spiegel project

Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

01-04-2003 12:04

ja inderdaad daar heb je gelijk in,maar de persoon hiervoor verantwoordelijk weet niets over de karpers.Onze gemeente wist niet eens dat er karper rondzwemt,inderdaad heel erg vreemd,maar goed de conditie van de vis is nu in mijn ogen belangrijker dan de gelompslomp met de commissies en fracties.Heb gisteren effen contact gehad met de wethouder hierover die zegt niet te weten wat hij aan moet doen.
Vanavond zitten we weer bij de fractie en de gemeente raad om het een en ander te bespreken dan zal ik dit probleem ter sprake stellen.maar goed ik weet nu onderhand wel hoe de gemeente werkt en hoelang het duurt voordat er actie ondernomen word.De vissen zullen rond deze tijd wel weer voort willen planten en dan word het nog drukker in dat putje,dat kan toch niet? Daarom nemen we het heft maar effen in eigen handen.Ook al is het niet de normale gang van zaken.

viktor
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-04-2003 13:35

Viktor,

Misschien wat voorbarig maar wellicht kan het hele plan het beste nog breder getrokken worden. Door te zorgen voor een goed roofvisbestand op de desbetreffende wateren kom je steeds dichterbij een evenwichte visstand. Maar als je die weg in wilt slaan komt er nog een boel extra werk en benodigde kennis om de hoek kijken...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

01-04-2003 17:17

inderdaad,pffffff daar zit ik niet echt op te wachten,ik ben nu bezig het overschot te verplaatsen.En die kennis bezit ik ook niet.
Ik kan wel wat snoeken er in los laten maar denk dat dat niet echt de oplossing is.
We zullen snel merken hoe de gemeente er over denkt.We wachten rustig af.

viktor
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

01-04-2003 17:39

we zitten hier allemaal te klagen dat ze in frankrijk ergens een vis vangen en op betaal water uitzetten . maar is dit niet hetzelfde ????? op het betalen na dan .
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

01-04-2003 17:45

beste bart,

als je nu eens alles leest wat hierbovenstaat (pagina 1 en 2 dus)en niet zo impulsief een berichtplaatst zo als je zo net gedaan hebt snap je misschien wat er aan de hand is.

met vriendelijke groet

viktor

ps:dit is dus niet hetzelfde als vissen overzetten naar betaalwateren,dit is vissen helpen uit een beroerde situatie.
is maar dat je het weet.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

01-04-2003 21:08

beste mensen,
ben net terug van de raads vergadering in onze gemeente.Punt 1 op de agenda stond de kwaliteit van het viswater in beuingen.
De wethouder verklaarde dat er een bodemonderzoek is gehouden en daar uit bleek dat het water in goede conditie is.
Over de visstand is nog nooit onderzoek gedaan en zal er ook niet komen gezien de wethouder openbare werken het veel te druk heeft met andere zaken zoals:asielzoekers en dergelijke.Wel is gesproken over de overlast van met name het nachtvissen,de wethouder verklaarde dat hier gepaste maatregelen tegen genomen worden,maar zei nog niet te weten welke.....!!!!! vreemd toch die gasten op het gemeentehuis.
Dus waar het op neerkomt is dit:De vistand in onze gemeente is niet belangrijk.De vervuiling rond om het viswater zal door de gemeente worden opgeruimd maar hoe of wat is nog niet duidelijk.
De politiek in beuningen intreseerd het namelijk geen hol,er werd hard gelachen toen de dhr van teffelen van het cda het ten sprake bracht.Niemand is dus verantwoord bezig met de visstand en ik neem dus alle nodige maatregelen om dit zelf tot stand te brengen.De gemeente en in het bijzonder"de openbare werken"bekommerd zich alleen over het water oppervlak en de bodem niet wat er allemaal rondzwemt.
Nou weet ik niet of dat alleen hier het geval is of dat dit in meerdere gemeente speelt.Na wat rondgevraagd te hebben houd de gemeente zich dus ook niet bezig met karpers..........nu vraag ik me af hoe al die karpers hier dan komen.Niemand kan me hier een passend antwoord op geven en ik neem aan dat dit dus door illegale uitzet is gekomen.blij toe ook anders had ik het ver moeten zoeken met mijn visserij.toch vind ik het raar dat de gemeente zich hier niet actief mee bezig houd als men weet dat de gemeente voor 14% uit water bestaat.
Al met al ga ik nu zelf het putje leegvisssen en deze overzetten naar andere wateren in onze gemeente.

viktor
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-04-2003 22:03

wat heeft de gemeenteraad in gods naam van doen met het beleid op een water. zo'n water is toch meestal gepacht door een HSV, die daar dan ook een beleid voert mbt tot het visbestand.

als er in deze HSV niet geluisterd wordt, dan wordt het tijd dat je zelf betrokken wordt bij het bestuur. zo heb je meer invloed, en zeker als je met een groep (karper)vissers zit, of in ieder geval gelijkgestemden kun je dergelijke ideeen naar voren brengen tijdens de algemene ledenvergadering. daar kan dan over gestemd worden enz enz enz. op die manier kun je wat bereiken, al zal het de nodige tijd en moeite kosten van leden van je vereniging. op enige andere wijze kun je er gedonder mee krijgen!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-04-2003 23:29

Kees, dat water is gemeentelijk eigendom en niet verhuurd aan een HSV. Dus is de gemeente de visrechthebbende.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2003 23:49

Viktor,

dit is dus een kans voor open doel.
Ze hebben er de ballen verstand van. Dus... iemand met verstand van zaken spendeert er een beetje papier aan, kaart het probleem aan en... komt met een oplossing.

Zeker die oplossing zijn ze gek op. Wedden?

die oplossing is niet de vis verpalen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-04-2003 00:08

inderdaad kees gemeente is rechthebbende en zij doen er niets aan.En wat betreft je zelf sterk maken door andere karpervissers er bij te betrekken heb ik al geprobeerd maar de karpervissers in onze gemeente voelen daar niets voor,kortom hun boeit het ook geen hol wat er allemaal gebeurt,de meeste vissen hier niet eens,die gaan op vakantie naar frankrijk en gooien daar hun hengels uit.Er valt dus niets sterk te maken ik en mijn vismaat zijn echt de enige,wat moet je dan nog.Ook de hvs in onze gemeente is bijna "dood"eens per jaar 1a4tje vol geneuzel over de contributie en dergelijke.ik ben vorig jaar druk bezig geweest om te kijken of de mensen die op de wateren vissen lid zijn van de hvs.80% niet ze geven als argument"hsv??? ja maar daar ga ik geen geld aan uitgeven ze controleren toch nooit" en inderdaad ze komen nooit.Ze maken hun wateren nooit schoon en van visbeheer heb ik ook nog nooit gehoord,ik weet niet of ze dat intern regelen maar ik neem aan dat je je leden op de hoogte houd van de visstand en wat er eventueel uitgezet gaat worden.Dat gebeurt niet en volgens mij zijn er ook geen karpervissers lid alleen witvissers,op sommige van hun plassen komt het woord karper niet eens voor.Kort om triest en als je dan ook nog hoort dat de gemeente er ook niets aan doet en dat waarschijnlijk ook niet van plan is zakt bij mij de broek van de reet.
Vandaar dat ik vissen over aan het zetten ben,dat ik daar problemen mee krijg lijkt mij zeer klein,als je op het gemeente huis een lachpartij krijgt als je dit onder de aandacht brengt.Niet te spreken van de politie die doen al helemaal niets,alleen als er weer eens een klacht komt van de inmiddels bekende zuiplap komen ze weer opdraven om te kijken of het inderdaad zo is,komen ze dan ook en je zit bv met 4 hengels te vissen zeggen ze "zooooo 4 hengels....nou nou jij krijgt het druk vannacht...en uuhhhh zet die pieper niet te hard scheelt ons weer werk"
Dit is de normale gang van zaken in onze gemeente.Maar goed teminste is er dan nog 1 met een hart voor het water en dat ben ik,kan jullie melden dat ik na enig speurwerk zomaar een paar keer per jaar een aantal gezonde spiegels en graskarpers kan krijgen,zo ongeveer tussen de 15 en 25 stuks per keer,gratis anders worden ze toch maar afgemaakt.Ja ik krijg het nog druk met al dat water hier maar doe mijn best,moet nog effe wat geld overmaken aan het ksn ben ik daar ook lid van en dan zullen we kijken wat er allemaal nog meer mogelijk is, het is me allemaal wat maar ik doe het met groot plezier en dat is het belangrijkste toch?
En volgens mij zijn er nog tig mensen hier op het forum aanwezig zijn die hun eigen projecten zijn gestart,maar daar geen woord over durven te reppen want ze zouden maar eens een slechte naam krijgen.Ik kom er tenmiste eerlijk en open voor uit,dit om zoveel mogelijk antwoorden en verantwoord beleid te veschaffen over het hoe en wat met de karpers hier.
Ben al blij met het aantal berichten die ik krijg op mijn posting,berichten waar ik wat aan heb.Dus mensen als iemand nog goede ideeen heeft plaats ze dan hier en AUB no bullshit want ik neem dit uiterst serieus.

met vriendelijke groet

viktor van ophuizen
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-04-2003 00:15

beste klaas ik weet dat het visverplaatsen niet de oplossing is maar in dit geval wel.
Die beestjes kunnen amper eten want er valt weinig te eten,het betrefende putje is zo klein het is gewoon zielig.alleen om die reden zet ik de vis van alleen dat putje over.
effen voor de duidelijkheid.
En inderdaad die lamballen hebben er echt geen reet verstand van en wij zijn dan ook nog niet met de gemeente klaar,dit word zeker nog veel papier en vergaderwerk.
1 ding zit me wel mee:de partij met de meeste zetels staan achter me,de cda die ook nog verantwoordelijk zijn voor de openbare werken.Alleenn die mongool van een wethouder werkt niet mee,maar ja er word aan gewerkt en dat zal dan ook nog wel enige maanden overheen gaan.Vandaar dus mijn actie"operatie mini put".


viktor
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-04-2003 10:39

Viktor,

Hoe redelijk je wensen ook zijn, zie nogmaals mijn eerdere postings. Maak een plan van aanpak. Doe voorstellen. Laat deze mede onderschrijven door andere vissers.

Dan kom je ergens. Echt. Alleen dat zal niet in 2 weken zijn. Echter... lukt het, dan zal een volgende voorstel van jou / jullie een peice of cake zijn, immers: je hebt bewezen dat je en dserieus bent en verstand van zaken hebt.

Zo maar wat doen maakt meer kapot dan je lief is...

MVG

Klaas