penvisdagen 2017


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

27-02-2017 19:50

Hier weer een topic voor alle penvisdagen voor 2017.

Alhoewel ik nog geen datum heb vastgeprikt wordt de derde Walcherse Penvisdag dit jaar geen september, maar op een zondag in mei of juni. Nadere info volgt.

Bennie, Frenk, Michael, hebben jullie al plannen? of wellicht een nieuw initiatief?
Bij mijn hsv staan ze weer te trappelen om de dag te sponsoren :-).

cyou

Hans
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

27-02-2017 21:29

Hoi Hans,

Leuk om te lezen dat we uit kunnen kijken naar een leuke penvisdag! vorig jaar helaas geen tijd gehad om mee te doen. Het lijkt mij erg leuk om mee te doen! Mooi om te lezen dat de plaatselijke vereniging mee wil helpen.

groetjes Matthijs
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-02-2017 06:55

In Mei of Juni is voor mij erg druk :)
Onderhoud tuin, HSV, kluswerk in de tuin (afdak maken).

Nee, Hans, nog geen concrete plannen. Ik houd de boel hier een beetje in de gaten, wat sterfte links en rechts vanwege de winter. Heb wat dode vissen gespot, en soms zijn dat de leukste vissen die het loodje hebben gelegd. Toch wil ik -als het me lukt- de penvisdag dan in mijn dorp houden dit jaar ipv in Arnhem. Logistiek is dat wat handiger. Al schrijvende krijg ik er wel weer zin in.

Verder liggen hier erg veel takken in het water vanwege de storm van afgelopen week, er komt deze week mogelijk nog een aan. Ook is de gemeente bezig geweest met snoeien, zag ik al, moet ik ook ergens gaan opruimen. Moet ook al weer wat fietsen ruimen, die deze winter erin gepleurd zijn bij bruggen. Aan de andere kant heeft het snoeien van de gemeente ook enkele nieuwe hotspots blootgelegd. :)

Ben druk bezig met de Jeugd, ook in Mei en Juni (HSV), zeker twee of drie keer vissen met ze. In ieder geval gebeurt dat op een zondag, dan is de jeugd niet aan het sporten (voetbal, hockey, zwemmen). Ook help ik bij de 65 plussers waar ik kan.
Dus een zaterdag voor de penvisdag zou kunnen :) Ik houd het hier op de hoogte. Zit dan mogelijk ook een theorie deel aan - als je dat wil.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

28-02-2017 12:33

Dag allemaal,

Ik doel op een twilight-sessie op 20 mei in het Westerpark / Buytenpark te Zoetermeer.
Naast Karper een goeie kans op zeelt én ... Kroeskarper!
Hierover volgt binnenkort meer...
Bijlagen
20 mei.jpg
(99.05 KiB) 5615 keer gedownload
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-03-2017 09:24

Leuk om weer te zien dat er al druk nagedacht wordt hierover. De penvisdag van de GHV wordt weer eind april gehouden en zal begin volgende week daar meer over bekend maken. 20 mei ben ik er niet bij Michael. Ik ben dan bij een jeugd penvisdag dag in Spaarnwoude.


Ps: vorig jaar waren er een aantal die het over sponsoring hadden. Als diegene hier nog interesse hebben dan hoor ik dat graag.
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-03-2017 11:56

Sponsoring in welke zin, Ben?
Gebruikersavatar
Jeroen Verra
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-08-2015 15:11

02-03-2017 14:57

Leuk Micheal,

Ben benieuwd! :D
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-03-2017 15:11

@Frenk
In de eerste edities van mijn kant, was er een trofee voor degene met de meeste karpers. Daarna hadden we een editie waarbij alle deelnemers een dobber van reigerpennen kregen. Vorig jaar werd een x bedrag beschikbaar gesteld voor degene met de meeste karpers, de grootste enz enz. Bij die laatste editie kreeg ik vragen van iemand die bij een hengelsport winkel werkt of hun wat kunnen betekenen hierin. Op die manier Frenk.
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-03-2017 20:47

Ah, okee, in die zin. Sponsoring is zeker prettig. Netjes voor elkaar, Ben :)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-03-2017 21:30

Mannen en misschien ook een keer een dame (zie je eigenlijk nooit).

Het was even puzzelen ivm eigen vrije tijd, maar de penvisdag van de GHV (s'Gravenhaagse Hengelsport Vereniging) wordt dit jaar gehouden op zondag 30 april van 07:00 tot 14:00.
Elk jaar is het weer een uitdaging om de juiste locatie te zoeken. Den Haag is in de laatste 2 decennia flink uitgebreid en daar hebben we de laatste jaren goed gebruik van gemaakt in de vorm van de vinexwijken die Den Haag uit de grond heeft gestampt. Deze locaties blijken uitermate geschikt om te vissen met de penhengel. Voordat deze nieuwe woongebieden werden aangelegd, waren de mooie watersystemen al aanwezig, waardoor er in deze wijken een mooi visbestand aanwezig is. Ook is er voor de deelnemers genoeg ruimte om lekker je eigen ding te kunnen doen.
De laatste jaren hebben we gevist in het Wateringseveld, Leidschenveen en vorig jaar in Ypenburg. Vooral bij de laatste editie werd er leuk gevangen. De editie van 2015 in Leidschenveen was telleurstellend, maar dat was volgens velen vooral te wijten aan de winter die maar geen plaats wilde maken voor het voorjaar.
Door de jaren heen is er een duidelijke stijging te zien in het aantal deelnemers en ook dat is iets waar je rekening mee moet houden bij het bepalen van een locatie. mede door deze 3 factoren ( lange winter Leidschenveen, goede resultaten in Ypenburg en veel deelnemers) is de keus gevallen op een combinatie van de wijken Leidschenveen-Ypenburg. Deze 2 wijken hebben samen enorm veel water, waardoor er voor iedereen ruimte genoeg is.

Op zondag 30 april verzamelen we om 07:00 op de parkeerplaats van Zwembad het Hofbad, gelegen aan de Ypenburgse Boslaan 30, 2496 ZA Den Haag. Tussen 07:00 en 07:15 heet ik iedereen welkom, leg de regels nogmaals uit en beantwoord evt. vragen. Daarna mag iedereen de dobbers te water laten. Om 14:00 verzamelen we weer op de parkeerplaats van het zwembad. Daar bespreken en bekijken we de vangsten en worden de vangers beloond met een kleinigheidje. Ik ga uit van de eerlijkheid van de deelnemers, maar vraag wel dat er fotos worden gemaakt van de gevangen vissen en dat die ook getoond worden aan het eind van de dag en uiteindelijk via de mail onze kant opkomen, voor een leuk verslag.
Wat de regels betreft, die zijn vrij simpel. Er wordt gevist met 1 hengel per visser en uiteraard met de dobber. Een goed schepnet en onthaakmat zijn verplicht. ook dienen de deelnemers in het bezit te zijn van een geldige vispas. Heb je wel een vispas, maar mag je daarmee niet in de wateren van de GHV vissen, laat dit dan even weten via de mail, dan wordt er voor een vergunning gezorgd.

Wil je meedoen met deze penvisdag, stuur dan een mail met je naam en gegevens naar bendhfc@hotmail.com
Bijlagen
Naamloos.png
(973.79 KiB) 4381 keer gedownload
wijkendenhaag.jpg
(192.49 KiB) 4381 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

29-03-2017 22:19

Beste Penvissers,

De datum is bekend: op zondag 11 juni 2017 zijn jullie allemaal weer welkom in Middelburg voor de derde Walcherse penvisdag.
We zijn te gast bij HSV Middelburg, die voor de deelnemers een gratis dagvergunning ter beschikking stelt. Het visgebied is weer een stukje uitgebreid, zodat zowel liefhebbers van groot water, poldersloten, vestinggrachten en stadsvijvers aan hun trekken komen.

Afbeelding

Verzamelen om 7.30 op de parkeerplaats Hof van Tange te Middelburg, om 14.30 gaan we de vangsten tellen en daar zijn een paar leuke gadgets mee te winnen. Na afloop biedt de HSV Middelburg de deelnemers die dat willen nog een drankje aan.


Meer informatie over de wateren en de registratie van de uitgezette karpers is te vinden op de site van Hendrik Slieker: http://www.freewebs.com/mburgse_karpervisserij/
Opgeven kan door mij een pb te sturen, graag met een mailadres erbij.

Grt en tot ziens in Middelburg!

Hans Eshuis
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

21-04-2017 19:34

Hier de aflevering van vis TV afgelopen zondag ter inspiratie.

De koffie en bolussen zijn er op 11 juni ook....en ik verwacht ook grotere vis....

http://www.tangrammedia-vistv.nl/film.php?id=419

grt Hans
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-04-2017 10:32

Het is bijna zover. As zondag 30 april is de penvisdag van de GHV.
We hebben tot nu toe 28 aanmeldingen binnen. Dat is een leuke groep en door het ruime gebied, is er genoeg plek voor iedereen.
Wel wil ik nog benadrukken dat het gebied niet gereserveerd is voor ons penvissers, dus houd rekening en respecteer eventuele andere aanwezige vissers.
Om 7 uur verzamelen we op de parkeerplaats van Zwembad het Hofbad, gelegen aan de Ypenburgse Boslaan 30, 2496 ZA Den Haag.
Na een kort welkom van mijn kant, zal ik vragen of alles duidelijk is en de evt mensen van buiten de stad zonder vergunning voorzien van een stadsvergunning. Daarna mag iedereen zijn eigen ding gaan doen, als het maar in Ypenburg of leidschenveen is. Een schepnet en onthaakmat zijn verplicht.
Om 14:00 verzamelen we weer op de aanvangs-plaats, waar we graag de vangers belonen met een kleinigheidje. Graag zou ik ook willen zien dat de vangers nadien hun vangstfotos doormailen naar mij, zodat ik daar een leuk verslag van kan maken.

Afgelopen zondag ben ik alvast met mijn zoontje een kijkje gaan nemen in de wateren waar we gaan vissen as zondag. Het ziet er goed uit en als het weer blijft zoals het nu is, dan kunnen we een leuke dag gaan beleven met z'n alle. Mijn zoontje ving zijn allereerste karper ooit en dat was er gelijk 1 om in te lijsten.

Ik zie jullie as zondag.
Gr Ben Scholten
Bijlagen
IMG_3746 - kopie.JPG
(199.89 KiB) 4984 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-05-2017 10:28

De eerste penvisdag zit erop. Ik heb een verslag gemaakt die in het clubblad van de GHV komt. als die uitkomt, komt niet lang daarna ook de online versie. Als het zover is, dan plaats ik dat hier.
Het was een geweldige dag en ik was behoorlijk onder de indruk van de hoge opkomst. De weersvoorspellingen waren goed, maar de dag begon, ivm de harde wind, erg koud. Gelukkig werd het al snel erg aan aangenaam. In totaal zijn er 26 karpers gevangen, wat voor Haagse begrippen erg goed is. Al met al een leuke en succesvolle dag.
Bijlagen
Paul Filius met de zwaarste. 24 pond.jpg
De zwaarste van de voor Paul Filius
(327.91 KiB) 4851 keer gedownload
Michael Shaeffer.jpg
(216.9 KiB) 4851 keer gedownload
Louis Jasperse.JPG
Schitterende spiegel voor Louis
(306.49 KiB) 4851 keer gedownload
Hans Eshuis.jpg
De enige echte ;)
(295.93 KiB) 4851 keer gedownload
Eric de Haan.jpg
Gelukkig ving Eric ook nog een karper
(316.55 KiB) 3959 keer gedownload
Eric de Haan met een snoek, gevangen met mais.jpg
Een snoek met een identiteits-crisis
(289.05 KiB) 3959 keer gedownload
Eric de Groot met een bak van een Brasem. 66cm.jpg
Eric met een bak van een brasem. 66 cm
(182.83 KiB) 4851 keer gedownload
Chris van de Loosdrecht.JPG
Een koiachtige schub
(309.68 KiB) 4851 keer gedownload
Ben Scholten.JPG
(218.08 KiB) 4851 keer gedownload
Andries Hoekstra.jpg
Andries met een lekkere volle spiegel
(202.38 KiB) 4851 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-05-2017 10:36

Na afloop stelde ik de vraag of er interesse is voor een nachtelijke editie van de penvisdag. De penvisdag is van 07:00 tot 14:00. De penvisnacht zal dan gehouden worden van 19:00 tot 02:00.
Men was hier enthousiast over. Ik weet nog niet of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar ik ga ermee aan de slag. Daarnaast heb ik ook nog een idee om een penvisdag te organiseren waarbij er gevist gaat worden in het centrum van Den Haag.
Bijlagen
20170505_102044.jpg
Van Paul Filius kreeg ik 2 mooie dobbers die hij zelf bouwt. Bedankt Paul.
(207.81 KiB) 3959 keer gedownload
De mannen die hun cadeaubon aan Jeffrey gaven..JPG
Het mooiste moment van de dag. De deelnemers gaven hun ontvangen kadobonnen aan de zoon van Raymond Vink. Jeffrey, veel plezier ermee.
(126.1 KiB) 4851 keer gedownload
Roel Grouwstra.jpg
(326.54 KiB) 3959 keer gedownload
Raymond Vink.JPG
(262.26 KiB) 4851 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

05-05-2017 10:45

Nogmaals bedankt Ben, voor de organisatie!
Mooie zonnige platen hierboven!

grt Hans
Jac Aerts
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Helmond

08-06-2017 11:13

Allemaal mooie initiatieven. En leuke foto's erbij.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

09-06-2017 00:17

Jac als je zondag nog tijd en zin hebt, kom gerust, er is ruimte genoeg....!
grt Hans
Jac Aerts
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Helmond

09-06-2017 09:29

ik la over omdat ik net pas begonnen met met penvissen. Eerst altijd statisch gevist. Dus eerst zelf een beetje alles onder de kneep krijgen.
Plaats reactie