Guru x-strong carp spade


Plaats reactie
Robert geuke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-04-2016 18:37

28-05-2017 18:33

Na het doorspitten van diverse threads vorig jaar overgestapt op deze haak. Tot grote tevredenheid alleen nu komt het gister 2 vissen erg diep gehaakt (lees haak niet meer te zien)was een karper en een brasem.
Waar kan dit aan liggen?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-05-2017 22:17

aasgedrag.. zelfs in vroegere boeken (bv carpfever jaren 80) wordt gesproken over bite offs.
De vissen azen dan zo gretig en met vol vertrouwen, dat de haak tot voorbij de keeltanden gaat, met gevolg dat de onderlijn ook doorgemalen wordt. Dit was met wakervissen. . een bedachte remedie was een zgn : "frightner" Een stukje siliconenslang met stukje bezemsteel erin op een paar cm vd haak.

Voor penvissen heb je niets aan deze oplossing lijkt me.. iets eerder aanslaan zal iets helpen, maar ook het lood iets dichter op de haak. maar helemaal te voorkomen is het niet...
Zelf vis ik meestal met een zwaarder loodje op 4cm vd haak. Gaat de dobber platliggen> gelijk aanslaan, je weet dan dat de haak/aas zich in de bek bevind..
Ach man..Ga toch vissen !!
Robert geuke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-04-2016 18:37

29-05-2017 17:02

Bedankt voor de reactie.
Had al het vermoeden dat het aasgedrag was.
Eerder aanslaan ging beide keren niet lukken was onder gelijk bam(de karper kon ik volgen vanaf ongeveer een meter van de dobber af leuk zo een aasplakkaat).
Zal wel het onderste loodje verschuiven die heb ik namelijk altijd op 15 a 20 cm
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

29-05-2017 17:09

Dit soort dingen zijn erg vervelend maar weinig aan te doen. (Niet vissen)

Ik had laatst een zeelt in zijn rug gehaakt.. lelijke wond op zijn rug. Ik voel me daar nu nog steeds klote over.
Plaats reactie