Dressuurwater: penvissen, freelinen schuifloof enz.


Plaats reactie
Thimo DeVisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 20:08

15-07-2017 10:23

Ik wil de komende tijd een zwaar dressuurwater bevissen, er wordt gevist met ontiegelijk veel boiilies, zware hengels dikke lijnen en zwaar vastlood. En dan maar wachten... dit vind ik geen leuke manier van vissen en ik geloof dat het effectiever kan. Ik heb hier pasgeleden gevist met schuiflood van 15 gram fluorcarbon onderlijntje en maïs op de haak. De hengel die ik gebruik is een barbeelhengel 1,5 lbs (korum twin tip). Mijn vraag is nu wat zijn effectieve manieren en montages? Ik dacht een licht bomloodje tussen stoppertjes vastgezet en dan een korstje op half water aan bieden? Of een worm eraan. Penvissen is het niet echt geschikt voor tenzij er oplossingen zijn voor verder werpen (een waggler ?) en freelinen geen ervaring mee maar zeer benieuwd!
Bedankt!¡
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

15-07-2017 12:33

Hallo Thimo, is het een klein of groot water? Diep, ondiep of is het erg wisselend van diepte? Is er stroming?
Als het een groter water is lekker onder je eigen kant vissen. De meesten varen altijd uit naar de andere kant.

Actief zoeken naar de plaatsen waar de vis zit + afwijkend vissen van de rest is altijd goed. Vissen met een boilie hoeft ook niet verkeerd te zijn (maar dan een afwijkende vorm of al een paar dagen in een bakje laten weken)

Frolic is nog steeds bijna overal een killer en vissen met de zig rig kan ook succes geven.
Thimo DeVisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 20:08

15-07-2017 16:54

Hallo Peter als eerste bedankt voor je reactie!
Het is een groot water met hele diepe stukken en in het midden grote ondiepe stukken. Geen stroming. De uithoeken van het water zijn ongeveer 2 meter diep maar helemaal volgegroeid, hier stikt het van de zeelt en wat kleinere karper die op mijn lichte hengel prima sport geven alleen met welke manier moet ik hier vissen? Ik dacht zelf al een soort zig rig met brood, pop up of een kurkbolletje op de hair en een worm op de haak. Zodat t lood (op een safety clip) naar beneden zakt en t aas boven de planten komt, of is freelinen of pennen hier beter?
Nogmaals bedankt voor de reactie en alvast bedankt voor toekomstige reacties!
Vang ze!¡
Gr thimo
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

16-07-2017 21:22

Hoe zit het daar met eventuele rietkragen en bomen/struiken die in het water hangen. Zelf zou ik voor de pen kiezen en dan op zoek gaan naar gaten in het wier en tegen de bossen aan enz.. Met veel wier probeer ik meestal ook de gaten te zoeken om daar mn pennetje tussen te laten zakken. de grote zitten namelijk volgens mij net zo graag tussen het wier als de kleintjes. Mocht er in het wier nou geen open plekken zijn en je wel in de gelegenheid om te voeren. Probeer dan structureel iedere dag een paar plekken waar jij van denkt dat het mooie plekken zijn aan te voeren met behoorlijk wat particles en ander klein aas. De vissen gaan dan die plekken herkennen en komen er steeds terug, door het het vroegen en zoeken naar het kleine aas zullen ze zelf een open plek maken door alles om te ploegen.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

17-07-2017 12:39

Start heel vroeg of laat; schemering. Zorg dat als je vroeg gaat ruim voor het eerste licht (nu ongeveer kwart over vier) het voer al op de plek ligt. Kom pas in de schemering en pen door tot een uur of drie in de ochtend.

Gebruik een zeelthark (koop twee harkkoppen, maak ze met tiewraps aan elkaar vast zodat je onder en boven punten hebt, maak er een touw aan vast, maak aan het uiteinde een stokje oid (als je de hark helemaal het water ingooid weet je waar hij ligt)) om een paar plekken wier/plantenvrij te maken en voer hierop met wat bekend is maar net anders. Bv miniboilies die je hebt gecrusht, minipellets, aangevuld met kattenvoer uit blik oid.

Ook hennep en oerdieboontjes zijn mooi klein en perfect voor extra en dus langdurige aantrekkingskracht van een voerstek. Voer heel beperkt op de harkstekken en vis je door de zeelt heen, die zijn dol op aangeharkte stekken.

Pas je materiaal aan aan de omstandigheden.

Succes

gr Andries
Thimo DeVisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 20:08

17-07-2017 15:15

Bedankt allebei!! Ik ga zometeen voorvoeren en alvast wat knutselen met die hark, ik ga het poberen met de pen. En evt freelinen lijkt me heel leuk iemand tips hoe het precies werkt (beetregestratie ed)
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

17-07-2017 22:38

Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Thimo DeVisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 20:08

18-07-2017 23:33

Bedankt allemaal vanmorgen stek met een hark bewerkt. 4 grams schuifloodje maiskorreltje op de haak sn slap lijntje. en wat smac, brood en hennep gevoert. En met succes! 3 brasems 2 zeelten 3 karpers en een valsgehaakt baarsje. Bedankt!!!
Vang ze allemaal!¡
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

19-07-2017 07:55

I love it when a plans comes together. :D
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

19-07-2017 08:17

Leuk Thimo!

gr Andries
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

19-07-2017 19:11

Kijk dat is mooi thimo dat het gewerkt heeft.. nu zijn wij natuurlijk benieuwd naar de fotos van de strijders die bij jou op de mat geweest zijn :D
Thimo DeVisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 20:08

20-07-2017 20:39

Bedankt allemaal en inderdaad die strijders wil ik jullie graag tonen. Ben alleen niet zo handig met computers... Als ik een foto wil plaatsen staat er dat hij zoveel bij zoveel pixels moet zijn?? Hoe werkt dit?
In elk geval bedankt allemaal echt super tips!
Vang ze!¡
Plaats reactie