Nieuwe steel voor landingsnet


Plaats reactie
Michel vd Hoven
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2017 19:43

01-12-2017 12:48

Ik hoor graag advies van de doorgewinterde struiner/penkarpervisser...

M'n 32" landsingsnet is nog in orde en bevalt prima, maar de steel is aan vervanging toe. Ik heb nu een 3-delige telescopische aluminium steel van 284cm, maar corrosie begint wat problemen te geven en ik vind de steel niet stijf genoeg voor mijn net: buigt enorm door. Het net zit met schroefverbinding op de steel.

Wat gebruiken jullie zoal voor stuinend vissen en wat bevalt jullie hieraan: telescopisch, 1 vast deel, of 2 delig? Lengte? Materiaal?
Ik ben niet opzoek naar goedkoopste spullen, maar naar kwalitatief goed en degelijk material wat jaren mee moet gaan.

Ik weet er zijn al veel topics over nieuwe netten en dergelijk, maar dan gaat het voornamelijk om de netten of de steel die bij het net geleverd word, en niet specifiek over los verkrijgbare stelen.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

01-12-2017 14:00

Meestal tweedelig.
Ik besteed meestal niet teveel geld aan een net, gaat toch vaak snel kapot, als ik er twee jaar mee doe vind ik het prima. Zeker met struinen komen er snel extra gaten e.d. in het net. Gebruik de stokken ook vaak om te peilen, dus ga er ook niet echt zuinig mee om....

gr Andries
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-12-2017 17:25

Niet specifiek Michel? Onderstaand specifieke schepnetsteel topic (..zoekfunctie) heeft antwoorden tot slechts 1,5 week geleden, en daar doorgaan met vragen was ook geen schande geweest.

viewtopic.php?f=38&t=83094
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie