Prologic 9ft hengel


Plaats reactie
Sheridan Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-08-2017 01:01

12-08-2017 01:25

Heeft iemand toevallig ervaring met de prologic 9ft, 2,5lb hengel?
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

15-08-2017 19:57

Ik klik me helemaal het lazerus op een website die blijkbaar gemaakt is voor een mobiel. Nou zal dat wel de toekomst zijn maar ik wordt er helemaal gek van.

Dus de vraag is welke hengel bedoel je?

En vragen in het penhengel gedeelte vragen over een 9 voet hengel?

Waar en hoe ga je die inzetten?

10 minuten later....

Na even doorklikken, zo veel werk is het niet :)

Deze?

http://www.prologicfishing.com/product/c-o-m/
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Paul de Jongh
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-05-2013 00:23

15-08-2017 23:53

Niet met de 9 ft, wel met de 8 ft. 2 lb. Eind vorig jaar aangeschaft, nu regelmatig tijdens het struinen als 'bijhengel' ingezet. Meestal met een chodrigje, en zo af en toe levert het een leuke vis op gelukkig. Één van de eersten dit jaar was een schub van 24 pond. Terwijl we in de gure wind onder onze eigen kant met de pen geen activiteit zagen, sprong er aan de overkant regelmatig een vis. Metertje of 40 werpen lukt makkelijk met dit korte stokje, en binnen het uur een fluiter!
Drillen is geen probleem. Door de korte stok leek sturen iets lastiger te gaan. Daarentegen is meer druk zetten weer makkelijker in vergelijking met een penhengel voor mijn gevoel. Bij het verkassen vind ik het prettig dat de hengel geen 12 of 13 ft is, zeker tussen de struiken en bomen.

Al met al heb ik nog niet héél veel praktijkervaring opgedaan met deze hengel, maar tot nu toe ben ik wel enthousiast, zeker met oog op de prijs.
Bijlagen
IMG_0648.JPG
(111.41 KiB) 1824 keer gedownload
Sheridan Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-08-2017 01:01

16-08-2017 23:37

Inderdaad jop een 9ft hengel om mee te penvissen. Ik zocht een hengel die weinig ruimte in neemt en toch nog lekker kan drillen. Ik moet zeggen dat het een fijne korte hengel is die voor mij prima is. Vroeg mij af wat de ervaringen van anderen zijn die een korte penhengel gebruiken.

Mooi om te lezen dat jij tevreden bent over de 8ft hengel Paul. Ik gebruik hem puur voor het pennen te pas en te onpas. Neemt geen ruimte in in de auto dus dat scheelt en wat je zegt hij kan genoeg hebben.
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

17-08-2017 16:16

Sheridan Clemens schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met de prologic 9ft, 2,5lb hengel?

Ik heb dit hengeltje al jaren icm een usa 3500b baitrunner en 35/100 nylon.
Tijdens het penvissen leg ik deze vaak naast mij neer in het gras met een licht schuifloodje of licht vastlood
(Of steentjes) van 35 tot 52 gram. Als aas boilie,   tijgernootje of maïs.
Een erg sterk hengeltje zelfs in 2.5 lbs wat parabolisch buigt en goed de klappen van de karper opvangt zo vlak onder de kant.
 Mijn grootste vis tot nu toe aan dit hengeltje was 27 pond.
Tussen de boomstammen uitgepeuterd.
Dit hengeltje heeft 6 ogen waardoor de lijn mooi evenwijdig langs de hengel loopt zonder van die rare "knikken" in je lijn die de slipwerking van je molen nadelig kunnen beïnvloeden.
Ik kan hem je aanraden en van de prijs hoef je ook niet te schrikken.
Hieronder een linkje van prologic en volgens mij wordt hier de 2 lbs uitvoering getest.
https://youtu.be/onTBf0EXrsI
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

18-08-2017 14:05

Ik heb al een paar jaar een setje van 9ft 2,5lb.
Voor struinend vissen en licht afstandswerk zijn het zeer fijne hengels.
Ook diverse mooie viseen mee gevangen. Goede actie in de dril.
Plaats reactie