instant penvis aas liefst op de haak


Plaats reactie
michiel kamphorst
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2011 13:49

10-08-2014 14:23

hallo,
sinds een maand ben ik weer begonnen met vissen, na mijn eerste kind had kon ik er geen tijd voor vrij maken, nu ben ik verhuist en is er een vijvertje vol met karper 100 meter lopen. ideaal voor papa's die even kunnen vissen terwijl hun kind slaapt.

nu doe ik dus aan instant vissen met de pen. ik vis deze maand alleen maat met mais, maar ik merk dat de hoeveelheid aanbeten minder wordt en ik vooral nog kleine karpertjes vang (formaat 10 cm) en af en toe een brasem. ik wil graag met iets anders vissen, maar het moet wel echt intstant kunnen. ik wil niet eerst iets 12 uur laten wellen en vervolgens nog kopen ect. ik wil gewoon blikje/potje/zakje kopen en aan de haak kunnen doen. liefst ook geen elastiek of hair.
er mag wel wat bereidings tijd aanvast zitten, wel moet het goed te bewaren zijn.

iemand een tip voor me die hij/zij wil delen?

alvast bedankt,
michiel
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-08-2014 15:08

Er zijn zoveel soorten aas.
zacht:
* Gekookte aardappel, allerlei soorten bonen uit blik, kikkererwten (toch effe weken en dan koken met zout, maximaal effect) ook uit blik, maden, pieren, naaktslak, broodvlok, broodkorst, smac, kattevoer uit blik aangemaakt met bijvoorbeeld griesmeel tot een kneedbaar balletje
stevig/hard:
* kaas, miniboilies (op een hair), pellets, forellenpellets (zacht uit een potje),
enzovoorts. Er is geen einde aan te maken aan het soort voer/aas. Maak het jezelf niet zo moeilijk en houd je een paar bonen over/opzij van het avondeten, ermee vissen!

vangstgarantie is er niet te geven, maar de karper begint je mais al als "gevaar" te zien.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-08-2014 15:35

Alle soorten bonen werken meestal instant, duivenvoer (geweekt) is goed en makkelijk klaar te maken. Een stukje smac oid hierop aanbieden werkt vaak prima.
Nadeel van bonen uit pot is dat ze direct erg zacht zijn en na (eventueel) invriezen nog zachter worden en als haakaas eigenlijk onbruikbaar zijn (wordt er zo vanaf geplukt door witvis).
Als je twijfelt over de instant werking kun je het introduceren icm aas wat op die plek veel gebruikt wordt.
Velderwtjes en kapucijners en kikkererwten (allen of in combi) zijn goede instantaasjes.

succes.

gr Andries
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

10-08-2014 16:54

wat voor mij goed werkt zijn de frikandellen die ik bij de Aldi haal. 2 Euro per pak van 20 stuks. Na het ontdooien in blokjes snijden die je zo groot kunt maken als je zelf wilt. Handjevol rond je haakaas voeren. Je kunt er uiteraard ook een paar voerstekjes tegelijk maken en die een voor een afvissen.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

10-08-2014 17:39

Smac van Unox of ander merk lunchworst is een superaas.
Wat goed werkt is voeren met dobbelsteentjes smac en een stuk bifi of peperoni worst aan de hair.
Voor het snijden van smac zijn er tegenwoordig handige cutters van MAP in de handel:

Afbeelding
michiel kamphorst
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2011 13:49

12-08-2014 22:37

vandaag diepvries hamburger geprobeerd inplaats van frikandel, dit liet redelijk snel van de haak los. ook werd dit er makkelijk afgeplukt. verschillende manieren geprobeerd(groot stuk, kleine stuk ect.)
deze week maar eens met smack proberen, kijken of dat beter werkt.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 06:58

Fricandellen worden "hier" op de Rijn gebruikt voor roofvis, meerval en af en toe karper.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

13-08-2014 08:56

Als de hamburger eraf gegeten wordt, peuteren ze smac er ook vanaf.
Ik gebruik smac vaak in combi met kikkererwten, als de smac verdwenen is weet ik dat er kleine vis op de stek is, kikkererwt zorgt ervoor dat er wel haakaas overblijft.

gr
michiel kamphorst
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2011 13:49

13-08-2014 11:53

dan ga ik het straks even met elastiek proberen, verder ga ik maar eens opzoek naar deeg recepten, dat schijnt ook goed te werken.
Plaats reactie