Welke tijd en welk aas


Plaats reactie
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

02-07-2015 13:14

het is op dit moment zomer met welk aas vang je dan nu het best en welke montage juist statisch of toch met de pen of juist aan de oppervlakte en kan je ook met normaal vislijn een hair onderlijn maken of kan je toch beter duur onderlijn materiaal kopen




Ik vind statisch vissen het leukst 8)
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

02-07-2015 14:01

ik zou zeggen kijk rond op dit forum en zoek naar de topics die je in de hele lange zin die je hierboven hebt neergezet tegenkomt en kijk dan of je nog meer vragen hebt maar je moet natuurlijk niet bij voorbaat zeggen dat je statisch vissen het leukst vind want dan denken wij penvissers allemaal dat we een beetje voor niets al die informatie aan je geven :-)

grt Hans
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

02-07-2015 14:07

Hoi,

naast de tip van Hans om je vraag om te zetten in zoekwoorden en de zoekfunctie van het forum te gebruiken is het wellicht leuk wat te lezen op: http://www.boustails.blogspot.com
Vist op alle drie de manieren, statisch, oppervlakte, pen. Door zijn blog te volgen krijg je wellicht een idee wanneer hij welke methode toepast.
Overigens is je vraag ook lastig te beantwoorden omdat er veel variabelen zijn; soort water, weer, bestand, hengeldruk etc.

gr
Andries
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

02-07-2015 14:59

Afbeelding

Vincent
12 h 15.
Korst.
Heel veel lopen en zoeken.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

02-07-2015 17:03

Hans ik vind het ook wel leuk om te penvissen hoor maar wat voor aas is nou geschikt er voor en kan je ook naast mais en pellets ook ergens anders mee vissen ?? Bij een vijver dicht bij in mijn buurt zijn veel opstakels daarom vis ik daar het liefst statisch maar bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

02-07-2015 21:20

Vincents zinkend:
Particles , frolic , frikandel , deeg van van alles , natte kattenbrokjes , rookworst , smac , slakken , blikmais , banaan , aardbei etc

Drijvend korst , honden en kattenbrokken , ontbijtkoek , of een zelf gebakken frutsel.
Mr Groothuis heeft een paar boeken geschreven daar zitten zeker een paar tips tussen , veel succes en vang ze.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

02-07-2015 22:55

Beste,
Een onderlijn knopen van nylon kan perfect...vroeger als al het andere nog niet bestond werd dit meer gedaan...nu is hiervoor een groter aanbod aan verschillende materialen...fluorcarbon,gecoate onderlijn die je kan strippen,gevlochten soepel rigmateriaal...ect.
Als ik een rig zou maken van nylon(een 0.30mm) zou ik persoonlijk mijn hair van nog fijner nylon knopen(een 0.14 a 0.16mm)dit zorgt voor meer natuurlijke beweging van het aas en meer bewegingsvrijheid.
Mvg peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

03-07-2015 09:56

Hoi Vincent,

Ik sluit me aan bij de tips van Han.
Met deze temperaturen zou ik het drijvend gaan proberen.
Zoek ze op onder leliebedden, drijfvuil of overhangende rietkragen.
Daar liggen ze nu vaak te zonnen.

Alle honden en kattenbrokken van de Aldi (lucky Dog, Lucky Cat) blijven drijven en zijn niet te duur.

succes!

Hans
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

10-07-2015 21:52

Hallo allemaal, wat ik me afvraag is als je meerdere aasjes bij elkaar mixed dit een grotere kans op karper geeft dan als je bijvoorbeeld enkel met 1 aas soort vist?

En met welk aas vissen jullie het liefst met het pennen is dat enkel blikje mais of maken jullie er eem hele creatie van en zoja waarom?

Ik vis zelf meestal gewoon met mais of duivenvoer maar merk wel verschil per water misschien toch wat dressuur gevoelig knal gele zoete korrels.

En zijn zijn er dimgen die echt niet goed voor een karper is want alles wat eetbaar is knalt menig mens het water in om vis te vangen maar is dat allemaal wel goed. Als ik een hond een reep chocolade geeft zal hij hem ook opeten maar dat dat is dus wel heel slecht.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-07-2015 13:20

Kevin,

En met welk aas vissen jullie het liefst met het pennen is dat enkel blikje mais of maken jullie er eem hele creatie van en zoja waarom?

als je goed leest is hier boven alles al over geschreven. Bijna alles dan.

Aanvullend: gekookte macaroni in saus, spekkies, bonen, doperwten, pieren, maden, nepaas (net 150 neppieren uit china ontvangen) zoals nepmaden, nepmais, neppieren.
Er is zoveel meer.

Ik doe alles op de haak, dmv sidehooking.

New-Dog-Biscuit-300x225 (1).jpg
(13.52 KiB) 2101 keer gedownload


In principe alles wat jij eet, vangt en is soms in mindere mate goed voor de karper (pinda's in de winter geloof ik).
Chocolade aan een hond geven levert weinig op, de hond wordt er alleen hyperactief van. Gevraagd aan de dierenartsen.

Mais kan op sommige wateren averechts werken, inderdaad.
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

12-07-2015 08:38

Ik weet wel dat beschimmel heid op wat voor aas dan ook slecht is voor de vis. En gif is ook heel slecht natuurlijk maar als je er goed over denkt dan weet je eigenlijk al zelf wat is voor een vis. Maar ik zal niet met beschimmelde dingen gaan vissen
Plaats reactie