Vangsten 2021

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

13-05-2021 12:02

Er zal waarschijnlijk wel weer niet teveel reactie op komen, maar laat ik toch maar een vangstentopic voor dit jaar openen :)

De start van het jaar was moeilijk... en frustrerend.
Covid heeft me mijn visserij wat doen aanpassen en dit liep niet van een leien dakje.
De puzzelstukjes vielen niet op hun plek en de blanks stapelden zich op.
Uit "noodzaak" ben ik 2 nachtjes gaan doen op een betaalwater, wat normaal totaal mn ding niet is.
Toch is me dit eigenlijk minder negatief dan verwacht bevallen : Er was amper iemand en ik heb toch 3 vissen tot 17,5 kg mogen landen.
Helaas had ik een 'camera-malfunction' en kan ik hiervan geen plaatjes delen.
Ik ben er niet zo rouwig om :) . De voldoening was minder dan wanneer ik m'n ding kan doen op kanaal.

Terug naar het kanaal : Na vele observatierondjes op zoveel mogelijk tijdstippen besliste ik (om het gezinnetje tevreden te houden) een vroege ochtendsessie te doen.
De avond ervoor had ik enkele kleine gaatjes tussen de overwoekerende lelies gevonden en deze aangevoerd met hennep,tarwe en tijgernoten.
5u toekomen, 5u10 rigjes laten zakken, 5u30 in slaap gevallen... Tot om 6u de beetmelder begint te loeien en de zwaar afgestelde slip ratelt.
Ondanks de lelies kan ik de vis rustig afdrillen en is de eerste kanaalvis EINDELIJK even de mijne !

Afbeelding

Eindelijk valt er wat druk weg en kan ik meer genieten.
De pret kan niet op, want 2uur laten vertrekt dezelfde hengel.
Deze keer voel ik direct dat het een beter kaliber betreft, wat ik bij het scheppen kan bevestigen.
Een bak is het nog niet, maar die komen heus nog wel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-05-2021 14:09

Mooie vissen!

Helaas komen er idd niet zoveel reacties meer, jammer.....
Iedereen had het maar over “de nieuwe” socials.
Leuk hoor
Na tig jaar dan toch maar een FB account aangemaakt. Sorry hoor, maar komt niet in de buurt van hoe dit forum was. In alle opzichten!

Vang een bak
CarpeR Diem
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

13-05-2021 17:28

Helemaal eens Marco. Ik lurk hier nog mee in de hoop dat mensen toch weer terug komen.

Als forum kan ik niks met facebook.



Mijn hond liep vorig jaar op zijn laatste pootjes. En laatste jaar al plannen gemaakt, mocht die er niet meer zijn... zou van alles gaan doen.

Nou... inderdaad mijn lieve vismaatje ingeslapen, en ben amper nog gaan vissen. Doet veel te zeer. Binnenkort is ze een jaar weg, en ben slechts een paar keer geweest. Man wat mis ik dat beestje.
Die paar keer dat ik ben gegaan zit ik met een knoop in mijn maag en de tranen in mijn ogen. Ze ging heel vaak mee.

Afgelopen week twee keer gegaan, kom langszaam weer wat op gang. Nou ja.... op gang...

Zit in 2021 op 13 brasems tot zover haha.

Weet dat velen graag hun hond mee nemen naar het vissen. Geniet er van, koester elke (vis)dag samen, want een betere vismaat ga je nooit meer krijgen.

😢😢😢
Zit hier wel vis?
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

14-05-2021 13:23

Balen om te horen van je maatje.
Maar time heals ! De tijd van volop genieten komt zeker terug.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

16-05-2021 10:35

Omdat de ochtendsessie zo goed was verlopen besloot ik op dezelfde stek een nachtje te doen.
Geen vis kunnen spotten en tot vroeg in de ochtend geen tuutje... tot deze unit langskwam !

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

16-05-2021 21:50

dat zijn de beter vissen :)

heb zelf nog maar 2 nachtjes gevist dit jaar en niks gevangen...volgende week 5 nachten naar wallonie dan gaat het los hopelijk :lol:
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

17-05-2021 10:27

succes ! Op de rivier daar?
Hopelijk zien we hier een mooi reeksje passeren :wink:
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

11-07-2021 15:43

,Het lijkt alsof er een tijdje niet gepost kon worden?
Ondertussen met regelmaat een sessietje op het kanaal gedaan en niet zonder succes 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met als kers op de taart dit monument van het kanaal op hondenbrokken !

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-07-2021 18:30

Posten was idd een tijdje niet mogelijk, maar vangen ging bij jou wel gewoon door zo te zien! :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-07-2021 21:03

succes ! Op de rivier daar?
Hopelijk zien we hier een mooi reeksje passeren :wink:
dat reeksje was ik van plan....maar lukte even niet met fotos posten...welke site gebruik je daarvoor ?

nee...ik vis niet op de rivier, maar op verschillende kanalen.... en de juni maand heb ik best goed gevangen daar 8)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

14-07-2021 18:01

Vang je ook wel eens een lelijke vis Florian? Haha! Prachtig, goed bezig.

Ik heb inmiddels een nieuwe pup, moet toch verder. En reeds twee keer mee geweest... maar ga nu twijfelen aan het hondje, want nog ginne brasem gevangen met haar erbij :D .
Zit hier wel vis?
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

18-07-2021 12:05

Dennis : ik gebruik deze - https://nl.imgbb.com/ -
Lekker eenvoudige site.

Net een productieve sessie gehad : eentje 's avonds en een wat grotere 's morgens.

Op dit moment ben ik de waterstanden in Frankrijk in de mot aan het houden. Al die overstromingen kunnen wel eens roet gooien in de geplande riviersessie waar ik o zo naar uitkijk...

Afbeelding

Afbeelding
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-08-2021 18:15

Heb afgelopen dagen 2 rivieren bevist. Ze stromen nog wat harder dan normaal, maar als je niet al te ver uit de kant hoeft te vissen is het wel weer te doen.
Let op slagboom !
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

06-08-2021 14:47

En we zijn weer terug van een nieuw Frans avontuur.
Het was er eentje met ups and downs...

Eerst en vooral heb ik vrij last minute beslist van de rivier te laten voor wat ze was.
Ik wist dat ik deze niet in ideale omstandigheden ging kunnen bevissen, dus ik ben de laatste week voor ik vertrok volle bak research gaan doen naar een kanaal waar ik nog niet geweest was.
Tijdens de heenrit ben ik verschillende rivieren gepasseerd en deze stonden echt hoog, dus een beslissing waar ik geen spijt van had.

Afbeelding

Soms zit het wel eens mee : de eerste stek waar we na een aantal uur karren halthielden, had ik direct iets van "damn, eigenlijk zie dit er belange niet slecht uit".
Prompt besloot ik om gewoon hier en nu uit te pakken, we hebben nog tijd om te verkennen de dagen die komen.

Het was er lekker begroeid, met toch genoeg plaats voor de tent.
We ondervonden echter snel de reden dat de stek er niet zo bevist uitzag, ondanks de goede locatie : het zat er VOL van de muggen en ander steekgraag ongedierte !
De eerste nacht kreeg ik al direct 2 aanbeten : eentje gelost in het wier en eentje... net voor het net ! De teller kon zomaar op 2 staan en ik bleef met lege handen achter.


Ondanks de 2 aanbeten besloten we te verkassen. Mijn maat is een niet-visser en voor hem moet het ook ietwat te doen zijn om te genieten.
De 2de stek die we deden zag er geheel anders uit en lag in de buurt van een caravan staanplaats. Toch zag ik er iets in en dit resulteerde 's morgens in een prachtig gebouwde schub ! Na 3 aanbeten is de kop er eindeijk af !
Ook m'n maat kon zich bezighouden met de voorns, zonnebaarzen en poisson chats.

Afbeelding

Een 2de nacht zag ik daar niet echt zitten , dus terug wat rondrijden en stekken zoeken.
De 3de stek zag er top uit, maar was compleet overwoekerd door drijvend wier, hetwelke door de dag heen van links naar recht drijfde met het opengaan van de sluizen.
Kwestie van een moment af te wachten tot het bijna weg was, hengels in te leggen met backlead, en zo ging het (met wat wier ruimen) toch nog om eronder te vissen.
Die avond/nacht kreeg ik maar liefst 4 aanbeten, dewelke allemaal werden verzilverd !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


's Morgens was het in mineur ontwaken.... 2 van de 4 hengels waren weg. Toen we nog lagen te slapen hebben we dus ongewenst bezoek gehad. Ik was er even niet goed van.
Je hoort wel vaak de verhalen, maar je hoopt het zelf nooit tegen te komen !

We besluiten dan maar te verkassen en een geheel ander deel van het kanaal nog voor een laatste nachtje aan te doen.
Afbeelding

Het wier is hier compleet anders en het water is ook zeer helder.
Na wat rondtoeren vinden we een rustige stek en leg ik mijn 2 overgebleven hengels in.
We krijgen gans de nacht hevige buien en de hengels blijven helaas stil.
Dan maar inpakken en richting thuisfront.
Onderweg scout ik nog 2 andere kanalen, waarvan er eentje toch wel een bezoekje waard is in de toekomst...

Het is mooi geweest en ik slaap 1 nacht thuis. De dag erna besluit ik echter nog een nachtje op het kanaal te doen en kan ik de week mooi afsluiten met 2 vissen , waaronder een prachtige rijen !

Afbeelding

Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

22-08-2021 15:02

Een robuuste spiegel van gisterenavond.
Na al 3 vissen op de mat te hebben (2 voor m'n maat, 1 voor mezelf) voor de zon onderging dachten we een slapeloze nacht tegemoet te gaan.
Niets was minder waar... Na de vliegende start geen tuut meer...
Met wat geluk volgend weekend een 2daagse solomissie naar het land der stokbroden.

Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

29-08-2021 15:44

Een weekendje Frankrijk : De solomissie

Na wat vertraging kom ik vrijdag rond 17u aan in de streek waar ik 2 dagen zal verblijven.
Ik zoek eerst een plaats waar ik kan overnachten niet te heel ver van de auto. De klemtoon ligt namelijk op de daaropvolgende dagsessie !
Dit verloopt vrij vlot : Ik kies een splitsing op de rivier waar een deeltje gecanaliseerd is.

Daarna tuf ik naar het water waar ik de dag erna wil vissen om te gaan voeren.
Ik wandel het ganse meer af en kies een stek achteraan, op meer dan 1 km wandelen van de parking. Dit wordt sjouwen met de barrow, maar ik ben gemotiveerd !
Daarna snel terug naar de nachtstek om daar wat te eten en mijn kamp op te zetten.

Afbeelding

IK ga vrij vroeg slapen, want de wekker gaat op 4u30!
Op een bepaald moment wordt ik ontwaakt door een aarzelende aanbeet.
Ik verlaat de tent en zie de waker tegen de blank tikken dus hangen!
Aangenaam verrast kan ik enkele minuten later een spiegeltje strikken. Altijd leuk zo'n bonusvisje!

Afbeelding

Als ik op m'n gsm kijken zie ik plots dat het 5u45 is ! Blijkbaar had ik mijn alarm niet goed ingesteld.
Zo snel mogelijk pak is alles bijeen en rij ik naar het andere water.
Daar aangekomen is de parking nog leeg, top !
De kar wordt goed geladen : Ik neem genoeg voer mee en wil op alles voorbereid zijn !
100m veder slaat het noodlot toe... Mijn band ontploft ! (deze had al z'n beste tijd wat gehad).
Op dat moment kon ik kiezen : ergens anders vissen of doorbijten en sleuren !
Ik koos het 2 en besloot na het uitdunnen van het materiaal (ciao voerboot :( ) ervoor te gaan.
Om kort te zijn : wat een kl*teidee ! Ik had nog steeds veel te veel mee en was dood toen ik aankwam. Ik kon niet vissen zoals ik wou en ben na enkele uren dan maar andere oorden gaan opzoeken.

Afbeelding

Ik wilde de dag niet visloos afsluiten dus besloot ik een "runwatertje" op te zoeken voor enkele uurtjes. Helaas waren al "goede stekken" bezet en heb ik me enkele uren beziggehouden in een vrij kansloze uithoek van het water.
Ik had nog 1 nachtje te gaan en besloot deze door te brengen op dezelfde spot als daarvoor.

Afbeelding
De hengels lagen op scherp, maar behalve 2 kopvoorns bleef het kalm.
Al bij al een vrij taaie solomissie gehad, maar op je muil gaan is bijleren !
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

11-09-2021 12:13

Nachtje gedaan op het kanaal.
2 mooie uitzetters en een hard vechtende schub !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

19-09-2021 18:43

Waar dit normaal niet gepland was, heb ik onverwachts een nachtje kunnen meepikken.
Het bleef stil tot 2u, wanneer ik een krijsende run krijg. De vis zwemt zich even vast in de lelies aan de overkant (waarom ben ik ook weer de pomp van de boot vergeten...) maar na een drietal minuten krijg ik deze eruit. Hierna duurt het toch nog een kwartiertje voor er een mooie schub in het net verdwijnt.

Afbeelding

Ik krijg tijd om wat te slapen en tijdens het zetten van de koffie om 7u krijg ik een tweede aanbeet.
Een uitzetter van de 2017 lichting mag even voor de lens poseren.

Afbeelding

Tot slot nog deze kleinere rakker net voor het opkuisen.
Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

27-09-2021 12:11

Voor de werkweek begint had ik nog enkele uurtjes tijd.
Het zag er een goed visweertje uit, dus ik besloot een instant poging te wagen op het kanaal.
Na een tweetal uurtjes enkel last gehad te hebben van de koeten besloot ik maar op te ruimen.
Ik twijfelde letterlijk nog welke hengel ik eerst ging ophalen (biepers etc zaten al weg...) toen diegene die ik als laatst liet liggen volle bak afliep tijdens het ophalen van de eerste.
Deze gespierde torpedo maakt m'n dag alvast goed !

Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

30-09-2021 13:36

Morgen doe ik een 48uur-sessie op mijn geliefde kanaal.
Deze ochtend besliste ik om al wat voer te gaan droppen op de stek.
Dit was vlug gedaan en gezien ik enkele dagen verlof heb, kon ik best wel een uurtje of drie hengelplezier meepikken.
Snel naar een andere stek gereden, waar ik de laatste tijd vrij goed vang.
Het duurde welgeteld een uur voor ik de eerste aanbeet kreeg. Eindbalans : 3 vissen op een dikke 3 uur tijd.
Hopelijk even veel succes op mijn 2daagse...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie