Penvisdagen 2015


Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-04-2015 00:29

Ik sprak Mark al even er over vandaag en had je bericht nog niet gelezen.
Veel sterkte voor jullie en neem de tijd. First things first.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

17-04-2015 20:52

ben scholten schreef:Lijkt me leuk als die word gevangen door een van de deelnemers. Heb even overlegd met de voorzitter van de GHV en we stellen een deelnemersaantal limiet van 30. Ondanks dat het forepark groot is zijn we bang dat er anders toch te weinig ruimte is.


Zijn er dan al zoveel aanmeldingen Ben of meer een 'in het gevalletje dat'?
kan jij aangeven van waar tot waar we in dit gebied mogen vissen.

@Hans, nog niet gereageerd maar jou dagje heb ik al in de agenda staan!

gr Andries
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

17-04-2015 22:16

Waar tot waar je mag vissen? Het is toch gewoon openbaar viswater? Leuk initiatief, dat zeker, maar het zou toch niet zo zijn dat je er niet mag vissen omdat er een viswedstrijdje is?

Niet dat ik tegen deze dag ben, ik zou graag mee doen, helemaal omdat dit water voor mij op loopafstand is. Maar helaas kom ik die dag net uit de nachtdienst waardoor ik niet mee kan doen.

Ik heb er alleen wel een hekel aan dat een visvereniging met een wedstrijd ineens een heel water op eist.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2015 10:55

Er is geen viswedstrijd Richard. Er is een penvisdag en heeft niets met een wedstrijd te maken. Het is bedoeld als een leuk gezamenlijk uitje waarmee we deze vorm van karpervissen wat meer bekendheid willen geven. Bv de jeugd heeft geen enkele ervaring hiermee en begint gelijk te pieperen. Puur voor de "leuk" kreeg degene die de meeste karpers ving een trofee. Helaas zagen sommige mensen dit inderdaad hierdoor als een wedstrijd en is er dit jaar dus ook geen trofee bij! Een aantal jaar organiseer ik deze dag (mag ik deze dag organiseren) wat door de jaren heen andere locaties heeft gehad. Dit jaar is dat dus het Forepark en is de vraag van Andries logisch. Je mag natuurlijk gaan en staan waar je wilt maar als je kiest voor een bepaalde locatie dan neem je aan dat de deelnemers ook daar willen en gaan vissen anders hoeft er ook geen penvisdag georganiseerd te worden :D
In de loop van deze week stuur ik alle deelnemers een mail waar onder andere een kaartje van het gebied bij zit waarop aangegeven staat waar er gevist word. Er zijn in totaal 23 aanmeldingen via de mail wat tot nu toe de meeste deelnemers ooit betekent. Helaas gebeurt het ,leert de ervaring, dat er mensen niet op komen dagen op de dag zelf maar dat mag de pret niet drukken en het gebied is ook groot zat voor het aantal deelnemers.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

19-04-2015 13:08

Bedankt voor je uitleg Ben.

Ik bedoelde het eigenlijk ook een beetje cynisch, het woord wedstrijd(je).

De door jouw georganiseerde, inmiddels jaarlijkse, penvisdag is mij bekend. Het lijkt mij ook erg leuk om een keer mee te doen, maar helaas ben ik op die dag steeds in Frankrijk of moet ik werken.

Ik begrijp je goede bedoelingen met deze dag, alleen toen je schreef dat er maar max. 30 mensen mee mochten doen en toen Andries vroeg van waar tot waar je mag vissen kreeg ik er gewoon even een naar gevoel bij.
Te vaak heb ik al meegemaakt dat ik ergens wilde gaan vissen en dat een visvereniging vervolgens een openbaar water had geclaimd, al dan niet met briefjes op de bomen gespijkerd met de tekst 'verboden te vissen ivm viswedstrijd' . Daar kan ik slecht tegen en dat gevoel kreeg ik er even bij.

Maar misschien overdrijf ik wel :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2015 14:01

Nu begrijp ik wat je bedoeld en dat vergat ik erg ook bij te zeggen maar dat komt nog in de nadere mail te staan. Het forepark is niet geclaimd en dus dient er rekening mee gehouden te worden dat er ook 'andere' vissers aan het vissen zijn.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

21-04-2015 12:49

Hmm,

Dat wordt nog wel duimen draaien voor beter weer zondag .....

grt Hans
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

21-04-2015 16:45

@Hans Eshuis,

Als jij op de hoogte bent van wat de vereniging in het betreffende water doet hoef je ook niet gefrustreerd te zijn. Wedstrijden worden een jaar van tevoren aangevraagd en is door SVN zo geregeld dat daar dan niemand anders mag vissen. Op de website van SVN is er een "wedstrijdboek" waar alle wedstrijden in staan per vereniging.
Als witvisser heb ik legio wedstrijden gevist en waren (met name de bivvy boys) erg boos als ze weg moesten omdat wij er een wedstrijd hadden, totaal verkeerde boosheid als je je had verdiept had je het geweten.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

21-04-2015 16:50

HUH ????????????????
:o :o :o :o :o Wat heeft Hans gezegd dan.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

21-04-2015 17:34

Ik hou het er op dat de reactie van Antoinette aan Richard Pont gericht is.
Mijn bijdrage aan de penvisdag voor aanstaande zondag is dat ik op de buienradar tussen zaterdagavond en zondagmiddag heel veel blauw zie aankomen...., wat mij overigens niet zal weerhouden om de reis vanuit Serooskerke vroeg te beginnen....:-)
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

21-04-2015 20:04

Ze geven inderdaad wat regen op, niet heel veel en de temperatuur is redelijk, mooi visweertje :)

Zelfs als de reactie van Antoinette op de post van Richard is vind ik hem niet passend. Richard heeft al netjes zijn post genuanceerd dus dan lijkt me een dergelijke reactie niet meer nodig.

gr Andries
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

21-04-2015 22:48

Mijn posting was inderdaad aan Richard,
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

25-04-2015 17:15

Deze mail heb ik naar de deelnemers die zich hebben aangemeld verstuurd.
Morgen krijgen de deelnemers ook een blaadje met daarop mijn nummer en een plattegrond van het gebied waar we gaan vissen.

Beste,

Bij deze de herinnerings-mail voor de penvisdag aanstaande zondag 26 April in het Forepark/leidschenveen
Allereerst wil ik benadrukken dat het geen wedstrijd is. Voor de 'leuk' werd er de afgelopen jaren een trofee overhandigd aan degene met de meeste karpers maar helaas wekte dat bij sommige toch de verkeerde indruk en dus is besloten dit niet meer te doen. Wel is er iets anders voor in de plaats gekomen maar dat hou ik nog even geheim.
Elke deelnemer moet in het bezit zijn van een vergunning waarmee het is toegestaan daar te vissen en zich houden aan de regels van die vergunning. Ook word elke visser geacht een goed schepnet en onthaakmat bij zich te hebben en natuurlijk te ook te gebruiken. Respecteer elkaar en andere vissers. Leidschenveen is een bekend visgebied dus de kans bestaat dat er ook andere vissers (niet deelnemers van de penvisdag) aan het vissen zijn.

Goed aanstaande Zondag is het dus zover en de bedoeling is als volgt.
We verzamelen bij het stadion van Ado Den Haag ter hoogte van het supportershome (duidelijk zichtbaar vanaf de weg) om 07:00. Om 07:15 heet ik de aanwezigen welkom en geef nogmaals een korte uitleg en deel papieren uit met daarop mijn nummer enz. Na de uitleg mag ieder zijn weg gaan en hopelijk vangen we allemaal ons visje. Ik zal, naast dat ik zelf ook ga vissen, wat foto's maken van de deelnemers (hopelijk in actie) om achteraf een leuk artikel te maken voor in het clubblad. Vang je een vis(karper) en je maakt een foto, stuur die dan aub door naar mij. We vissen tot 13:00. Als je zelf door wilt gaan ben je daar natuurlijk vrij in , maar als je wilt ben je om 14:00 van harte welkom in het clubhuis van de GHV te Madestein waar er gelegenheid is om onder genot van een drankje nog even na te praten en elkaars vangsten te bespreken/bewonderen.

Tot Zondag,
Mvg: Ben Scholten

routebeschrijving naar de verzamelplaats:
http://adodenhaag.nl/club/kyocera-stadi ... schrijving

routebeschrijving naar het clubhuis:
http://ghvdenhaag.nl/over-de-ghv/routebeschrijving
Bijlagen
forepark.png
(906.25 KiB) 2603 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-04-2015 18:39

Het gebied is iig groot zat! Ik ga onder mn plu-tje liggen vannacht, maar succes mannen dat iedereen maar wat moois mag vangen!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-04-2015 20:58

Succes en veel plezier zondag, Ben!
En iedereen die meedoet ook!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-04-2015 18:15

De 1e penvisdag van dit jaar was afgelopen zondag en mag toch wel als een succes beschouwd worden. Met 22 deelnemers was de opkomst een van de betere ooit. Helaas heeft niet iedereen een vis kunnen vangen en was het ondanks dat de karper zich duidelijk liet zien niet makkelijk er een te strikken. In totaal zijn er 8 karpers gevangen. Een uitgebreid verslag komt later. Het Artikel hierover word geplaatst in het clubblad van de s'Gravenhaagse Hengelsport Vereniging. Als deze eenmaal uit is gekomen zal ik het ook hier plaatsen. Wel kan ik alvast de vangstfoto's laten zien en vertellen dat elke deelnemer een leuke verassing bij aanvang heeft gekregen waarover meer in het artikel.
Via deze weg wil ik iedereen nogmaals bedanken voor hun deelname en ik zou zeggen op naar de volgende.

Gr Ben Scholten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-04-2015 19:15

Toppie jongens!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

20-05-2015 21:43

Penvissen clinic met Raymond Hakkert in de flevopolder Op 11 juli voor 90 euro incl lunch en vergunning.

http://www.tangrammedia-vistv.nl/clinic.php?id=4
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

20-05-2015 22:59

Ik organiseer 13 juni een penvisavond in Zoetermeer.

Alle info hierover is hier te lezen
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-05-2015 23:21

Heb gelijk gekeken maar heb helaas late dienst die week en moet die dag tot 23:15 werken.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

21-05-2015 08:24

Leuk Michael, ik ga eens kijken wat de planning toelaat.

T.a.v. de dag in de Flevopolder:
Leuk dat er aandacht aan besteed wordt maar de prijs daar schrik ik wel een beetje van :o
Zeker voor net beginnende, jonge penvissers is dat een bedrag dat ze niet hebben en dat lijkt me nu juist de doelgroep.
Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken wat deze kosten maakt maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een (flinke) winstmarge opzit?

gr Andries
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

21-05-2015 09:23

Schaper Michael schreef:Penvissen clinic met Raymond Hakkert in de flevopolder Op 11 juli voor 90 euro incl lunch en vergunning.

http://www.tangrammedia-vistv.nl/clinic.php?id=4


En dan hebben we het in een andere topic dat penvissen nog niet zo erg commercieel is. :D
Of zijn er gouden boterhammen te verdelen
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

21-05-2015 17:13

90 euro, kunnen ze al een heel leuk hengeltje voor kopen of een fijn molentje.
:roll:
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

21-05-2015 18:22

Andries Hoekstra schreef:T.a.v. de dag in de Flevopolder:
Leuk dat er aandacht aan besteed wordt maar de prijs daar schrik ik wel een beetje van :o
Zeker voor net beginnende, jonge penvissers is dat een bedrag dat ze niet hebben en dat lijkt me nu juist de doelgroep.


Ik schrok er ook van. Dacht eerst nog, ik ga... maar voor 90 euro vind ik het te gek. Ik denk dat het betaalwater waar ze in de ochtend op zitten erg veel vraagt.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

21-05-2015 19:01

Okee, ook nog kosten voor een betaalwater, dat maakt de prijs logischer maar nog steeds aan de hoge kant. Tsja, er zal wel over nagedacht zijn?
Ben het ook wel met Han eens; voor die prijs heb je ook een leuke molen of hengel.

gr