shimano twinpower f of fa


Plaats reactie
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

31-08-2015 19:33

Beste mensen
Ik zoek inmiddels al tijden naar een twinpower f,of een fa.
Maatje 3 0f 4000,nu kan ik een 4000fc kopen maar slaat toch de twijfel toe wegens de berichten die ik gelezen heb op verschillende roofvis forums.
Kromme assen,totaal versleten naar een seizoen vissen.
Nu is dit een andere visserij als wat ik doe,maar de directe explosie onder het kantje met de pen of brok,vraagt af en toe ook het uiterste van me molen.
Nu heb ik onder me andere penlat een exage 4000fc hangen deze doet het al jaren,maar zoek dus wat exclusievers voor onder de sportex en zo'n twinpower vind ik wel wat.
Heb al op ebay gekeken maar dat weet ik ook niet,marktplaats zijn ze erg schaars,dus is er iemand die er een heeft of kent die hem kwijt wilt,please Let me know.
Weet dat er vraag en aanbod is maar denk dat ik hier op het heetst van het vuur zit.
Fijne avond allemaal.
Cast away your problems,and net your dreams
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-08-2015 20:36

Als ik kon kiezen tussen de twinpower en de exage zou ik voor de exage kiezen.
De reden weet je zelf al.

Neem wel de molen met slip voorop is mijn advies.
Hier: 65 euro ex verzending.
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

Er zijn echter ook andere types en merken te koop
robertino smith

31-08-2015 20:48

Nou mag ik weer van geluk spreken dan :roll: , bezit een twinpower C5000FC 8) , kan mij niet vinden in de mankementen! Maar goed, Jeffrey kijk ook eens naar de Penn molens, Sargus of de Conflict.

Groet.
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

31-08-2015 21:20

Beste frenk
De fd is inderdaad een fijn dingetje,heb hem zelf een tijdje geleden gehad,niets mis mee.
Vind de ouwe twinpower daarintegen gewoon een blits ding,vandaar dat ik de fd aan me zwager heb gegeven en zelf dus weer op zoek ben gegaan naar een twinpower.
Slip voorop vind ik sowieso een must.

@robertino
Ongetwijfeld zullen er goeie bijzitten,5000 is ook al een wat robuuste molen,met wellicht een dikkere as.
Voor het roofvis gebeuren wordt er veel met de kleinere modellen gevist 1000,2500 als je daarmee tot het gaatje gaat kan ik me voorstellen dat er wat kromtrekt of buigt.
Desondanks vindt ik de charme van die ouwe twinpower veel mooier en de recensies van dat dingetje kloppen gewoon.
Nu alleen nog een zien te vinden
De penn modellen heb ik in de handen gehad en was er niet zo gecharmeerd van,zullen best goed zijn,maar niet mijn ding.
Zo'n 450ss vind ik dan wel weer gaaf maar niet onder een moderne penhengel.
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

01-09-2015 13:47

Gebruik nu enkele jaren een Twinpower 4000FA, welke ik toenertijd -in nieuwstaat- 2e hands heb gekocht. De 1000FA en 2500FA gebruik ik voor de kunstaasvisserij, zou ik niet aanraden voor penvissen.

De 4000FA geeft samen met de TT Specimen 1,75lb penhengel een zeer robuuste indruk. Ik vis er 28/00 mee door tot aan de haak. Vis kan ik hiermee blokken, afdrillen ook op de buiging van de hengel i.p.v. de slip. Tot op heden heb ik nooit het idee gehad dat ik de boel forceerde op de dril. Die Twinpower trek je echt niet krom. Gewoon kwalitatief goed spul, met power.
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

03-09-2015 11:26

Onder mijn sportex hangt de volgende molen;

Afbeelding

Het is echt een topper! Echt een aanrader.
Plaats reactie