line-twist matchhengel, gedraaide lijn fixen?


Plaats reactie
steven meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-08-2017 13:31

11-08-2017 13:37

Probleem: gedraaide lijn.

Met roofvissen is het simpel, als ik merk dat de lijn te veel gedraaid is doe ik het volgende: Het spul er af; plugje, spinner of wat er ook maar aan zit incl. onderlijn , alleen kale lijn. Deze met de stroom uitlaten laten lopen of met goede wind uit waaien danwel weg lopen met het uiteinde. Vervolgens met een hand de lijn tegenhouden bij het eerste oog en opdraaien. boel er weer aan knopen en ik kan weer lekker ver werpen zonder dat de lijn lussen vormt.

Maar wat is een makkelijke manier met mn match hengel? Voel er niet zoveel voor om steeds nieuw haak te zetten stuitjes te plaatsen en opnieuw uit loden e.d. na een dagje vissen.

Tuurlijk gaat niet niet zo snel draaien als met kunstaas maar toch.
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

11-08-2017 16:10

Hallo Steven

Er zijn kleine loodjes in de handel die aan het uiteinde van je lijn kunt maken en dan moet je uitgooien en het loodje zorgt ervoor dat de lijn uit de draai gehaald word . Het loodje heeft groeven in het lichaam die ervoor zorgen dat bij het indraaien de lijn tegendraads word opgespoeld.

gr. huub engelen

www.carpheaven.nl
steven meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-08-2017 13:31

11-08-2017 17:22

huub engelen schreef:Hallo Steven

Er zijn kleine loodjes in de handel die aan het uiteinde van je lijn kunt maken en dan moet je uitgooien en het loodje zorgt ervoor dat de lijn uit de draai gehaald word . Het loodje heeft groeven in het lichaam die ervoor zorgen dat bij het indraaien de lijn tegendraads word opgespoeld.

gr. huub engelen

http://www.carpheaven.nl


Kan die spin doctor dan ook aan de haak zoals een pijlloodje ofzo?

Op dit moment denk ik dat ik een oog in een accuboormaschiene ga doen. de lijn afstand die ik anders gebruik uitlopen en dan met gespannen lijn de accuboor de goede kant op te laten draaien.
In een filmpje zag ik dat 3 keer de hengellengte door de slip van een grote pit al 40 rondjes maakt...
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

11-08-2017 20:34

Ik weet niet precies hoe je vist maar met een klein warteltje onder de waggler is het al een stuk minder.
Een wartel boven de onderlijns scheelt ook, vooral maden gaan draaien als een helikopter onder water bij het binnendraaien.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

23-08-2017 19:28

Ik monteer met de matchhengel altijd een klein tonwarteltje aan het eind van de hoofdlijn waar ik middels de lus in lus methode de onderlijn aan bevestigd. Ik heb nog geen last gehad van draaiende lijn.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

26-08-2017 18:43

Lijn uitlopen over gras (zonder iets eraan) en dan binnendraaien, klaar!
Mvg Bas
Plaats reactie