Verkiezingen waterschappen

Plaats reactie
HansPeter van Ee

18-02-2003 18:10

Heren

Zoals ik al ergens eerder in een topic heb aangegeven worden er sportvissers gezocht die zich kandidaat willen stellen voor het besturen van een waterschap.

De kandidaatstelling is op 20 en 21 maart en de verkiezingen worden gehouden van 28 mei t/m 12 juni 2003.

Als ik het goed begrepen heb dan zijn waterschappen belangrijke instanties voor de sportvisserij. Ze bepalen in belangrijke mate de visstand door het door hen gevoerde beheer en inrichting van wateren.
Ook bepalen ze de sportvisserijmogelijkheden door het beheer van oevers en water.
Ze geven visrechten uit op hun wateren en besluiten in hoeverre er mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld steigers en visboten.

1. Weet iemand de lokatie waar de kandidaatstelling wordt gehouden ?

2. Weet iemand de lokatie waar de verkiezingen worden gehouden ?

3. Nu heb ik geen bestuurlijke ervaring en dat schijnt naar ik vernomen heb een must te zijn, klopt dat ?

met vragende groet

HPE
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-02-2003 18:42

Beste HPE,

Een telefoontje naar het Waterschap moet genoeg zijn.
Om gekozen te worden, moet je meestal een naam hebben zijn in de plaatselijke politiek, naams bekendheid speelt een grote rol. Als je alle mensen van je HSV mee krijgt, en van de plaatselijke voetbalclub wil ook wel helpen. Als lid van een VBC praten wij een aantal keren per jaar met het Waterschap. Als je goede argumenten hebt om iets te realiseren vind je zeker een gewillig oor.

Peter
Plaats reactie