Het najaar begint!

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

18-10-2004 18:11

Dan is dit wel een hele rotte versie! :lol: 5 graden ernaast zitten. :o

Nogmaals, ze zien er degelijk en "officieel" uit, dus ik ging ervan uit dat het wel snor zat. Nou, niet dus! :roll:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-10-2004 18:42

neem gewoon een digi mee met een lekker lang snoer en een bonkje lood eraan. heb ik in veel gevallen de bodemtemperatuur op de stek :-D
groetjes Da Fox
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

19-10-2004 13:45

Weliswaar off topic, maar wel handig: Voor een goedkope en goede thermometer ga je naar de Blokker en haal je een witte, kunststof koelkastthermometer (merk is geloof ik Brennan). Even verzwaren met lood en je hebt voor weinig een goede thermometer. Ik heb hem aan een los, oud molentje geknoopt zodat ik hem makkelijk kan werpen en binnenhalen.

Gr,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-10-2004 13:31

Ok, na het uitdokteren van de watertemperatuur ben ik maar gaan vissen eergisteren nacht. Verboden terrein en 4 mooie vissen kunnen vangen(je moet soms wat risico lopen om je visje te blijven vangen :wink: )
Na afloop toen ik t met m'n viskar terug reed brak de verbindingsstang af! :(
Fiets langs het kanaal gelegd en bukkend gaan lopen(4 kilometer) met een volle viskar, een andere optie zat er niet in op dat moment. Last van m'n rug gehad die dag maar m'n (zuurverdiende) uitrusting kon ik niet laten staan! Het ergste is dat ik nu niet zelfstandig kan zeggen dat k een nachtje ga vissen want ik zit natuurlijk met m'n vervoer naar et water!
Gelijk m'n auto-theorie aangevraagd zodat ik hopelijk nog optijd m'n rijbewijs kan halen vóórdat het water te koud is om zo een visje te kunnen blijven vangen! K moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe wel m'n beste (najaars) seizoen heb gehad, dus dat is een troost! :D 8)

Hebben jullie meer of minder geluk in de vakantie?? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

27-10-2004 15:00

Vakantie heb ik helaas niet en het geluk moet ook nog komen, denk ik.
Een schub van 8 pond is momenteel de enigste najaarsbuit :-(
Koen, i.e.g. succes met je fietskar en het behalen van je rijbewijs.
Scheelt echt een hoop ergenis (meestal).

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 14:20

Ken het gevoel, Koen. :D
7 KM lopen omdat de band van je kar lek is, en iedereen je aankijken :x

Weer een lekker weekendje gehad op de Maas met een vismaat, met als resultaat een 19 ponds schub, 32 ponds schub, en een 40 ponds schub :lol: Alle records verbroken dus, net voor de kou ECHT begint. :lol:

(Foto's moeten nog ontwikkeld worden :oops: )
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

31-10-2004 14:29

Marcel,

Ik denk dat wanneer je dit bericht zo laat staan, je veel nieuwe "collega's" mag verwelkomen op dat water! Daarbij zul je misschien ook nog een hoop mensen benadelen die ook op dat water vissen.

(Niet lullig bedoeld, maar puur uit respect voor andere vissers daar!)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 14:31

Opgelost Bas. :wink:
Laatst gewijzigd door Marcel Brauer op 08-11-2004 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

07-11-2004 12:24

Heren,


Hoe staat het op dit moment met de vangsten?
Is het nu wintervissen(theoretisch gezien dan) of is het nog echt najaars vangen? :roll:

Watertemperatuur is hier gezakt tot 11 graden.....Kantje boord :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

07-11-2004 14:11

Afhankelijk van het water. Op de vijver is het wintervissen, op de Maas nog najaarsvissen. Denk dat dit met de constante stroming te maken heeft, waardoor de vissen meer in beweging blijven.
De watertemperatuur is hier wel lager dan 11 graden :roll: .
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

07-11-2004 17:44

Vanmorgen was het water op een locale vijver 10 graden.
Weinig beweging in het water gezien tot 11 uur.
Toen werd er op een paar plaatsen wat geaasd door de vis.
Maar ja, toen moest ik weer naar huis naar de vrouw en de kids.
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 18:54

gisteren 5 en 2 vast in een obstakel allemaal rond de 5 a 6 kg
men vismaat (vader) 2 stuks en 1 vast in een obstakel alle twee 7 kg.

lekker gespreid over de hele dag, ik had de eerste al na 30 minuten vissen.

2 daagjes gevoederd met 2 kilo bollen per dag zonder verdere particles.

een goed resultaat, het water is niet zo moeilijk (weinig natuurlijk voedsel) maar de meesten blanken er al van oktober en komen er niet meer terug.

Een beetje aanpassing en lokalisatie en een gezonde dosis geluk doen veel :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-11-2004 19:03

Geluk?!

voor die totaal drie vissen die vast in jullie obstakel zitten/zaten in ieder geval niet.

Wees wijzer en blijf uit de buurt van obstakels als je niet weet hoe er te vissen.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

07-11-2004 21:48

[quote="Michel Hollaar"]Geluk?!

voor die totaal drie vissen die vast in jullie obstakel zitten/zaten in ieder geval niet.

Wees wijzer en blijf uit de buurt van obstakels als je niet weet hoe er te vissen.[/quote]


dan zul je het ook nooit leren hé obstakelvissen :roll:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-11-2004 22:19

Fabrice, maar moet je het dan leren door zoveel vissen te verspelen?

M.i. niet... wel door logisch na te denken......

Weerhaakloos
strak vissen
wakker blijven, naast stokken zitten
lijn met zo min mogelijk rek
1 / 2 bliepen en erin hangen...

zo maar wat items wat hierbij volgens mij komt kijken.

Niks leren, gewoon logisch nadenken.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 22:38

Michel Hollaar schreef:Geluk?!

voor die totaal drie vissen die vast in jullie obstakel zitten/zaten in ieder geval niet.

Wees wijzer en blijf uit de buurt van obstakels als je niet weet hoe er te vissen.


dit had ik natuurlijk kunnen verwachten => obstakel was iets dat jeugd die normaal al niet aan het water mogen komen aan die kant te water hebben gesmeten (dus dat kon ik al niet zien) en belangrijk je moet alles weten en niet direkt panikeren.

We kregen die 3 runs voelen de vis en dan vast => voel de vis nog en daarna niet meer, kon dus wel een stukje opdraaien en de vis zwom terug weg maar er kwam niets los.

Ik ben toch wel vrij zeker dat de haak gelost is op het moment dat ik de vis niet meer voelde. Als ik de spanning laat vallen valt dat haak type zo uit de zachte bek van deze karpers zelfs in het landingsnet bij 95 % van de vis die ik daar vang.

Komt bij dat ik men los lood vis zeker als ik tegen takken vis, wat ik nu niet deed. En op die put vis ik weerhaakloos.

Weet eerst alle factoren voor je begint te schelden.

Voorslagen dat ken ik niet, dat wens ik niet te gebruiken als dat nodig is vis ik er niet.

Volgende week ga ik vissen op een obstakel en de bevoegde personen verwittigen dat ze weer wat versleept hebben daar.
Achter het water is een bouw aan de gang, en de "kinderen" die daar komen kampjes bouwen sleuren daar vanalles van mee.
Ik heb ooit eens daar proberen te raken waar die gasten hun kampjes maken, daar verongeluk je dus bijna. Je moet daar naar beneden van een 20 meter hoge heuvel tussen de bomen :-?

Zal niet lang meer duren.

Volgende week eens gaan dreggen.
Laatst gewijzigd door Danny Pauwels op 07-11-2004 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 22:41

Frank van Amerongen schreef:Fabrice, maar moet je het dan leren door zoveel vissen te verspelen?

M.i. niet... wel door logisch na te denken......

Weerhaakloos
strak vissen
wakker blijven, naast stokken zitten
lijn met zo min mogelijk rek
1 / 2 bliepen en erin hangen...

zo maar wat items wat hierbij volgens mij komt kijken.

Niks leren, gewoon logisch nadenken.

Groet,
Frank


Ik vis strak, twee bliepjes en trekken.
weerhaakloos=> check
technium => check (ok beter gevlochten => weinig rek maar slechter voor de vis dan wel)

Zoveel vis :-? 3 vissen met twee man op een hele dag (dus wakker blijven => check) ik hoor andere verhalen ook hoor.

Wie reageerd kan mischien beter eerst naar het hele verhaal vragen.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-11-2004 19:44

Danny,

of meteen het hele verhaal vertellen, en niet allerlei prietpraat achteraf gaan ophangen.

Jeugd die het obstakel erin heeft gesmeten, zachte bekken, weerhaakloos, los lood en dan ook nog gevolgd door wat " ik vis visvriendelijk " teksten.

Je straatje is nu wel schoon genoeg geveegd.

En gescheld mijnerzijds heb ik niet kunnen ontdekken, misschien komt de waarheid harder aan op de gemiddeld iets langere tenen.

Je krijgt het voordeel van de twijfel als je Maurice verteld wat je ervan hebt geleerd. :wink:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-11-2004 20:05

Heren,


Laten we het a.u.b wel gezellig houden :wink:

Hier is al een tijdje niet meer gevist, dus ook geen vangstberichten vernomen! Heb wel het gevoel dat de wintertijd is aangebroken als ik zo eens naar de watertemperatuur kijk......10 koude graadjes boven 0... :(
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-11-2004 20:33

Koen,

Niets ongezelligs voorgevallen tussen Danny , Maurice en mij, maar een potloodje scherpen mag toch wel?

Om on-topic te blijven, mocht er zondagochtend twee begroeten op mijn mat.
Nummer 1 om 7.30 vanaf 6 meter diepte, watertemperatuur op die diepte 10 graden.

Nummer 2 vanaf 0,80 m1 om 10.30 i.v.m. uit de wind en in de zon gelegen kantstekje, watertemperatuur bijna 11,5 graden .

Door regelmatig een beetje te voeren kan ik ze nog aan het azen houden.

Voor mij begint het wintervissen als de watertemperatuur onder de 8 graden is gezakt.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-11-2004 20:48

Zeker Michel, aanscherpen moet blijven gebeuren! Een stompe haak prikt ook niet he. :wink: (ik begrijp wat je bedoelt)


Aangezien ik van de week een nieuwe tent ga halen heb ik ook weer verdomd veel zin om te gaan! Vervoer moet ik nog regelen..... :oops: maar dat lukt wel!
Valt nog mee, waarschijnlijk is het nu te vergelijken met voorjaarsvissen, gematigd voeren en de zonkantjes opzoeken, ook een hengel eens dieper proberen.......Watertemperatuur zal overal zo rond de 10 graden liggen verneem ik. :wink:

Hou de lijntjes nat en strak( :lol: :lol: ), ik doe het van het weekend weer! 8) (vissen dan :wink: )
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

08-11-2004 21:22

@ Michel,

Moeten er dan altijd hele verhalen getypt worden ?

Het is mijn fout, maar ik heb dit al eerder in een ander topic van men hart getypt dat voorval met die jeugd daar => dat is ook de reden dat ik dat hier niet heb gezet.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=

Had inderdaad beter alles neergezet maar ok het kwam zo slecht over.

Ik vis al lang genoeg op karper om te weten dat ik vis vriendelijk vis, en hoe het moet.

Ik vis specifiek op karper sinds 1992 wat niets wil zeggen maar ervaring heb ik wel.

Als jij op je favoriete stek zonder probleem vis vangt en opeens lopen twee vissen vast zonder dat je weet had van iets dat daar ligt dan had je juist hetzelfde als ik nu.

En ik vis 1 hengel tegen takken aan de overkant, 1 hengel net over het midden => die dag (overdag) heb ik 2 vissen geland aan de takken stek en op de andere stok die normaal vrij ligt heb ik die twee vissen verspeeld.

Ik kan het aantal vissen dat ik verspeel door nylon dat over gaat op 1 hand tellen en dit op 12 jaar vissen vrij ok lijkt mij.

Ik zit er dan ook altijd zwaar mee in als ik zo iets voor heb alhoewel ik nu zeker wist dat ze gelost waren voor ik de draad heb moeten overtrekken.

De 1ne vis die men pa had verspeeld was ook los => hij heeft ,nog alles bovengehaald maar de haak was wel krom getrokken op een tak.

ok mijn fout ik had meer gegevens neer moeten typen en neen ik kom daar niet later mee af dat kan je op men woord geloven :wink:

hopelijk is nu alles opgeklaard :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-11-2004 18:50

Danny,

wat mij betreft, was er ook geen wolkje in de lucht te zien.

Mijn manier van standpunten onder de aandacht brengen, zo wordt het een en ander weer eens op een andere wijze onder de aandacht gebracht. En is onverwachte hulp altijd dichtbij.( Bedankt Frank )

Feit blijft wel dat als ik een vis verspeeld heb door een onverwacht obstakel, ik op onderzoek uit ga. Indien geen nader onderzoek mogelijk is, leg ik mijn haakaas wel ergens anders neer.

De ezel en dezelfde steen.

Nogmaals voordeel van de twijfel had ik je al gegeven, alleen Maurrice nog even inlichten. :wink:
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

09-11-2004 20:15

no hard feelings, ik heb me wel twee keer aan dezelfde steen gestoten maar dus geen derde keer :wink: overigens was de tweede keer de hengel minder ver gesmeten maar het bleek toch niet goed te komen.

Volgende keer moet het ding eruit waarschijnlijk weer een pallet van de bouw erachter :-?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-11-2004 22:07

Heren,


Vanaf vrijdag wordt er sneeuw verwacht...... :cry: :cry: Het échte wintervissen kan beginen. :-?

En ik had mijn allerlaatste sessie gepland, sneeuwt het, tja, dan sta ik in de kroeg zaterdagavond! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been