Positieve ervaringen met omstanders....


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Mulder
Berichten: 97
Lid geworden op: 12-09-2015 08:44
Locatie: Delft

23-09-2015 21:31

Tja , je kent het wel..... De zoveelste hersenloze die al stampend jouw kant op komt en jou luidruchtig de vraag stelt: "Hebbie al wat gevangen?" Of: "Willen ze bijten?" ... Gevolg: Jij boos kijken en die tamme zwaar negeren. ;)

Vanavond ging het iets anders....

Ik had besloten om na het avondeten nog even een pennetje te laten zakken, niet heel ver van mijn huis om zodoende een uur of twee vistijd te kunnen pakken.

Mooi voerstekje gemaakt, hengeltje klaar en hoppa pennetje te water. Ik zat op een mooie grasstrook met voor me een prachtig watertje en achter me de zijkant van een hoekhuis met aangrenzend de achtertuin.

Ik was heel gefocussed op mijn pen want er was hier en daar wat activiteit in het water, toen ik ineens werd geroepen, en dus afgeleid, door iemand. Het bleek de zoon des huizes te zijn van het Surinaamse gezin dat in het huis woonde achter mij.

In eerste instantie dacht ik, als penner: Wat moet je? Laat me met rust. (Haha vast herkenbaar) Maar toen hij mij me wenkde om te komen ben ik toch maar even opgestaan en naar hem toe gelopen. Kreeg ik me daar toch een partij heerlijk eten aangeboden zeg, niet normaal!

Wat een top avond bedacht ik me aan de waterkant. En straks nog lekker voetbal kijken onder het genot van een drankie. Het enige wat deze avond nog echt compleet zou maken is een lekkere wegloper....... die is er uiteindelijk niet gekomen, maar ik heb wel lekker gegeten. ;)

(Nog meer penners met positieve ervaringen met omstanders?)
Mijn moeder zei altijd: "Coen, wees jezelf..." Maar ja, zo ben ik niet!

PR Spiegel: 20.2 pond op 25 mei '17
PR Schub: 34 pond op 8 sep '16
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

23-09-2015 21:54

Mooi verhaal.. Had ik pas met hindoestaanse jongens... erg gastvrij.. zelf snoekbaarsvissers.. bleven maar praten maar heel oprecht geinteresseerd... kreeg toch gewoon beet haha.. ondanks hard gepraat..

Pas ook met iemand die al jaren op een bepaald water vist... en alles wilde weten.. nieuwsgierig als wat... en maar checken of ik een visbewijs had.. welk aas.. molens, draad, hengels en hard praten!
Ik dacht.. damn ... dat is verpest... kreeg toch op beide hengels een run.. die vlak voor onze kant lagen...

Grappig, wellicht houden de karpers wel van gezelligheid.. ;)
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-09-2015 12:58

Ik vis heel af en toe vlak bij mijn huis en als ik er vis (of controleer!) krjig ik van de bewoners (ouder, gepensioneerd echtpaar) altijd een kopje koffie! Reden : ik heb ze ooit eens geholpen met boodschappen/klusspullen uitladen toen ik aan het vissen was.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-09-2015 14:49

Afgelopen voorjaar een Pool op bezoek die het allemaal maar wat interessant vond.
Op een gegeven moment verkaste ik en hij bood spontaan aan om een deel van m'n spullen te dragen dus de eerste viscaddypool was geboren :D hij was wel aardig van het padje.
Afbeelding
Niet veel later vang ik een mooie koi en mocht ie als Fotopool fungeren.
Afbeelding

Hindoestanen (snoekbaarsvissers) hier aan het kanaal heb ik ook goede ervaringen mee altijd gastvrij en lekker eten bij :D

Heb eigenlijk nooit problemen met omstanders alleen kerpelvisserts die moet ik niet :evil:
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

24-09-2015 15:30

Een water in de regio waar aan de zuidzijde behoorlijke mooie villa,s staan die tijdens een Tuinfeest onze voerboot voorzag van allemaal lekkernij en steenkoude blikjes frisdrank.
Het kan vaak gewoon normaal gedrag om je heen mits je zelf enig fatsoen bezit.
Plaats reactie