foudraal penhengel (hardcase)


Plaats reactie
Smits Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 29-07-2015 17:08

01-08-2015 14:42

Hey, beste karpervissers

Ik ben momenteel nog op zoek naar een foudraal voor mijn penhengel omdat ik meestal ga vissen met mijn fiets of motoscooter en ik ben toch erg gesteld op mijn materiaal.
Zojuist heb ik ook nog een stoeltje met rugzak besteld en aangezien dat ik een compact penhengelsetje wil ben ik ook nog op zoek naar een compact landingsnet

Suggesties en/of tips altijd welkom

Grtz Sven
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-08-2015 07:28

Sven,

Maak er zelf 1 van regenpijp.
Zie hier: https://carpphotopassion.wordpress.com/ ... ker-maken/

Zelf af te maken met straps om de koker draagbaar te maken. Tip: doe de hengel wel in een stoffen foudraal, of van die sleeves (visdeal.nl!). De binnenkant is hard van de koker, en kan je ogen beschadigen. Ook zelf te maken in een koker met dunnere diameter.

Kijk voor het net eens naar een Korum Folding spoon in 30 inch (75 cm):
http://www.hengelsportknaller.nl/netten ... -2013.html, voor maar 35 euro, zonder handvat. Elders te koop voor max 25 euro (inschuifbaar is makkelijker mee te nemen), ideaal!

Grtz

Frenk
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

28-09-2015 10:27

Heb er zelf onlangs een aangeschaft van Sportex, de supersafe rodcase voor 1 opgetuigde hengel. Weliswaar in de lengte 165cm dus geschikt voor mijn 3 delige hengel maar er is er ook een van 210cm waar een 390 2-delig in moet passen. Is gemaakt voor een baitcaster maar mss ook geschikt voor een Penhengel. Even contact met Sportexhengels.nl om te verifiëren hoe hoog de uitsparing zit voor de molen geeft zekerheid. Kwalitatief toppertje.
Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

28-09-2015 20:07

Die harde koker van Sportex heb ik ook sinds twee weken. Supersafe en een hele fijne (stroeve) draagband die niet van je schouder glijdt als je hem niet diagonaal draagt bij het struinen. Zoals wanneer je ook een rugzak draagt. Ik ben meestal met een van mijn driedelige hengels op pad, zeker als ik met de fiets ben, en heb daarom de 150 cm versie gekocht. Daar passen mijn beide driedelige penhengels (12 en 13 voet) allebei ruim in.
Verder kan ik je het landingsnet van Soul aanraden. Dat is er met een tweedelige steel en een bevestigingsclip voor de punt van het net. Handig want dan sleept het net niet over de grond als je rondloopt. Je kunt het weer losklikken op het moment dat je een vis landt.
Just go with the float
Plaats reactie