Belangrijkste kenmerken haak voor beschadigde karperbek


Plaats reactie
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

18-08-2016 16:38

Hallo medepenners.

Ik vraag mij af wat voor soort en groote haak ik het beste gebruik voor het penvissen met tijgernoten op de hair gemonteerd.

De vissen hebben beschadigde bekken, mn kapotte mondhoeken.

Zwaar drillen is niet nodig, veel open (diep) water.

Bvd voor reactie!
Grt Walter.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

18-08-2016 19:57

Wanneer vissen zo beschadigd zijn dat je er je haakkeuze op moet aanpassen zou ik het betreffende watertje denk ik mooi met rust laten... Is geen verwijt trouwens.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

18-08-2016 21:31

Hè Walter
Ik denk dat in zo'n geval de Korda mixa zonder weerhaak een goede optie zou zijn.
Ruime bocht die makkelijk vlees pakt en mooi dunne draad voor makkelijk indringen..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

18-08-2016 21:55

Daar heb je absoluut een punt Sebastian.

Zit n paar dagen op vakantiepark in jouw omgeving, sommige vissen schijnen ? beschadigde bekken te hebben...
Kan het niet laten om toch tenminste 1 ochtend een poging te wagen!

Heb 3 avonden met minitijgernoten gevoerd in de buurt van steiger met waterfietsen etc en morgdnochtend dus eens kijken.

Bedankt voor de tip Rick Boom!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-08-2016 22:23

Walter,

Een soortgelijke haak zal inderdaad voldoen. Lekker wide gape icm een soepele hair. Zelf voorstander van weerhaakloos, dus ik ga hierin volledig mee met het advies van Rick.

Die combi wil ik hier nu ook proberen (we zitten net in La douce France) op een watertje nabij: dobber met zinkloodje en een hairtje van floss en een tijgertje. Heb geen ander hair materiaal bij me. Fransman die ik ken heeft er goede resultaten mee. Ik vis nl normaal gesproken niet met een hair. Volgens de Fransen die ik sprak hebben ze de bek niet kapot. Ik kies dan zoals altijd voor een kleine haak Nash TT haak maat 10.
In jouw geval zou ik dat ook proberen. Pakt goed vlees en snijdt niet door de hele bek. Die Korda kan ook, vorm is volgens mij goed van de haak.

Veel vakantieplezier.

Grtz

Frenk
Plaats reactie