hoelang rijden jullie voor een uurtje pennen?


Plaats reactie
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

25-09-2016 12:38

Hallo allemaal weet niet of hier al een topic over is maar hoelang rijden vinden jullie acceptabel om een uurtje of 2 uurtjes te pennen? Ikzelf rij met de auto ongeveer 10 minuutjes en met de fiets 15 tot 20 minuutjes. Op een andere plek waar ik normaal bijna de hele dag rondloop is zeker een half uur tot 45 minuten rijden met de auto en eigenlijk vind ik dat te lang rijden om maar een uurtje of 2 te vissen wat vinden jullie?

groeten danny
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

25-09-2016 13:02

Hoi Danny :)

ik denk dat dat voor iedereen anders is. hoeveel tijd heb je, ben je bereid kosten te maken (brandstof) en natuurlijk ook de beschikbaarheid van penwateren in de buurt.

gelukkig heb ik niet te klagen over viswater in de buurt, mijn vaste penbrugstek ligt op 10 minuten rijden, wel zo handig omdat ik er af en toe een emmer voer leeg kieper. heb nog wat penwatertjes op het oog op een kwartiertje, en een mooie struinwetering op 20 minuutjes.
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

25-09-2016 16:42

Hallo Danny.

Dat varieert van 10 minuten tot maximaal 1 uur, helemaal afhankelijk van wat voor soort water en welk formaat vissen ik hoop te gaan vangen.

Groet Walter.
Erik Mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-02-2011 18:36

25-09-2016 20:10

Meestal 5 tot 10 minuten.
Eigenlijk nooit langer dan een kwartier rijden,
want het liefst voer ik 1 of 2 uurtjes van te voren.

groet Erik
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-09-2016 13:09

Maakt mij niet zo uit normaal gesproken, maar ik heb gewoon extreem weinig tijd op dit moment, dus ik vis op dit moment niet/nauwelijks.

Omdat ik zo weinig tijd heb zal ik nu niet verder dan 5 of 10 minuten rijden geschikt vinden, want ik heb dan maar 2-3 uur vistijd (inlcusief reizen). Op de plek aangekomen zoek ik ook nog eens eerst de vis. Dan blijft er bar weinig tijd over, zeker als er geen vis zichtbaar te vinden is.

Heb ik wel veel tijd (helaas), dan maakt het me niet uit. Een half uur-drie kwartier rijden is meestal wel haalbaar. Maar ook hier gaat het reizen af van de besteedbare vistijd, ook hier weer zelfde verhaal mbt spotten van de vis.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

26-09-2016 20:38

Ik pen nooit ene uurtje, altijd zeker twee uur maar vaak 3-6 uur achter elkaar. Ik wil niet langer dan een half uur in de auto of op de fiets zitten.

gr Andries
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

26-09-2016 21:01

Ok bedankt allemaal voor de antwoorden. Was hier wel nieuwsgierig naar vooral nu het snel donker word twijfel ik na het werk om wel te vissen hebben jullie daar nu ook last van ik ben pas rond half 7 thuis.

groeten danny
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

28-09-2016 12:42

Een uurtje pennen heb ik nog nooit gedaan.
Als ik mijn spultje oppak naar de waterkant wil ik toch op zijn minst twee-drie uur kunnen vissen.
Wat ik vaak wel doe is mijn voer meenemen naar mijn werk en dan op de terugweg naar huis snel twee stekjes aanvoeren, eten, spullen pakken en vissen. Dit doe ik zelfs vrij vaak.

Als ik zelfs daar geen tijd voor heb en ik ook weinig vistijd heb ga ik vissen op stekken waar de karpers sowieso al zitten. (ergens waar ze altijd eendjes voeren of zo).

Het aanrijden met fiets of auto mag dan niet meer zijn dan 20 minuten.

Voor een penvisdag is echter niets te gek....:-)


grt Hans
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-09-2016 07:41

Danny,

het idee van Hans is zo gek nog niet. Eerst voeren, dan eten, dan komt de vis erop, en dan pas weer vissen. Doe ik ook wel eens. En dan vis ik meestal inderdaad maar een uurtje of anderhalf, heel effectief. Door mantelzorg die ik verleen, komt het er nu gewoon niet van. Ook niet anderhalf uur :(
Ach dat komt wel weer.

's Avonds vissen is toch geen probleem? Alleen moet je dan breekstaafjes gebruiken, en dat is een gaaf gezicht hoor, zo'n verlichte antenne die wegduikt de diepte in! :)

Hoop dat je eruit komt.

Suc6

Frenk
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

12-10-2016 20:26

Voor korte sessies moet het aan te fietsen zijn, heb hier gelukkig aantal leuke watertjes om de hoek waar ik lopend goed kan komen en vaak voer ik dan ook tijdens de hond uitlaten na het werk en dan na het eten de vis spullen mee.. Maar als k echt een dagje ga pennen dan maakt het me niet echt heel veel uit
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-10-2016 12:59

Dat kort vissen en een paar uurtjes eerder voorvoeren doe ik, die keren dat ik wat uurtjes met penvissen invul, ook graag. Gewoon direct na het opstaan in de auto springen en op vijf minuten rij afstand twee stekjes aanvoeren. Na thuiskomst pakt de vrouw de auto en dan ga ik een paar uurtjes later op de fiets even naar het water.

Gewoon weinig materiaal mee, even een kwartiertje per stek aankijken, en na een aanbeet - hangen of niet - gaat er weer een (heel) klein handje voer over die plek. Daarna loop ik naar de tweede stek. Is het niets, om wat voor reden dan ook, dan ben ik zo weer thuis.

Toch een frisse neus gehaald en even lekker gefietst, haha.

Overigens rij ik met de auto ook een half uur enkele reis voor een paar uurtjes vissen (welke methode dan ook). Heeft gewoon te maken met waar ik op dat moment wil vissen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie