CJW csl medium hengel


Plaats reactie
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

04-02-2016 23:15

Hallo Allemaal,

ik was een beetje aan het rondstruinen op marktplaats voor een mooie penhengel:

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

Ik vroeg mij af of iemand wat meer kan vertellen over een cjw csl blank? Zijn er mensen die hier ervaring hebben met een dergelijke blank?

Deze hengel is herbouwd door rodvisions. Ik twijfel nu een beetje doordat de hengel zelf niet meer orgineel is. iemand advies?!

dank jullie alvast.
Gebruikersavatar
Jeroen van Straalen.
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-09-2011 11:49
Locatie: Hazerswoude Dorp

05-02-2016 20:34

Hoi Matthijs,

Zelf ben ik in het bezit van een CJW csl light 12t.
Deze gebruik ik voornamelijk in het voorjaar als er nog weinig begroeiing is.
De blank is een dunne en licht in gewicht, en zeer parabolisch, soms iets te naar mijn mening maar dat kan ook met de testcurve te maken hebben. Daardoor zijn vooral kleine/wildere karpers moeilijker te controleren.

Persoonlijk vind ik het jammer dat deze csl herbouwd is. Ben erg nieuwsgierig waarom..
If they don't have fishing in heaven... I'm not going
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

05-02-2016 23:08

Je bent wel hoogste bieder of niet? De hengel zal niet slechter zijn geworden door het herbouwen..
Sommige hengels worden goed "gebruikt" en dan is ie na een paar jaar wel aan een opknapbeurt toe.

Als je iets in originele staat wil heb ik nog wel iets moois voor je..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

06-02-2016 18:40

goedemiddag Rick,

wordt zo ook wel benieuwd wat voor een hengels je eventueel hebt in orgineel staat. ik wil gerust wat uitgeven voor een hengel, echter valt het niet mee iets unieks te vinden op marktplaats..

groetjes matthijs
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

06-02-2016 21:55

Ik stuur je een PB
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

07-02-2016 12:21

zijn er nog meer mensen hier op het forum die ervaring hebben met een cjw csl hengel. of me wat meer kunnen vertellen over het gedrag van deze hengel?

groetjes matthijs
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

07-02-2016 15:45

Heb de CSL Light in zowel de 12 als 13 ft versie.

Heerlijke stokken maar niet voor ieder water geschikt.
Voor woeste polders met woeste schubs absoluut ongeschikt. Want te licht.
Voor onbegroeide stads watertjes met niet al te grote vis een heerlijke hengel. En pak je een keer een zeelt of brasem dan is dat ook nog leuk.

Bezit ook nog een CSL H en da's al meer een stok voor het wat 'normalere' werk.

Ik zie dat de advertentie inmiddels gereserveerd is.
Is de topic starter inmiddels de gelukkige eigenaar?
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

07-02-2016 17:35

Jop Boot schreef:Heb de CSL Light in zowel de 12 als 13 ft versie.

Heerlijke stokken maar niet voor ieder water geschikt.
Voor woeste polders met woeste schubs absoluut ongeschikt. Want te licht.


Waarom is dit Jop, ik zie geen tekort komingen met een lichte hengel de polder in
Vis al jaren met de FP light carbon versie en vind dat heerlijk. Heb in verleden ook een 2 Lb stok gehad van FP maar die heel snel door verkocht. Is alleen maar sleur werk met zo'n hengel en met de lichte versie is het een prachtige sport. Maar ook de vis is eerder kalm onder de hengel.

De CJW medium is denk ik wel te vergelijken met de FP light.

gr Ardi
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

07-02-2016 17:58

Misschien had ik er bij moeten zetten bij mij in de polder.

Daar zitten brokken dinamiet van zo tussen de 16 en 22 pond. Dat hou ik gewoon niet met een 1,5 lb hengel. Ik ben het met je eens dat lichter drillen de vis vaak rustiger blijft dan met hak en sleur werk, maar hier sprint men na de aanslag gewoon keihard weg. Ook op iets lichts. 1 keer geprobeerd, want ik hou ook van lekker licht vissen, maar het was echt niet te doen.

Binnen een uur 2 vissen die met gemak 40 meter van de spoel zwommen. En dan sta je daar met je, om in Schreiner termen te blijven, boterzachte stok die schitterend progressief buigt tot in het handvat.

Ik stond voor lul. Totaal. Gelukkig schoot er 1 gewoon los en de andere lijnbreuk onder de pen dus de schade voor de vis bleef beperkt. Maar dit echt nooit meer.

En met de zware BB retro lukt het allemaal wel. En natuurlijk dril je dan anders en misschien minder mooi, maar als ik op een dag dan alles goed doe (komt niet zo vaak voor...) kwa stek voer en aas en ik heb ze erop in deze toch wel lastige polder dan wil ik de vis ook op de kant.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

07-02-2016 19:52

Hoi Matthijs,

Ik heb de afgelopen pakweg 10 jaar met een 13ft. csl medium gevist. Heerlijke hengel met voor zijn testcurve veel "stopping power" onder in de blank. Het gevoel vis te kunnen sturen neemt wel af wanneer je hem tot het randje gebruikt.

Paar eigenschappen waarom ik zo te spreken was over de hengel:
Herstelt snel waardoor hij lekker scherp reageert bij het zetten van de haak.
Het lichte gewicht van de blank versterkt dit gevoel nog 'ns.
Licht gewicht maak hem ook fijn om constant in de hand te houden wat snel reageren op een aanbeet weer ten goede komt.
Drillen is genieten, belasting gaat mooi parabolisch en de blank blijft dempen ook al trek je het kurk nog krom.

Verder valt het op dat vissen zichzelf vrij rustig houden onder deze hengel, iets waarvan ik denk dat het met de soepele krachtopbouw te maken kan hebben. Geen schokken of stoten op de top. Besluit een vis dan toch een sprintje te trekken dan kan het op een medium wel af en toe nagelbijten zijn. Een kanaalkarper tussen de meerpalen vandaan willen trekken is vragen om problemen, bij wijze van...

Geen kilo's sleuren maar genieten van elke vis die je haakt, zo heb ik mijn csl altijd gebruikt. En dan nog zal hij je niet snel in de steek laten mocht het dan toch een keertje spannend worden.

Succes met de zoektocht in ieder geval!
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

11-02-2016 13:37

hallo allemaal,

heel erg bedankt voor al jullie input. Ik zie wel verschillen tussen de light en de medium. Met de light versie kan je idd soms net even te kort komen denk ik in bepaalde situaties. vandaar dat job misschien liever een iets zwaardere hengel gebruikt. Ik ben inmiddels wezen kijken bij de hengel en deze was nog in zeer goede staat. Het kurk, lak, oogjes en reelhouder in prima staat! inmiddels dus ook blije bezitter van deze hengel!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

14-02-2016 00:16

Van Harte!

Zijn geen koekebakkers bij Rod vision.
Zal echt wel een reden zijn waarom deze hengel herbouwd is.

Dus molen eronder en naar het water ermee!
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Plaats reactie