Wat zeulen we mee??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

16-05-2015 12:41

Hoi allemaal , gewoon om te kijken of het nog slimmer en compacter kan.
Voor het vissen maak ik een aantal voerplekken met voer wat in een emmer zit en deze zet ik nadien in de auto.
Tijdens het vissen heb ik een hengel, schepnet, emmer met daarin 3 kokers met verschillende dobbers, doek , onthaaktang, weger , waterdicht potje met een stukje spons met afwasmiddel , doosje met vet , weegzak en een heuptasje met klein spul , een polaroid bril en daar boven op mijn onthaakmat.
Op deze emmer zit ik.
in mijn ene zak een zakje met deeg en in de andere een zakje met mais of kikkererwten .
In mijn heuptasje zit dan:
Vergunning
haken
lood in kleinen platte plastic doosjes ( SSG,SG,AAA,AB,BB en no.4 )
tangetje
klein klosje vliegertouw om stuitjes te maken
zakmes
tekentang
pleisters
nagelknipper
speltwartels
baitbands
aansteker ( om stuitje eindjes dicht te smelten )
Dus struinend heb ik alleen een emmer , hengel en schepnet bij me.
Ben benieuwd hoe jullie struinen
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

16-05-2015 13:00

Voor thuis.
Achter in mijn tuin staat de stoel al klaar.
Voeren doe ik elke dag een beetje.
Schepnet staat altijd klaar tegen de schuur.
Hengel ligt altijd klaar, dus hoef alleen maar haakje te beazen. :D

Voor onderweg.
Hengel/schepnet ligt klaar in de auto.
Ook staat er minikoelkast achterin met water en mais.
Heb een klein struin tasje, eigenlijk bedoeld voor de roofvisser. Maar heb wel alles bij me.
Zitten doe ik in het gras.

Dus hengel, schepnet en klein tasje bij me.
Hier zit ook het beetje voer in.

Ik eigenlijk nooit ver van mijn auto af, dit ivm mijn werk.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

16-05-2015 14:16

Ik heb een aastas van shimano met een groot voorvak waar een medium tacklebox in past.In het hoofdvak doe ik mijn aas, staafweger, vergunning, drinken e.d. Deze tas gaat om mijn schouder en voor de rest neem ik een onthaakmat, schepnet en hengel mee.
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

16-05-2015 15:00

Tot dit jaar zat ik altijd op de onthaakmat. Maar dit seizoen doe ik het anders. Ik heb deze aangeschaft :

https://www.youtube.com/watch?v=xKpXEqA3D0o

Ik vind het een top-ding! De twee-delige emmer vul ik bovenin met los spul (haakjes, stopper, bril, etc.) onderin zit het voer voor de vissen en voor mezelf. De zijvakken gebruik ik voor de dingen die ik vaak nodig heb (doek, aas, etc.). Onder de klep die de tas dichthoudt, past een opgerolde onthaakmat (fox compact-mat). Alles blijft perfect droog en het zit net iets comfortabeler.

Naast deze (schouder)tas heb ik alleen nog de hengel en mijn old-skool-Redport Fastnet.

Was lang zoeken, maar dit is mijn top-uitrusting!
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

16-05-2015 15:05

https://www.youtube.com/watch?v=g989w8evjAg

Zie dat ik het eerste filmpje de emmer niet goed zichtbaar is, maar deze emmer heb ik in de tas.
Juist het feit dat "ie" tweedelig maakt maakt het voor mij de ideale tas.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

16-05-2015 15:42

Een hengel en net.
Dan een tas van 40 bij 30 bij 30 1 hoofdvak, twee zijvakken, één vak voorop.
Zijvak 1: weegzak en plastic zakje
Zijvak 2: logboekje en fototoestel
Voorvak: vergunningen en tackleboxje, bakjes met haakjes, zaklampje
Tackleboxje: loodjes, pennen, lijnzinkers, stoppertjes, putty, breekstaafjes
Hoofdvak: tupperwaredoos
Tupperwaredoos: centimeter, statiefje, urnster, kogger.

Laat ruimte over in het hoofdvak voor:
aas, extra jas/trui, regenbroeg, thermoskannetje koffie en eten.

Onthaakmat bovenop tussen de hengsels die met klittenband vastgemaakt kunnen worden.

Vrij veel mee in vrij weinig ruimte dus.

gr Andries
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

16-05-2015 16:32

Een fantastisch product Arie! Waar heb jij deze emmer/stoel/tas combinatie aangeschaft? In Engeland of hier?
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

16-05-2015 17:42

Wim : als je zoekt op : trakker square bucket bag, vind je diverse nederlandse aanbieders. De kwaliteit van de tas, ritsen e.d. is echt heel erg goed. Fox heeft trouwens ook een dergelijk product in twee verschillende maten. Ik ben vooral voor deze gegaan, door de tweeledige emmer. Succes!
Gebruikersavatar
machiel van ingen
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-05-2010 20:31
Contacteer:

16-05-2015 21:34

Hoi Arie paauw,

Ik heb v/d week deze trakker vis tas/ vis stoel net binnen gehad en heel tevreden mee
hiervoor heb ik de fox versie gehad, maar ook de nash rugtas.
Naar mijn idee is de trakker beter op een paar punten.
je kan hem op verschillen de manieren mee nemen: schouderband / hensel / emmer beugel, dit kan niet bij fox
De emmer kan je gemakkelijk er uithalen om schoon temaken bij de fox is dat lastiger.
De fox vindt ik wel wat strakker er uitzien en voor onthakings mat gebruik ik schimano pure, een mooi onthakings matje op gerold en je kan hem mooi vastmaken aan de fox tas / nadel is dan ook, tijdens het lopen de mat beweegt, dus niet echt subtiel lans de waterkant.
Wel als je hem te vol doet dan kan het erg zwaar zijn Zeker als je een stuk loopt
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-05-2015 23:56

Jeetje,wat zeulen we mee.

Ik heb een concept stukje hierover liggen, maar nog niet gepubliceerd.
Ik zal het hier kort houden:

Hengel of Hengels (opgetuigd en al)
Makkelijk net (niet te zwaar)
Onthaakmat Mack2 (want die heeft een hengelsteunvakje en een ander vak waar spullen in kunnen)
Soms een tweede, opvouwbare lichtgewicht onthaakmat erin (in de koude maanden want ik zit op de mat)
In die onthaakmat met grote vak:
* een emmer met voer en strandschepje (makkelijk voeren)
* handdoekje
* vergunningen in plastic zak (niet nat worden)
* tackleboxjes : een mini geval met bijna alleen haakjes en een iets grotere met meer spullen, zoals dobbers, lood, breekstaafjes, nepaas.
In de hengelsteunvak:
* setje hengelsteunen
* opgerolde regencape (camou)

Fototoestel ligt vaak in de auto, en filmcamera in de broekzak. Tevens onthaaktang in broekzak, evenals schaar, doosje loodjes, telefoon (fotoos maken), portemonnee, hoofdlamp

In de emmer: brood om te vissen in plastic zakje, potje mais, kaasblokjes in plastic zakje, potje bonen. Flesje flavour/dip.

Ik bewaar minipotjes HAK van doperwten (voor de pasta!) voor haakaas.

Wat heb ik meestal aan: oude camouflagebroek met zijvakken (makkelijk voor die troep), t-shirt lange mouwen, donkere trui, jas, aigle laarzen, pet op (zon/regen, ben nl brildragend), en zonnebril als ik overdag vis. Regencape is opgevouwen in de onthaakmat, en hoofdlamp op de pet.

Waar mogelijk parkeer ik in de buurt, en drinkflesje en evt brood heb ik in de auto. Evenals regenkleding/reservekleding, lieslaarzen.

Vis ik overdag, dan een pakaseat en daar zit dan alle rotzooi in :)
Bijlagen
mini tacklebox 4 action.png
(481.29 KiB) 3581 keer gedownload
inhoud tacklebox.png
(634.33 KiB) 3581 keer gedownload
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

17-05-2015 22:02

Als ik mij verplaats (auto of fiets) rol ik schepnet en hengel in de struinmat. Dit pakketje gaat over de schouder.
Afbeelding
Daarnaast heb ik een oude fietstas waar ik aas, proviand en een heuptasje in stop
Aan de waterkant blijven fietstas, struinmat en schepnet op de landingsplaats achter. Naar de stekken heb ik alleen hengel en schoudertas bij. Dit is een pistool-schoudertas uit de legerdump (versi-pack)
Echt een super ding. Op onderstaande foto zie je het tasje.

Afbeelding

In het tasje zitten: Vergunning, reserve dobbers, loodjes no.1, stuitjes, haken, speldwartels, bakje met aas en strooivoer, onthaaktang. In mijn jaszakken heb ik nog mijn mobiel en zonnebril.
Vanaf de stek dril ik de vis zo snel mogelijk naar de verderop gelegen landingsplaats.

Als ik naar een andere landingsplek ga dump ik de fietstas in de struinmat en loop met de hele set een stuk verder. Meestal klap ik dan het schepnet niet in.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

19-05-2015 10:11

Heb je geen last van botte haakpunten (naar verloop van tijd) of een kluwen van haken als je ze in een tacklebox stopt Frenk?
Ik laat ze liever in de originele verpakking zitten.....
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

19-05-2015 12:04

Ik probeer zo compact mogelijk te gaan en neem mee:

Hengel en net mat
Rugzak met:
Zak brood
Vergunning pakje haken
klein flesje water
fototoestel

net bestaat uit twee delen dus ook compact. Rugzakje om, hengel in de mat en lopen maar
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-05-2015 12:27

- hengel
- schepnet
- onthaakmat met daarin een bakje voor water en een statiefje
- cameratas met daarin camera, vergunning, tacklebok, weger, meetlint

Tackleboxje bevat:
- baitbands, stoppertjes, haakjes maat 6, 8 en 10, boilienaald, nagelclipper, 3 extra pennetjes, breekstaafjes, dinsmores in 0,3 0,4 0,6 en 0,8gram

als het koud is draag ik een jas. Daarin gaat:
- onthaaktang, aas, sleutels, reservemateriaal voor improvisaties

Als ik geen jas draag gaat de tang in de onthaakmat, sleutels in mijn broek en het aas in de hand of een emmertje mee.

Daarnaast heb ik een regenpak aan als het regent of het veld nat is.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Rick Hoogvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2014 14:09
Locatie: Brielle

19-05-2015 13:03

- opgetuigde hengel in linkerhand
- fox fx combo mat met schouderband met daarin;
- emmertje met touw
- schepnet
- hengelsteun
- tasje met voer(bakjes of zakjes).
-Schoudertas met daarin
- tacklebokje ( stoppertjes.breekstaafjes. dobbers.)
- mapje met vergunningen
- weger
- centimeter( vraag me niet waarom, gebruik ze nooit tenzij ik denk dat er een Pr op de kant ligt) :roll:
- pieper( leg er wel eens een hengel bij)
- hersluitbaar zakje met daarin haakjes 6,8,10 met of zonder hair in verpakking, baitbands, oonderlijntjes.
- reservespoel
- onthaaktang
- loodbakje in voorvakje

Is best veel, maar ik ben altijd bang dat ik iets nodig zal hebben en dus niets kan missen. Wie herkent dit?

Mvg Rick
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-05-2015 14:45

Heb je geen last van botte haakpunten (naar verloop van tijd) of een kluwen van haken als je ze in een tacklebox stopt Frenk?
Ik laat ze liever in de originele verpakking zitten.....


Haken in de verpakking zijn vaak ook bot. Ik test, controleer en scherp de haak altijd voordat ik ze aan de lijn bevestig//ga vissen/na een vangst.
De JAG slijper staat op de tweede foto links
Gebruikersavatar
Gijs Warnaar
Berichten: 21
Lid geworden op: 10-03-2015 22:00
Locatie: Den Haag

19-05-2015 20:15

Hengel rechts in de hand en schepnet links.
Schoudertas met daarin 3 verschillende tackleboxjes van Abu. Een gevuld met pennetjes, de ander met Dinsmores, 0,1 t/m 0,8 en de laatste met klein spul zoals oa. baitbands, stoppertjes en haakjes van Korum, maat 6, 8 en 10. Mais, pellets,hennep, en evt. ander voer doe ik in plastic tas daarbij. In een zijvak zitten de scharen, onthaaktang, centimeter, nagelknipper, aansteker. Voorvak zit de weegschaal en de ander de vispas en een hoofdlamp. Hengelsteun gaat in de mat en die prop ik onder mijn klep van mijn tas.
Joost de Gouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-04-2014 21:09

20-05-2015 23:07

Ik zeul het meeste mee in m'n Soul Stalker Belt: http://www.bol.com/nl/p/soul-stalker-belt-heupgordel-45-x-35-x-8-cm-groen/9200000016507245/. Ideale tas 8).

Verder de hengel, schepnet en onthaakmat en dat is het :).
Plaats reactie