Bolt bubble float/bolt machine


Plaats reactie
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

30-06-2014 10:37

Onlangs een DVD gekeken (van Kevin Nash en Alan Blair), en zag daarin een stukje waarmee gevist werd met de Nash Bolt Machine. Een soort floater, met daarin een stukje gekleurd foam (welke eventueel voorzien kan worden van een attractor). Deze floater zou een zelfhaaksysteem moeten zijn. In de DVD werd gevist met behoorlijk grote immitatie "bugs" en met floater hookbaits (immitatie hondenbrokken e.d.)
Zoals gewoonlijk werd er natuurlijk flink gevangen aan de oppervlakte.
Fox heeft een soortgelijke floater (Bubble float) welke je kan vullen met water, naar gelang je op afstand wilt vissen.
Mijn vraag:

Iemand ervaring met deze manier van vissen? Het zag er veelbelovend uit, maar dat doen dit soort filmpjes wel vaker. Zou het bijv. alleen geschikt zijn voor op vijvers en putten? Of kun je er ook mee uit de weg op rivieren e.d.?
Iemand sowieso ervaring met die immitatie bugs of floater hookbaits? Ik vind er vrij weinig informatie over.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2014 11:20

Beste,

let wel dat deze jongens soms een maand lang op een water vertoeven waar flinke vis zit.
als ze dan met 10 man op zo'n plas zitten en dan allemaal een vis of 4 vangen heb je al 40 vissen zet dat achter elkaar en je hebt 3 uur vis tv zeg maar en dan lijkt het of hun systeem echt werkt..

Zal niet zeggen dat je er geen vis mee kan vangen, maar elke keer komen de mannen van nash of korda met iets unieks volgens hun,.... ik ondervind het liever zelf of lees hier de gebruikers ervaringen van mensen.

maar ben ook wel benieuwd of iemand hier op KW al met dit systeem heeft gevist en wat zijn resultaten zijn. Mij lijkt het een beetje een omslachtige manier van presenteren en vissen,....

Gr,

R.
Oja joh!!!
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

30-06-2014 11:47

Precies, vandaar dus ook mijn vraag.
Dit soort filmpjes ziet er altijd gelikt uit, en ze doen het laten lijken alsof ze aankomen bij de waterkant. Schieten met de kattapult een haffel oppervlakte voer, en 3-4 minuten later drillen ze hun eerste 20+er.
Ik vis veel met de pen, en aan het oppervlak met de korst. Afstand is vaak een issue, en met die bolt machine, pretenderen ze dat het een zelfhaak systeem is, en dat het op grote afstanden ook goed zichtbaar is.
Bijkomend punt lijkt me ook de andere dieren die verblijven op het water. Vis je met de pen of korst onder de kant, dan zal er niet snel een eend of zwaam met je aas vandoor gaan.
Vis je op 30 meter uit de kant, dan raak je die controle wel een stukje kwijt.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-06-2014 11:55

Kijk even in het forelhoekje bij je viswinkel.
Ze heten eigenlijk sibrulino's en heb je in drijvende/zwevende/zinkende versies en dan waarschijnlijk voor een kwart van de prijs.
Licht zinkende hebben bij mij ook al goed vis opgeleverd ideaal op helder water waar je de vis zo aan kunt werpen.
En ja karper jaagt ook heel graag achter z'n eten aan, remmen gaan dan vaak juist los omdat ze geen tijd hebben om de boel te inspecteren.
Lijkt dus meer op spinvissen dan klassiek drijvend vissen, zorg wel dat je hart op orde is. :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2014 12:04

Henri van de Rijdt schreef:Precies, vandaar dus ook mijn vraag.

Bijkomend punt lijkt me ook de andere dieren die verblijven op het water. Vis je met de pen of korst onder de kant, dan zal er niet snel een eend of zwaam met je aas vandoor gaan.
Vis je op 30 meter uit de kant, dan raak je die controle wel een stukje kwijt.


Daar heb je gelijk in maar ik vis ook statisch en heb ook wel eens last van een meerkoet of fuut (nog nooit een zwaam:P ) die dan je aas oppakt en er mee vandoor gaat dus echt tegen gaan kan je het nooit,... maar de kans verkleinen is altijd beter..

maar dat het op afstand met dit systeem wel duidelijk zichtbaar is ben ik wel eens, maar dat zelf haak systeem dan weer niet echt.

Maar goed de sleutel tot succes is proberen,.. ook al vind ik de floats best duur. en zoals cees aangeeft ze sibrulino's heten en goedkoper zijn zou ik het daar eens mee proberen.
zie ze ook in verschillende kleuren en gewichten, dus misschien heb je er wat aan.

Afbeelding

Cheers.
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-06-2014 12:58

Nash doet alsof ze het wiel uitgevonden hebben, het zijn een Nash versie van de Sribulino's, zoals Cees al aangaf. Ik test dit jaar de Gardner Suspender versus The Carp Trap.

Hier heb ik het al eens gemeld: viewtopic.php?f=35&t=77494&view=previous

De Gardner suspender ziet zo uit:
gardner suspender 3.jpg
Gardner suspender
(5.81 KiB) 1560 keer gedownload


The carp trap is een nederlands product maar vecht al een tijd de rechten uit met Gardner. Deze Carp trap heb ik niet in bezit, de Gardner Suspender wel.

Hier een filmpje van de Carp Trap: https://www.youtube.com/watch?v=d-EDFRgHqqw

Hier een paar antwoorden:
* kan het op de rivier gebruikt worden, ja hoor , mits niet te snel stromend, met snelle stroming heb ik slechte ervaring (misslaan), ondanks dat Nash het self-hooking noemt. Ik heb echter de Sribulino's gebruikt. Nash werkt niet anders.

* Op afstand ermee vissen: ja, maar wel binnen zicht afstand, anders heeft het weinig zin. Ik vis niet verder dan 30 meter, en dat vind ik al een eind (zicht).

Enne R. de Winter heeft mijns inziens gelijk: Nash -en elke andere leverancier- zet tig man gedurende een tijd aan een water om hun gelijk te krijgen en te "bewijzen" dat "het" werkt, whatever ze ook aanbieden.
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

30-06-2014 14:01

Die carp trap kende ik al, nog nooit ergens gezien (behalve youtube filmpjes) en dus ook nog nooit gebruikt.
Die Gardner suspender lijkt me ook wel een leuk alternatief.

In dat filmpje zag ik ook dat Nash zelf met die hele grote zig bugs vistte. En die Blair vistte met imitatie hondenbrokken. Leek een beetje op een kruising tussen karpervissen en vliegvissen.
Al iemand zoiets geprobeert?
Ik wil het best zelf gaan proberen, maar zeker die "bugs" zijn vrij prijzig, ook omdat je die weer meerdere nodig hebt, omdat het imitatie aas, moet gelijken op het natuurlijk aanwezig insectenbestand.
Dus als iemand positieve/negatieve ervaringen heeft, kan diegene mij motiveren om het wel te proberen, of me geld besparen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-06-2014 14:08

Oordopjes doen het net zo goed, groen en oranje valt meestal wel in de smaak.
Laat je niet teveel "speciaal" aansmeren "met" is vaak genoeg., het is maar karper hé geen zalm.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-06-2014 15:32

Heb al gevist met zig bugs, en van uit dat opzicht ook interesse in vliegvissen met die zigbugs.
Heb gevangen met de zigbugs, maar alleen witvis in het begin, later ook karper. Ben ze nog aan het testen, maar ja vistijd is schaars, en vanavond ga ik het eindelijk weer eens proberen, na enkele weken.

PS 1. nep groenevlieg zigbugs doen het altijd goed, die strontvliegen heb je overal.
PS 2. oordopjes doen het inderdaad goed, gesoakt in vloeibare lever extract (olieffect)
Plaats reactie