Dode vis maasland /maasdijk

Plaats reactie
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

25-05-2014 15:07

Vanmorgen wilde ik lekker gaan pennen op een aantal watergangen bij tuinderijcomplexen in maaasland/maasdijk . IK schrok me het lazarus omdat de sloten aldaar vol liggen met dode karper . Meteen de secretaris gebeld van de SVBD en die zou aktie ondernemen. Na 2 uur nog even wezen kijken en ik kwam iemand tegen van de security die het industrieterrein aldaar in de gaten houdt ,die had al 2 mensen gezien van de visvereiniging zei hij en hij had ook de politie gebeld en daar stond hij opp te wachten .

Ik schrok hoeveel dode vissen er lagen ,het waren er tientallen :cry: :cry:

Het zijn de watergangen rondom de Heerenlaan en ik zal zo nog wat foto's plaatsen :(

Afbeelding

Afbeelding
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

26-05-2014 18:54

Update

Ben net even bij het water wezen kijken om is te kijken of er al iets ondernomen was . En inderdaad was dit zo ,alle dode vis was opgeruimd en het zag er uit alsof er niets gebeurt was ,oke er waren 2 plekken waar een hele zooi schubben in het gras lagen maar goed dat lijkt mij niet een probleem.
Ik zag nog 2 karpers bij een duiker wat prutsen aan de oppervlakte maar kon niet beoordelen of die ziek waren ,ze ademden echter wel snel.
Ik heb na mijn bevindingen even gebeld met de hr Broekhuizen die ik gister ook gecontacteerd had ,en die vertelde dat hij gister meteen met het hoogheemraadschap Delftland in contact was getreden om de zaak aan het rollen te brengen. En die hebben dus ook meteen aktie ondernomen,ik vertelde dhr Broekhuizen dat ik me zorgen maakte dat het niet 1 of ander virus was omdat ik alleen dode karper had gezien en geen andere vissoorten. Hij antwoorde hierop dat er watermonsters en monsters zijn genomen van de vis en dat die naar het lab zijn.
Ik vroeg hem of hij mij van de uitslagen op de hoogte wilde houden en hij zei dat dit geen punt was mits ik hem even mailde .
Dat ga ik dan zo maar even doen.

Nou laten we dan maar hopen dat dit niet het zo gevreesde virus is ,omdat deze watergangen in verbinding staan met al het openbare water in het Westland :o
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

27-05-2014 09:40

Bij ons in Achterveld is de sterfte na 7 weken eindelijk over. Totaal 150 dode vissen op een geschat bestand van 400/500 vissen. Op mobagat zitten ze over de 100 dode vissen op een geschat bestand van 160/170 vissen. Lijkt toch de zachte winter te zijn geweest. Hoop dat het bij jullie meevalt want het is echt een triest gebeuren. Er komen zo af en toe nog steeds rotte vissen omhoog zetten die al een poos op de bodem hebben gelegen :'(
Daniël van Es
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2013 09:05
Locatie: Vianen

05-06-2014 09:10

Afgelopen weekend ook hoop dode karpers in watergangen tussen de tuinkassen gezien.
Omgeving Maasland, Maasluis, de Lier
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

05-06-2014 12:17

Daniël van Es schreef:Afgelopen weekend ook hoop dode karpers in watergangen tussen de tuinkassen gezien.
Omgeving Maasland, Maasluis, de Lier


Meld dit meteen bij de svbd ,zoek het nummer op de site van het secretariaat en geef door waar het exact is bij meneer Broekhuizen ,er wordt meteen aktie ondernomen .
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Plaats reactie