagbezet putje, en het water wat ik daarna wil gaan bevissen heeft een ruimer bestand waar ook een aantal echte beren op zwemmen. Afwisseling houd je scherp en het is gewoon veel leuker vind ik.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

30-11-2007 01:01

niels van gerven schreef:Heb je toevallig ook een foto/foto's
Groeten


Heb ik wel, maar dan is het water te duidelijk te zien, plaats ze dus liever niet hier. Anders zie ik het wel gebeuren dat ik maandag aan mijn water kom met het halve kw forum daar ter plaatse :P
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

01-01-2008 06:03

Heb ook een soort van target.
Een mooie schub die ik iets meer dan 2 jaar geleden gevangen heb, had hem graag dit jaar gevangen maar hij heeft mij links laten liggen :cry: :lol: in het voorjaar ga ik er terug achter, zal hem wel zen snoepjes geven eerst 8) :D
hengelbelangen ijzervalei
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

02-01-2008 19:20

mijn target is de 2e karper die ik gehaakt heb, hij is me ontsnapt, onderlijn door.. dus als ik een flinke pak met een #8 korda WideGape, aligner en PB Chameleon is ie er ;)
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

02-01-2008 20:33

Hmm, Over scherp vissen gesproken.

Wonderbaarlijk scherpe haakies
KSN
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

02-01-2008 21:19

donders, had em al tot de weerhaak in mn vinger
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

02-01-2008 21:47

Jeroen Neef schreef:Maaaaaar en nu komt het belangrijkste in mijn visserij, ik hou van afwisseling. Ik heb nu plannen op een zeer laagbezet putje, en het water wat ik daarna wil gaan bevissen heeft een ruimer bestand waar ook een aantal echte beren op zwemmen. Afwisseling houd je scherp en het is gewoon veel leuker vind ik.



Daar kan ik me wel in vinden Jeroen, ik kan ook niet een heel seizoen op 1 water of zelfs stek rond hangen. Word ik dus echt nog meer gek van!

Wat het targetvissen betreft, het komt maar zelden voor dat ik weet wat er op een water zwemt, gezien ik nooit met de locals praat :D Wil het niet weten zeg maar, vind ik nog leuker.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-01-2008 09:35

Nou mijn voordeel is dat ik 2 maagdelijke wateren bevis op dit moment Lex. Maar daar lees je waarschijnlijk meer van in het aankomende kSN blad. Laat ik het maar kort samen vatten 2008 zou wel eens een heel mooi jaar kunnen worden.
En op jou water is het target vissen ook wel iets lastiger, iets maar he.
Ook op de grote plons zijn vissen vaak in dezelfde sector te vinden.
Maar ja als je nooit met locals praat :lol:
Jij bent gewoon bang dat ze allemaal met RELEX mee willen :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-01-2008 09:36

Nou mijn voordeel is dat ik 2 maagdelijke wateren bevis op dit moment Lex. Maar daar lees je waarschijnlijk meer van in het aankomende kSN blad. Laat ik het maar kort samen vatten 2008 zou wel eens een heel mooi jaar kunnen worden.
En op jou water is het target vissen ook wel iets lastiger, iets maar he.
Ook op de grote plons zijn vissen vaak in dezelfde sector te vinden.
Maar ja als je nooit met locals praat :lol:
Jij bent gewoon bang dat ze allemaal met RELEX mee willen :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

09-01-2008 17:09

mark van de laar schreef: andere vissen zijn dan "slechts" bonus en niet andersom. sterker nog... deze andere bonus vissen vangen kan het vangen van je target verhinderen. anderen gaan gewoon vissen en proberen zoveel mogelijk te vangen en dan is hun zogenaamde targetvis gewoon een vis die er tussendoor loopt.(voor hen een bonus vis)


Ai die eerste zin doet pijn aan mn ogen,

Die laatste zin past meer bij mij 8) Gewoon zoveel mogelijk vissen vangen en blij zijn en ondertussen hopen dat die droomvis er tussen door loopt :D :D
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-01-2008 18:22

vorig jaar ook een beetje aan target vissen gedaan. viste op een water waar enkele mooie visjes zwemmen. gelijk na de feestdagen aan de slag gegaan daar en bijna 3 maanden lang geen stootje beet gehad daar.

Gelukkig sloeg het weer in Maart om en begon het water sneller richting de magische 10 graden grens te trekken en ik zag her en der wat activiteit. dus had goede hoop voor de weken erna.

Toen maar ff nieuwe bollen laten aanrukken en het echte vissen kon beginnen. 1 week later lag de eerste vis van de 4 die ik op het oog had op de mat en scheet mijn nieuwe aas goed uit.. Helemaal dol gelukkig en mijn vertrouwen kreeg een flinke boost.

Het weer werd stukken beter en de lucht temp ging al snel richting de 20 graden. De vangsten werden ook steeds beter. Het leek erop dat de vissen langzaam maar zeker uit hun winterslaapje kwamen. Eind April kwam de watertemp al in de richting van de 16-17 graden en de paai leek voor de deur te staan. Ik had stiekum de hoop 1 bepaalde vis voor de paai te pakken.
precies in de week dat ik de brasems vol aan het paaien zag (begin mei) vang ik de 2e van de 4. De vis zat nog vol hom dus de paai stond nu echt voor de deur. 3 dagen later van ik de 3e vis van de 4 waar ik achteraan zat. maar nog steeds niet degene die ik het allerliefste wilde vangen voor de paai.

Eigenwijs als ik was nam ik extra dagen vrij en struinde het water af of ik een glimp kon opvangen van de vis die ik miste. Ook viste ik elke keer een paar uurtjes maar geen teken gezien van die vis.

Het weer sloeg om en de watertemp zakte iets.. de paai werd iets uitgesteld. Ik had dus weer iets meer tijd. maar 3 weken later dubbelde ik 1 van de andere 3 en zag dat ze al "leeg" was. Had ik de paai gemist? ik was 3 tot 4 dagen per week aan het water en het weer was nog steeds niet optimaal dacht ik bij mezelf. Helaas dachten de vissen er anders over en heb ik de paai gemist op wat kleinere paai ritueeltjes na.

Het was een kleine teleurstelling, waarvan ik later me bedacht "Waar ben je mee bezig man?!!?" Is die vis nou veel mooier als ze "vol" zit?

Ik betrapte me er zelf op dat ik echt te gefocust was om die vis op een bepaald moment te vangen. ik deed er alles voor en zelfs me vriendin begon te merken dat ik teveel bezig was met die vis te vangen ipv te genieten van het vissen in zijn algemeen.

Na de paai heb ik me dus zelf voorgenomen om lekker te genieten en lekker te vangen. En die vis zou misschien later in het seizoen nog wel laten zien.

Ik dubbelde in de zomer weer een vis en verspeelde er enkele uren naderhand een dikkere vis. Na deze sessie hoorde ik dat die vissen (die ik die dag dubbelde + de vis die ik mist en waarschijnlijk heb verspeeld) vaak met elkaar zwommen. want ze waren al enkele keren vlak achter elkaar in de zelfde sessie gevangen. Dus de gedachte dat ik de laatste vis verspeeld zou hebben kon goed kloppen.
Enkele weken erna zie ik de vis geregeld zonnen of rustig onder de oppervlakte zwemmen maar kreeg hem niet aan het azen met kattebrokken of brood of ander aas.
Half augustus heb ik een huis gekocht en kwam erachter dat mijn auto steeds meer kuren kreeg en niet meer door de apk zou komen. Dus ik zag het hele visseizoen in het najaar in rook op gaan en ook de kans op de laatste vis. Want ik had besloten vanwege aankoop van het huis een nieuwe auto uit te stellen tot we verhuisd en gesettled waren..

Via contacten langs de waterkant kon ik nog redelijk op de hoogte blijven van de vangsten en naar mijn weten is die het najaar er ook niet uitgekomen..

Het is nu 2008 en het nieuwe seizoen staat bijna voor de deur. Zoals iedereen heb ik nu ook mijn plannen weer gemaakt voor komend seizoen. En ik heb me voorgehouden dat ik probeer niet te ver door te slaan om deze vis nu eindelijk een keer te pakken.
Ik doe het lekker rustig aan en zie wel wanneer die zich meld. Tot die tijd blijf ik het water wel bevissen maar focus me ook wat meer op andere visgronden. Het moet geen obsessie meer worden.

Dus ik ben een beetje van het echte targethunten af gestapt en ga het meer als een wens zien om de bepaalde vis te vangen.

Het moet immers wel leuk blijven.
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

10-01-2008 08:21

Hey Vinnie wat doe je ook zo ver van huis te gaan vissen. Maar je kan Thijs toch ook voor je laten voeren.

Groeten Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

24-01-2008 14:53

Targetvissers zijn vissers die graag te koop lopen met wat zij willen vangen.
Na het vangen van hun target willen ze vaak alleen maar weten hoe goed ze wel niet kunnen vissen.
Pak ze hun boillies en onderlijnen af en de meesten onder hen blijken dan niet eens echt te kunnen vissen.
Aju.
Danny Mieremet

24-01-2008 15:04

Frank,

Bespeur ik hier afgunst :wink:

Wat is jouw zwaarste vis eigenlijk :lol:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-01-2008 15:18

Laat iedereen een beetje in zijn eigen waarde Frank. Iedereen moet voor zichzelf maar kiezen wat zijn/haar ding is binnen de karpervisserij. Niet elke targethunter hoeft perse mediageil te zijn. Dat is ook weer zo'n stempel.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

24-01-2008 15:22

Inderdaad Frank,zonder aas en onderlijnen word het wel heel erg moeilijk voor me....... :lol:
martijn boer

24-01-2008 18:55

Frank is sneu. Vangt zeker alleen maar knolletjes.
martijn boer

24-01-2008 19:00

Toch mooi. Iedereen zijn of haar target. Hoeft echt niet per definitie groot te zijn.

Targets houden de gemoederen bezig en scherp.

Soms kan het echt verekte moeilijk zijn.

Zo zat ik tijden achter een gitzwarte schub aan. Ik ving haar twee x. 1-ste keer op 18 pond. Tweede keer en twee jaar later op 24,5 pond. De vis is nu 35 pond. Heb haar echter nooit meer mogen vangen.

Ik ving op het betreffende water wel andere vissen tot driemaal in het jaar.

Ik heb het gevoel dat bepaalde vissen je gewoon toekomen en andere, hoe hard je er ook voor 'werkt', de dans telkens weten te ontspringen.

Gegroet Frank en succes met je verdere verwrongen vissersloopbaan.