Waar te vissen in Zuid-Holland liefst op Voorne-putten???


Plaats reactie
Alex Hagestein
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-05-2015 11:22

05-05-2015 11:48

Heren en/of dames,

Ik ben hier nieuw op dit forum en ik lees al veel interessante dingen en ben al veel te weten gekomen, echt top.

Ik woon in Zuid-Holland in Geervliet om precies te zijn, dit is een dorpje onder de rook van Rotterdam. Kan iemand mij helpen aub.

Ik zoek uitleg, ik wil geen geheimen bij iemand ontlokken maar gewoon een beetje op gang geholpen worden. Ik ben om eerlijk gezegd een beetje radeloos en weet niet meer hoe ik het aan moet pakken.

Sinds kort heb ik het zig riggen ontdekt (combi pop-up & schuimpje) en vindt ik dit erg leuk, alleen vang ik helemaal niets. Vroeger deed ik het gewoon op de bodem met een boillie maar dat hielt ook al niet over.

Geprobeerd is, zonder ook maar 1 piepje:
* Put bij Oostvoorne
* Kooisteebos in Hellevoetsluis
* Betjesweg in Hellevoetsluis
* Kanaal vanaf Heenvliet

Zit er nu aan te denken om te Bernisse te proberen, echter dit wordt ook weer weken zitten (zoals in het verleden). Weet iemand hoe je zo'n groot water kan "peilen", hier lees ik de laatste tijd ook veel over maar hoe het werkt en moet, geen idee.

Tips zeer welkom bij deze leek.

Mvg Alex
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

05-05-2015 12:00

De vesting wateren rondom hellevoet en briele?
Gewoon, lekker vissen.
Alex Hagestein
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-05-2015 11:22

05-05-2015 12:12

Dank je Rene voor je reactie.

Brielle (vergeten te vermelden) heb ik ook geprobeerd aan de kant van Oostvoorne vlakbij dat onbemande tankstation. Hellevoetsluis vesting is te druk bevist naar mijn zin, sorry.

Ik ga je opzoeken op you tube, ik ben benieuwd

Mvg Alex
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

05-05-2015 19:27

Als je de betjesweg niks vangt ligt dat echt aan jou, dit is 1 van de betere wateren waar regelmatig karper op de kant komt, zowel aan de feeder als aan de penhengel als statisch. Waar je vooral op moet letten bij de Betjesweg is dat je licht vist de bodem is erg blubberig dus wordt je rig al snel helemaal in de blubber getrokken. Nog 1 tip dan: voer eens wat mais op diverse plekken en ga met de penhengel aan de slag, en dan vooral de plekken die minder bevist worden, of juist die 2 hotspots (bij de brug en een stukje verder tegenover het slootje)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

06-05-2015 09:51

Nog even een kleine aanvulling over je opmerking dat de vestinggrachten te druk bevist zijn, die betjesweg is vele malen drukker bevist :)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-05-2015 10:00

alex,

Zit er nu aan te denken om te Bernisse te proberen


wat versta jij onder proberen. Een paar uur vissen en niets vangen en dan zeggen: het is niks, het houdt niet over? Het isme nog niet duidelijk.
Je vist met de chod-zigrig. Hoe lang vis je (uren), peil je, voer je, voer je niet, is het overbevist (zware hengeldruk), welk aas gebruik je, welke haak, etc. , leg eens uit.

De chod-zig-rig is geen gouden pot, elk water wordt anders bevist, met een kleine aanpassing lukt het vaak al wel. Ik vis op twee plassen naast elkaar (vaak) en de ene plas moet je niet proberen op de zelfde manier te vissen als de andere.
Elke onderdeeltje kan beslissend zijn of je vangt of niet. Ook een scherpe haak is van belang.......
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

06-05-2015 14:00

Antoinette den Os schreef:Nog even een kleine aanvulling over je opmerking dat de vestinggrachten te druk bevist zijn, die betjesweg is vele malen drukker bevist :)


Ja en bij de betjesweg vinden ze het ook dat ze een openbaar schijthuis hebben onder de brug.

De gore ......
Alex Hagestein
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-05-2015 11:22

07-05-2015 11:14

Dank je wel Antoinette den Os voor je antwoord, dit zijn kleine opmerkingen waar ik al iets mee kan. Daar (Betjesweg) waren dat idd de 2 spots waar we gevist hebben (brug en tegenover zijtak) en ook altijd op de bodem daar, NIET met pop-up.

Dit is ook de reden waarom dat ik hier deze stelling of vraag heb gedropt en kennis aan jullie vraag.

Dank je mvg Alex

(als ik iets fout doe of verkeerd reageer excuses daarvoor, ik ben hier nog zoekende bij jullie forum)
Alex Hagestein
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-05-2015 11:22

07-05-2015 11:31

Beste Frenk de Gruiter,

Vissen doen we de gehele dag vroeg waker worden (alles klaar gezet van tevoren) tot donker worden of en dit komt minder voor geef ik toe, ook weleens een nachtje overblijven (ivm werk & kids minder dan dat ik zou willen).

Peilen: over gelezen op internet, is cruciaal maar ik kan niet vinden hoe je moet peilen. Wel gelezen harde bodem dat "ze" daar zitten en bij talutten of bij mossellen. Daar houdt dit mee op.

Voorvoeren: Geprobeerd in de Bernisse en voedingskanaal (is vlakbij mij want ik woon in Geervliet) afzonderlijk met tijgernoten & boillies.

Overbevist: ja toch wel, op plekjes (beschreven) waar ik kom zitten toch regelmatig anderen ook.

3 hengels: 1 op bodem met pop-up een fele gele kleur en 2 hengels met zig rig (1 gele foam en 1 zwarte bug) en dan met spot voor oppervlakte vissen (wolk) bijvoeren, mengsel van 4 soorten lokvoer aanmaken.

Scherpte van de haak werd beschreven in het blad "Karper" van april/mei, maar ik heb zelf zoiets van laat ik trachten terug te gaan naar de basis dan ga ik later zulk soort trucjes zoals haken slijpen verder uitbouwen.

Ik probeer ermee te zeggen dat ik (misschien) teveel verschillende technieken probeer en niet genoeg kennis heb om me te gaan verdiepen in 1 bepaalde techniek. Ik rotzooi maar wat aan eigenlijk. Denk dat ik het zo kan omschrijven.

Mvg Alex
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

07-05-2015 11:48

Ik vis dan vrijwel altijd met de feeder en leg een karperhengel als bijhengel, maar in princiepe is dit op alle soorten van visserij, van toepassing.
Je moet een basis hebben waar je altijd mee start, iets waar je vertrouwen in heb (waar je bijvoorbeeld al op heb gevangen) (of waar je de meeste indicaties op heb gehad) en dan ga je eerst op 1 water richten, en dan zou je er slim aan doen om toch die vestinggrachten te doen, daar zijn recentelijk spiegelkarpers uitgezet die vrij makkelijk te vangen zijn.
Het gaat erom dat je eerst ervaring opdoet en dat werkt nou eenmaal het beste op een plek waar je makkelijk vangt, dan zou mijn voorkeur de gorslaan zijn. Hou er komend weekend rekening mee dat er een karper sportvisserij nederland jeugdkamp wordt gehouden op de vestinggrachten, als je voldoende ruimte er tussen laat mag je er ook gewoon vissen.
Wat werkt op de vestinggrachten als aas: tijgernoten die lekker lang geweekt hebben ( grote soeppan nemen een zwik tijgernoten erin doen, vullen met heet water dat de tijgernoten ruimschoots onder water staan, en dan naar keuze een fikse scheut suiker erin doen of een flesje donker bier. Na 24 uur weken een half uur koken en dan laten staan in het kookvocht) maar ook de spot-on boilies (mario heeft die in zijn assortiment). Voorvoeren hoeft niet in de vestinggrachten omdat daar vrij regelmatig gevist wordt en er altijd wel wat te snacken valt.
En dan start je vanuit die basis, dus basis rig en basis setup, en dan op de ene hengel een ander aasje dan je andere hengel.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-05-2015 12:47

Tik eens peilen in op de zoekfunctie hier, is in het verleden meerdere keren uitgebreid uitgelegd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

09-05-2015 23:29

Alex,

Zoals ik het lees mis je de basis van het karpervissen. Dit is geen verwijt, iedereen moet het leren.
Het makkelijkst is het leren van iemand die je op weg helpt en/ of op een water waar het vissen niet al te moeilijk is (bijv. met veel vis )

De wateren die je noemt (put bij oostvoorne, kooisteebos & betjesweg) zijn allen prima wateren om het vissen onder de knie te krijgen. Maar vlak ook de vestig van hellevoetsluis niet uit, misschien is het wat druk, maar er zit veel vis en daardoor is een prima water.

Wateren als het kanaal bij heenvliet, het voedingskanaal en de bernisse zijn niet echt wateren waar je overdag zomaar even een visje vangt.

Volgens mij is zig vissen ook niet een visserij die je even gaat doen, je moet goed weten of de vis in bepaalde water lagen aanwezig is of hoe je deze er krijgt. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet proberen maar het is een lastig traject. Zonder kennis van een water lijkt mij het moeilijk. Misschien heb ik het mis, ik heb geen ervaring met zigvissen maar ik kan me het zomaar voorstellen.

Een water kan je leren kennen door er bijvoorbeeld met de pen op te vissen. Kleine plekjes maken en die steeds afvissen. Zo leer je snel waar je vis kan verwachten en waar niet. Waar interessante stukken zijn enzovoorts. Deze kennis kan je weer toepassing bij het zigvissen (of boilievissen).

Probeer dus een water te selecteren en je daar op vast te bijten, je zal zien dat het water bekend voor je wordt en je makkelijker vis zal vangen. Om het blanken met het ziggen wat dragelijker te maken zou je ook een hengel een andere techniek te vissen, die je meer bekend is, een beetje je kansen spreiden zeg maar.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

10-05-2015 09:40

Misschien is dit wat voor je. Klik op de tekst hieronder:
VisTV in Hellevoetsluis met de pen
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

10-05-2015 10:59

@Micheal Schaper, ik denk dat Alex niks aan die video zal hebben omdat hij vermoedelijk niet met de pen vist maar statisch, omdat hij het over zigrigvissen heeft en dat doe je niet met de pen.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

10-05-2015 16:20

Antoinette den Os schreef:@Micheal Schaper, ik denk dat Alex niks aan die video zal hebben omdat hij vermoedelijk niet met de pen vist maar statisch, omdat hij het over zigrigvissen heeft en dat doe je niet met de pen.


Dat klopt maar hij zit wel te posten bij het penvissen en daar geef ik antwoord op.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

10-05-2015 16:54


Dat klopt maar hij zit wel te posten bij het penvissen en daar geef ik antwoord op.


Ja ik denk dat Alex het verkeerde subforumonderdeel heeft gepost.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Plaats reactie