Pen- en oppervlaktevangsten juli 2015


Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

01-07-2015 22:05

We gaan volgens mij lekker met elkaar dit jaar, zat net even bij te lezen in het juni topic; wat een plaatjes van vissen. Zal het in juli ook lukken, vaak toch een moeilijkere maand?
Ik trapte vanochtend heeeeeel vroeg af :D
Afbeelding
Zeer welkom na een aantal loze beurten!

gr Andries
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

01-07-2015 22:19

Prachtige vis Andries. Niet voor niets vroeg opgestaan!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

01-07-2015 22:28

Mooi begin Andries!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Rene Kersbergen
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-11-2014 13:08

02-07-2015 16:28

Goed bezig Andries mooie vis.
Hele mooie foto van Michael met de avondrood achtergrond.
Afgelopen dinsdag avond ook de eerste van de maand binnen mooie schub die dikke maatjes is met een koi die al jaren hier rondzwemt.
Of het toeval is of niet ik heb het idee dat ik veel meer vis op mijn voer krijg nu ik een blik bruine bonen door mijn voer doe.
Voer meestal gekookt duivenvoer met tonijn
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

03-07-2015 10:01

Duivenvoer met bruinen bonen en tonijn?
interessante combi; klinkt als culinaire karperverwennerij!
welk aas hangt daartussen Rene?
Rene Kersbergen
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-11-2014 13:08

03-07-2015 13:14

Hoi Hans vaak een zoete mais met een erwtje ook regelmatig een piertje met mais.
Deze schub had ik gisteravond.
Bijlagen
image1.JPG
(127.47 KiB) 3169 keer gedownload
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

03-07-2015 18:54

Mooi René!

Ik had vandaag een bijna rijen op zinkende bloedwormen. Meer over deze wormen op mijn blog http://pendingen.blogspot.nl/2015/07/summerbreeze.html

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-07-2015 19:32

Mooie vis weer Michael!

Wat mij eigenlijk vaak opvalt bij het zien van jouw foto's is dat je best vaak 'opvallende' kleuren kleding draagt. Ben je niet bang dat je zo wel erg opvalt en de vis eerder verjaagd? Zo'n rode pet en wit t-shit zou ik bijvoorbeeld nooit aan doen bij het struinen. Dat wil niet zeggen dat ik rondloop in een camouflagepak, dat vind ook weer vaak lachwekkend, maar ik vind het zelf wel belangrijk om wat minder opvallend te zijn.
Hoe denk jij daarover?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

03-07-2015 21:45

Richard Pont schreef:Mooie vis weer Michael!

Wat mij eigenlijk vaak opvalt bij het zien van jouw foto's is dat je best vaak 'opvallende' kleuren kleding draagt. Ben je niet bang dat je zo wel erg opvalt en de vis eerder verjaagd? Zo'n rode pet en wit t-shit zou ik bijvoorbeeld nooit aan doen bij het struinen. Dat wil niet zeggen dat ik rondloop in een camouflagepak, dat vind ook weer vaak lachwekkend, maar ik vind het zelf wel belangrijk om wat minder opvallend te zijn.
Hoe denk jij daarover?


Leuk dat je er over begint Richard. Toevallig schrijf ik er net over op mijn blog bij deze vis. Ik geloof niet zo in camouflage aan de waterkant. Het heeft zover ik weet nog nooit vis afgeschrikt bij mij. Beweging, schaduw en trillingen zijn daarintegen een ander verhaal. Vooral bij afstandvissers en alle karpermerken denk ik wel eens... waarom alles groen? Uniform-achtig misschien. Zo van.. ik ga vissen en doe dan groen aan...Ik wil het zeker niet afkraken en denk wel dat je in de achtergrond zo min mogelijk moet opvallen. Dat alleen vanwege de beweging. Ooit wil ik dit testen met een onderwatercamera met meerdere kledingen en achtergronden, vanuit het water gefilmd. Aan de andere kant, we weten ook nog niet hoe een karper kijkt in en uit het water.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-07-2015 23:21

Oké, niet echt een achterliggende gedachte dus, het maakt je niet veel uit? Ik denk zelf dat het wel uitmaakt als je wat minder opvalt, maar kan mij voorstellen dat een wit T-shirt in een stadse omgeving, tegen een bewolkte lucht bijvoorbeeld minder opvalt dan een groen of zwart shirt.
Bij afstandvissen is al dat groen natuurlijk niet nodig, maar het hoort er wel gewoon een beetje bij, opgaan in de natuur, al is het maar om wat minder op te vallen voor de concurentie of controleurs :wink:
Ik vind het zelf ook wat mooier staan op de foto. Ik heb foto's van hele mooie vissen en dan sta ik erop met een rode korte broek of zo. Ik vind dat zelf geen gezicht en achteraf zonde. Maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal.
Maar goed, dit hoort hier natuurlijk niet thuis. Misschien is dit wat voor in een nieuw topic.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

03-07-2015 23:36

Michael, wat een mooie vis :)
Intressante vraag word trouwens gesteld hoe belangrijk is camouflage kleding tijdens het struinen. Ik ben zelf militair ik loop elke dag in camouflage kleding op mijn werk wat ik er over kan zeggen is 1 ding ja het valt minder op wat heel erg logisch is maarrr ookal heb je hele goede camouflage kleding aan en je beweegt valt het alsnog heel erg goed op dit heeft zeker te maken met wat voor soort licht inval, achtergrond, omgeving je te maken heb.

Mij zie je echt niet met camo kleding struinen en waarom niet ik denk dat het met heel factoren te maken heeft ik neem als voorbeel een simpel cultuur watertje wat iedereen wel kent. Mensen lopen daar met hun hond langs met de mooiste gekleurde shirtjes en peppie teenslippers elke dag weer en elke dag een ander tenue. De karper associeert dat echt niet als gevaar dat kan gewoon niet is mijn meening. Ook heb ik ervaren dat beweging als dit niet tegek is ook geen probleem zal zijn omdat er elke dag beweging is lang zo'n water.

Als je een ander type water neemt bijvoorbeeld een poldersloot, beekje, rieviertje omgeven van de weilanden is het misschien een ander verhaal ik denk dat het daar anders kan zijn omdat er gewoon weinig activiteit langs het water is helaas heb ik niet veel van dat type wateren in mijn omgeving maar ik denk als je met je witte shirt en bv rode pet daar lekker aan het vissen bent en je doet geen rare dingen zoals bewegingen geluid maken of stampen dat het erg mee zal vallen dat de karpers daar van schrikken.

In het kort wat ik er mee wil zeggen camouflage kleding valt inderdaad minder op maar het verschilt per water (omgeving) bewegingen en trillingen vallen veel sneller op
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04-07-2015 00:03

Ik ben het voor een heel groot deel met je eens, behalve dat stukje over cultuurwateren. Ik woon zelf langs een druk stadsparkje waar heel veel kleine karper zit. Ik laat daar 3 keer per dag mijn honden uit, en af en toe vis ik er, maar ik heb echt niet het idee dat ze wennen aan de mensen. Ze blijven gewoon heel schuw. Ik denk dat het daar echt wel loont om onopvallende kleding te dragen, misschien juist.
Ik ben zelf 6 jaar verkenner geweest in dienst. Ik weet dus wel wat camouflage doet, en hoe snel je er ook niks meer aan hebt bij beweging, onnatuurlijke vormen of schaduw. Kijk maar eens naar een groene karpertent, her is de schaduw in de tent die opvalt als de deur open staat.
Maar ja.. ziet de karper zoals wij?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

04-07-2015 00:10

Dank je wel Kevin,
Ik denk zeker een interessant topic. Richard ik geef je zeker gelijk over hoe het er uitziet. Deze karper van vanavond had overigens ook geen last van de opvallende kleuren. Maar ja zeg nou zelf... ik heb niet echt van die mooie wielrennersbenen ;-) dus ja een beetje fatsoenlijke kleren maken de foto wel mooier. Dat ben ik zeker met je eens.

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-07-2015 00:12

Als je in camo kleding in het groen (riet, gras, struiken) zit en je beweegt zal dat veel minder opvallen dan wanneer je opvallende kleding draagt. Ik vind het ook wel fijn dat niet iedereen mij van een kilometer afstand ziet zitten. Als je visite krijgt van wie dan ook is de stek wel verstoord.

Bij het statisch vissen is het niet altijd nodig, maar ik had flink wat bekeuringen gehad als ik geen camo kleding zou dragen.
Erik Mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-02-2011 18:36

04-07-2015 08:19

Donderdag mijn visavond verpest door onweer, gisteravond nog even een uurtje tijd gehad om te herstellen. Er was erg veel leven in het water en heb er twee weten te vangen. werd wel weer tijd na twee weken alleen maar brasem. Ik draag geen camouflage kleding maar liever wel donker.
Bijlagen
IMG_3293.JPG
(178.22 KiB) 3020 keer gedownload
IMG_3289.JPG
(164.66 KiB) 3020 keer gedownload
Stev Lelijkveld
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-02-2015 16:52

04-07-2015 22:08

Samen met m'n broer hebben we deze dame met een next-generation jungle-rigje in Frankrijk uit de takken weten te verleiden.
Helaas ging mevrouw ook meteen weer terug d'r huis in waardoor ik in 50cm water (gepeild) +100cm slib (niet gepeild) moest springen. Was zeker wel even schrikken. Ik dacht bij het springen van het bruggetje tot m'n knien nat te worden. Toen werden m'n tepels ook nat.
Vis, foto en verhaal zijn het zeker waard.
Afbeelding
Freek Schoonderwaldt
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-07-2015 15:19

05-07-2015 16:09

Nieuw hier! (zal straks even voorstellen)

Na jaren mijn hengels op zolder "achter de schuine kant" te hebben laten verstoffen (geen tijd ivm drukke job, vriendin, 2 kids etc; waarschijnlijk herkennen een aantal van jullie dat wel ;-) ) deze winter het snoekvissen weer succesvol opgepakt met als gevolg dat de verslaving zich mij weer in zijn macht heeft....

Een week of twee geleden ook het "pennen" weer aandacht gegeven. Drukke baan dus moet even snel in de avonduurtjes (vaak 1x per week even een uurtje) lekker ontspannen aan de waterkant; HEERLIJK! vangen is voor mij bijzaak; niet onbelangrijk maar toch bijzaak. Het vertoeven aan het water, het ontsnappen aan de dagelijkse stress en zo af en toe een visje vangen.

Jl vrijdagavond was het voor het eerst raak en wel 2x. Beide vissen gevangen binnen een seconde of 10 nadat het haakje maat 10 met kikkererwt en maispop-up het water had geraakt. Met name de tweede gaf een lekkere drill aan mijn Ultimate Foat Rod van 1,5 lbs en 0,22 nylon.

Denk dat ik het vaker ga proberen ;-)


Afbeelding

Afbeelding

Tight lines!

Gr

Freek
Freek Schoonderwaldt
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-07-2015 15:19

05-07-2015 16:23

(dubbele post; mag verwijderd worden)
Gebruikersavatar
cyrano veldtstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 13-10-2014 18:21
Locatie: Hoorn

05-07-2015 16:35

Ik ben niet meer zo actief geweest op het forum de laatste tijd heb het helaas druk maar ik kijk nog regelmatig even bij de vangsten van de maand :wink:

Had er vd week overdag nog een:

20150510_143838 (1).jpg
(305.1 KiB) 2823 keer gedownload


En een paar dagen later in de avond een baby schubje op de terugweg:

20150627_225149.jpg
(198.66 KiB) 2823 keer gedownload


Zag deze vriend nog toen ik van werk naar huis fietsde:

20150626_190151.jpg
(142.12 KiB) 2823 keer gedownload

20150626_190152.jpg
(135.42 KiB) 2823 keer gedownload
Gebruikersavatar
Gijs Warnaar
Berichten: 21
Lid geworden op: 10-03-2015 22:00
Locatie: Den Haag

06-07-2015 22:41

Afgelopen vrijdag was ik bij een klant op bezoek in het Westland en reed ik langs een sloot waar een aantal schubjes uitermate lekker aan chillen waren aan de oppervlakte. Vandaag rond etenstijd daarheen gereden en ze zaten er weer gelukkig. Ik merkte dat ze behoorlijk schuw waren, veel stofwolken in het water bij vrachtwagens die telkens passeerde. Rustig gooide ik een paar stukjes tijgerbrood langs de kant. De eerste 10 minuten keken ze er niet naar om, maar daarna werden ze toch wat nieuwsgierig. Zo stil mogelijk legde ik mijn stukje brood er tussen en het was binnen 1 minuut raak. Uiteindelijk ving ik er 3 binnen het uur en verspeelde ik er ook nog eentje. Allemaal waren het kleine torpedo's, 5 tot 7 pond max., maar deze gaf mij de beste run. Hij schoot bijna een duiker in maar door wat kunst en vliegwerk wist ik hem daaruit te houden.
Bijlagen
DSC_3763.JPG
(257.97 KiB) 2694 keer gedownload
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-07-2015 09:17

Welkom Freek
Lekker weer eens Cyrano.

Goed bezig Gijs. Op de Sigma?
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-07-2015 09:21

Stev Lelijkveld schreef:Was zeker wel even schrikken. Ik dacht bij het springen van het bruggetje tot m'n knien nat te worden. Toen werden m'n tepels ook nat.


:P :lol:
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Gijs Warnaar
Berichten: 21
Lid geworden op: 10-03-2015 22:00
Locatie: Den Haag

07-07-2015 12:49

Schaper Michael schreef:
Goed bezig Gijs. Op de Sigma?


Alleen nog maar met de Sigma! ;-)
Rene Kersbergen
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-11-2014 13:08

09-07-2015 21:03

Word toch nog leuk vis gevangen mannen,bij mij deze week geen vis te bekennen.
Ga volgende week naar Wemeldinge in Zeeland op vakantie als iemand nog een tip heeft hou ik mij aanbevolen ?
Heb op maps gekeken en er zijn wel een paar mooie sloten in de buurt waar ik het kan proberen.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

09-07-2015 23:03

Rene, je hebt PB..

grt Hans