tips voor het penvissen!


Plaats reactie
lars brans94
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-05-2015 22:33

21-05-2015 01:11

Hee beste karpervissers! Ik ben me een beetje aant verdiepen int penvissen op karper,het lijkt me un supergave manier als je het eenmaal kunt! Mn vragen over hengels en molens hebk niet nodig wamt ik weet dat da in orde is!! Maar zou graag willen weten wat de beste montage is,welk en wat voor aas,en tips hoe ik het het beste aan kan pakken om die mooie goudklompen in het net te krijgem! Iemand die goeie tips voor me heeft!??? Ik vis veel op vijvers/visvijvers en op de dommel wilk gaam vissem met de pen!! Alvast hartelijk bedankt...alle tips zijn welkom ;)
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

21-05-2015 08:38

http://lmgtfy.com/?q=Penvis+montage+carpboard

Oh ja er is ook nog een zoekfunctie op deze site zelf
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-05-2015 08:43

Lars,

Torsten heeft ergns gelijk. Je zit al in de juiste rubriek.
Kijk eens in de rubriek Penvissen. Daar zit een schat aan informatie in, zeer waardevol.
Als je dan nog vragen hebt, stel ze. Lees eerst jezelf in en maak zelf daarna een foto van je dobber/lood/haak combi voor evt commentaar.
Handig om te vermelden:
* welk formaat dobbers vis je (hoeveel gram)
* welke haakjes gebruik je?
* evt een hair?
Ik gebruik bijna nooit een hair.

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

21-05-2015 21:04

Lars,

Je kunt op vele manieren vissen met de pen. Je geeft aan dat je veel op vijvers vist. Hier kun je een simpele montage aanhouden zoals deze:
Afbeelding

Op stromende rivieren zoals de Dommel is het anders. Hier zul je meer moeten doen met verschillende pennen en loodafstellingen.


Qua voeren en vissen op een visvijver kan je dit prima uitproberen: je voert 2 handjes kippenbix (legkorrels) of broodkruim met water op zo'n 20 stekken! Neem een krijtje/satéstokjes/wasknijpers mee om je stekken te markeren. Voer ongeveer 15-100 meter uit elkaar en voer alle stekken 1,5 meter uit de kant. Laat de boel een uur met rust en ga daarna alle stekken af met je ogen. Met een Polaroid bril zie je over het algemeen veel meer. Vooral azende vis en stofwolken zie je met die bril veel meer. Zie je ergens stofwolken, bellen of andere beweging, bevis dan direct deze stek als eerst. Zie je nergens karper activiteit, bevis dan gewoon alle stekken van vooraf aan. VOER NIET BIJ. Vissen doe je met een stukje broodvlok aan de haak (niet teveel. Gewoon de haak verstoppen in het brood. Ook niet te hard knijpen, de haak moet je namelijk wel door het brood kunnen slaan.). Niet langer dan 5 minuten per stek blijven zitten als je geen aanbeten hebt. Heb je wel aanbeten maar zetten ze na 10 minuten niet door...gewoon verkassen naar de volgende stek. Voer bij vertrek een handje haakaas bij. Hou tussendoor ook je andere stekken in de gaten. zie je ergens beweging of bellen, twijfel dan niet maar verkas. Als je alle stekken hebt gehad, begin je weer opnieuw.

Verder kun je goed zien wat anderen gebruiken als materiaal in dit topic: http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=51&t=80261

Daarnaast veel lezen en proberen. Misschien helpt het om bepaalde doelen te stellen. Wat wil je kunnen over 1 jaar of 2 jaar? Wat kan je nog niet? Wat wil je leren? Waar wil je vissen? Welk materiaal heb ik nodig op een bepaald type water? Vissen is veel meer dan alleen hengeltje ingooien, dat zal je misschien al weten. Neem veel waar en ga ook op pad zonder hengel, dan komen de vissen vanzelf wel eens op de mat als je de volgende keer wel weer een hengel bij je hebt.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie