Pen- en oppervlaktevangsten maart 2016


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen van Straalen.
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-09-2011 11:49
Locatie: Hazerswoude Dorp

20-03-2016 14:03

Op de valreep en de 1e dag van lente maak ik hem toch aan. Succes nog deze laatste dagen van Maart !

De lente is mooi begonnen. Weinig tijd maar ontzettende vangdrang had ik..
1.5 uur de tijd...wat doe ik..toch maar naar het park. Al snel was het raak en bleef de mat nat..
Bijlagen
2016.8 Leiden.JPG
(258.66 KiB) 2025 keer gedownload
2016.9 Leiden.JPG
(250.27 KiB) 2025 keer gedownload
2016.10 Leiden kopie.JPG
(257.07 KiB) 2025 keer gedownload
2016.11 Leiden.JPG
(287.68 KiB) 2025 keer gedownload
If they don't have fishing in heaven... I'm not going
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-03-2016 21:10

Na de blanks op het kanaal en de kades, was ik even toe aan een verzetje. Dus hop, op naar de trutput met een penhengel smile-emoticon
Bij aankomst was ik helemaal alleen. Ideaal. Snel even een rondje lopen om te zoeken en te voeren. Een half uur later zijn 7 stekken voorzien van wat voer en begin ik op de eerste. Als ik net lekker rustig zit, krijg ik een bericht via messenger. Vaak zet ik mijn telefoon uit of iig het internet uit, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik kijk. Had ik het maar niet gedaan. Bewust kijk ik geen journaal meer, lees geen kranten en zelfs de radio gaat zacht als het journaal komt. Weer een aanslag! Ditmaal in Belgie. Je zit er zo. Weer word duidelijk waarom ik het mijd. Noem het je kop in het zand steken....ik vind het prima. Ik word er letterlijk ziek van. Ik probeer me te verzetten, maar het spookt door m'n hoofd. Volgende maand naar Frankrijk. Is dat wel verstandig? Het houd iedereen bezig, heel facebook staat er vol mee. Ik begrijp het, maar vind het verschrikkelijk. Op de volgende stek kan ik weer even genieten. Een schubkarper kon de 2 maiskorrels niet weerstaan en 2 tellen later sta ik met een kromme hengel. Terwijl ik sta te drillen stoppen er 2 moeders gewapend met kinderen, om te kijken waarom mijn hengel zo krom staat. Als er vervolgens flink wat water de lucht in spat door een staartslag van de vis, klinken er oes en ahssss. Ik geniet ervan. Eenmaal op de kant bied een van de dames aan om een foto te maken. Haar dochtertje is door het dolle heen. Ze vind het prachtig. Gelukkig bestaat de wereld niet alleen uit ellende. Als de vis weer terugglijd zegt de kleine meid, dag visjuhhh. Dag meid. Ik hoop dat je een mooie grote meid mag worden, zonder al die ellende.

Afbeelding


2 stekken verder zie ik dat er een andere visser aanstalte maakt om een poging te wagen. Hij staat precies bij een stek die ik aangevoerd heb, maarja dat kan hij niet weten en er is plek zat. Hij ziet mij ook en tot mijn verbazing vraagt/gebaart hij waar ik met mijn hengel leg. Met handgebaren maak ik duidelijk dat hij ze gang kan gaan en steekt z'n duim op. Op dat moment verdwijnt mijn dobber en sla ik aan. Een giebel? Heb je die hier nou ook al? Ag ja, nog altijd beter als een brasem.
Voordat ik aan mijn volgende ronde begin, maak ik een praatje met de andere visser en bedank hem voor z'n oplettendheid. "Ja das toch normaal"zegt hij, maar dat is helaas niet altijd zo zeg ik hem. We wensen elkaar succes en gaan verder.
Een GIebel en een brasem later, ben ik alweer aan het eind van de 2e ronde. Ik zie aan de bellen dat er vis zit. Voordat ik op mijn emmer zit, valt de dobber plat. Weer een giebel! Nog nooit hier gevangen en nu 3. Ik vind ze een ware plaag. Als ik een vis vang op een stek, ga ik meestal gelijk door naar de volgende. De stek is dan even verstoord en kom dan later nog wel terug. Nu besloot ik om te blijven, want de zon schijnt hier precies goed en voelt heerlijk aan. 5 minuten later komt de pen weer omhoog en nu is het wel een karper. Geen grote, maar wel een mooie. De vis komt even boven en ik herken em gelijk. Ik heb deze vorig jaar ook al gevangen en is goed te herkennen aan de two tone kleuren. Dat deze al eerder op de mat lag boeit mij niet, ik geniet volop. In de volle zon mag deze weer even op de foto.

Afbeelding

Zal ik nu naar huis gaan of zal ik toch nog een poging wagen op dat watertje waar we vorig jaar wat hebben uitgezet. Niet denken, maar doen! Een goed half uur later neem ik weer plaats op de emmer en tuur naar de pen, die moeite heeft om te blijven staan. De wind staat hier harder door het gebrek aan omliggende huizen. Zie ik daar nou een tikje? Ja nog een. Plop en weg is de pen. Na het aanslaan komt gelijk 1 van de visjes boven waar ik voor kwam. Een ieniemini visje van het SKP, maar wel een hele mooie. De vis is te druk en te klein om goed te kunnen vasthouden. Dan maar even een fototje op de mat.

Afbeelding

Na deze vis vind ik het mooi geweest. De wind maakt dat ik het steeds kouder begin te krijgen.
Weer thuis word ik besprongen door bobbim(hond) en is Cindy ook net thuis. Ze begint over Belgie. ik weet het schat, maar wil het niet weten. Ik open Facebook en ontkom er niet aan. Voor een ieder die hierbij op wat voor manier dan ook bij betrokken is. Sterkte.
Vis is vis
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

23-03-2016 10:52

mooie vissen, mooie verhalen!
in dit soort bizarre tijden biedt vissen inderdaad goede afleiding.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

23-03-2016 12:19

Mooi verhaal en mooie vissen, Ben, maar zoals je al zegt ook triest.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

26-03-2016 22:01

Afbeelding

Ëen vis vandaag, maar wel een hele mooie...
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

27-03-2016 12:46

Mooie vissen en mooi verhaal ben :D!

En die spiegel van hans ja! Wat een bak was dat.. ik was de gelukkige die de foto mocht maken en zelf had ik gisteren wel 1 voorn :P maar dan wel een grote hahaha
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

27-03-2016 20:39

hallo allemaal,

wat een leuk verhaal om te lezen Ben. schitterend in het zonnetje! zaterdag was ik ook even op pad in de polder. wat een wind! er zat nog een andere visser met afstandhengels en die snapte dan ook niet dat ik met een pennetje op pad ging. het was ook vrij lastig om de pen onder controle te houden. in plaats van 1 loodje, zette ik daarom twee loodjes als verklikker op mn lijn en schoof ik de pen toch iets verder dan dat het daadwerkelijk diep was. Eventueel een volgdrijvertje biedt soms ook een oplossing. Uiteindelijk twee hele sterke schubs gevangen:)
Bijlagen
DSC05935klein.jpg
(76.31 KiB) 1862 keer gedownload
DSC05933 klein.jpg
(148.16 KiB) 1862 keer gedownload
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

27-03-2016 20:56

Prachtige vis Hans en Matthijs die zien er inderdaad erg sterk uit.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

28-03-2016 16:04

Mooie vissen mannen..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Onno Tool
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-12-2007 09:58
Locatie: Hellevoetsluis

21-04-2016 15:49

Afbeelding

Echt een dikke schub!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-04-2016 16:49

Balen. Maar uh het is april :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

22-04-2016 08:26

Gezien het weerbeeld kan ik me de vergissing voorstellen :wink:

gr Andries
Plaats reactie